• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety

Michał Sielski
8 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Problemy z zakupem biletów przez aplikację trwają już od końca kwietnia. Problemy z zakupem biletów przez aplikację trwają już od końca kwietnia.

Coraz trudniej kupić bilet na komunikację publiczną w tradycyjny sposób, ale i z aplikacjami są problemy. Nasi czytelnicy zwracają uwagę, że na granicach Gdyni aplikacja moBilet szwankuje. Biletu teoretycznie nie da się kupić, a potem okazuje się, że konto zostało wielokrotnie obciążone.



Jak najczęściej kupujesz bilety na komunikację publiczną?

Z problemem zgłosił się do nas czytelnik, pan Andrzej, który już dwukrotnie miał kłopoty w autobusie linii R, łączącym Rumię z Gdynią przez ul. HutnicząMapka.

- Za pierwszym razem pojawił się komunikat, że zakup jest niemożliwy i mam spróbować później. Spróbowałem więc następny raz i kolejny. I nic, więc zrezygnowałem i kupiłem bilet u kierowcy - opowiada pan Andrzej.
O sprawie zapomniał, aż do chwili, gdy problem pojawił się po raz kolejny. Wtedy zajrzał na swoje konto w aplikacji.

- Zobaczyłem, że mimo faktu, że bilet rzekomo nie był zakupiony, z konta zniknęły pieniądze za każdą operację, teoretycznie nieudaną. Zadzwoniłem więc na infolinię i poprosiłem o zwrot, a tu kolejna niespodzianka: to ja muszę pisać podanie i wyjaśniać ich błędy, a oni mi może łaskawie zwrócą - opowiada pan Andrzej.

Aplikacja biletowa nie działa na granicach miasta?



Kolejny przypadek miał miejsce w ostatni piątek, 3 czerwca 2022 roku, na Chwarznie. Pan Piotr miał identyczną sytuację na ul. FregatowejMapka. Także jemu aplikacja wyświetliła komunikat o problemach technicznych, jednak od razu zorientował się, że pieniądze zostały pobrane.

- Założyłem więc, że bilet mam, skoro został opłacony. Kontroli nie było, więc nie dowiedziałem się, czy mam rację. Miałem takie sytuacje nie raz, zawsze na Chwarznie. W centrum czy na Witominie nigdy mi się to nie przytrafiło, dlatego zakładam, że to problem peryferyjnych dzielnic - mówi pan Piotr.
Zapytaliśmy przedstawicieli aplikacji moBilet, jak duża jest skala problemów technicznych firmy, kiedy zostaną rozwiązane i dlaczego to klienci muszą prosić o zwrot pobranych pieniędzy, a nie dzieje się to automatycznie lub choćby po telefonicznym zgłoszeniu.

moBilet: problem powinien skończyć się do końca czerwca



Przedstawiciele firmy przekonują, że niedogodność dotyczy tylko części użytkowników. Problemem jest komunikacja pomiędzy aplikacja mobilną a serwerem sprzedaży. Występuje nie tylko w Trójmieście.

- Planujemy całkowicie wyeliminować zgłaszane sytuację do końca czerwca, natomiast zakładamy drobny margines, ze względu na etapowość wprowadzanych zmian - mówi Paulina Mostowska, specjalista ds. marketingu i administracji.

Opinie (133) 5 zablokowanych

  • to miasto to tragedia.

    i bankrut.

    • 18 2

  • No i proszę (2)

    Macie swoje apki. Wszystko podłączone z kontem w banku, nawet nie wiecie kiedy Wam kasa znika, a ilu jest takich którzy się nie zorientują? Cyrk na kółkach.

    • 29 5

    • A od 1 lipca US ma wgląd w nasze konta i jak na tacy pokazujecie co kupujecie kiedy i gdzie oraz ile zarabiacie :)

      • 8 1

    • I o to chodzi! Mało kto się zorientuje, a pieniądze na koncie topnieją.

      • 3 0

  • To jakaś paranoja i śmiech na sali

    Potrzebują miesiąc na zmianę? Nowe ceny biletów obowiązują od początku czerwca.

    • 12 1

  • Opinia wyróżniona

    Mam tą samą aplikację (6)

    I w ostatnią niedzielę chciałem kupić bilet na przejazd, ceny biletów niezaktualizowane do nowych obowiązujących (to że są teraz za drogie to inna sprawa) sprawdzałem czy aplikacja nie wymaga aktualizacji ale wszystko było z nią ok. Wiec kupiłem ten po 3,60 i pojechałem.. jakie miałem inne wyjście? Nie jechać? Bez sensu.

    • 75 2

    • Skycash jest jeszcze gorszy

      • 10 2

    • Jest wiele aplikacji, za dużo (4)

      Więc zyskami trzeba się dzielić. Stąd 6 bardzo niskiej jakości produktów. Aplikacje są niestabilne, nieprzejrzyste i brakuje podstawowych funkcjonalności. Gdyby pieniądze przeznaczyć na jeden produkt, można by zrobić porządną aplikację.

      • 10 3

      • tak jest (3)

        to spisek, mgła i słychać strzały.
        nie czekaj, tylko załóż firmę, napisz appkę, sprzedaj ją organizatorom transportu i przy okazji w umowie dolacz zapis o braku konkurencji. koniecznie!
        ps. jesli przyjdzie w koncu ta "fala", to na pewno bedzie jedna platforma kontroli wydatkow na przejazdy plus obecne jako alternatywne do placenia

        • 4 16

        • A ja ci gwarantuję, że nawet jak założysz firmę,

          ...napiszesz program na rewelacyjną apkę to i tak jej nie wdrożysz. Wiesz dlaczego? Bo w strategicznie dochodowych biznesach krąg wtajemniczonych jest hermetyczny i niereformowalny. To co napisałeś dowodzi tylko, że teoretyzujesz a o realiach prowadzenia biznesu nie masz pojęcia.

          • 20 3

        • Jak masz takie genialne pomysły

          To zrób konkurencję dla Facebooka czy Skype. Tworzenie aplikacji od podstaw to przeszłość. Kupuje się platformę i dopasowuje się do lokalnych warunków. No ale wtedy wielu straciłoby fajną pracę.

          • 4 1

        • czerwony komłokos w akcji

          • 3 1

  • Apki, takie nowoczesne i wygodne.

    • 3 4

  • Miałem tak samo kilka razy

    W Centrum i na Witominie, zasięg internetu był. Napisałem reklamację i zwrócili pieniądze (tzn. doładowali konto).

    • 9 0

  • (1)

    Korzystam z tej aplikacji już dość długo.
    Raz miałem problem opisany w artykule.Zadzwonilem na infolinię i zostałem poinstruowany co mam zrobić aby odzyskać pieniądze pobrane za nieaktywne bilety.
    Opisałem zaistniałą sytuację i przesłałem na adres e-mail wskazany przez operatora.Po kilku godzinach pieniądze zostały zwrócone.
    Pozdrawiam i miłego dnia życzę.
    P.S.
    Ceny biletów zostały już uaktualnione

    • 10 33

    • Pracownik apki? I dalej są problemy, widocznie nic z tym nie robią i nie szanują klienta jak to się cały czas powtarza. Właśnie pokazałeś żeby tego nie używać.

      • 9 3

  • Można zmienić aplikacje na inną. (2)

    Korzystam z apki Jak dojadę. Kupuję bilety kom. miejskiej, skm bez problemu.

    • 3 6

    • (1)

      Tam jest bilet za 4,60 jednoptzejazdowy, którego w rzeczywistości nie ma

      • 0 2

      • Bo to są bilety metropolitalne.

        • 2 0

  • Kto normalny jezdzi komunikacja??? Komunikacja to tylko menele,geriatyki albo uczniaki (3)

    • 11 13

    • Normalny to ty nie jesteś.

      • 5 2

    • NIe każdego mama podwozi :D

      • 3 4

    • Tak

      Tylko patole korzystają z ZKM.

      • 4 0

  • Niedługo bez aplikacji nie da się spuścić wody w toalecie. (1)

    • 30 1

    • Niektórych kotłów c.o. do domków

      już nie uruchomisz bez apki. Także WCapp już niedługo.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane