• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety

Michał Sielski
8 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Problemy z zakupem biletów przez aplikację trwają już od końca kwietnia. Problemy z zakupem biletów przez aplikację trwają już od końca kwietnia.

Coraz trudniej kupić bilet na komunikację publiczną w tradycyjny sposób, ale i z aplikacjami są problemy. Nasi czytelnicy zwracają uwagę, że na granicach Gdyni aplikacja moBilet szwankuje. Biletu teoretycznie nie da się kupić, a potem okazuje się, że konto zostało wielokrotnie obciążone.



Jak najczęściej kupujesz bilety na komunikację publiczną?

Z problemem zgłosił się do nas czytelnik, pan Andrzej, który już dwukrotnie miał kłopoty w autobusie linii R, łączącym Rumię z Gdynią przez ul. HutnicząMapka.

- Za pierwszym razem pojawił się komunikat, że zakup jest niemożliwy i mam spróbować później. Spróbowałem więc następny raz i kolejny. I nic, więc zrezygnowałem i kupiłem bilet u kierowcy - opowiada pan Andrzej.
O sprawie zapomniał, aż do chwili, gdy problem pojawił się po raz kolejny. Wtedy zajrzał na swoje konto w aplikacji.

- Zobaczyłem, że mimo faktu, że bilet rzekomo nie był zakupiony, z konta zniknęły pieniądze za każdą operację, teoretycznie nieudaną. Zadzwoniłem więc na infolinię i poprosiłem o zwrot, a tu kolejna niespodzianka: to ja muszę pisać podanie i wyjaśniać ich błędy, a oni mi może łaskawie zwrócą - opowiada pan Andrzej.

Aplikacja biletowa nie działa na granicach miasta?



Kolejny przypadek miał miejsce w ostatni piątek, 3 czerwca 2022 roku, na Chwarznie. Pan Piotr miał identyczną sytuację na ul. FregatowejMapka. Także jemu aplikacja wyświetliła komunikat o problemach technicznych, jednak od razu zorientował się, że pieniądze zostały pobrane.

- Założyłem więc, że bilet mam, skoro został opłacony. Kontroli nie było, więc nie dowiedziałem się, czy mam rację. Miałem takie sytuacje nie raz, zawsze na Chwarznie. W centrum czy na Witominie nigdy mi się to nie przytrafiło, dlatego zakładam, że to problem peryferyjnych dzielnic - mówi pan Piotr.
Zapytaliśmy przedstawicieli aplikacji moBilet, jak duża jest skala problemów technicznych firmy, kiedy zostaną rozwiązane i dlaczego to klienci muszą prosić o zwrot pobranych pieniędzy, a nie dzieje się to automatycznie lub choćby po telefonicznym zgłoszeniu.

moBilet: problem powinien skończyć się do końca czerwca



Przedstawiciele firmy przekonują, że niedogodność dotyczy tylko części użytkowników. Problemem jest komunikacja pomiędzy aplikacja mobilną a serwerem sprzedaży. Występuje nie tylko w Trójmieście.

- Planujemy całkowicie wyeliminować zgłaszane sytuację do końca czerwca, natomiast zakładamy drobny margines, ze względu na etapowość wprowadzanych zmian - mówi Paulina Mostowska, specjalista ds. marketingu i administracji.

Opinie (133) 5 zablokowanych

  • Problem też z parkowaniem przez moBilet w Gdyni

    od jakiegoś czasu nie można też zrobić czasowych opłat za parkowanie w Gdyni - można wybrać tylko bilet bez limitu czasu, co oznacza że trzeba mieć zawsze co najmniej 70 zł na apce, bo tyle płaci się ok za cały dzień parkowania w Gdyni. Wysyłałam zapytanie dlaczego tak jest i kiedy to zmienią - odpowiedzi brak... trzeba będzie zmienić aplikację.

    • 4 1

  • Więcej apek

    Technologia nie rozwija człowieka a zabija

    • 13 0

  • Dlatego nie korzystam z apek. Papierowy pieniądz, papierowy bilet i tyle w temacie

    • 18 1

  • jedz samochodem, albo hulajnogą

    zdrowiej dla nerwów. Czemu na silę utrzymujemy drogą patologię.

    • 3 1

  • Włocławek ma biletomaty we wszystkich autobusach, ma też autobusy elektryczne i działający rower miejski. (1)

    Oprócz tego bilet na przejazd dwóch, na upartego trzech przystanków kosztuje 1 zł.
    Może więc władze Gdańska powinny zarządzać miasteczkiem wielkości Ciechocinka, skoro nie potrafią osiągnąć poziomu miasta 100 tys. mieszkańców?

    • 18 0

    • Przenieś się.

      • 0 3

  • kiedy u nas

    System płatności za transport miejski we Wrocławiu jest maksymalnie uproszczony. Dokonanie płatności zbliżeniowej w pojeździe komunikacji miejskiej jest równoznaczne z wniesieniem opłaty za przejazd.

    • 6 3

  • Brakuje w aplikacjach... (2)

    Biletów na krechę.
    Np. żeby aplikacja trzymała w pamięci telefonu informację o posiadaniu środków, np. do 10PLN i w razie braku netu, żeby można było kupić na krechę.
    Ewentualnie w razie kontroli i udowodnieniu niedziałania neta - żeby kontroler mógł wystawić bilet to realizacji w aplikacji w późniejszym terminie.
    Wiem, że w Polsce to niemożliwe, bo Polak musi oszukać system, ale to by ułatwiło życie tym uczciwym, którzy akurat nie mogą się połączyć, albo aplikacja szwankuje.

    • 5 0

    • pomysłowe !

      • 1 0

    • A nie zauważyłeś, że wszelkie zagraniczne transakcje zakupowe

      są robione z góry. Pokaż mi choć jedną, (poza bankami) która da ci coś na krechę? Mało tego większość jest tak ustawiona w regulaminach, że jak nadpłacisz to już nigdy pieniędzy nie odzyskasz. Nie twórz więc bredni, że w Polsce to niemożliwe. Ja na przykład dzierżawię wiele różnych serwerów w Niemczech i tak jak oni kradną kasę to w Polsce dawno śmierdziałoby kryminałem.

      • 0 1

  • (1)

    Opłaty na budowę biletomatów , aplikacji itp są większe niż wpływy z biletów wiec prościej po prostu zrobić darmowa komunikacje

    • 9 0

    • jeszcze obsługa kanarów miliony pochłania.

      • 3 0

  • Praski bilet miesięczny kupowany z góry na rok kosztuje 3650 CZK, czyli 304 CZK / miesiac, to jest 55 PLN / mc.

    Polecam obejrzec to na własne oczy jezeli ktos wciąż nie wierzy.
    pid kropka cz, jizdne a tarif >> cestovani po praze >> dlouhodobe

    • 12 0

  • Wyjaśnienie praktycznie żadne. (1)

    A jak moBilet zamierza zwrócić użytkownikom pieniądze?

    • 2 0

    • Tak jak ci od mevo, złodzieje

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane