- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (129 opinii)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (227 opinii)
- 3 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (64 opinie)
- 4 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (52 opinie)
- 5 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (33 opinie)
- 6 Coraz więcej domów pływających na wodzie (66 opinii)
Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety
Coraz trudniej kupić bilet na komunikację publiczną w tradycyjny sposób, ale i z aplikacjami są problemy. Nasi czytelnicy zwracają uwagę, że na granicach Gdyni aplikacja moBilet szwankuje. Biletu teoretycznie nie da się kupić, a potem okazuje się, że konto zostało wielokrotnie obciążone.
- Za pierwszym razem pojawił się komunikat, że zakup jest niemożliwy i mam spróbować później. Spróbowałem więc następny raz i kolejny. I nic, więc zrezygnowałem i kupiłem bilet u kierowcy - opowiada pan Andrzej.
O sprawie zapomniał, aż do chwili, gdy problem pojawił się po raz kolejny. Wtedy zajrzał na swoje konto w aplikacji.
- Zobaczyłem, że mimo faktu, że bilet rzekomo nie był zakupiony, z konta zniknęły pieniądze za każdą operację, teoretycznie nieudaną. Zadzwoniłem więc na infolinię i poprosiłem o zwrot, a tu kolejna niespodzianka: to ja muszę pisać podanie i wyjaśniać ich błędy, a oni mi może łaskawie zwrócą - opowiada pan Andrzej.
Aplikacja biletowa nie działa na granicach miasta?
Kolejny przypadek miał miejsce w ostatni piątek, 3 czerwca 2022 roku, na Chwarznie. Pan Piotr miał identyczną sytuację na ul. Fregatowej. Także jemu aplikacja wyświetliła komunikat o problemach technicznych, jednak od razu zorientował się, że pieniądze zostały pobrane.
- Założyłem więc, że bilet mam, skoro został opłacony. Kontroli nie było, więc nie dowiedziałem się, czy mam rację. Miałem takie sytuacje nie raz, zawsze na Chwarznie. W centrum czy na Witominie nigdy mi się to nie przytrafiło, dlatego zakładam, że to problem peryferyjnych dzielnic - mówi pan Piotr.
Zapytaliśmy przedstawicieli aplikacji moBilet, jak duża jest skala problemów technicznych firmy, kiedy zostaną rozwiązane i dlaczego to klienci muszą prosić o zwrot pobranych pieniędzy, a nie dzieje się to automatycznie lub choćby po telefonicznym zgłoszeniu.
moBilet: problem powinien skończyć się do końca czerwca
Przedstawiciele firmy przekonują, że niedogodność dotyczy tylko części użytkowników. Problemem jest komunikacja pomiędzy aplikacja mobilną a serwerem sprzedaży. Występuje nie tylko w Trójmieście.
- Planujemy całkowicie wyeliminować zgłaszane sytuację do końca czerwca, natomiast zakładamy drobny margines, ze względu na etapowość wprowadzanych zmian - mówi Paulina Mostowska, specjalista ds. marketingu i administracji.
Opinie (133) 5 zablokowanych
-
2022-06-08 09:12
Problem też z parkowaniem przez moBilet w Gdyni
od jakiegoś czasu nie można też zrobić czasowych opłat za parkowanie w Gdyni - można wybrać tylko bilet bez limitu czasu, co oznacza że trzeba mieć zawsze co najmniej 70 zł na apce, bo tyle płaci się ok za cały dzień parkowania w Gdyni. Wysyłałam zapytanie dlaczego tak jest i kiedy to zmienią - odpowiedzi brak... trzeba będzie zmienić aplikację.
- 4 1
-
2022-06-08 09:35
Więcej apek
Technologia nie rozwija człowieka a zabija
- 13 0
-
2022-06-08 09:42
Dlatego nie korzystam z apek. Papierowy pieniądz, papierowy bilet i tyle w temacie
- 18 1
-
2022-06-08 09:51
jedz samochodem, albo hulajnogą
zdrowiej dla nerwów. Czemu na silę utrzymujemy drogą patologię.
- 3 1
-
2022-06-08 09:54
Włocławek ma biletomaty we wszystkich autobusach, ma też autobusy elektryczne i działający rower miejski. (1)
Oprócz tego bilet na przejazd dwóch, na upartego trzech przystanków kosztuje 1 zł.
Może więc władze Gdańska powinny zarządzać miasteczkiem wielkości Ciechocinka, skoro nie potrafią osiągnąć poziomu miasta 100 tys. mieszkańców?- 18 0
-
2022-06-08 16:18
Przenieś się.
- 0 3
-
2022-06-08 09:57
kiedy u nas
System płatności za transport miejski we Wrocławiu jest maksymalnie uproszczony. Dokonanie płatności zbliżeniowej w pojeździe komunikacji miejskiej jest równoznaczne z wniesieniem opłaty za przejazd.
- 6 3
-
2022-06-08 10:00
Brakuje w aplikacjach... (2)
Biletów na krechę.
Np. żeby aplikacja trzymała w pamięci telefonu informację o posiadaniu środków, np. do 10PLN i w razie braku netu, żeby można było kupić na krechę.
Ewentualnie w razie kontroli i udowodnieniu niedziałania neta - żeby kontroler mógł wystawić bilet to realizacji w aplikacji w późniejszym terminie.
Wiem, że w Polsce to niemożliwe, bo Polak musi oszukać system, ale to by ułatwiło życie tym uczciwym, którzy akurat nie mogą się połączyć, albo aplikacja szwankuje.- 5 0
-
2022-06-08 10:16
pomysłowe !
- 1 0
-
2022-06-08 10:21
A nie zauważyłeś, że wszelkie zagraniczne transakcje zakupowe
są robione z góry. Pokaż mi choć jedną, (poza bankami) która da ci coś na krechę? Mało tego większość jest tak ustawiona w regulaminach, że jak nadpłacisz to już nigdy pieniędzy nie odzyskasz. Nie twórz więc bredni, że w Polsce to niemożliwe. Ja na przykład dzierżawię wiele różnych serwerów w Niemczech i tak jak oni kradną kasę to w Polsce dawno śmierdziałoby kryminałem.
- 0 1
-
2022-06-08 10:27
(1)
Opłaty na budowę biletomatów , aplikacji itp są większe niż wpływy z biletów wiec prościej po prostu zrobić darmowa komunikacje
- 9 0
-
2022-06-08 10:59
jeszcze obsługa kanarów miliony pochłania.
- 3 0
-
2022-06-08 10:47
Praski bilet miesięczny kupowany z góry na rok kosztuje 3650 CZK, czyli 304 CZK / miesiac, to jest 55 PLN / mc.
Polecam obejrzec to na własne oczy jezeli ktos wciąż nie wierzy.
pid kropka cz, jizdne a tarif >> cestovani po praze >> dlouhodobe- 12 0
-
2022-06-08 11:06
Wyjaśnienie praktycznie żadne. (1)
A jak moBilet zamierza zwrócić użytkownikom pieniądze?
- 2 0
-
2022-06-08 16:45
Tak jak ci od mevo, złodzieje
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.