• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety

Michał Sielski
8 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Problemy z zakupem biletów przez aplikację trwają już od końca kwietnia. Problemy z zakupem biletów przez aplikację trwają już od końca kwietnia.

Coraz trudniej kupić bilet na komunikację publiczną w tradycyjny sposób, ale i z aplikacjami są problemy. Nasi czytelnicy zwracają uwagę, że na granicach Gdyni aplikacja moBilet szwankuje. Biletu teoretycznie nie da się kupić, a potem okazuje się, że konto zostało wielokrotnie obciążone.



Jak najczęściej kupujesz bilety na komunikację publiczną?

Z problemem zgłosił się do nas czytelnik, pan Andrzej, który już dwukrotnie miał kłopoty w autobusie linii R, łączącym Rumię z Gdynią przez ul. HutnicząMapka.

- Za pierwszym razem pojawił się komunikat, że zakup jest niemożliwy i mam spróbować później. Spróbowałem więc następny raz i kolejny. I nic, więc zrezygnowałem i kupiłem bilet u kierowcy - opowiada pan Andrzej.
O sprawie zapomniał, aż do chwili, gdy problem pojawił się po raz kolejny. Wtedy zajrzał na swoje konto w aplikacji.

- Zobaczyłem, że mimo faktu, że bilet rzekomo nie był zakupiony, z konta zniknęły pieniądze za każdą operację, teoretycznie nieudaną. Zadzwoniłem więc na infolinię i poprosiłem o zwrot, a tu kolejna niespodzianka: to ja muszę pisać podanie i wyjaśniać ich błędy, a oni mi może łaskawie zwrócą - opowiada pan Andrzej.

Aplikacja biletowa nie działa na granicach miasta?



Kolejny przypadek miał miejsce w ostatni piątek, 3 czerwca 2022 roku, na Chwarznie. Pan Piotr miał identyczną sytuację na ul. FregatowejMapka. Także jemu aplikacja wyświetliła komunikat o problemach technicznych, jednak od razu zorientował się, że pieniądze zostały pobrane.

- Założyłem więc, że bilet mam, skoro został opłacony. Kontroli nie było, więc nie dowiedziałem się, czy mam rację. Miałem takie sytuacje nie raz, zawsze na Chwarznie. W centrum czy na Witominie nigdy mi się to nie przytrafiło, dlatego zakładam, że to problem peryferyjnych dzielnic - mówi pan Piotr.
Zapytaliśmy przedstawicieli aplikacji moBilet, jak duża jest skala problemów technicznych firmy, kiedy zostaną rozwiązane i dlaczego to klienci muszą prosić o zwrot pobranych pieniędzy, a nie dzieje się to automatycznie lub choćby po telefonicznym zgłoszeniu.

moBilet: problem powinien skończyć się do końca czerwca



Przedstawiciele firmy przekonują, że niedogodność dotyczy tylko części użytkowników. Problemem jest komunikacja pomiędzy aplikacja mobilną a serwerem sprzedaży. Występuje nie tylko w Trójmieście.

- Planujemy całkowicie wyeliminować zgłaszane sytuację do końca czerwca, natomiast zakładamy drobny margines, ze względu na etapowość wprowadzanych zmian - mówi Paulina Mostowska, specjalista ds. marketingu i administracji.

Opinie (133) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (2)

    W aplikacji banku bez problemu bilet można kupić.

    • 9 21

    • dokładnie od kiedy przez bank może i kupić bilet (każdego rodzaju na komunikację) i parking to po co bawić się w dodatkowe apki ?

      • 6 4

    • Twojego banku może i tak, ale

      nie każdy bank oferuje taką usługę

      • 10 0

  • Opinia wyróżniona

    U kierowcy ostatnio pani kupowała to staliśmy 2 minuty. "nawiązywanie więzi"... Kierowcy nie chcą z nami żadnych więzi, a ja osobiście z nimi więc preferuje kasy czy kioski. A jest ich coraz mniej, zresztą na samą Gdynię bilet mi funduje pracodawca.

    • 6 4

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Kiedyś były takie szare automaty na monety.Wsadzało się 2 zł i ziuuuu dziwne dźwięki,po chwili wyskakiwał tekturowy bilet.A dziś?Jak telefon padnie to koniec świata.

    • 71 11

    • No patrz, to zupelnie jak z takim automatem, o którym piszesz (3)

      A padały znacznie częściej niż dzisiejsze apki...

      • 21 3

      • nie psuj mu narracji ;)

        • 14 3

      • wystarczyk mocny kopniak i juz dzialal i wypluwal odrazu kilka metrow tasmy z biletami. (1)

        • 5 2

        • tak, albo 5 zł wpadło i przepadło

          i teraz marnuj czas na reklamacje. Jak jesteś bezrobotny to będziesz. Jak szanujesz swój czas to odpuszczasz.

          • 2 0

    • Oj Svencjusz (3)

      Ty dziś nie na Rodosie? Od rana już deklasujesz wszystkich...

      • 6 0

      • (2)

        Dzisiaj wolne bo ładna pogoda.Zimne pyfko i plażka)Wszak dziewczyny lubią brąz...a Rodosik wieczorem)Przedtem wypad do kina na Mavericka.Ave!

        • 0 4

        • Marzyciel. (1)

          • 1 3

          • Wysłać Ci zdjęcie z plaży?)

            • 2 3

  • Opinia wyróżniona

    (10)

    Czy nie można zainstalować automatów w pojazdach?! - nie trzeba tych biletów nawet drukować - mogą być na karcie płatniczej.
    To byłby koszt, ale jednorazowy - kierowcy/motorniczy na pewno byli by wdzięczni

    • 130 4

    • to zasponsoruj (7)

      ja nie mam zamiaru płacić jeszcze więcej za bilety

      • 3 30

      • Dokładnie.

        Pomysły mają świetne tylko nie zdają sobie sprawy jaki to wydatek i kto za to zapłaci.

        • 5 16

      • (3)

        Przecież miasto stać na rydwany i inne bzdety, a nie stać na zainstalowanie automatów? :)

        • 23 5

        • te bzdety dają komuś zarobić

          są rodzinne potrzeby. Hołota do roboty i nie marudzić.

          • 7 3

        • dzięki temu, że jest nowoczesne to stać je na rydwany (1)

          • 4 3

          • z kredytu

            • 2 1

      • A ja na Arkę Gdynia.

        • 0 0

      • To na Hugo jakieś durne elektryki kupują ?

        • 1 0

    • To już lepiej po prostu wprowadzić karty prepaid i czytnik w autobusie - jak np. Oyster w Londynie

      Ładujesz raz na jakiś czas i masz spokój.

      • 8 0

    • Dokładnie automaty na płatności zbliżeniowe

      Jak w innych cywilizowanych miastach.

      • 4 0

  • SkyCash - autobus czy SKM zawsze bez problemu. (3)

    • 12 13

    • (1)

      Zawsze problem

      • 4 5

      • Z Tobą.

        • 1 3

    • "u mnie działa"

      A u mnie nie - bo mam inny telefon, inny bank, inny sposób logowania i pierdzilion innych czynników.
      Testowałem kiedyś dwie aplikacje i obie mi nie działały, do tego różne aplikacje mają różne zasięgi, więc jak dużo jeździć zbiorkomem to trzeba mieć pewnie po kilka aplikacji.
      Jakość dzisiejszych programów w porównaniu z tymi z lat 90 to jest przepaść - wystarczy poczytać opinie w necie.
      Do tego regularny scam, czyszczenie konta, wyciek danych, awarie infrastruktury itp.

      • 3 0

  • Likwidacja biletów 10minutowych i godzinnych, coraz droższe przejazdy, tłumy w komunikacji, (1)

    powolność, awaryjność. Przekonali mnie do przesiadki do zbiorkomu.

    Najlepiej zlikwidujcie w ogóle wszystkie bilety i zostawcie tylko miesięczne, które to podwyższcie do 250 zł.

    • 38 0

    • Dlatego podnoszą ceny - by zmniejszyć popyt i rozwiązać problem tłoku :)

      • 6 0

  • Co to za aplikacja krzak? (3)

    • 25 1

    • Tak jak wszystkie apki

      • 3 0

    • Krzak Tak

      a po co to komu?

      • 2 0

    • Krzak atak

      • 0 0

  • (3)

    Beznadziejne apki ale nie którzy uważają że są cool bo mają apkę i później tu piszą że starczy mieć apke.

    • 30 6

    • a dla niektórych słownik ortograficzny (2)

      • 1 11

      • (1)

        Napisał koleś zaczynając zdanie małą literą.

        • 12 0

        • Dokładnie ale niektórzy muszą udawać.

          • 0 0

  • dla tego korzystam (3)

    z aplikacji pobierającej opłatę na żywo z podpiętej karty a nie z jakiegoś przedpłaconego konta, zbyt rzadko korzystam z komunkcji miejskiej żeby topić gdzieś pieniądze

    • 4 11

    • (1)

      Swietna sprawa! Z predplaconego konta pobierze tylko tyle ile przedplacisz, a z podpietej karty moze wyczyscic cale konto bankowe, coz za wygoda!

      • 20 1

      • To sobie zrób przedpłacona karte. Co za problem?

        • 0 0

    • Po co wogule mieć beznadziejnie apki, same problemy w tanich oprogramowaniach ale zawsze można udawać " ja mam apke" w moim stupid fonie, wydałem 2 pensje na niego, kim ja nie jestem

      • 2 6

  • Opinia wyróżniona

    Wyrzuciłem wszystkie apki (20)

    Naprawdę w sklepach żaden pożytek w komunikacji różnie bywa ta cała technika zaczyna wkurzać w kasach samoobsługowych nie jest szybciej bo ciągle jakieś plansze o pomocy się pojawiają , wpłatomaty w urzędach nie zawsze wydają znaczki jednym słowem zatrudniajmy ludzi tak jak to było kiedyś a będzie dobrze

    • 150 31

    • Ale bez apki nie jesteś trendi.

      • 17 27

    • A potem jak chcesz odebrać polecony, musisz stać godzinę w sznurku takich kołków... (8)

      Ech, jeszcze lektorów wszędzie postawmy, bo nie każdy musi umieć czytać...

      • 16 33

      • A co ci wadzi, jak ktoś stoi? (6)

        • 19 6

        • Wadzi mi, jak przez niego też muszę stać. (4)

          Czemu ja mam płacić za to, że ktoś jest upośledzony technologicznie?

          • 8 24

          • (2)

            Upośledzone technologicznie to są te apki właśnie. Pełne błędów i niedoróbek :)

            • 32 3

            • proponuje spróbować innej aplikacji (1)

              osobiście używam Skycash i od roku żadnych problemów, zarówno komunikacja miejska, SKM, parkingi płatne; mobilet kiedyś używałem i to jest totalna padaka

              • 3 14

              • Ta, jasne.

                Zainstalowałem SkyCash i już przy pierwszym podejściu jadąc tramwajem z Wrzeszcza na Orunię przez 40 minut aplikacja nie sprzedała mi biletu. Próbowałem całą drogę - "brak połączenia z serwerem". Całą współczesną infrastrukturę wirtualną można potrzaskać o kant pupy. Pierdyliard aplikacji do wszystkiego, a działają jak chcą - czasem tak, czasem nie. Z reguły, gdy są potrzebne, to nie działają. Przeniesienie życia do sieci w całości od strony dokumentowej pewnego dnia skończy się tragicznie. Jakiś Ziutek podpadnie Gutkowki, ten wynajmie zerowacza sieciowego i gościowi wymażą życie kasując wszystkie dane, konta, dokumenty itp.

                • 20 3

          • A czemu ja mam udostępniać jakimś aplikacjom informacje na swój temat? Za chwilę będzie jak w Chinach - bez apki nic nie zrobisz, a państwo będzie wiedzieć o Tobie wszystko. Już zaczyna się zbieranie danych do celów politycznych... Poczekajcie jeszcze kilka lat.

            • 9 1

        • Otóż to

          Przynajmniej pogadać w kolejce na life można a nie tylko nos w smartfonie

          • 13 0

      • ty jestes jednym z tych kołków

        i koło ciebie napewno nie chciałabym ani stac ani siedziec

        • 2 2

    • a ja zainstalowałem wszystkie apki (4)

      życie stało się prostsze, większość rzeczy mogę załatwić kilkoma muśnięciami palca. Nie tracę czasu na to co jestem w stanie szybko załatwić z telefonu. Jeśli ktoś jest bezrobotny to nie zrozumie co to znaczy oszczędność czasu.

      • 11 28

      • (2)

        I na co zużywasz te zaoszczędzone sekundy?, na zarabianie większej ilości pieniędzy, których nie masz czasu wydać?

        • 19 5

        • na życie

          • 4 13

        • Na siedzenie przed net fliksem i obżeranie się czipsami

          i tak oto rosną brzuchate kaleki

          • 5 1

      • Bo życie produktu jest zawsze łatwiejsze w dzisiejszej ekonomii.

        Tylko nie łudź się, że masz to za darmo.

        • 8 0

    • Jak się nie potrafi korzystać z technologii, to nie dziw się że ludzie mają z tym problemy.

      • 3 17

    • jeszcze z komputera i Internetu przestań korzystać

      • 3 9

    • jakdojade

      Rządzi

      • 0 1

    • To zależy od tego, jak zainwestował sklep

      Jest duża różnica z kasami samoobsługowymi między Żabką, Biedronką a np. Carrefourem. W Carrefourze już dawno było sprawdzone rozwiązanie, a jak kasy pojawiły się w Biedronkach, to któryś z geniuszy nie zrobił wagi w formie kosza, więc gdy tylko produkty oparły się o ściankę konsoli, to miały mniejszą wagę i wyskakiwał błąd, do którego musiał podbiegać kasjer.
      Co do kas, to u człowieka też zdarzają się błędy - złe kasowanie, albo wydawanie reszty. Nie ma rozwiązań idealnych, ale dzięki samoobsługowym kasom sklep jest w stanie obsłużyć więcej klientów na raz.

      • 1 0

    • Razy 10

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane