- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (234 opinie)
- 2 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (23 opinie)
- 3 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (38 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (119 opinii)
- 5 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (78 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (298 opinii)
Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety
Coraz trudniej kupić bilet na komunikację publiczną w tradycyjny sposób, ale i z aplikacjami są problemy. Nasi czytelnicy zwracają uwagę, że na granicach Gdyni aplikacja moBilet szwankuje. Biletu teoretycznie nie da się kupić, a potem okazuje się, że konto zostało wielokrotnie obciążone.
- Za pierwszym razem pojawił się komunikat, że zakup jest niemożliwy i mam spróbować później. Spróbowałem więc następny raz i kolejny. I nic, więc zrezygnowałem i kupiłem bilet u kierowcy - opowiada pan Andrzej.
O sprawie zapomniał, aż do chwili, gdy problem pojawił się po raz kolejny. Wtedy zajrzał na swoje konto w aplikacji.
- Zobaczyłem, że mimo faktu, że bilet rzekomo nie był zakupiony, z konta zniknęły pieniądze za każdą operację, teoretycznie nieudaną. Zadzwoniłem więc na infolinię i poprosiłem o zwrot, a tu kolejna niespodzianka: to ja muszę pisać podanie i wyjaśniać ich błędy, a oni mi może łaskawie zwrócą - opowiada pan Andrzej.
Aplikacja biletowa nie działa na granicach miasta?
Kolejny przypadek miał miejsce w ostatni piątek, 3 czerwca 2022 roku, na Chwarznie. Pan Piotr miał identyczną sytuację na ul. Fregatowej. Także jemu aplikacja wyświetliła komunikat o problemach technicznych, jednak od razu zorientował się, że pieniądze zostały pobrane.
- Założyłem więc, że bilet mam, skoro został opłacony. Kontroli nie było, więc nie dowiedziałem się, czy mam rację. Miałem takie sytuacje nie raz, zawsze na Chwarznie. W centrum czy na Witominie nigdy mi się to nie przytrafiło, dlatego zakładam, że to problem peryferyjnych dzielnic - mówi pan Piotr.
Zapytaliśmy przedstawicieli aplikacji moBilet, jak duża jest skala problemów technicznych firmy, kiedy zostaną rozwiązane i dlaczego to klienci muszą prosić o zwrot pobranych pieniędzy, a nie dzieje się to automatycznie lub choćby po telefonicznym zgłoszeniu.
moBilet: problem powinien skończyć się do końca czerwca
Przedstawiciele firmy przekonują, że niedogodność dotyczy tylko części użytkowników. Problemem jest komunikacja pomiędzy aplikacja mobilną a serwerem sprzedaży. Występuje nie tylko w Trójmieście.
- Planujemy całkowicie wyeliminować zgłaszane sytuację do końca czerwca, natomiast zakładamy drobny margines, ze względu na etapowość wprowadzanych zmian - mówi Paulina Mostowska, specjalista ds. marketingu i administracji.
Opinie (133) 5 zablokowanych
-
2022-06-08 18:14
bez napinki
Używam niebiańkiej gotówki do kupowania biletów i w każdym mieście działa (w Gdyni też), dla mnie to duża wygoda. Jeżeli jednak ktoś woli kasować papierowe to jest tylko jego wybór. Przy okazji dlaczego nie kupić miesięcznego albo kwartalnego w mieście w którym się mieszka?
- 0 1
-
2022-06-08 20:14
Kiedyś
Żeby kupić "Wieczór wybrzeża" trzeba było kupić "Trybunę ludu" dziś żeby kupić bilet trzeba kupić smarkfona . I to się nazywa postęp.
- 1 1
-
2022-06-08 21:35
mpay takich jajec nie robi ;)
- 0 0
-
2022-06-11 20:08
Alternatywa
Dlatego ja płacą za bilety przez mpay. Nie ma koniecznosci podpinania karty, jest z ato elektroniczny portfel, który można zasilić blikiem.
- 0 0
-
2022-09-07 08:18
3 razy pobrało kase a biletu brak w histori
Już drugi raz mi się zdarzyło kupic 3 bilety, gdzie nawet nie ma ich w historii A kasa z konta zeszła dramat i co mam teraz się prosic o zwrot ???ciekawe kto za mnie karę zaplaci Bo 4 raz nie będę doładowywać konta i próbować
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.