- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (55 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (42 opinie)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (284 opinie)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (114 opinii)
- 5 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (312 opinii)
- 6 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
Autobusy pojadą ul. Chwarznieńską swoim pasem
Kontrabuspas na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej w Gdyni umożliwi autobusom swobodny przejazd ul. Chwarznieńską w kierunku centrum w godzinach porannego szczytu. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone jeszcze w tym roku.
Pomysłem urzędników na rozwiązanie tego problemu jest przebudowa ulicy i wprowadzenie zmiennej organizacji ruchu.
Kontrabuspas na Chwarznieńskiej: zasady działania
Kiedy duże natężenie ruchu na południowej jezdni ulicy Chwarznieńskiej w kierunku centrum będzie powodować wydłużenie czasu przejazdu powyżej określonej wartości, lewy pas ruchu jezdni północnej - w kierunku Chwarzna-Wiczlina - zmieni funkcję i stanie się pasem wyłącznie dla autobusów jadących w przeciwnym kierunku.
Całość jest możliwa dzięki systemowi Tristar. O uruchomieniu ruchu autobusów drugą jezdnią "pod prąd" będzie decydował operator systemu na podstawie danych pochodzących z systemu przesyłanych za pomocą wifi/bluetooth.
Ruch będą kontrolować trzy kamery, moduły pomiaru czasu przejazdu pojazdów, a tablice elektroniczne będą informowały kierowców o ruchu autobusów po kontrapasie.
Autobusem Chwarznieńską szybciej
Analizy pokazują, że zastosowanie tego rozwiązania pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pojazdów transportu publicznego w szczycie porannym o około 10 minut w stosunku do obecnego czasu przejazdu.
- Jest to rozwiązanie, dzięki któremu każdego dnia mieszkańcy korzystający z transportu publicznego będą poruszać się szybciej i wygodniej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycje zaplanowane w ramach stworzenia kontrabuspasa:
- pętle indukcyjne w nawierzchni jezdni,
- maszty sygnalizacyjne, latarnie, osprzęt sygnalizacyjny,
- dwie szafy zasilająco-telekomunikacyjne, nowy sterownik sygnalizacji świetlnej,
- rozbudowany zostanie istniejący sterownik na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i ul. Okrężnej.
Szacunkowy koszt kontrabuspasa na Chwarznieńskiej: 2 mln zł
Na inwestycję Gdynia otrzyma dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych. Będzie to 50 proc. szacowanych kosztów przedsięwzięcia, czyli około 2 mln zł. Kwota, jaką trzeba będzie zapłacić będzie znana po rozstrzygnięciu przetargu.
- Zaproponowane rozwiązanie jest bardzo innowacyjne, wcześniej niespotykane w Gdyni i jestem przekonany, że zachęci kolejnych mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej. - opowiada Jakub Ubych, radny miasta Gdyni i pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dzielnic.
Rozkład ZKM Gdynia
Przypomnijmy, że obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu przebudowy witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńkiej, po tym, jak z powodu wysokiej ceny nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu.
Władze miasta zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.
Inwestycja jest planowana na 2022 rok.
Przebudowa Chwarznieńskiej na Witominie
Miejsca
Opinie (257) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-06 11:38
ale badziew
zadbaliby o porządnych obywateli w autach, a nie motłoch w komunikacji
- 32 28
-
2019-05-06 11:39
deweloper i szczurek mówili że z Wiczlina do centrum jedzie się 11 minut:))) (4)
- 82 0
-
2019-05-06 11:53
zgadza sie, tyle jedzie sie wieczorem lub noca.
- 21 1
-
2019-05-06 11:56
To teraz jak czas przejazdu skróci się o 10 minut będzie to trwało minutę!
- 33 0
-
2019-05-06 15:54
147 (1)
11 minut 1 autobusem raz na 1 h. Pozdrawiam
- 14 0
-
2019-05-06 21:43
o połnocy
- 8 0
-
2019-05-06 11:39
Idę o zakład że Janusze nic sobie z tego robić nie będą (1)
buspas będą traktować jak zwykły pas.
- 29 8
-
2019-05-06 20:52
I Karyny też
- 9 0
-
2019-05-06 11:42
Yasne (1)
Yasne to jest tzw. cerowanie prezerwatywy.
Mozliwe,ze pomoze ale tylko na chwile.- 56 5
-
2019-05-07 09:59
Raczej "Na pewno nie pomoże, ale nie każdy musi o tym wiedzieć"
- 10 0
-
2019-05-06 11:46
żarty z ludzi (4)
Autobus ominie 200 metrów korka w lesie po czym włączy się w i tak zakorkowany fragment Chwarznieńśkiej której remont odwołano, za to osobówki postoją kilka minut dłużej, bo co tam władzą Gdyni osobówki skoro jest po wyborach....
Masakra...- 86 15
-
2019-05-06 12:29
(3)
Nie 200m a kilometr no i za zwężeniem w lesie już się jedzie.
- 11 14
-
2019-05-06 14:32
Dokładnie tak. (2)
A kij z osobówkami, bez znieczulenia. Niech stoją w korku, który sami generują. Jeżdżę tamtędy codziennie do pracy w godzinach największego szczytu korzystając z autobusu (samochód mam pod domem na inne okazje). Prawda jest taka, że w 3/4 jak nie więcej samochodów jadących rano przez las w kierunku centrum, podróżuje wyłącznie kierowca!
Jeśli ktoś nie chce jechać autobusem, to niech się kisi w swoim "blachosmrodzie" we własnym korku. A autobusy to niestety też blachosmrody ale przynajmniej wożą kilkadziesiąt osób naraz a nie powietrze.- 19 11
-
2019-05-06 16:59
(1)
Dlatego nimi nie jezdze, bo nie lubie osob...
- 14 0
-
2019-05-06 22:32
Wolny kraj
Nie chcesz jeździć, będziesz stał
- 9 3
-
2019-05-06 11:49
Kabaretu ciąg dalszy (3)
Przed wyborami obiecywali że inwestycja przebudowy ulicy Chwarznieńskiej rozpocznie się w tym roku, teraz szukają jakiś doraźnych rozwiązań, i to dopiero na 2022... To jest cyrk na kółkach. Samorządność w Gdyni totalnie się wypaliła. Stan dróg w mieście jest gorszy niż na Ukrainie, wszędzie korki, brak nowych rozwiązań i inwestycji! Jedyne na co ich stać to doby PR w mediach społecznościowych. Najlepszym przykładem jest ten cały Ubych. Zamiast starać się dofinansowania na obwodnicę Witomina to oni są dumni z przedłużenia prawoskrętu na obwodnicę... Ten prawoskręt jest kluczową inwestycją Gdyni! Tym prawoskrętem zamkniemy usta wszystkim niedowiarkom! Kiedyś Gdynia była dynamicznym miastem, dziś na tle innych miast to jakaś peryferia:( Coście sk.... uczynili z moim pięknym miastem!!!
- 104 1
-
2019-05-06 12:00
(1)
Tylko przyjdzie co do czego to nagle wszyscy ich kochają i uwielbiają a wybory wygrywają z ogromną przewagą. Hipokryzja i obłuda
- 25 0
-
2019-05-06 12:04
Bo nie ma niestety innego wyboru:(
Horała, Trzebiatowski... jeszcze tylko Brauna brakuje żeby dołączył do tej "elyty"...
- 11 9
-
2019-05-06 21:54
1000 % RACJI
- 7 1
-
2019-05-06 11:50
co za kretyni.
a co na odcinku Witomino durnie? Na czolowke?
- 58 6
-
2019-05-06 11:52
A ten Tristar to w ogóle działa? (1)
- 50 3
-
2019-05-06 11:55
nie
Ważne że kasa wpada
- 25 0
-
2019-05-06 11:57
Takie rzeczy powinny dzialac juz od dawna w wielu miejscach.
- 11 40
-
2019-05-06 12:03
(4)
To potwierdza kompletne fiasko pomyslu Pana Szczurka i jego ekipy z Panem Stępą z rozwiązaniem ruchu z Witomina i Chwarzna . Ta Nowa Chwarznienska w lesie, nawet jako dwujezdniowa jest kompletnym nieporozumieniem, bo konczy sie w miejscu najbardziej obciązonym ruchem/ Witomno i brak jest mozliwosci rozwiązania tego problemu. Mozecie dalej wymyslac rownie chore rozwiązania, jak np, kontrapasy - czy miasto bierze odpowiedzialnosc za ewentualne czołowki przy awarii np urzadzen technicznych? Podpowiadam inne rownie glupi pomysl: podzial na dni parzyste i nieparzyste i uprawnienie jazdy pojazdow w poszczegolne dni w zalaznosci od numeru na tablicy.Do tego doprowadzi nieodpowiedzialne rozwiązanie Pana LIkwidatora miasta Prezydenta Szczurka. Rozwiązanie jest jedno i konieczne - nowa obwodnica omijająca Witomino ,Inne to zawracanie glowy i alibi. dla Szczurka ze cos robi.
- 74 9
-
2019-05-06 12:07
nie jojcz (1)
- 0 24
-
2019-05-07 09:53
UM do roboty a nie komentować na Trójmiasto
- 8 0
-
2019-05-06 14:38
kontrapasy - czy miasto bierze odpowiedzialnosc za ewentualne czołowki przy awarii np urzadzen technicznych? (1)
Aj ta Gdynia, jakby ledwo na miasto wyrosła... W Gdańsku zmienny kierunek ruchu od dawna na Trakcie św. Wojciecha i jakoś dzwonów nie było...
- 10 4
-
2019-05-06 17:54
Jak będzie awaria
to po prostu będzie bez zmian, czyli jak teraz. Ludzie nie psioczcie, jak nie znacie szczegółów
- 5 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.