- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (106 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Będą cztery hybrydowe pociągi dla Pomorza
Województwo Pomorskie chce zakupić cztery wieloczłonowe pociągi z napędem hybrydowym, czyli elektryczno-spalinowe. Szacunkowy koszt to ok. 98 mln zł. Dofinansowanie z Polskiego Ładu wyniesie 65 mln zł.
Hybrydowe pojazdy mogą okazać się niezbędne dla zapewnienia stabilności funkcjonowania kolejowego transportu publicznego na Pomorzu.
Elektryfikacja PKM na ukończeniu a na trasach PLK za kilka lat
Ma to związek z toczącą się modernizacją i elektryfikacją kilku linii kolejowych: 201 Kościerzyna - Gdynia, 214 Somonino - Kartuzy i 229 Glincz - Kartuzy. Prace prowadzone są na zlecenie spółki PKP PLK, a ich terminowość pozostawia wiele do życzenia. Elektryfikacja ma się tam zakończyć za kilka lat.
Wszystkie artykuły o elektryfikacji PKM i linii 201
Z kolei na ukończeniu jest elektryfikacja linii PKM. Wkrótce dojdzie zatem do sytuacji, że pociągi elektryczne po przejechaniu trasy PKM nie będą w stanie kontynuować jazdy w kierunku Gdyni lub Kościerzyny.
Wówczas, jak żadne inne, sprawdzą się pociągi o napędzie elektryczno-spalinowym.
65 mln zł z Polskiego Ładu
Więcej o parametrach tych pociągów i terminach ich dostawy będzie wiadomo po ukazaniu się postępowania przetargowego.
W planach zamówień publicznych na ten rok urząd marszałkowski zarezerwował 98 mln zł na zakup hybryd. Otrzymał na nie dofinansowanie z programu Polski Ład w wysokości 65 mln zł.
Pomorze stara się o 100 mln na pociągi i drogi
Dwa pociągi za 70 mln zł zamówione w zeszłym roku
W sierpniu zeszłego roku marszałek podpisał kontrakt na dwa elektryczne pociągi za 70 mln zł z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejnych 29 składów.
Pojazdy mają dotrzeć na Pomorze w tym roku.
Opinie (191) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-10 07:09
Opinia wyróżniona
(14)
Kolej i jej gęsta sieć to przyszłość, również pewne remedium na problem niekontrolowanej suburbanizacji miast oraz kilku innych błędów z których te się już nie wykaraskaja. Jestem za rozbudowa sieci SKM i zagęszczeniem połączeń kolejowych. Czemu? Bo tramwaje to super sprawa, ale na dystansach do 25 minut... Poza tym tory tramwajowe są robione tak, że już po kilka latach użytkowania są krzywe i powyginane, więc jadącym po nich tramwajem miota jak samolotem przy turbulencjach.
- 116 9
-
2023-03-10 11:04
(1)
"Kolej i jej gęsta sieć to przyszłość."
Od 1991 roku do 2017 roku zlikwidowano łącznie 3733 km tras kolejowych na terenie całej Polski. Jest to nam wszystkim bardzo dobrze znany krajobraz zarośnięte dawne szlaki, zazwyczaj już rozebrane przez miejscowych złomiarzy naście lat temu.
Niechlubnym rekordzistą w kwestii"Kolej i jej gęsta sieć to przyszłość."
Od 1991 roku do 2017 roku zlikwidowano łącznie 3733 km tras kolejowych na terenie całej Polski. Jest to nam wszystkim bardzo dobrze znany krajobraz zarośnięte dawne szlaki, zazwyczaj już rozebrane przez miejscowych złomiarzy naście lat temu.
Niechlubnym rekordzistą w kwestii zlikwidowanych linii kolejowych jest rząd Leszka Millera, który w latach 2001-2004 zlikwidował 1582,5 km linii kolejowych.
Słynne "ostre cięcie" z 3 kwietnia 2000 roku, kiedy to jeszcze Polskie Koleje Państwowe z dnia na dzień zawiesiły kursowanie pociągów na 1028 kilometrach sieci kolejowej. Następstwem też były stopniowe likwidacje tras kolejowych. Wtedy to Prezesem Rady Ministrów był Jerzy Buzek z Unii Wolności.
Za rządów Marka Belki zlikwidowano ok. 818,5 km tras kolejowych.
Ostatnia likwidacja miała miejsce w 2017 roku. Chodzi o linię nr 371 Wolsztyn - Żagań, która została zlikwidowana na wniosek powiatu nowosolskiego.- 8 0
-
2023-03-10 11:16
Jerzy Buzek był z Akcji Wyborczej "Solidarność" (AWS)
A co do samej likwidacji linii kolejowych: takie były koszty "szybkiej, szokowej prywatyzacji" jakiej domagał się w 1990 Jarosław Kaczyński
- 8 8
-
2023-03-10 09:01
Od lat wykorzystujemy (9)
pieniądze z UE na rozwój dróg i kolei. O ile na drogach przeszliśmy na wyższy poziom podróżowania, to na kolei wydaliśmy kasę dla samego wydania.
- 13 5
-
2023-03-10 12:46
Na kolei zaczęliśmy 20 lat później dlatego ta różnica.
- 3 0
-
2023-03-10 09:58
(7)
Karol Wojtyla nie powiedzial Janowi Pawlowi i dlatego ten nie wiedzial, i nie mogl nic zrobic, aby ochronic dzieci przed swoimi kolegami
- 6 14
-
2023-03-10 11:15
Słyszałeś o tym w TVN który info bierze z archiwum bezpieki? (6)
- 10 3
-
2023-03-10 11:19
Ufff dobrze że info o TW Bolku namiętnie powtarzane przez TVPiS nie są z bezpieki (5)
- 3 7
-
2023-03-10 11:25
O Bolku to wie każdy i to bez telewizji. (4)
Wystarczy mieszkać w Trójmieście. Chroń dzieci przed politykami PO....którzy potem uprawiają politykę na kolejnym grobie....obrzydliwe.
- 11 7
-
2023-03-10 13:27
Biedny papa kremówkarz, robio mu politykę na grobie (2)
A on tylko krył p***fi** przez trzy dekady
- 4 7
-
2023-03-10 14:49
Czujesz to prawda? Tą narastajacą furię po kolejnym nieudanym zamachu na papieża Polaka. (1)
Zostaje tylko pogratulować TVN ubeckiej narracji, jacy założyciele taka telewizja.
Ambasador Ameryki - "to jest prawdopodobnie kolejna próba skłócenia narodu w celach destabilizacji Polski przez rosyjskie służby"- 8 2
-
2023-03-10 16:06
Pomyliło Ci się
Próbą destabilizacji wg Amerykanów było wyciągnięcie tego fake newsa o jedzeniu robaków, który łykaliście jak młode pelikany
- 0 3
-
2023-03-10 12:47
Bolek jeździ PKM-ką?
- 3 2
-
2023-03-10 08:34
no tak, Gdańsk nie umie budować porządnych linii tramwajowych (1)
więc budujmy znacznie droższą kolej aglomeracyjną, a potem SKM ma średnią prędkość zbliżoną do wielu linii tramwajowych w Polsce (np. szybkie tramwaje w Poznaiu czy Szczecinie - ok 35km/h średnia) a koszty jej funkcjonowania są znacznie większe niż tramwaju, do tego kolej aglomeracyjna wbrew pozorom nie zachęca do dojeżdżania do miasta pociagiem,
więc budujmy znacznie droższą kolej aglomeracyjną, a potem SKM ma średnią prędkość zbliżoną do wielu linii tramwajowych w Polsce (np. szybkie tramwaje w Poznaiu czy Szczecinie - ok 35km/h średnia) a koszty jej funkcjonowania są znacznie większe niż tramwaju, do tego kolej aglomeracyjna wbrew pozorom nie zachęca do dojeżdżania do miasta pociagiem, PKM wlecze się tak, że z Kartuz nawet bus jest szybszy o ile nie stanie w korku a wszystko przez nadmiar przystanków w mieście bo do granic miasta czas jazdy jest bardzo dobry a potem druie tyle zwiedzania jakiejś Firogi czy Niedźwiednika gdzie po peronach głównie muchy chodzą
- 5 29
-
2023-03-10 12:02
Przejażdżka pociągiem po kraju jest droższa niż przelot samolotem
Więc coś tu się nie zgadza
- 5 4
-
2023-03-10 07:11
Opinia wyróżniona
Proponuję (23)
Przeczytać o spalinowozie z serii sp47, produkowana w latach 70 ma układ hybrydowy. Żadna nowość na kolei. Silnik spalinowy napędza generator, który produkuje prąd do zasilania silników elektrycznych. A to nie jest jedyna taka konstrukcja.
- 57 67
-
2023-03-10 14:04
Chciałeś zabłysnąć a wyszedłeś jak zwykle na głupka (1)
- 2 3
-
2023-03-11 18:45
Buahahahaha!!!
- 0 0
-
2023-03-10 12:15
Prototypowy czołg ciężki VK 45.01 (P) zaprojektowany w 1941 roku przez Ferdynanda Porsche.
Dwa 10-cylindrowe benzynowe silniki spalinowe Porsche Typ 101/1 o mocy 320 KM każdy, napędzały prądnicę, która zasilała dwa silniki elektryczne Siemensa.
Podwozia wraz z napędem wykorzystano do produkcji Elefanta (ciężkiego działa pancernego - niszczyciela czołgów)- 3 0
-
2023-03-10 11:53
Czyli SU42, SU45, SU46 to tez hybrydy (1)
- 4 0
-
2023-03-10 12:50
Dieselelectric.
Silnik spalinowy służy do napędzania prądnicy. Wytworzony przez prądnicę prąd służy m.in. do zasilania silników elektrycznych zamontowanych na osiach (kołach) oraz innych urządzeń: sprężarki, wentylatory, itd- 2 0
-
2023-03-10 11:50
Tobie chyba komiksy z kiosku się pomieszały
Albo od geniusza Eugeniusza jesteś
- 4 0
-
2023-03-10 10:39
Hybryda w tym przypadku oznacza możliwość jazdy po liniach zelektryfikowanych jak i niezelektryfikowanych.
Pantograf w górę i jazda "pod drutem" tak jak zwykły elektryczny zespół trakcyjny , a na odcinkach niezelektryfikowanych tak jak każda lokomotywa spalinowa lub spalinowy zespół trakcyjny jeżdżący w Polsce czyli...
Hybryda w tym przypadku oznacza możliwość jazdy po liniach zelektryfikowanych jak i niezelektryfikowanych.
Pantograf w górę i jazda "pod drutem" tak jak zwykły elektryczny zespół trakcyjny , a na odcinkach niezelektryfikowanych tak jak każda lokomotywa spalinowa lub spalinowy zespół trakcyjny jeżdżący w Polsce czyli...
silnik spalinowy (diesel) napędza prądnicę, a osie napędowe są obracane za pomocą silników elektrycznych.
Lokomotywy (które wciąż jeżdżą lub kiedyś jeździły) z silnikami spalinowymi, prądnicą i silnikami elektrycznymi na osiach: SM42, SU42, SP42, SU45, SP45, SU46, ST43, ST44 (dwusuwowy turbodiesel), TEM2, SP32, itd.
Wagony silnikowe SN61 miały silnik spalinowy i przekładnię mechaniczną.
(nieracjonalne zastosowanie przekładni mechanicznej przy stosunkowo dużej mocy silnika i długotrwała praca sprzęgła z poślizgiem przy rozruchu do osiągnięcia prędkości 12km/h)- 6 0
-
2023-03-10 08:58
I co z tego że były takie rozwiązania, chodzi o to że kupują i mają być w użytkowaniu!!!
Rakiety w kosmosie też już były i ludzie na księżycu też.
- 2 0
-
2023-03-10 07:30
Kompletnie mylisz pojęcia.
Nie ma to nic wspólnego z hybrydą opisaną w artykule, która będzie wyposażona w pantografy do poboru prądu z sieci trakcyjnej.
- 46 0
-
2023-03-10 07:35
O czym Ty bredzisz? Nie masz pojęcia a piszesz. Typowy wąsaty Janusz (11)
To o czym piszesz to nie napęd hybrydowy tylko przekładnia elektryczna. Takie przekładnie ma większość lokomotyw spalinowych, począwszy od starych rupieci skończywszy na najnowszych modelach. Jedyna trakcja takiej lokomotywy to trakcja spalinowa.
- 38 0
-
2023-03-10 13:45
Nie tyle większość w ogóle, ile większość lokomotyw spalinowych jeżdżących po torach w Polsce. Już np. w Niemczech jest bardzo dużo lokomotyw spalinowych z przekładnią hydrauliczną. W czasach PRL nasi konstruktorzy nie byli w stanie opracować takich przekładni i dlatego poszli w przekładnię elektryczną.
- 4 0
-
2023-03-10 07:44
(9)
Przekładnia spalinowo - elektryczna jak już. Sam nie masz pojęcia :)
- 2 22
-
2023-03-10 07:54
(8)
A co niby jest spalinowego w tej przekładni?
- 11 1
-
2023-03-10 12:50
Jak jedzie pod górkę to się pali? (1)
- 0 0
-
2023-03-10 17:13
Paliwo się pali. Lepiej jechać z górki.
- 0 0
-
2023-03-10 08:45
(5)
Proste - napęd jest przenoszony na koła lokomotywy z silnika spalinowego za pośrednictwem silnika elektrycznego.
- 2 7
-
2023-03-10 08:59
W swoim aucie też masz przekładnię spalinową? (2)
Co tam się spala w tej twojej przekładni?
- 9 1
-
2023-03-10 11:07
W samochodzie masz przekładnię mechaniczną.
W mocnym uproszczeniu: silnik - sprzęgło - biegi - oś napędowa.- 4 0
-
2023-03-10 09:34
Głupota i dlatego tak szybko jeździ
- 4 0
-
2023-03-10 08:59
I o co wy się spieracie , kogo to obchodzi (1)
- 4 5
-
2023-03-10 12:41
Mnie obchodzi.
- 3 1
-
2023-03-10 07:27
SP47 (1)
To nie hybryda, a metoda na przełożenie napędu z silnika na koła bez sprzęgła mechanicznego. Popularne rozwiazanie w lokomotywach spalinowych i wózkach widłowych
- 47 0
-
2023-03-10 13:14
Silnik spalinowy wprawia w ruch prądnicę - prąd z prądnicy wprawia w ruch silniki elektryczne zamontowane na kołach (osiach).
- 7 0
Wszystkie opinie
-
2023-03-14 05:44
Bezsenowne
Ten pomysł jest totalnie bezsensowny i nieekonomiczny. Każdy kto potrafi liczyć zauważy że pociągi są o 112 mln. droższe od zwykłych. Kupcie 4 zwykłe a zaoszczędzone miliony zainwestujcie w szybką elektryfikację sieci kolejowej. Nawet skostniałe PKP szybko weźmie się za robotę wiedząc że będą dodatkowe środki. Tylko trzeba by było się dogadać a to pewnie jest najtrudniejsze zadanie w Polsce. Smutne
- 0 0
-
2023-03-10 14:23
A czy w tych hybrydowych (2)
pociągach, będą normalne ustępy?
- 0 2
-
2023-03-11 19:07
Będą, nienormalne
- 0 0
-
2023-03-10 14:32
Będą - klapa elektryczna, muszla - spalinowa
- 3 0
-
2023-03-10 10:02
Niepowinni dostac nawet jednego grosza z Polskiego ładu bo blokują miliardy od samego poczatku a te spalinowe szkodniki to jest (8)
Idealny przykład marnowania pieniedzy to własnie najpierw kupno PKMek spalinowych a dopiero pózniej elekrtyfikacja lini śmiali sie znas własnie najbardziej Niemcy!! Jak sie marnuje pieniadze mieszkanców!
Jedyne wyjscie to podziekoowac tym POwcom w Gdańsku na wyborach- 12 11
-
2023-03-10 10:15
W sedno.samorzady i opozycja to dywersanci i sabotazysci.wrogowie ludu.rak ktory zżera nas od srodka a z rakiem sie nie (3)
Dyskutuje
- 3 8
-
2023-03-10 12:17
Jak bym słyszał towarzysza Wiesława przemawiającego do ciemnego ludu. (1)
- 4 0
-
2023-03-11 19:02
Takie czasy...
- 0 0
-
2023-03-10 12:06
Mniej czerwonych pasków z TVP info dzbanku krużganku
- 4 3
-
2023-03-10 12:19
Maże byś tak panie *niepowinny* popracował nad gramatyką?
- 1 0
-
2023-03-10 12:15
Nikos
Może PiS zmarnował miliony?Pomyślałeś o tym?
- 1 2
-
2023-03-10 12:14
Dla ciebie jedynym wyjściem jest udanie się do psychiatry może da ci lek na twoje kacperzenie.
- 4 2
-
2023-03-10 10:06
Tyle razy było tłumaczone dlaczego nie było elektryfikacji , a ten uparcie swoje :)
- 4 4
-
2023-03-10 09:27
PISowskie trolle strasznie aktywne ostatnio - widać Nowogrodzka sypnęła kasą (5)
bo dostała przelew z Moskwy
SKM to jest PKP, a PKP to rząd, a rząd to PIS
Dlatego mamy taki syf na SKM- 8 15
-
2023-03-10 10:25
Skm,pkm zarzadza marszalek z pelo-czubku.wez proszki bo chyba dzis zapomniales (3)
- 6 8
-
2023-03-10 10:57
czubku z PIS radzę wpierw doinformować się kto jest właścicielem (2)
i dlaczego samorząd chciał przejąć SKM - ale PKP czyli PIS na to się nie zgodziło
- 6 5
-
2023-03-10 14:23
ty się najpierw doinformuj, kto organizuje transport zbiorowy w Pomorskiem... (1)
I kto ustala zasady i taryfy...
Oraz kto i jak za to płaci...
Oraz kto jest !!! jedynym !!! klientem SKM...- 1 5
-
2023-03-11 18:54
Ej, nikt cię tu nie lubi!
- 0 0
-
2023-03-10 15:49
To już wiem dlaczego nie przyjeli mnie do pracy.
- 0 0
-
2023-03-10 08:33
EN 57 powinny jeździć tymi trasami - najlepsze pociągi w swojej klasie. (2)
- 7 8
-
2023-03-11 18:52
Zaraz tory będą zafajdane fekaliami!
- 0 0
-
2023-03-10 08:52
Nie podpowiadaj im, bo jeszcze wyciągną jakieś z krzaków ;), pomalują - i pochwalą się "nowym taborem".
- 4 0
-
2023-03-10 07:58
Ogromne dofinannsowanie z Polskiego Ładu. (7)
Trzeba uszanować rząd że wspomaga Pomorskie pomimo afer i niegospodarności jak ostatnio z owcami.
Wanda- 15 12
-
2023-03-10 16:26
Wandzia (1)
....wiem, ze nie chciałaś Niemca.....ale proszę nie pij tyle!
- 1 0
-
2023-03-11 18:50
Nie nie chciała, tylko Niemiec jej nie chciał
Wanda, myć się trzeba!
- 0 0
-
2023-03-10 08:24
Straszne kolesiostwo w Gdańsku. (2)
Mam nadzieję że w najlblizszych wyborach ludzie zagłosują na PiS.
Kacper- 5 9
-
2023-03-10 09:19
Nigdy nie zagłosują (1)
- 6 8
-
2023-03-11 18:49
Brawo!
- 0 0
-
2023-03-10 09:18
Owce zjadły trawę na Olszynce i jest afera
Ta trawa im się po prostu należała, jak powiedziała pewna Beata
- 2 5
-
2023-03-10 08:52
Łaski nie robią - to nasze pieniądze. A nasze trójmiejskie afery w porównaniu z ich przekrętami niewiele znaczą.
- 1 6
-
2023-03-10 07:49
A ja się grzecznie pytam...... (3)
Co z taborem SKM????
- 14 7
-
2023-03-10 08:51
(1)
Jak to co? Wjedziemy pociągami EN57 i EN71 w XXII wiek ;)
- 6 0
-
2023-03-11 18:48
Dziękujemy PiS
- 0 0
-
2023-03-10 07:58
Pytaj PKP
- 12 6
-
2023-03-10 07:45
Ten Struk niech lepiej kupi tabor dla SKM (5)
A nie pompuje tego misia w którego już półtorej miliarda poszło.
PKM jeździ 4 mln pasażerów rocznie a SKM 50 mln!
Koniaczek?- 22 15
-
2023-03-10 15:20
SKM to składowa PKP. (1)
Może więc niech tabor zakupią władze państwowe zamiast przepuszczać nasze pieniądze na bzdety w rodzaju szczekaczki TVP .
- 5 2
-
2023-03-11 18:48
Prawie 3 miliardy złotych w p...u!
- 1 0
-
2023-03-10 08:11
67% udziałów w SKM-T ma pisowskie PKP! (2)
Więc dlaczego Struk ma im kupować tabor.Struk jedynie zamawia kursy, a realizuje je przystawka PKP.
- 16 8
-
2023-03-10 08:38
W Polregio Struk ma mniej udziałów niż w SKM. (1)
A dla Polregio kupuje pociągi. Przypadek?
- 4 11
-
2023-03-10 08:43
Nie kupuje dla Polregio
a dzierżawi tej firmie.....a to spora różnica.Poza tym EZT dla SKM-T mają wejścia na wys. 960 mm od główki szyny, natomiast dla PR muszą mieć wejście na wys, 760 mm i mieć możliwość obsługi peronów niższych czyli 560 i 360 mm / wysuwane stopnie /
- 15 2
-
2023-03-10 07:15
(4)
Kiedy remont dworca PKS
- 13 8
-
2023-03-10 18:01
A co ma PKS do kolei? (1)
- 0 0
-
2023-03-11 18:47
Jedno i drugie skutecznie niszczy PiS
- 0 0
-
2023-03-10 07:21
Spytaj właściciela - Górskiego. (1)
- 9 0
-
2023-03-10 08:56
Dokladnie
- 5 0
-
2023-03-10 07:11
Opinia wyróżniona
Proponuję (23)
Przeczytać o spalinowozie z serii sp47, produkowana w latach 70 ma układ hybrydowy. Żadna nowość na kolei. Silnik spalinowy napędza generator, który produkuje prąd do zasilania silników elektrycznych. A to nie jest jedyna taka konstrukcja.
- 57 67
-
2023-03-10 14:04
Chciałeś zabłysnąć a wyszedłeś jak zwykle na głupka (1)
- 2 3
-
2023-03-11 18:45
Buahahahaha!!!
- 0 0
-
2023-03-10 07:35
O czym Ty bredzisz? Nie masz pojęcia a piszesz. Typowy wąsaty Janusz (11)
To o czym piszesz to nie napęd hybrydowy tylko przekładnia elektryczna. Takie przekładnie ma większość lokomotyw spalinowych, począwszy od starych rupieci skończywszy na najnowszych modelach. Jedyna trakcja takiej lokomotywy to trakcja spalinowa.
- 38 0
-
2023-03-10 07:44
(9)
Przekładnia spalinowo - elektryczna jak już. Sam nie masz pojęcia :)
- 2 22
-
2023-03-10 07:54
(8)
A co niby jest spalinowego w tej przekładni?
- 11 1
-
2023-03-10 12:50
Jak jedzie pod górkę to się pali? (1)
- 0 0
-
2023-03-10 17:13
Paliwo się pali. Lepiej jechać z górki.
- 0 0
-
2023-03-10 08:45
(5)
Proste - napęd jest przenoszony na koła lokomotywy z silnika spalinowego za pośrednictwem silnika elektrycznego.
- 2 7
-
2023-03-10 08:59
I o co wy się spieracie , kogo to obchodzi (1)
- 4 5
-
2023-03-10 12:41
Mnie obchodzi.
- 3 1
-
2023-03-10 08:59
W swoim aucie też masz przekładnię spalinową? (2)
Co tam się spala w tej twojej przekładni?
- 9 1
-
2023-03-10 11:07
W samochodzie masz przekładnię mechaniczną.
W mocnym uproszczeniu: silnik - sprzęgło - biegi - oś napędowa.- 4 0
-
2023-03-10 09:34
Głupota i dlatego tak szybko jeździ
- 4 0
-
2023-03-10 13:45
Nie tyle większość w ogóle, ile większość lokomotyw spalinowych jeżdżących po torach w Polsce. Już np. w Niemczech jest bardzo dużo lokomotyw spalinowych z przekładnią hydrauliczną. W czasach PRL nasi konstruktorzy nie byli w stanie opracować takich przekładni i dlatego poszli w przekładnię elektryczną.
- 4 0
-
2023-03-10 07:27
SP47 (1)
To nie hybryda, a metoda na przełożenie napędu z silnika na koła bez sprzęgła mechanicznego. Popularne rozwiazanie w lokomotywach spalinowych i wózkach widłowych
- 47 0
-
2023-03-10 13:14
Silnik spalinowy wprawia w ruch prądnicę - prąd z prądnicy wprawia w ruch silniki elektryczne zamontowane na kołach (osiach).
- 7 0
-
2023-03-10 11:53
Czyli SU42, SU45, SU46 to tez hybrydy (1)
- 4 0
-
2023-03-10 12:50
Dieselelectric.
Silnik spalinowy służy do napędzania prądnicy. Wytworzony przez prądnicę prąd służy m.in. do zasilania silników elektrycznych zamontowanych na osiach (kołach) oraz innych urządzeń: sprężarki, wentylatory, itd- 2 0
-
2023-03-10 12:15
Prototypowy czołg ciężki VK 45.01 (P) zaprojektowany w 1941 roku przez Ferdynanda Porsche.
Dwa 10-cylindrowe benzynowe silniki spalinowe Porsche Typ 101/1 o mocy 320 KM każdy, napędzały prądnicę, która zasilała dwa silniki elektryczne Siemensa.
Podwozia wraz z napędem wykorzystano do produkcji Elefanta (ciężkiego działa pancernego - niszczyciela czołgów)- 3 0
-
2023-03-10 11:50
Tobie chyba komiksy z kiosku się pomieszały
Albo od geniusza Eugeniusza jesteś
- 4 0
-
2023-03-10 10:39
Hybryda w tym przypadku oznacza możliwość jazdy po liniach zelektryfikowanych jak i niezelektryfikowanych.
Pantograf w górę i jazda "pod drutem" tak jak zwykły elektryczny zespół trakcyjny , a na odcinkach niezelektryfikowanych tak jak każda lokomotywa spalinowa lub spalinowy zespół trakcyjny jeżdżący w Polsce czyli...
silnik spalinowy (diesel) napędza prądnicę, a osie napędowe są obracane za pomocą silników elektrycznych.
Lokomotywy (które wciąż jeżdżą lub kiedyś jeździły) z silnikami spalinowymi, prądnicą i silnikami elektrycznymi na osiach: SM42, SU42, SP42, SU45, SP45, SU46, ST43, ST44 (dwusuwowy turbodiesel), TEM2, SP32, itd.
Wagony silnikowe SN61 miały silnik spalinowy i przekładnię mechaniczną.
(nieracjonalne zastosowanie przekładni mechanicznej przy stosunkowo dużej mocy silnika i długotrwała praca sprzęgła z poślizgiem przy rozruchu do osiągnięcia prędkości 12km/h)- 6 0
-
2023-03-10 08:58
I co z tego że były takie rozwiązania, chodzi o to że kupują i mają być w użytkowaniu!!!
Rakiety w kosmosie też już były i ludzie na księżycu też.
- 2 0
-
2023-03-10 07:30
Kompletnie mylisz pojęcia.
Nie ma to nic wspólnego z hybrydą opisaną w artykule, która będzie wyposażona w pantografy do poboru prądu z sieci trakcyjnej.
- 46 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.