- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (162 opinie)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (119 opinii)
- 3 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (63 opinie)
- 4 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (69 opinii)
- 5 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (11 opinii)
- 6 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (141 opinii)
Będą cztery hybrydowe pociągi dla Pomorza
Województwo Pomorskie chce zakupić cztery wieloczłonowe pociągi z napędem hybrydowym, czyli elektryczno-spalinowe. Szacunkowy koszt to ok. 98 mln zł. Dofinansowanie z Polskiego Ładu wyniesie 65 mln zł.
Hybrydowe pojazdy mogą okazać się niezbędne dla zapewnienia stabilności funkcjonowania kolejowego transportu publicznego na Pomorzu.
Elektryfikacja PKM na ukończeniu a na trasach PLK za kilka lat
Ma to związek z toczącą się modernizacją i elektryfikacją kilku linii kolejowych: 201 Kościerzyna - Gdynia, 214 Somonino - Kartuzy i 229 Glincz - Kartuzy. Prace prowadzone są na zlecenie spółki PKP PLK, a ich terminowość pozostawia wiele do życzenia. Elektryfikacja ma się tam zakończyć za kilka lat.
Wszystkie artykuły o elektryfikacji PKM i linii 201
Z kolei na ukończeniu jest elektryfikacja linii PKM. Wkrótce dojdzie zatem do sytuacji, że pociągi elektryczne po przejechaniu trasy PKM nie będą w stanie kontynuować jazdy w kierunku Gdyni lub Kościerzyny.
Wówczas, jak żadne inne, sprawdzą się pociągi o napędzie elektryczno-spalinowym.
65 mln zł z Polskiego Ładu
Więcej o parametrach tych pociągów i terminach ich dostawy będzie wiadomo po ukazaniu się postępowania przetargowego.
W planach zamówień publicznych na ten rok urząd marszałkowski zarezerwował 98 mln zł na zakup hybryd. Otrzymał na nie dofinansowanie z programu Polski Ład w wysokości 65 mln zł.
Pomorze stara się o 100 mln na pociągi i drogi
Dwa pociągi za 70 mln zł zamówione w zeszłym roku
W sierpniu zeszłego roku marszałek podpisał kontrakt na dwa elektryczne pociągi za 70 mln zł z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejnych 29 składów.
Pojazdy mają dotrzeć na Pomorze w tym roku.
Opinie (191) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-10 07:05
Nie lepiej powiedzieć, że pieniędzy nie ma I nie będzie (4)
- 14 7
-
2023-03-10 08:48
Tak - gdy nie ma pieniędzy, to lepiej wprost o tym powiedzieć. A artykuł jest o planowanym zakupie - tych pociągów jeszcze nie ma. Od kiedy wierzysz w obietnice polityków?
- 3 3
-
2023-03-10 08:08
...trzeba przecież nakarmić naiwnych
czy też nazwanych publicznie "ciemnym ludem". Potem okaże się, że ogłaszają przetarg w ten sposób sformułowany, ze żadnemu producentowi nie opłaca się złożyć oferty. No i wtedy "władza" jest usprawiedliwiona....chcieliśmy ale.....
- 5 5
-
2023-03-10 07:53
Lepiej powiedzieć że są i po cichu wziąć kredyt.
A że przez inflację polskich rodzin nie stać na dach nad głową? Glapińskiego stać, problemu nie ma.
- 3 8
-
2023-03-10 07:09
To tak jak z twoim rozumem.
Nie ma i ...
- 6 7
-
2023-03-10 08:11
Brak otwieranych okien w pociągu spowoduje że stracicie resztę klientów.
- 7 9
-
2023-03-10 07:57
Te hybrydowe pociągi to reakcja na próbę zaszkodzenia przez PKP PiS rozwojowi PKM-ki.
Modernizacja linii 201 i 229 to przykład nieudolności pisowskich nominatów na kolei. Szkoda, że nie działają równie sprawnie jak Horała przy wywłaszczaniu ludzi z terenów pod fatamorganę CPK
- 16 12
-
2023-03-10 07:53
I znowu lansowanie zatruwającej środowisko hybrydo-elektryki.
- 3 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.