• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą poprawki na nowej al. Jana Pawła II

Maciej Korolczuk
12 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ostatnie poprawki przed ostatecznym oddaniem al. Jana Pawła II jeszcze trwają. Ostatnie poprawki przed ostatecznym oddaniem al. Jana Pawła II jeszcze trwają.

Kierowcy i mieszkańcy Zaspy, korzystający z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska narzekają, że na zmodernizowanej ulicy w zatokach autobusowych i na ścieżkach rowerowych zbiera się po opadach woda, same ścieżki są za wąskie, a sygnalizacja niezsynchronizowana. Zwracają uwagę na błędne oznakowanie. Urzędnicy po naszej interwencji obiecują, że niedociągnięcia zostaną usunięte.



Jak oceniasz jakość wykonania inwestycji drogowych w Trójmieście?

Modernizacja alei Jana Pawła II na Zaspie trwała prawie pół roku i kosztowała 3 mln zł. Początkowo prace miały potrwać kilka tygodni mniej i kosztować połowę tej sumy, ale w trakcie robót konieczne było rozszerzenie zakresu prac poprzez wzmocnienie jezdni.

Kierowcy: potrzebne poprawki

Drogą można jeździć od września, niedawno zakończono tam malowanie pasów. I już pojawiają się pierwsze głosy mieszkańców, kierowców i rowerzystów - z myślą o których przeprowadzono przebudowę drogi - że w kilku miejscach potrzebne są poprawki.

- W zatoczce autobusowej przy szpitalu i na drodze rowerowej po opadach stoi woda. Brakuje też linii zatrzymania na al. Jana Pawła przy wyjeździe z Meissnera. Nie można się włączyć do ruchu przy czerwonym świetle na Jana Pawła, ani przejechać na drugą stronę, bo skrzyżowanie zablokowane jest pojazdami. Płynności ruchu nie zapewnia też niezsynchronizowana sygnalizacja - wylicza pan Dariusz.
Inni zwracają uwagę na błędne oznakowanie.

- Przy stacji Lotos na pasie rowerowym jest wymalowana strzałka "jazda na wprost i skręt w prawo". Po skręceniu w prawo stoi z kolei znak pionowy "zakaz wjazdu", gdyż to jest wyjazd ze stacji. Ponadto zastanawiam się, czy ścieżka ma faktycznie 1,5 m szerokości, czy mniej. Przy obecnej szerokości nie ma szans, aby wyprzedzić rowerzystę jadącego wolniej, nie przecinając ciągłej linii oddzielającej pas rowerowy od jezdni. Do tego kierowcy najeżdżają na pas rozdzielający pasy samochodowe od pasa rowerowego. Dziwię się, że dla bezpieczeństwa rowerzystów nie zastosowano rozwiązania z obwodnicy, czyli chropowatego pasa, po najechaniu na który samochód wpada w drgania. Spodziewam się też, że na pasach pod wiaduktem bardzo szybko biała farba zniknie i kierowcy zapomną, że są tam pasy rowerowe - wylicza pan Krzysztof.
  • Jeden z naszych czytelników twierdzi, że oznakowanie poziome pod kładką dla pieszych jest słabo widoczne, co może stwarzać zagrożenie dla korzystających ze ścieżki rowerzystów.
  • Wypukłe, przerywane linie, które stosowane są np. na drogach ekspresowych to dobre ostrzeżenie dla kierowców, że zbaczają z toru jezdni.
  • Strzałka na jezdni pozwala skręcić w prawo, znak pionowy tego manewru zabrania.
  • Wątpliwości rowerzystów budzi też szerokość nowej ścieżki. Wąska ich zdaniem droga sprawia problemy przy ewentualnym wyprzedzaniu innych rowerzystów.
  • Na al. Jana Pawła II brakuje m.in. linii ograniczających samochodom wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Przez to inni kierowcy mają problem, by włączyć się do ruchu.
  • Nawet po niewielkich opadach deszczu w zatokach autobusowych zbiera się woda.

Wszystkie uwagi przekazaliśmy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która w imieniu miasta prowadziła inwestycję. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że wykonawcy zakończyli już roboty budowlane i zgłosili zadania do odbioru, który planowany jest na piątek - 14 października.

DRMG: I będą

Po przeanalizowaniu naszych uwag DRMG zleciła wykonawcy usunięcie usterki, która sprawiała, że w zatoczkach zbierała się woda deszczowa. Wkrótce na znaku przy wyjeździe ze stacji benzynowej ma zawisnąć tabliczka informująca, że zakaz wjazdu nie dotyczy rowerzystów.

DRMG odniosła się również do braku linii zatrzymania przy wyjeździe z ul. Meissnera, a także szerokości ścieżki rowerowej i wykonania pasów.

- Oznakowanie poziome zostało wykonane zgodnie z zatwierdzoną przez Komisję ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego dokumentacją projektową, która nie przewidywała linii zatrzymania w tej lokalizacji. Nie wykluczamy jednak, że na skrzyżowaniu zastosowana zostanie zmiana oznakowania poziomego, jednakże ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie zarządca drogi na podstawie obserwacji ruchu - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z DRMG, zapewniając jednocześnie, że wydzielony pas rowerowy na całej długości posiada określoną w dokumentacji szerokość 1,5 m.
Dlaczego linie rozdzielające pasy samochodowe od pasa rowerowego nie zostały wykonane na podobieństwo "chropowatych" pasów znanych np. z obwodnicy?

- Linia rozdzielająca pasy samochodowe od pasa rowerowego została wymalowana farbą grubowarstwową, jej zadaniem - zgodnie z założeniem zrealizowanej inwestycji, jest wydzielenie dodatkowego pasa jezdni dla rowerów. Natomiast stosowana na obwodnicy linia oprócz funkcji odgradzającej pełni również funkcję ostrzegawczą i stosowana jest na drogach szybkiego ruchu - dodaje Zakrzacka.
Jak mówi, w przypadku zatarcia oznakowanie zostanie odmalowane lub wyczyszczone w ramach udzielonej przez wykonawcę gwarancji, a w późniejszym okresie w ramach bieżącego utrzymania dróg.

Śmiertelne potrącenie

Pod koniec ubiegłego tygodnia na al. Jana Pawła II doszło do śmiertelnego wypadku. 37-letni kierowca porsche cayenne jadąc lewym pasem w kierunku Czarnego Dworu potrącił na przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska bez sygnalizacji świetlnej starszą kobietę. Mimo reanimacji kobieta zmarła.

Policjanci jeszcze w piątek ustalali tożsamość kobiety, a także wyjaśniali, z jaką prędkością jechał kierowca. Mieszkaniec powiatu gdańskiego był trzeźwy. Jeśli policja uzna jego winę, za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym kodeks karny przewiduje karę od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności.

W ustaleniu okoliczności wypadku mógłby pomóc miejski monitoring. Tym bardziej, że na jednym ze słupów oświetleniowych znajduje się kamera. Niestety, w dochodzeniu jej zapis może okazać się nieprzydatny, bo skierowana jest w stronę kościoła i pomnika Jana Pawła II.

Jak mówią policjanci, od początku roku na al. Jana Pawła II doszło zaledwie do jednego wypadku z udziałem pieszego (przy skrzyżowaniu z Czarnym Dworem). Tragicznych skutków wypadku raczej nie należy więc łączyć z nieodebraną dotąd budową nowej alei.

  • Policjanci wciąż wyjaśniają, w jakich okolicznościach doszło w czwartek do potrącenia starszej kobiety.
  • Przejście dla pieszych, na którym doszło w czwartek do śmiertelnego potrącenia.
  • Kamera na jednym ze słupów oświetleniowych w pobliżu feralnego przejścia. Niestety skierowana jest na teren kościoła.

Opinie (253) ponad 10 zablokowanych

  • rowerzysci (5)

    I tak jeżdżą po chodniku...mieszkam na przeciwko szpitala i mysle ze wypadków z udziałem rowerzystów przybedzie...oni nie patrzą czy ktos skręca...czasami sam bym takiego glupka potracil który mając drogę rowerową i tak jedzie chodnikiem pajace mysla ze im wszystko wolno ale nie mysla o tym ze to ich będzie bolało.oczywiście nie chodzi mi o rodzinach z dziecmi na rowerach bo to byłaby przesada żeby dziecko jechalo tuz obok auta

    • 12 4

    • ale wiesz że rowerzysta ma pierwszeństwo przed skręcającym? To polecam lekturę przepisy prawa o ruchu drogowym (4)

      • 3 0

      • polecam lekturę przepisów prawa o ruchu drogowym (3)

        Jeśli jedzie po chodniku to też? To on się znajduje w niewłaściwym miejscu i w razie przejeżdżania przez przejście dla pieszych a nie przez przejazd rowerowy to będzie jego wina.

        • 0 3

        • (2)

          1a. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
          zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na
          wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części
          drogi, którą zamierza opuścić

          i teraz uwaga:

          chodnik: to część drogi ....

          Czyli nawet jak jedzie po chodniku, masz obowiązek przepuścić.

          • 4 0

          • głównie dlatego, że chodnik może gdzieś być oznakowany jako CPR lub inny twór z dopuszczonym ruchem rowerów

            • 1 0

          • ucz się kierowco, okazja, bezpłatne

            innej okazji do nauki nie będzie

            • 1 0

  • Drogi dla rowerów są skandalicznie wąskie (2)

    Nie ma możliwości bezpiecznego i zgodnego z prawem manewru wyprzedzania.
    Jeśli nie zostanie to poprawione, z pewnością zostanie zaskarżone i jako niezgodne z prawem cała inwestycja będzie do poprawy.

    • 5 6

    • Pasy rowerowe rzadko mają więcej niż 1.5m. Jest to szerokość wystarczająca, w szczególności u nas gdzie ruch rowerowy jest (1)

      • 0 1

      • ruch rowerowy 10x mniejszy niż w Kopenhadze, a pasy rowerowe potrzebne nam szersze niż w Kopenhadze?

        czyli nie tylko masi kierowcy to matołki co nic nie umieją
        ale nawet nasi rowerzyści potrzebują lotniska by się nawzajem wyprzedzać?

        bez jaj...

        • 0 1

  • Pan w zółtej kamizelce

    To kłamstwo a Pan w żółtej kamizelce to super gość, znam tego kierownika !!

    • 0 0

  • jakie JUŻ...

    DOPIERO do poprawki - ja tam optymistycznie na życie spoglądam

    • 2 0

  • Kto projektuje drogi? Kto nadzorował i dokonał odbioru technicznego? Głupi, nieudacznik? Dziadostwo

    • 6 0

  • sciezke

    Do rowerów domalowali za grosze a setki tysięcy od unii na nowa drogę rowerową w kieszeń.. Złodzieje i oszuści zamknąć tych pajacy a w szczególności adamowicza złodzieja...niech sie pochwali ile ma mieszkan!! Złodzieje i patalachy tylko sobie w tylki wchodzą i lewa kasę po rodzinie i znajomych chowają na kontach!!!!

    • 7 1

  • na jednym ze słupów oświetleniowych znajduje się kamera. ... jej zapis może okazać się nieprzydatny, bo skierowana jest w stronę

    Czyli kamera służy monitorowaniu kamiennego klocka i ściany budynku? Takie cuda to tylko w Polsce, koń by się uśmiał.

    • 6 0

  • Wyjazd z Rzeczypospolitej w JP II

    Ta ciągła linia powinna być o 5 metrów dłuższa tak jak było poprzednio i nikt by się nie zatrzymywał. Sam musiałem kilka razy tam przejechać aby się upewnić. Typowy brak wyobrazni roboli

    • 2 0

  • Brak znaku zakazu skrętu w prawo( w ulicę jednokierunkową)

    Drugi dalszy skręt do szpitala gdzie obecnie jest tylko wyjazd i ulica jednokierunkowa od strony szpitala. Brak jest tam znaku na JP II !!

    Co ciekawe wyjeżdżający stamtąd lekarze i inni nadal po wielu miesiącach od zniany nie kojarzą że jest to jednokierunkowa i nagminnie skręcają w lewo z prawego pasa.

    To stwarza duże zagrożenie.

    • 2 0

  • Sciezka rowerowa powinna byc osobno (4)

    To nie byl dobry pomysl aby sciezka byla na jezdni .Ci ktorzy jazdza rowerami to wiedza co sie dzieje gdy przejedzie obok ciebie duze auto z wielka szybkoscia.Od momentu oddania juz raz o malo nie wywrocilem sie gdy obok mnie przelecial TIR

    • 9 5

    • tam jest 50kmh (3)

      • 3 0

      • (1)

        I pewnie widziales To porsze jak zabilo kobiete tez jechalo 50?Ogarnij sie nikt albo prawie nikt Al. Jana Pawla nie jezdi 50

        • 1 0

        • to zaczną. Jak nie to progi powstawiają i zwężą pasy jeszcze bardziej

          • 1 0

      • nokt nie przestrzega a kamer nie ma

        • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane