• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą poprawki na nowej al. Jana Pawła II

Maciej Korolczuk
12 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ostatnie poprawki przed ostatecznym oddaniem al. Jana Pawła II jeszcze trwają. Ostatnie poprawki przed ostatecznym oddaniem al. Jana Pawła II jeszcze trwają.

Kierowcy i mieszkańcy Zaspy, korzystający z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska narzekają, że na zmodernizowanej ulicy w zatokach autobusowych i na ścieżkach rowerowych zbiera się po opadach woda, same ścieżki są za wąskie, a sygnalizacja niezsynchronizowana. Zwracają uwagę na błędne oznakowanie. Urzędnicy po naszej interwencji obiecują, że niedociągnięcia zostaną usunięte.



Jak oceniasz jakość wykonania inwestycji drogowych w Trójmieście?

Modernizacja alei Jana Pawła II na Zaspie trwała prawie pół roku i kosztowała 3 mln zł. Początkowo prace miały potrwać kilka tygodni mniej i kosztować połowę tej sumy, ale w trakcie robót konieczne było rozszerzenie zakresu prac poprzez wzmocnienie jezdni.

Kierowcy: potrzebne poprawki

Drogą można jeździć od września, niedawno zakończono tam malowanie pasów. I już pojawiają się pierwsze głosy mieszkańców, kierowców i rowerzystów - z myślą o których przeprowadzono przebudowę drogi - że w kilku miejscach potrzebne są poprawki.

- W zatoczce autobusowej przy szpitalu i na drodze rowerowej po opadach stoi woda. Brakuje też linii zatrzymania na al. Jana Pawła przy wyjeździe z Meissnera. Nie można się włączyć do ruchu przy czerwonym świetle na Jana Pawła, ani przejechać na drugą stronę, bo skrzyżowanie zablokowane jest pojazdami. Płynności ruchu nie zapewnia też niezsynchronizowana sygnalizacja - wylicza pan Dariusz.
Inni zwracają uwagę na błędne oznakowanie.

- Przy stacji Lotos na pasie rowerowym jest wymalowana strzałka "jazda na wprost i skręt w prawo". Po skręceniu w prawo stoi z kolei znak pionowy "zakaz wjazdu", gdyż to jest wyjazd ze stacji. Ponadto zastanawiam się, czy ścieżka ma faktycznie 1,5 m szerokości, czy mniej. Przy obecnej szerokości nie ma szans, aby wyprzedzić rowerzystę jadącego wolniej, nie przecinając ciągłej linii oddzielającej pas rowerowy od jezdni. Do tego kierowcy najeżdżają na pas rozdzielający pasy samochodowe od pasa rowerowego. Dziwię się, że dla bezpieczeństwa rowerzystów nie zastosowano rozwiązania z obwodnicy, czyli chropowatego pasa, po najechaniu na który samochód wpada w drgania. Spodziewam się też, że na pasach pod wiaduktem bardzo szybko biała farba zniknie i kierowcy zapomną, że są tam pasy rowerowe - wylicza pan Krzysztof.
  • Jeden z naszych czytelników twierdzi, że oznakowanie poziome pod kładką dla pieszych jest słabo widoczne, co może stwarzać zagrożenie dla korzystających ze ścieżki rowerzystów.
  • Wypukłe, przerywane linie, które stosowane są np. na drogach ekspresowych to dobre ostrzeżenie dla kierowców, że zbaczają z toru jezdni.
  • Strzałka na jezdni pozwala skręcić w prawo, znak pionowy tego manewru zabrania.
  • Wątpliwości rowerzystów budzi też szerokość nowej ścieżki. Wąska ich zdaniem droga sprawia problemy przy ewentualnym wyprzedzaniu innych rowerzystów.
  • Na al. Jana Pawła II brakuje m.in. linii ograniczających samochodom wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Przez to inni kierowcy mają problem, by włączyć się do ruchu.
  • Nawet po niewielkich opadach deszczu w zatokach autobusowych zbiera się woda.

Wszystkie uwagi przekazaliśmy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która w imieniu miasta prowadziła inwestycję. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że wykonawcy zakończyli już roboty budowlane i zgłosili zadania do odbioru, który planowany jest na piątek - 14 października.

DRMG: I będą

Po przeanalizowaniu naszych uwag DRMG zleciła wykonawcy usunięcie usterki, która sprawiała, że w zatoczkach zbierała się woda deszczowa. Wkrótce na znaku przy wyjeździe ze stacji benzynowej ma zawisnąć tabliczka informująca, że zakaz wjazdu nie dotyczy rowerzystów.

DRMG odniosła się również do braku linii zatrzymania przy wyjeździe z ul. Meissnera, a także szerokości ścieżki rowerowej i wykonania pasów.

- Oznakowanie poziome zostało wykonane zgodnie z zatwierdzoną przez Komisję ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego dokumentacją projektową, która nie przewidywała linii zatrzymania w tej lokalizacji. Nie wykluczamy jednak, że na skrzyżowaniu zastosowana zostanie zmiana oznakowania poziomego, jednakże ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie zarządca drogi na podstawie obserwacji ruchu - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z DRMG, zapewniając jednocześnie, że wydzielony pas rowerowy na całej długości posiada określoną w dokumentacji szerokość 1,5 m.
Dlaczego linie rozdzielające pasy samochodowe od pasa rowerowego nie zostały wykonane na podobieństwo "chropowatych" pasów znanych np. z obwodnicy?

- Linia rozdzielająca pasy samochodowe od pasa rowerowego została wymalowana farbą grubowarstwową, jej zadaniem - zgodnie z założeniem zrealizowanej inwestycji, jest wydzielenie dodatkowego pasa jezdni dla rowerów. Natomiast stosowana na obwodnicy linia oprócz funkcji odgradzającej pełni również funkcję ostrzegawczą i stosowana jest na drogach szybkiego ruchu - dodaje Zakrzacka.
Jak mówi, w przypadku zatarcia oznakowanie zostanie odmalowane lub wyczyszczone w ramach udzielonej przez wykonawcę gwarancji, a w późniejszym okresie w ramach bieżącego utrzymania dróg.

Śmiertelne potrącenie

Pod koniec ubiegłego tygodnia na al. Jana Pawła II doszło do śmiertelnego wypadku. 37-letni kierowca porsche cayenne jadąc lewym pasem w kierunku Czarnego Dworu potrącił na przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska bez sygnalizacji świetlnej starszą kobietę. Mimo reanimacji kobieta zmarła.

Policjanci jeszcze w piątek ustalali tożsamość kobiety, a także wyjaśniali, z jaką prędkością jechał kierowca. Mieszkaniec powiatu gdańskiego był trzeźwy. Jeśli policja uzna jego winę, za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym kodeks karny przewiduje karę od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności.

W ustaleniu okoliczności wypadku mógłby pomóc miejski monitoring. Tym bardziej, że na jednym ze słupów oświetleniowych znajduje się kamera. Niestety, w dochodzeniu jej zapis może okazać się nieprzydatny, bo skierowana jest w stronę kościoła i pomnika Jana Pawła II.

Jak mówią policjanci, od początku roku na al. Jana Pawła II doszło zaledwie do jednego wypadku z udziałem pieszego (przy skrzyżowaniu z Czarnym Dworem). Tragicznych skutków wypadku raczej nie należy więc łączyć z nieodebraną dotąd budową nowej alei.

  • Policjanci wciąż wyjaśniają, w jakich okolicznościach doszło w czwartek do potrącenia starszej kobiety.
  • Przejście dla pieszych, na którym doszło w czwartek do śmiertelnego potrącenia.
  • Kamera na jednym ze słupów oświetleniowych w pobliżu feralnego przejścia. Niestety skierowana jest na teren kościoła.

Opinie (253) ponad 10 zablokowanych

  • Kto !!!! (1)

    Wpadł na pomysł ścieżki rowerowej na jezdni??? Od tego trzeba zacząć. To jest głupota. Czy ktoś pomyślał ile może być latem wypadków??? Czemu nie poprawili ścieżki przy szpitalu?

    • 6 7

    • Na zachodzie tylko takie się buduje i jakoś wypadków nie ma

      Jesteś w stanie uzasadnić swoje stanowisko, czy tak bredzisz bo bredzisz?

      Według mnie i ludzi myślących:

      -rowerzysta jest zawsze widoczny
      -nie ma niebezpiecznych przejazdów rowerowych
      -po pasie nie plątają się piesi. rowerzyści nie mają możliwości plątać się po chodniku
      -wygoda. wszystkie relacją dla rowerzysty są dostępne, a nie tylko jazda na wprost bo tak urzędnik sobie wymyślił.
      -skręt na jednym światle, a nie jak jest często u nas nawet na na 6 trzeba odstać, żeby legalnie skręcić.

      Także prosimy o więcej takich rozwiązań

      • 6 3

  • "Nie można się włączyć do ruchu przy czerwonym świetle na Jana Pawła" (1)

    to teraz gdańscy kierowcy chcieliby jeszcze jeździć na czerwonym świetle?

    • 1 3

    • chodzi o skrzyżowanie i wyjazd z ulicy Meissnera (przy kfc-brak sygnalizacji) i Jana Pawła (przy przystanku koło szpitala, w stronę wiaduktu). Tam nie ma jak się włączyć do ruchu po sygnalizacja jest ustawiona tuż przez przejściem i samochody blokują całe to skrzyżowanie. Rozwiązaniem byłoby ustawienie sygnalizacji przed skrzyżowaniem a nie za nim lub namalowanie pasów warunkowego zatrzymania przed skrzyżowaniem.

      • 0 0

  • Czekamy na urzedników z dziecmi

    niech zaprazentuja jak bezpiecznie korzystac z tej ściezki.

    • 9 2

  • Porsche Cayenne na lewym pasie? Na pewno jechało "bezpiecznie i dynamicznie".

    • 5 0

  • kurka mać

    Nie zsynchronizowane światła to są na morenie kurka co tam się dzieje to jest paranoja na każdych trzeba stać bana debili urzędników do więzienia ich wsadzić a te wysepki na Jana Pawła to jest jakiś dowcip nie mówiąc już o progach zwalniajacych kurka wszędzie nie da się jezdzic

    • 1 0

  • Czekamy na mieszkania na Mierzei!!!!

    Samorządowcy za programem Mieszkanie+

    Umowy w ramach tzw. pilotażu pokazują, że można zacząć budowanie takich mieszkań jeszcze w tym roku

    • 0 0

  • A kiedy remont Hallera. Dziura na dziurze.

    • 5 0

  • słabe to przejście (5)

    zgadzam się że to przejście jest zrobione słabo - przede wszystkim powinno być lepiej oznakowane i oświetlone
    są dalej ładnie i z daleka widoczne przejścia, a to pierwsze nie i to myli, dzisiaj widziałem mocno hamującego gościa przed tym przejściem, bo było już ciemno i nagle ludzie mu się pojawili

    inna sprawa jest jest tam ładnie szeroko i można się rozbujać, a wtedy na mokrej powierzchni można nie zdążyć przed staruszką zahamować (nie twierdzę że tak było, ale było to niestety możliwe, choć staruszki zwykle nie biegają a raczej wolno człapią, więc może i dodatkowo gapiostwo)

    • 1 17

    • Są znaki pionowe (odblaskowe) i poziome. Jeżeli widoczność na chodnik jest słaba to się zwalnia. (1)

      • 5 0

      • a jeździłeś tam w ogóle

        ja mam tam teraz żonę na porodówce więc jestem codziennie
        wieczorem światło tak się odbija że tego przejścia długo nie widać
        a w oddali dwa inne świecą się jak choinki (i dobrze że się świecą)
        i to daje złudzenie, jak ktoś tam nie był nigdy, że każde przejście jest super oświetlone a to pierwsze nie jest
        nie usprawiedliwiam tego typa, pewnie zapieprzał stówą, stwierdzam fakt

        • 1 0

    • a ja uważam, że nowy asfalt, porshe i głupek za kółkiem (2)

      i nie udało się potestować maszyny
      Jest przejście, są znaki i ograniczenie prędkości.
      Nie ma wytłumaczenia! Zabójstwo!

      • 8 2

      • z użyciem niebezpiecznego narzędzia

        • 1 1

      • też tak bym strzelał

        szczególnie że była na pasach

        • 5 1

  • Kiedy beada windy przy wszystkich zejsciach tego z mostu na Zaspie! (1)

    Deweloperowi Budyn zrobil windy jezcze przed budowoa blokow - a Mieszkancy Zaspy, ktorzy oplacaj infrastrukture osiedla nadal nie maja windy! Na moscie sa dwie windy do nikad - na nieistniejacy przystanek autobusowy - dla kibicow na Euro. A Mieszkancy Burzynskiego i Dywizjonow to sie nie licza dla magistratu!?

    • 5 1

    • w którym miejscu te windy donikąd bo jakoś nie mogę skojrzyć ?

      nie ma wind przy zejściach na przystanki dla autobusów nocnych

      • 1 0

  • i o czym ta rozmowa? to peryferyjna droga znikąd donikąd, bez zadnego znaczenia

    gdyby tak zrobili Grunwaldzką, to co innego

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane