• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu

Maciej Naskręt
8 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku
Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić. Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić.

W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny zobacz na mapie GdańskaGdańsk Wrzeszcz. zobacz na mapie Gdańska Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.



Co spowoduje przejście naziemne przez Podwale Grodzkie?

Jakiś czas temu zachęcaliśmy władze Gdańska do odtworzenia przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie w poziomie jezdni. Swój pomysł na przejście forsowali w budżecie obywatelskim także aktywiści miejscy. W sprawie jest pierwszy konkret.

Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.

- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.

Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.

Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?

Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie. Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie.

Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP



Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
  • autobusowych - o długości około 160 m,
  • tramwajowych - o długości około 200 m.

Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
  • Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).

Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 5 tablic,
  • Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.

Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.

Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.

Opinie (531) ponad 10 zablokowanych

  • tak zmianom

    Niech żyje i umacnia się koncepcja przejścia dla pieszych.Pieszi w Gdańsku łączcie się,gdańszczanie górą.

    • 6 8

  • (11)

    Wbrew mieszkańca banda i tak zrobi swoje ciekawe kto jest powiązany z tą firemka z banino to jest wałek do przejścia robić dokument parę milionów....

    • 165 68

    • (7)

      Ale to nie jest wbrew mieszkańcom. To jest najlepsze co może dla mieszkańców miasta i skomunikowanych torowo przedmieść stać w tym miejscu.

      • 17 19

      • (6)

        A dla nieskomunikowanych torowo? Autobus z dworca do miejsca gdzie mieszkam według rozkładu jedzie 11-12min, w praktyce zajmuje mu to nawet 25-30min. Jak powstanie przejście przy dworcu, światła przy nowym hotelu i przejście przy Bramie Wyżynnej, to będę ten odcinek pokonywał przez godzinę.

        • 9 4

        • (2)

          Trzeba ponosić konsekwencje idiotycznych wyborów odnośnie miejsca zamieszkania,

          • 3 6

          • (1)

            A możesz uzasadnić dlaczego ten wybór był idiotyczny? Wedle rozkładu jazdy dostanie się do Centrum gdańska zajmuje mi 10 minut.

            • 5 2

            • nie Twój

              tych od Banin, sarenek w Straszynach i tak dalej. I jeszcze mają czelność pisać, że miasto coś robi wbrew nim, mieszkańcom - zapominając, że oni są wyborcami swojego wójta a nie prezydenta GD

              • 2 0

        • to idz (2)

          z kapcia....dla zdrowotnosci jak ci spieszno....

          • 0 2

          • Dobry argument. W ogóle zlikwidujmy komunikację, to wszyscy będą zdrowsi.

            • 3 0

          • o jakiej zdrowotności mówisz? W tych spalinach z korka?

            • 3 2

    • (1)

      Nie wbrew mieszkańcom tylko wbrew wiecznie roszczeniowym kierowcom.

      • 12 16

      • te szoferaki....

        ...a w czym to niby wy jestescie lepsi od pieszych,ze nie mozecie posiedziec sobie w korkach?bo co?bo wam sie spieszy?bo odciski na tylkach sie robia?bo macie samochod?i co z tego....kupujac go wiedzieliscie ze nie bedzie latwo...ani z miejscem parkingowym ani z plynnym poruszaniem sie...wiec wezcie sie walcie!

        • 3 2

    • mieszkańcOM ośle

      • 6 2

  • (1)

    Zrobić przejście jak na foto kierowane światłami i zamknąć ten śmierdzący, wciąż przeciekający i gnijący tunel a w jego miejsce zrobić parking. dworzec PKS prenieść wzorem Krakowa czy Łodzi w okolice PKP i po problemie.

    • 6 5

    • Skąd ty jesteś??? A gdzie niby od 50 lat jest w Gdańsku dworzec PKS ? Nad Motławą czy przy Galerii Bałtyckiej. Przykłady z innych miast podaje nie wiedząc że u nas jest tak od dawna, co za impertynent.

      • 0 0

  • Na pewno byłby jeszcze większy chaos

    Oczywiście pieszym byłoby wygodniej, łatwiej i szybciej przejść przez ulicę niż przez tunel. Poza tym przy zachowaniu również tunelu ruch pieszych rozładowałby się trochę, bo w godzinach szczytu te wejścia na przystanki tramwajowe okazują się być zbyt wąskie i jak wysiądzie tłum ludzi z tramwaju(ów) i schodzi do tunelu to na prawdę ciężko jest się przecisnąć chcąc wejść na przystanek, także praktycznie nie ma szans zdążyć wsiąść w dany tramwaj. Jednak patrząc z drugiej strony to przy takim natężeniu samochodów przejeżdżających przy dworcu na tych przejściach dla pieszych mogłoby dochodzić do potrąceń i wypadków. No i jeszcze autobusy, które podjeżdżają na przystanki jeden za drugim, w godz. szczytu jest ich wiele, a jeśli tam byłoby przejście dla pieszych, to by się jeszcze bardziej nie mieściły na przystankach niż obecnie.

    • 4 1

  • Janusz z Grażyną kupili blachosmroda i wszyscy mieszkancy muszą nurkować pod ziemie bo wielkie państwo jedzie

    • 8 5

  • a pętle indukcyjne dla tramwajów?

    w kilkunastu miejscach tramwaj musi się zatrzymać i czekać, to idiotyczne

    • 6 0

  • Ta sytuacje można rozwiązać w prosty sposób.

    Pokazał to m.in. Rzym ale w Polsce niestety nie mamy zwyczaju korzystać z dobrych praktyk

    • 4 4

  • prawda

    Już w lipcu powinno być gotowe przejście naziemne.Ile to można czekać.Przecież to dużo nie kosztuje

    • 6 5

  • rowerzyści (5)

    My za to mamy super uprzejmych i kulturalnych rowerzystów, co to gnają przed siebie aby szybciej. Przepisy są nie dla nich, pieszy to wróg, kierowca samochodu jeszcze większy. Kto widział rowerzystę schodzącego z roweru przed przejściem dla pieszych ( gdzie nie ma namalowanej ścieżki dla rowerów)? Kto widział rowerzystę zatrzymującego się przed przejściem dla pieszych przecinającego drogę dla rowerów? Kto widział rowerzystę zwracającego w ogóle uwagę na pieszych np. przy przystanku autobusowym?
    Obecnie rowerzyści są bezkarni łamiąc przepisy. każdy samochód jest oznaczony tablicami rejestracyjnymi i można dojść do kierującego łamiącego przepisy. Rowery tablic nie mają. nawet kiedy najedzie na człowieka, to sobie śmignie i szukaj wiatru w polu. Kultura jazdy naszych super wyścigowców na rowerach jest nieporównywalnie niższa niż kierowców samochodów i nieporównywalnie niższa niż w krajach europejskich.
    Na razie to jest totalna bezkarność, często chamstwo, brak najmniejszej chęci tolerowania innych niż rowerzysta.

    • 14 8

    • podstawowa sprawa, że tam gdzie nie ma DDR, tam rowerzysta jedzie po jezdni.

      Schodzenie przed przejściem dla pieszych to coś co nie powinno istnieć - albo jest DDR i przejazdy dla rowerów przez jezdnię, albo nie ma DDR i rowerzysta jedzie jezdnią.

      • 1 1

    • co tu znowu za pierdy i frustracje?

      • 2 0

    • (1)

      blebleble...bezczelni piesi łamią przepisy i tablic rejestracyjnych nie mają, skandal!

      A widziałeś kiedyś pieszego, który w okolicach przejść dla pieszych gdzie są wytyczone ścieżki rowerowe zwraca na nie uwagę i nie pcha się na nie i nie skraca sobie drogi wchodząc/stojąc na nich?

      • 3 3

      • Jak jadę samochodem, zwracam uwagę na DDR-y, jak jadę na rowerze złażę z roweru przed przejściem, jak jestem pieszym to oglądam się za siebie na ścieżkę, jak jadę motorem to uważam na wszystko i na wszystkich. Chyba jestem nie normalny...

        • 2 1

    • a co to ma do tematu?

      • 1 0

  • brawo

    Świetna informacja. Oby blachosmrody i pisoderasci nie zablokowali.

    • 9 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane