• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont 1,2-kilometrowego odcinka Traktu św. Wojciecha

Krzysztof Koprowski
14 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Bliżej końca remontu Traktu św. Wojciecha
Prace przy przebudowie Traktu św. Wojciecha potrwają maksymalnie do 30 listopada br. Prace przy przebudowie Traktu św. Wojciecha potrwają maksymalnie do 30 listopada br.

Jeszcze w tym roku jeden z najgorszych odcinków Traktu św. Wojciecha doczeka się remontu. Chodzi o odcinek Gościnna-Sandomierska, na którym pojawi się nowa nawierzchnia nie tylko ulicy, ale także chodników i zatok autobusowych.



Która ulica w Gdańsku wymaga najpilniejszego remontu?

O pomyśle remontu Traktu św. Wojciecha na odcinku od ul. Gościnnej zobacz na mapie Gdańska do ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska pisaliśmy już w październiku 2013 r. Wówczas był to jeszcze etap szukania wykonawcy dokumentacji (zostało nim Biuro Projektów Highway z Gdańska), a obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska (przejęła od Zarządu Dróg i Zieleni większość zadań związanych z dużymi inwestycjami) ogłosiła przetarg na wykonawcę robót.

Na długości ok. 1,2 km wymianie ulegnie praktycznie całe wyposażenie ulicy. Oprócz nowej nawierzchni na jezdni, pojawi się też zabezpieczenie podpór kładek nad ulicą oraz odświeżone zostanie oznakowanie.

Dla pieszych przygotowano nowe chodniki oraz oznakowanie dla osób niewidomych w obrębie przystanków autobusowych. Same zatoki dla autobusów doczekają się także nowej nawierzchni.

Ważną zmianą w organizacji ruchu będzie też przeniesienie przejścia zobacz na mapie Gdańska w rejonie skrzyżowania Traktu z ul. Sandomierską na północ zobacz na mapie Gdańska, co może być nieco uciążliwe, biorąc pod uwagę lokalizację pawilonów handlowych w tej części dzielnicy, które są na wysokości przejścia przeznaczonego do likwidacji.

Decyzja ta została jednak podjęta na wniosek lokalnej rady dzielnicy, która zwraca uwagę, że to rozwiązanie pozwoli na łatwiejsze dotarcie z przystanku autobusowego w stronę Pruszcza Gd. do położonego po drugiej stronie ulicy marketu spożywczego.



Kontrowersyjne wydaje się zastosowanie standardowych materiałów budowlanych, które nijak się mają do polityki estetycznej miasta. I tak w pasach rozdziału jezdni oraz przy zlikwidowanym przejściu pojawią się żółte barierki, na chodnikach standardowa kostka betonowa z posypką (w rejonie Kanału Raduni w nieco lepszej odmianie, tzw. trapezowej), a wspomniane zatoki autobusowe pokryje betonowa kostka Bauma.

Czy zatem ten projekt w ogóle był konsultowany z Referatem Estetyzacji Miasta, przeniesionym niedawno do Zarządu Dróg i Zieleni jako Dział Estetyzacji?

- Projekt nie jest nowy, a ponieważ jest to remont, to nie było niestety obowiązku jego konsultacji. Tym bardziej, że nie jest to projekt zagospodarowania przestrzeni publicznej. Przyjrzymy się jednak dokumentacji i postaramy się nanieść poprawki co najmniej na poziomie kolorystyki - zapewnia Michał Szymański, kierownik Działu Estetyzacji ZDiZ.

Barierki typu "trzepak" oraz nawierzchnia z kostki Bauma - czy takie rozwiązania sprzed szkoły w Kokoszach, powinny znaleźć się na jednym z głównych wjazdów do Gdańska? Barierki typu "trzepak" oraz nawierzchnia z kostki Bauma - czy takie rozwiązania sprzed szkoły w Kokoszach, powinny znaleźć się na jednym z głównych wjazdów do Gdańska?
Prace remontowe będą wiązały się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Wstępna organizacja ruchu zakłada zwężenia na pewnych odcinkach czy tymczasowe wykorzystywanie jednej jezdni w dwóch kierunkach.

Prace zakończyć się muszą najpóźniej do 30 listopada br. O wyborze wykonawcy zdecyduje kryterium ceny (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.).

Przypomnijmy, że od 2011 roku wyremontowano już odcinki Traktu św. Wojciecha, od granicy z Pruszczem Gdańskim do ul. Gościnnej.

Miejsca

Opinie (107) 1 zablokowana

  • Dziadostwo to będzie jak ten przetarg "łyknie" Strabag. To właśnie oni robili w zeszłym roku odcinek od Obwodnicy Południowej do ul. Ukośnej.
    Efekt? - poprawiane w tym roku (w kwietniu) zapadnięte włazy na studzienkach kanalizacyjnych. Kolejne już się "szykują", co widać zwłaszcza w trakcie opadów deszczu. Równość chodników - tragiczna, wystarczy popatrzyć na ilość na nich kałuż jak pada.
    Także wszystkie najlepszego dla DRMG.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane