• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont 1,2-kilometrowego odcinka Traktu św. Wojciecha

Krzysztof Koprowski
14 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Bliżej końca remontu Traktu św. Wojciecha
Prace przy przebudowie Traktu św. Wojciecha potrwają maksymalnie do 30 listopada br. Prace przy przebudowie Traktu św. Wojciecha potrwają maksymalnie do 30 listopada br.

Jeszcze w tym roku jeden z najgorszych odcinków Traktu św. Wojciecha doczeka się remontu. Chodzi o odcinek Gościnna-Sandomierska, na którym pojawi się nowa nawierzchnia nie tylko ulicy, ale także chodników i zatok autobusowych.



Która ulica w Gdańsku wymaga najpilniejszego remontu?

O pomyśle remontu Traktu św. Wojciecha na odcinku od ul. Gościnnej zobacz na mapie Gdańska do ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska pisaliśmy już w październiku 2013 r. Wówczas był to jeszcze etap szukania wykonawcy dokumentacji (zostało nim Biuro Projektów Highway z Gdańska), a obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska (przejęła od Zarządu Dróg i Zieleni większość zadań związanych z dużymi inwestycjami) ogłosiła przetarg na wykonawcę robót.

Na długości ok. 1,2 km wymianie ulegnie praktycznie całe wyposażenie ulicy. Oprócz nowej nawierzchni na jezdni, pojawi się też zabezpieczenie podpór kładek nad ulicą oraz odświeżone zostanie oznakowanie.

Dla pieszych przygotowano nowe chodniki oraz oznakowanie dla osób niewidomych w obrębie przystanków autobusowych. Same zatoki dla autobusów doczekają się także nowej nawierzchni.

Ważną zmianą w organizacji ruchu będzie też przeniesienie przejścia zobacz na mapie Gdańska w rejonie skrzyżowania Traktu z ul. Sandomierską na północ zobacz na mapie Gdańska, co może być nieco uciążliwe, biorąc pod uwagę lokalizację pawilonów handlowych w tej części dzielnicy, które są na wysokości przejścia przeznaczonego do likwidacji.

Decyzja ta została jednak podjęta na wniosek lokalnej rady dzielnicy, która zwraca uwagę, że to rozwiązanie pozwoli na łatwiejsze dotarcie z przystanku autobusowego w stronę Pruszcza Gd. do położonego po drugiej stronie ulicy marketu spożywczego.



Kontrowersyjne wydaje się zastosowanie standardowych materiałów budowlanych, które nijak się mają do polityki estetycznej miasta. I tak w pasach rozdziału jezdni oraz przy zlikwidowanym przejściu pojawią się żółte barierki, na chodnikach standardowa kostka betonowa z posypką (w rejonie Kanału Raduni w nieco lepszej odmianie, tzw. trapezowej), a wspomniane zatoki autobusowe pokryje betonowa kostka Bauma.

Czy zatem ten projekt w ogóle był konsultowany z Referatem Estetyzacji Miasta, przeniesionym niedawno do Zarządu Dróg i Zieleni jako Dział Estetyzacji?

- Projekt nie jest nowy, a ponieważ jest to remont, to nie było niestety obowiązku jego konsultacji. Tym bardziej, że nie jest to projekt zagospodarowania przestrzeni publicznej. Przyjrzymy się jednak dokumentacji i postaramy się nanieść poprawki co najmniej na poziomie kolorystyki - zapewnia Michał Szymański, kierownik Działu Estetyzacji ZDiZ.

Barierki typu "trzepak" oraz nawierzchnia z kostki Bauma - czy takie rozwiązania sprzed szkoły w Kokoszach, powinny znaleźć się na jednym z głównych wjazdów do Gdańska? Barierki typu "trzepak" oraz nawierzchnia z kostki Bauma - czy takie rozwiązania sprzed szkoły w Kokoszach, powinny znaleźć się na jednym z głównych wjazdów do Gdańska?
Prace remontowe będą wiązały się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Wstępna organizacja ruchu zakłada zwężenia na pewnych odcinkach czy tymczasowe wykorzystywanie jednej jezdni w dwóch kierunkach.

Prace zakończyć się muszą najpóźniej do 30 listopada br. O wyborze wykonawcy zdecyduje kryterium ceny (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.).

Przypomnijmy, że od 2011 roku wyremontowano już odcinki Traktu św. Wojciecha, od granicy z Pruszczem Gdańskim do ul. Gościnnej.

Miejsca

Opinie (107) 1 zablokowana

  • Mało asfaltu w asfalcie.Gdzie jest kontrola? (1)

    Nawierzchnia Traktu Św.Wojciecha była wymieniana kilka lat temu z pieniędzy z Unii Europejskiej .
    Nie było żadnej kontroli bo zabrakło chyba asfaltu w asfalcie, ponieważ teraz ta nawierzchnia jest ponownie do remontu.Wydano 164 mln.zł.
    Czy nie ma osób odpowiedzialnych za marnotrawienie państwowych i unijnych pieniędzy!!!!!!!!!!!!!!
    Czy te sumy nie są zawyżane?
    Nawierzchnia była wymieniana od ul.Sandomierskiej do mostu przy ul.Zaroślak.

    • 1 2

    • Kobieto! 55 to rok urodzenia, czy wiek? Bo masz chyba przedwczesną demencję, ten odcinek nie był remontowany co najmniejsze od przełomu tysiącleci.

      • 1 0

  • Uwaga

    Oczywiście ze super decyzja remontu tego odcinka drogi bo jest fatalny. Jeszcze mam pytanie co dalej z placem przy parku Oruńskim który został zrobiony w 2014 roku gdzie są ławeczki i plac zabaw dla dzieci. Tyle czasu nic tam się nie dzieje

    • 3 2

  • odpowiedź na to pytanie na portalu mojaorunia.pl

    Mają być w sierpniu ...

    • 0 0

  • Radę (3)

    Dzielnicy lekko mówiąc powaliło. Mógł się tam lidl nie budowadniać a nie kuźwa nasze wspólne pieniądze wydawać na ułatwienia dla lidla. Niech lidl to wszystko sfinansuje. Naganiać klientów, niech ceny obniży to i przejście kilometr od lidla nie będzie przeszkadzać :-) Kto che to dotrze tam bez problemu.

    • 0 5

    • (1)

      Lidl to tylko jeden (i to pomniejszy argument). Głównym jest skrócenie drogi pomiędzy przystankami Sandomierska, gdzie pasażer tracił 7 i więcej minut na to by przejść na drugą stronę.

      • 3 0

      • Lidl to nie jest powód, artykuł nie jest zbyt poprawnie napisany ....
        polecam bardziej miarodajne źródło na portalu mojaorunia.pl

        • 2 0

    • Lidl to już

      biedamarket

      • 0 0

  • Która ulica w Gdańsku wymaga najpilniejszego remontu?

    Wszystkie.

    • 1 2

  • Remonty gdańskich ulic...

    Kiedy remont nawierzchni ulicy Traugutta? Sanacyjna sieć kanalizacyjna jest również do wymiany. Miejmy nadzieję że w końcu po wielu latach zaniedbań w pielęgnacji drzew nareszcie usunięte zostaną dwa obumarłe drzewa, kasztany które stanowią zagrożenie dla pieszych jak i parkujących czy przejeżdżających samochodów.

    • 0 0

  • Jadę Orunią. Z górnej zjeżdża drogówka i jedzie za mną w stronę Pruszcza... Mijam kolejne ograniczenia i jadę wolno... W

    W Wojciechu mnie zatrzymują - Wysiada dwóch młodych i pyta co tak wolno jadę...
    A ja mówię , że się bałem bo jechali za mną a tam wszędzie ograniczenia na Trakcie... Chłopaki złe jak... Oglądają auto i znajdują prawie że nie widoczne zaklejone pęknięcie na tylnym kierunku - od lat nikomu nie wadziło i ręczny nie trzyma...

    Zabierają mi dowód rejestracyjny z wpisem ZAKAZ JAZDY , czyli laweta... :p

    I nie miałbym o nic pretensji gdyb nie to , że to była zemsta za przestrzeganie znaków drogowych...

    Kilka lat temu wymieniali w drogówce ludzi , starych na młodych by rozbić klikę... Jak widac młodzi też są " dobrzy..."

    • 4 1

  • czyżby pierwszy skutek lektury zapisów Strategii Gdańsk 2030+?

    mieszkańcy wyraźnie opowiedzieli się za zwiększeniem nakładów na remonty istniejącej sieci ulic niż na budowę nowych tras pseudoszybkiego ruchu typu Nowa Słowackiego etc. Czyżby decydenci zaczęli czytać teksty tworzone w oparciu o rozmowy z mieszkańcami?

    • 2 0

  • Sobieskiego

    Lepiej niech się wezmą za ul.Sobieskiego tam są same dziury...

    • 0 0

  • Prawdziwe powody przeniesienia przejścia dla pieszych podano na mojaorunia.pl (1)

    "Remont Traktu to jednak nie wszystko. Ważną zmianą będzie też likwidacja przejścia dla pieszych w rejonie skrzyżowania Traktu św. Wojciecha i Sandomierskiej. - Pasy dla pieszych zostaną przykryte nowym asfaltem, wyrównane zostaną pobliskie krawężniki. Zniknie stąd sygnalizacja świetlna dla pieszych, wysepki pozostaną jako element układu drogowego mówi nam Tomasz Wawrzonek z Zarządu Dróg i Zieleni.

    Przejście ma zostać przeniesione w inne miejsce Traktu św. Wojciecha, około 100 metrów dalej w kierunku centrum.

    O taką zmianę od kilku lat zabiegali lokalni radni dzielnicy. Argumentowali i nadal argumentują, że obecne rozwiązanie (dwuetapowe przejście na skrzyżowaniu) marnuje czasu wielu oruniaków. - Aby dostać się na drugą stronę, na przykład na przystanek autobusowy trzeba nadrabiać drogi i czekać na kolejnych światłach. Czasem traci się tutaj aż siedem i więcej minut tłumaczy Mateusz Korsztun z Zarządu oruńskiej Rady Dzielnicy.

    - Nowe przejście usprawni dojście do pobliskiego kościoła, marketu, czy sklepów dodaje radny, który przypomina, że w sprawie przeprowadzki przejścia oruńska Rada spotykała się z urzędnikami już w 2011 roku.

    Korsztun przekonuje, że wielokrotnie spotkał się z prośbą mieszkańców, by przejście ze skrzyżowania z Sandomierskiej i Traktu przenieść kawałek dalej w stronę centrum. 

    - Niedaleko obecnego przejścia jest kładka (idąc w stronę Pruszcza), którą można dostać się na drugą stronę Traktu św. Wojciecha. Dlatego też przeniesienie pasów w stronę Gdańska nie powinno być uciążliwe dla nikogo. Przeciwnie, nowe przejście bliżej Gdańska pozwoli zaoszczędzić wiele czasu i nerwów przekonuje radny."

    • 3 1

    • Drogi się NADKŁADA, a nie "nadrabia", ośla łąko!

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane