• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont 1,2-kilometrowego odcinka Traktu św. Wojciecha

Krzysztof Koprowski
14 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Bliżej końca remontu Traktu św. Wojciecha
Prace przy przebudowie Traktu św. Wojciecha potrwają maksymalnie do 30 listopada br. Prace przy przebudowie Traktu św. Wojciecha potrwają maksymalnie do 30 listopada br.

Jeszcze w tym roku jeden z najgorszych odcinków Traktu św. Wojciecha doczeka się remontu. Chodzi o odcinek Gościnna-Sandomierska, na którym pojawi się nowa nawierzchnia nie tylko ulicy, ale także chodników i zatok autobusowych.



Która ulica w Gdańsku wymaga najpilniejszego remontu?

O pomyśle remontu Traktu św. Wojciecha na odcinku od ul. Gościnnej zobacz na mapie Gdańska do ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska pisaliśmy już w październiku 2013 r. Wówczas był to jeszcze etap szukania wykonawcy dokumentacji (zostało nim Biuro Projektów Highway z Gdańska), a obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska (przejęła od Zarządu Dróg i Zieleni większość zadań związanych z dużymi inwestycjami) ogłosiła przetarg na wykonawcę robót.

Na długości ok. 1,2 km wymianie ulegnie praktycznie całe wyposażenie ulicy. Oprócz nowej nawierzchni na jezdni, pojawi się też zabezpieczenie podpór kładek nad ulicą oraz odświeżone zostanie oznakowanie.

Dla pieszych przygotowano nowe chodniki oraz oznakowanie dla osób niewidomych w obrębie przystanków autobusowych. Same zatoki dla autobusów doczekają się także nowej nawierzchni.

Ważną zmianą w organizacji ruchu będzie też przeniesienie przejścia zobacz na mapie Gdańska w rejonie skrzyżowania Traktu z ul. Sandomierską na północ zobacz na mapie Gdańska, co może być nieco uciążliwe, biorąc pod uwagę lokalizację pawilonów handlowych w tej części dzielnicy, które są na wysokości przejścia przeznaczonego do likwidacji.

Decyzja ta została jednak podjęta na wniosek lokalnej rady dzielnicy, która zwraca uwagę, że to rozwiązanie pozwoli na łatwiejsze dotarcie z przystanku autobusowego w stronę Pruszcza Gd. do położonego po drugiej stronie ulicy marketu spożywczego.



Kontrowersyjne wydaje się zastosowanie standardowych materiałów budowlanych, które nijak się mają do polityki estetycznej miasta. I tak w pasach rozdziału jezdni oraz przy zlikwidowanym przejściu pojawią się żółte barierki, na chodnikach standardowa kostka betonowa z posypką (w rejonie Kanału Raduni w nieco lepszej odmianie, tzw. trapezowej), a wspomniane zatoki autobusowe pokryje betonowa kostka Bauma.

Czy zatem ten projekt w ogóle był konsultowany z Referatem Estetyzacji Miasta, przeniesionym niedawno do Zarządu Dróg i Zieleni jako Dział Estetyzacji?

- Projekt nie jest nowy, a ponieważ jest to remont, to nie było niestety obowiązku jego konsultacji. Tym bardziej, że nie jest to projekt zagospodarowania przestrzeni publicznej. Przyjrzymy się jednak dokumentacji i postaramy się nanieść poprawki co najmniej na poziomie kolorystyki - zapewnia Michał Szymański, kierownik Działu Estetyzacji ZDiZ.

Barierki typu "trzepak" oraz nawierzchnia z kostki Bauma - czy takie rozwiązania sprzed szkoły w Kokoszach, powinny znaleźć się na jednym z głównych wjazdów do Gdańska? Barierki typu "trzepak" oraz nawierzchnia z kostki Bauma - czy takie rozwiązania sprzed szkoły w Kokoszach, powinny znaleźć się na jednym z głównych wjazdów do Gdańska?
Prace remontowe będą wiązały się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Wstępna organizacja ruchu zakłada zwężenia na pewnych odcinkach czy tymczasowe wykorzystywanie jednej jezdni w dwóch kierunkach.

Prace zakończyć się muszą najpóźniej do 30 listopada br. O wyborze wykonawcy zdecyduje kryterium ceny (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.).

Przypomnijmy, że od 2011 roku wyremontowano już odcinki Traktu św. Wojciecha, od granicy z Pruszczem Gdańskim do ul. Gościnnej.

Miejsca

Opinie (107) 1 zablokowana

  • I tak wygra WPRD Gravel, jak zwykle zresztą... (1)

    • 3 3

    • ostatnio była skanska

      • 1 1

  • Piecewska!

    Od 30 lat czemy na deszczówkę i nową nawierzchnie na Piecewskiej!

    • 5 6

  • Doskonale!

    Nic tylko słuchać "Darude - Sandstorm". :)

    • 1 1

  • w sprawie przeniesienia przejścia (2)

    NIE PRZENOSIĆ!. tam powinny być 2 przejścia - zostawić stare, wyznaczyć nowe na północ od sandomierskiej.

    Z niepokojem obserwuję działania projektantów dróg, którzy przeważnie na remontowanych skrzyżowaniach nie budują przejść na wszystkich ramionach skrzyżowania - w skrajnych przypadkach zmusza to pieszego do obchodzenia dookoła całego skrzyżowania (3 jezdnie!), co przy dwujezdniowych drogach trwa do kilkunastu minut!!! np. remontowana obecnie na Morenie Nowolipie/Rakoczego

    Kuriozalnym przykładem jest zlikwidowanie przejścia na ul Grunwaldzkiej naprzeciwko manhattanu - w godzinach szczytu tłumy ludzi tłoczą się na wąskich przejściach zmuszeni do czekania na 3 światłach i okrążania trzech ramion skrzyżowania, żeby przedostać się na drugą stronę Grunwaldzkiej

    a wszystko to w mieście, w którym urzędnicy pier...olą w kółko o mieście przyjaznym pieszym i niby zniechęcają do transportu samochodowego, gdy tymczasem niemal wszystkie nowe inwestycje znacznie pogarszają jakość poruszania się osób nie jeżdżących autami.

    • 6 5

    • Tutaj nowe przejście jest właśnie po to, żeby przechodzić przez jedne pasy, a nie trzy.

      • 5 1

    • Wystarczy jedno przejście!
      Obok obecnego długiego przejścia dla pieszych z trzema światłami (w mojej opini dość niebezpiecznego i przestarzałego) jest kładka ... powinniśmy z niej korzystać.

      • 1 1

  • A starogardzka? (2)

    A co ze starogardzką?

    • 2 5

    • (1)

      Pies tańcował.

      • 1 1

      • Wypita

        • 0 0

  • W ankiecie pojawiły się nie do końca te ulice, które powinny...

    Najgorszymi w całym Gdańsku są nawierzchnie ulic w okolicy małej zbrojowni, czyli ulice: Pod Zrębem, Dolna Brama, Plac Wałowy, Grodza Kamienna, Mostowa i Sandomierska. O ironio przy Mostowej znajduje się siedziba Zarządu Dróg Wojewódzkich, a na wymienionych ulicach można sobie koło urwać albo gorzej.

    • 5 2

  • Sobieskiego nadaje się tylko do zaorania i posadzenia kartofli !! To nie droga a klepisko

    • 8 1

  • SYFF (1)

    W ogóle cały Gdańsk , Gdynia i Sopot to jedna wilka dziura !! Taka główna droga jak Grunwaldzka łącząca miasta wygląda jak klepisko . W Niemczech na wsiach są lepsze drogi !!

    ps: zielona wyspa

    • 5 4

    • Emigruj!

      • 4 1

  • proponuje po jedenym pasie po obu stronach jezdni (1)

    Bedzie taniej i bezpieczniej. Na przykladzie obwodnicy :)

    • 3 2

    • Chyba obwodnicy twojego słoikowa...

      • 3 1

  • Kiedy remonty na Przymorzu

    Szanowny Panie Prezydencie
    Główne ciągi komunikacyjne w Gdańsku wymagają natychmiastowego remontu. Dotyczy to szczególnie ulicy Chłopskiej (najgorszy odcinek od Obr. Wybrzeża do Rynku) oraz ul. Grunwaldzkiej od Oliwy do Bażyńskiego, oraz ul Kołobrzeskiej (dolna jej część). Nie trzeba popadać w samozachwyt bo te jezdnie stanowią wizytówkę miasta które popadaję w coraz większą degradację.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane