• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont pięciu peronów SKM w ciągu 2-3 lat

Michał Brancewicz
15 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Remont przystanku SKM Gdynia Stocznia zaplanowany jest na lata 2021-2022. Remont przystanku SKM Gdynia Stocznia zaplanowany jest na lata 2021-2022.

Jeszcze w tym roku powinna rozpocząć się modernizacja peronów SKM w Leszczynkach i Grabówku. W planach na kolejny rok jest remont Orłowa oraz obu przystanków stoczniowych w Gdańsku i Gdyni. Jeśli uda się znaleźć środki, przebudowa obejmie również peron na Przymorzu.



Jak oceniasz stan peronów SKM?

Szybka Kolej Miejska od lat realizuje projekt modernizacji kolejnych przystanków na należącej do niej trasie między Gdańskiem a Rumią. Obecnie dobiega końca remont peronu w Redłowie.

- W dalszej kolejności planowany jest remont Leszczynek i Grabówka, który ma się zakończyć do sierpnia 2021 oraz Orłowa do września 2022 - zapowiada Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
Dla wszystkich trzech przystanków trwa opracowywane projektów.

Na ukończeniu jest również projekt przebudowy peronu SKM na Przymorzu. Jeśli uda się znaleźć środki, to prace modernizacyjne powinny ruszyć w przyszłym roku.

W tym samym czasie SKM planuje rozpocząć remont obu przystoczniowych przystanków w Gdańsku i Gdyni. Właśnie ogłoszony został przetarg na opracowanie projektów modernizacji i nadzór inwestorski. Oferty na oba zadania można składać do 10 kwietnia.

O wyborze zadecyduje:

  • cena dokumentacji - 80 proc.
  • cena obsługi projektowej - 15 proc.
  • termin wykonania projektu - 5 proc. (nie dłuższy niż 11 miesięcy i nie krótszy niż 10 miesięcy)

- Modernizacja peronów zaplanowana jest na rok 2022 - informuje rzecznik SKM.
W tym samym czasie co w Gdyni, ma ruszyć remont przystanku SKM Gdańsk Stocznia. W tym samym czasie co w Gdyni, ma ruszyć remont przystanku SKM Gdańsk Stocznia.
W obu przypadkach zakres prac projektowych jest podobny i obejmuje:

  • budowę nowych peronów o długości co najmniej 200 m i 96 cm wysokości
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronów
  • wymianę szyn wzdłuż peronów
  • montaż wind przy kładkach prowadzących na perony
  • elementy małej architektury:
  • wiatrołapy - min. 2 szt. o powierzchni około 15 m kw. każdy
  • ławki w wiatrołapach - ławka jednostronna, mogąca pomieścić minimum cztery osoby,
  • ławki - min. 5 szt. na peronie, każda ławka dwustronna, mogąca łącznie pomieścić min. 6 osób
  • kosze - min. 9 szt. na peronie, kosz do selekcji odpadów - jeden zestaw
  • zasilanie urządzeń, które są przewidziane do zabudowy w późniejszych działaniach: głośniki, zegary, wyświetlacze LCD, CCTV, słupek INFO/SOS
  • zasilanie do automatów biletowych (przewidzianych do zabudowy w późniejszych działaniach)

Opinie (96) 3 zablokowane

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Termin nie krotszy niż 10 miesięcy (1)

    Znaczy się jak do przetargu stanie firma która potrafi to zrobić w dwa miesiące to ją odrzucą. Bo wolą taką co wszystko rozgrzebie na prawie rok...

    • 16 2

    • No tak bo wtedy mozna dluzej pociagi puszczac wahadlowo czyli pojedzie ich mniej

      • 7 3

  • Sukces namiare skm

    WOW

    • 9 3

  • (1)

    Co wy tu o peronach! Koronawirus szaleje. Boję się!!!!

    • 9 31

    • tym bardziej ze wszedzie dzialania pozorne, od sasa do lasa, ktos to koordynuje? ale "nie oddamy nawet guzika"

      • 2 10

  • najlepiej rozłożyć te r4emonty na następną dekade i robić jeden przez dwa lata, do tego postawić na każdym słomianego misia .

    • 24 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane