• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biurowiec zamiast hali dla maszyn? Pomysł radnych dzielnicy

Michał Brancewicz
31 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (275)
Zdaniem rady dzielnicy ta część Oruni zmienia się, dlatego błędem jest lokowanie tam kolejnego obiektu przemysłowego, jakim ma być hala do remontu maszyn kolejowych. Zdaniem rady dzielnicy ta część Oruni zmienia się, dlatego błędem jest lokowanie tam kolejnego obiektu przemysłowego, jakim ma być hala do remontu maszyn kolejowych.

Radni dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce są przeciwni budowie dużej hali dla PKP PLK, gdzie będą remontowane maszyny kolejowe. Według jej przedstawicieli, miasto mogłoby się zamienić z kolejarzami na grunty. W miejscu hali mógłby w przyszłości stanąć np. biurowiec.



O zaawansowanych planach budowy na OruniMapka hali o powierzchni ponad 11 tys. m kw., która będzie miała 150 m długości i 75 m szerokości, pisaliśmy dwa tygodnie temu.

Tak ma wyglądać planowana hala do remontu maszyn, która powstanie na Oruni. Tak ma wyglądać planowana hala do remontu maszyn, która powstanie na Oruni.

Biurowiec czy hala dla maszyn, co lepiej się sprawdzi w tym miejscu?

Ten pomysł od dawna nie podoba się radnym dzielnicy Orunia. 30 stycznia wyrazili swój sprzeciw w formie uchwały z uzasadnieniem.

- Miasto powinno pomyśleć o odzyskaniu tego terenu. Przecież znajduje się on kilometr od ścisłego centrum Gdańska, a ta część dzielnicy powoli się zmienia - mówi Bartosz Łabuda, przewodniczący rady dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce.

Zmiany na terenach wzdłuż Traktu św. Wojciecha



Pewne oznaki zmian już się pojawiają. Po drugiej stronie torów, przy Trakcie św. Wojciecha, blisko BP, zniknęły poprzemysłowe hale.

Na terenie dawnej fabryki ZREMB ma powstać nowy obiekt, do którego przeniesie się kilka wydziałów Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ.

Część sądu przeniesie się do ZREMB-u Część sądu przeniesie się do ZREMB-u

Swoją ziemię ma tam również deweloper Invest Komfort, który specjalizuje się w budownictwie mieszkaniowym.

Tymczasem, według radnych dzielnicowych, postawienie wielkiej hali dla maszyn kolejowych zahamuje te zmiany.

Propozycja rady dzielnicy: centrum biurowe zamiast hali maszyn



Jej członkowie mają swoją wizję na wykorzystanie tego terenu.

- Gdańsk mógłby się zamienić na grunty miejskie zlokalizowane między Trasą Sucharskiego a ul. Ku UjściuMapka. Tam są tereny stricte przemysłowe i podobna infrastruktura kolejowa - przekonuje Bartosz Łabuda. - Gdyby tak się stało, to jednym z naszych pomysłów jest stworzenie w tym miejscu centrum biurowego zamiast hali. Skoro mogło ono powstać w Oliwie, blisko torów, to tutaj też nie powinno być przeszkód.

Węzeł Czerwony Most - wizja sprzed dekad



Teren, na którym planowana jest budowa hali, nie ma miejscowego planu określającego, w jakim kierunku ma się rozwijać ten obszar miasta. Co ciekawe, prace nad jego opracowaniem zaczęły się już w 2010 roku, ale dotąd nie zakończyły. Wynika to zapewne z tego początkowo planowano w tym miejscu stworzenie ogromnego węzła przesiadkowego Czerwony Most. Dziś już jednak wiadomo, że ten obiekt nigdy nie powstanie.

Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat

Miejsca

Opinie (275) 6 zablokowanych

  • Po co nam przemysł

    Nie No w ogóle zlikwidujmy wszelaki przemysł i hale naprawcze po co nam to, lepiej same apartamenty na wynajem i biurowce już świecące pustkami ale przecież może być jeszcze więcej świecących jeszcze większymi pustkami .

    • 2 0

  • (2)

    Niech dadzą pomysł który poprawi życie mieszkańcom

    • 7 0

    • (1)

      I na pewno rozbudowa przemysłu tuż pod nosem mieszkańców jest najlepszym pomysłem? Ludzie, czytajcie między wierszami! Tereny miejskie to tereny miejskie, dajcie im szansę rozwoju. Przemysł na obrzeża! Wszyscy uczepili się biurowca, a nie o to w tym chodzi ludzie! Naprawdę chcecie mieć z każdej strony miasta hale, fabryki, kominy? Przy wjeździe do Gdańska krajobraz straszy, a wy to chcecie pogłębić? Tytuł artykułu i pytanie sondażowe są błednie postawione. Każdy czepia się biurowca, a tak naprawdę chodzi o przeniesienie funkcji przemysłowych w inne, lepsze ku temu tereny. Ten biurowiec to temat pierwszy z brzegu, a powstać może wszystko bo potencjał ogromny byle planowane z głową, z dojazdami.

      • 0 0

      • oba pomysły są poronione

        tam trzeba komunikacji.

        Tuneli pod torami, wiaduktu nad nimi, nitki torów ruchu pasażerskiego.

        • 0 0

  • najpierw skomunikujcie ten teren (3)

    Miasto dławi się na korku jakim są okolice centrum handlowego przy Bramie Wyżynnej a dalej w przesmyku między Biskupią Górką a Małą Zbrojownią...
    Brama Nizinna to jedyny dojazd do tego obszaru zapomnianego przez Opatrzność...
    Tuneli pod torami na Oruni nie ma i pewnie powstaną równie sprawnie jak Droga Czerwona i połączenie z obwodnicą w Gdyni...

    Może ktoś pójdzie po rozum do głowy i wróci do niegdysiejszych pomysłów "małej obwodnicy południowej"?
    Wtedy na Podwalu Przedmiejskim nikt nie będzie sarkał na przejścia naziemne...

    Z priorytetem dla odbudowania i rewitalizacji okolic Placu Wałowego, Bramu Nizinnej i Kamiennej Grodzy i i zamienienia Opływu w teren rekreacyjny...

    Nawalić budynków to potrafi każdy głupi (o czym świadczy rzeczywistość), stworzyć miasto (!!!) to znacznie poważniejsze zadanie i wyższa szkoła jazdy...

    • 19 1

    • Brawo ! Takich pomysłów na rozbudowę miasta na trzeba (2)

      • 4 2

      • (1)

        ciekawe ze słowa te tak podobne do wypowiedzi radnych, nie mozecie sie podpisać? tylko wstawiacie pochwalne opinie sami sobie?

        • 2 3

        • a co podpis zmieni?

          I gdzie widzisz słowa radnych o biurowcu?

          • 1 0

  • Głupi wyśmieje, mądry zrozumie albo przynajmniej się zastanowi! (3)

    Przykro czyta się takie komentarze "wszechwiedzących" o układach, patodeweloperce, w dodatku ludzi nie związanych z Orunią. Ta dzielnica od lat spychana jest na margines miasta, blokowane są wszelkie drogi jej rozwoju. Jest to wstyd dla miasta, że w pobliżu centrum rozwija się przemysł, a nie zabudowa mieszkaniowa. Takie plany powinny być zlokalizowane na peryferiach miasta. Jako mieszkanka Oruni wolę biurowiec (który w artykule jest podany jedynie jako inny przykład wykorzystana tego terenu). Może to da nam - mieszkańcom jakąś szansę na pozytywne zmiany, które pozwolą skierować oczy naszych Włodarzy ku potrzebom lokalnej społeczności. Mamy dość wiecznych postojów na szlabanach, odcięcia od miasta ze wszystkich stron, zapychania każdej dziury w ziemi szpetnymi halami, magazynami. Może dostrzegą w końcu potencjał tego terenu i wzorem miast europejskich (bliskie sąsiedztwo centrum miasta) Orunia, Olszynka staną się rewelacyjnym miejscem do życia i zamieszkania!

    • 11 22

    • i biurowiec te problemy rozwiąże?!

      Potrzebne są inwestycje w infrastrukturę komunikacyjną a nie koleje pudełka z betonu czy blachy...

      • 1 0

    • Mieszkałem na Oruni od urodzenia (1)

      I potwierdzam to jest margines miasta. Patologia wymieszana ze wspaniałymi ludźmi. Mieszkanie tu to był koszmar. Nie sądzę, żeby ktokolwiek chciał tu stawiać biurowce. Nawet z TBS-ami coś tu nie pykło.
      Sorry ale hale, warsztaty i magazyny to maks na co może liczyć to smętne miejsce.

      • 2 5

      • Właśnie takie łatki blokują szanse rozwoju. Dzięki tej części wspaniałych ludzi coś na Oruni w końcu zaczęło się zmieniać. Szkoda, że wszystko to wiąże się z ogromną walką tych osób o nowy wizerunek Oruni. Zapraszamy na Orunię ponownie... będzie Pan zaskoczony!

        • 4 4

  • dobra strategia rozwoju systemu transportowego miasta i jego zabudowy (1)

    to tworzenie miejsc pracy w pobliżu stacji transportu zbiorowego. Czy biurowiec (kilka biurowców) wygeneruje więcej miejsc pracy niż hala maszyn? przypuszczalnie tak. Dlatego propozycje Rady Dzielnicy warto poważnie potraktować.

    • 1 5

    • a ten system transportowy

      to tam gdzie jest?!

      • 0 0

  • Szalone plany PKP (7)

    Orunia to Urbanistyczne Śródmieście cenny historycznie i reprezentatywny obszar wjazd z Warszawy do Gdańska po Międzynarodowej Linii kolejowej E-65 (biurowce to potencjalne nowe miejsca pracy dla mieszkańców całego Miasta).

    Ta hala nie będzie służyć Mieszkańcom Gdańska... Do tego jest ryzyko, że wydłuży się czas zamknięcia szlabanów a bez realizacji Bezkolizyjnych Przejazdów, każdy dodatkowy pociąg to cenne minuty, które odbierają zamknięte szlabany służbom ratunkowym ...

    Pamiętajmy że #PKP zapowiedziało powstanie lakierni przy tej inwestycji...

    • 13 30

    • (1)

      Już jeden zablokował lakiernię w zajezdni tramwajowej Wrzeszcz. Z czego jest dumny , a że koszta lakierowania części tramwajowych dzięki temu wzrosły ,to nieważne .Nowej generacji lakiernię muszą spełniać bardzo wyśrubowane normy bezpieczeństwa i środowiskowe. Prędzej tam dotrą niemiłe zapachy z Szadółek, czy z rafinerii.Poza tym dojazd kiepski. Od Toruńskiej ciasno. Poza t deweloper siedzi na terenach po dawnej stacji kolejowej. Jest problem z oo dojazdem, bo Brama Nizinna zabytek,objazd konserwator torpeduje. Zostaje Stary most kolejowy, i tam jest jakieś ale. Pozostaje wjazd Sandomierską, a tam więcej szlaban opuszczony niż w powietrzu. Były przymiarki do mostu nad torami od strony ul. Żuławskiej ,ale miasto nie dogadało się z koleją. Nie wiem co lepsze. Czy ten zakład, czy dziesiątki aut korkujących wkoło okolicę potencjalnych pracowników biurowca , bo znając życie, to żaden deweloper nie zapewnia wystarczającej ilości miejsc parkingowych.

      • 3 0

      • najpierw komunikacja

        potem pudełka takie czy inne...

        W chwili obecnej oba pomysły na zabudowę terenu są mocno nietrafione...

        • 1 1

    • A w hali miejsc pracy nie będzie? Pokrętna logika... (1)

      • 4 0

      • Hmmm ?

        Miejsca pracy zapewne będą... ale czy dla Polaków ?
        O płacach info tu nie ma

        • 1 2

    • przeciez to są słowa radnych, zarty sobie robicie?

      • 4 0

    • Hej Agnieszka

      • 5 0

    • Tak tak miejsca pracy

      Dla korpo szczurków z Lipna , braniewa i mazur ,no ostatecznie dla słoików z Lawendowych

      • 9 2

  • Cwaniaki

    U siebie nie chcą ale komuś wcisnąć to fajnie.

    • 1 0

  • Brawo

    Teraz niech dadzą swoją kasę i wynajmą

    • 0 0

  • Orunia zadrogi grunt i teren pod zabudowę przemysłową - ten cały syfiasty handek i syfiasty przemysł z ORUNI powinien być (1)

    • 0 0

    • za obwodnicą południową powinien być przeniesiony cały przemysł i handel z Oruni - uczcie się od Niemców oni wyrzucają z

      • 0 0

  • tereny od ponad 100 lat należa do kolei ,

    Ciekawi mnie kto i co obiecał radnym za próbe zmiany planu? Tyle lat stoi ten teren pusty po likwidacji stacji towarowej a nagle jak kolej chce na swoim terenie rozbudować swoją firme o nową halę to robi się lament . No Oruni jest tyle terenów do zagospodarowania a radni nic nie robią ąz tu nagle jak Filip z konopi wyskoczyli z terenem kolejowym.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane