- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (148 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (292 opinie)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (330 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (856 opinii)
- 5 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (100 opinii)
- 6 Napad na bank miał być żartem (147 opinii)
Brazylijskie drewno układane pod kładką na Ołowiankę
Stojące w nurcie Motławy kierownice, które mają ochraniać kładkę na Ołowiankę , są już w połowie obłożone brazylijskim drewnem massaranduba.
Kierownice, choć niezbędne dla bezpieczeństwa żeglugi, nie są zbyt estetyczne. Mieszkańcy Gdańska zwrócili na to uwagę kilka miesięcy temu, gdy konstrukcja stanęła w nurcie Motławy. Konstruktywna krytyka spotkała się ze zrozumieniem gdańskich urzędników, którzy zdecydowali się częściowo ukryć kierownice pod drewnianą okładziną.
Deski układają pracownicy firmy Hydro-Rem z Gdańska. Roboty polegają na montażu stalowych elementów, do których przytwierdzane są drewniane legary, na których następnie montowana jest okładzina z drewna. Deski wykonane z drzewa massaranduba cechują się wysoką trwałością i naturalną odpornością na biodegradację. Specjaliści zakładają, że - przy odpowiedniej konserwacji - okładzina z massaranduby powinna posłużyć 30-50 lat.
Koszt położenia drewnianej okładziny wynosi ok. 300 tys. zł. Koszt budowy kładki zamknął się w kwocie ok. 8 mln zł.
Tłumy ludzi korzystają z kładki na Ołowiankę.
Opinie (129) ponad 10 zablokowanych
-
2017-08-04 09:20
Czy na pewno BRAZYLIJSKIE ?
Czas pokaże ..
Pamietam pewien deweloper budynki mieszkaniowe obłożył takimi "podobnymi " deskami ( możliwe Brazylijskie bądź innej nazwy Cool) ,okazało sie ...ze to były inne deski - czyli zwykle zabejcowane .
Mieszkańcy sadzili sie ... ale dalszych losów nie znam.
Możliwe ze ktoś sobie skojarzy z mieszkańców o czym mowa .- 0 0
-
2017-08-04 10:27
Po co ta kladka (1)
Dokąd ona prowadzi?
Co ułatwia?
Jakie jest jest przeznaczenie?
Ile kosztuje utrzymanie ?- 1 7
-
2017-08-04 23:26
otoz nikt nie wie po co ,wiec nikt nie zapyta. my ta kladka otwieramy oczy turysta,a taka rekonstrukcja mostu zwodzonego z XVIIIwieku
- 0 0
-
2017-08-04 10:38
bo polskie drewno co? g*wniane
chryste jakie wałki
- 3 0
-
2017-08-04 10:38
dzieło sztuki
Czy tylko mi się wydaje czy do panoramy starego Gdańska pasuje ta kładka jak świni siodło??? Z drewnem czy bez drewna. I dlaczego kładka otwiera się do góry a nie w bok. Wtedy nie szpeciłaby panoramy Gdańska i nie wyglądała jak.....
- 7 1
-
2017-08-04 12:22
...
Kładka jak kładka...
- 0 0
-
2017-08-04 13:39
pienkna ta kladka !
- 0 0
-
2017-08-04 13:50
Brazylijskie drewno...
Szyszko za późno zaczął rżnąć skoro drewno sprowadziliśmy z Brazylii.
A moze za mało rżnie i zabrakło?- 0 0
-
2017-08-04 16:21
drewno na kierownice kładki.. (1)
lepsze byłoby drewno azobe ( bongossi ) jest to tzw. żelazne drewno, pochodzi z Afryki jest trwałe,
odporne na wodę - jedyny problem to obróbka. wybór drewna massaranduba jest nie najlepszy
jest to drewno nadające się na tarasy a nie na konstrukcje zanurzone w wodzie. Jest używane m.in. na podkłady kolejowe. Nie ma problemu z zakupem.- 0 0
-
2017-08-04 18:18
drewno
oczywiście drewno azobe jest lepsze bo nie wymaga żadnej konserwacji może być w wodzie latami i nic sie nie dzieje z nim i z pewnością wytrzyma ze 100 lat jak nie więcej czego nie można powiedzieć o drewnie które ma być zastosowane ( massaranduba ). Ciekawe skąd ta cena za drewno ?
- 0 0
-
2017-08-04 17:14
nie ma tego jak sprawdzić czy rzeczywiście jest z brazyli czy z holendderskich szklarni
- 0 0
-
2017-08-04 20:40
hektar puszczy CIACH
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.