• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 143,5 do 166 mln zł za budowę wiaduktu Biskupia Górka

Maciej Naskręt
3 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 15:35 (3 października 2017)
Stary wiadukt Biskupia Górka - latem 2019 r. pojedziemy tutaj już nowym wiaduktem. Stary wiadukt Biskupia Górka - latem 2019 r. pojedziemy tutaj już nowym wiaduktem.

Troje chętnych ubiegało się o kontrakt na budowę wiaduktu Biskupia Górka. zobacz na mapie Gdańska. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożył Budimex, który zażądał za prace 143 mln zł.



Często podróżujesz przez wiadukt Biskupia Górka?

Aktualizacja godz. 15:34. Początkowo wydawało się, że najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Warbud i Eurovia Polska, które co prawdo nie dało najniższej ceny, ale zaproponowało najdłuższą łączną gwarancję. Przedstawione przez to konsorcjum przedłużenie minimalnego okresu gwarancji o 60 miesięcy jest jednak niezgodne z warunkami przetargu, który dopuszczał przedłużenie gwarancji maksymalnie o 24 miesiące.

Poniżej prezentujemy mówiący o tym wyciąg ze specyfikacji przetargu.

24 miesiące - o tyle można było przedłużyć gwarancję jakości. 24 miesiące - o tyle można było przedłużyć gwarancję jakości.
W tej sytuacji, gdy wszyscy uczestnicy dali taki sam okres gwarancji i taki sam okres jej przedłużenie, pod uwagę będzie brana wyłącznie zaoferowana cena. Najkorzystniejsza należy do firmy Budimex.


Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w przetargu na budowę wiaduktu Biskupia Górka zlokalizowanego w ciągu Traktu Św. Wojciecha, stanowiącego główne połączenie centrum Gdańska z południowymi dzielnicami miasta oraz drogą krajową 91.

Najkorzystniejszą cenowo ofertę cenową złożyła firma Budimex, która za realizację zadania zaproponowała kwotę 143,6 mln zł. Do zamówienia przystąpiły jeszcze Warbud z Eurovia oraz PORR i Intercorr, które zaproponowały odpowiednio 158 mln166 mln zł.

O ile jednak Budimex i PORR są gotowe wydłużyć minimalną gwarancję o 24 miesiące, to Warbud i Eurovia zaproponowały aż 60 miesięcy. To jednak prawdopodobnie błąd ze strony oferenta, bo specyfikacja przetargu pozwalała przedłużyć gwarancję jedynie o 24 miesiące.

Miasto zakładało, że na budowę chce wydać 142 mln zł.

W pierwszym etapie przetargu wnioski o dopuszczenie do udziału złożyło 11 firm. Po weryfikacji dokumentów, do kolejnego etapu postępowania zakwalifikowało się 5 firm i do nich wysłane zostały zaproszenia do złożenia ofert przetargowych. Ostatecznie zgłosiły się trzy.

Tak docelowo będzie wyglądał układ drogowy w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka. Tak docelowo będzie wyglądał układ drogowy w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka.
Co zostanie przebudowane?

Inwestycja będzie polegała przede wszystkim na budowie ponad 100-metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi. Jego powstanie spowoduje konieczność zmiany miejsca zjazdu w ul. Zaroślak, który przesunie się o ok. 50 m w stronę Oruni zobacz na mapie Gdańska. Sama ulica zostanie też poszerzona kosztem terenu znajdującego się przy jednym z bloków.

Kolejnym elementem inwestycji będzie piętrowy parking na ok. 480 samochodów zlokalizowany na placu przed budynkiem Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego.

Planowany termin zakończenia prac to koniec lipca 2019 roku.

Od kilkunastu lat trwa degradacja wiaduktu

Wiadukt Biskupia Górka, który został wybudowany w latach 60. ubiegłego wieku, jest w złym stanie technicznym. Od wielu lat obowiązuje tam zakaz ruchu pojazdów o wadze powyżej 30 ton. Do tego dla pojazdów ciężarowych wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Dodajmy, że do końca września trwał remont ostatniego odcinka Traktu. św Wojciecha zobacz na mapie Gdańska między budynkiem ZREMB-u a wiaduktem Biskupia Górka. Elementem kończącym trwającą od 2012 roku przebudowę drogi łączącej Gdańsk z Pruszczem, będzie właśnie nowy wiadukt.

Oferty złożone w przetargu na budowę wiaduktu Biskupia Górka:
  1. Budimex S.A. - 143,645 mln zł, przedłużenie gwarancji o 24 miesiące
  2. Konsorcjum firm: Warbud S.A. i Eurovia Polska S.A. - 158,761 mln zł, przedłużenie gwarancji o 60 miesięcy
  3. Konsorcjum firm: PORR S.A., PORR Bau Gmbh i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. - 166,851 mln zł, przedłużenie gwarancji o 24 miesiące

Opinie (143) 2 zablokowane

  • Budyn nie czekaj na rok wyborczy tylko remontuj syfiaste i zgniłe drogi (1)

    Rok wyborczy - my chcemy teraz dobrych drog

    • 10 13

    • To ty chyba slepy jestes jak uwazasz ze w Gdansku nie ma remontow drog

      • 2 1

  • Niechętny

    Czy Ci wszyscy na nie, nie widzą że Gdańsk się zmieniła w ostatnich latach na plus. W procesie podejmowania decyzji istnieje taka zależnośc że się popełnia błędy natomiast przy nie podejmowaniu decyzji popada się w stagnacjęczyli brak rozwoju. Co jest lepsze? A może powrót do komnuny? Może pierwszy sekretarz KC PZPR będzie lepiej?

    • 3 1

  • Specyfikacja pozwala dac i 100 lat dodatkowej gwarancji ale juz za 2 lata jest maksymalna punktacja.

    Czy o inwestycjach moze pisac ktos kto sie na tym zna?

    • 3 0

  • Już kolesie mataczą.

    Co to znaczy " ZA DŁUGA GWARANCJA????" Lepiej , żeby się rozpirzyło po roku i kolesie mają robotę na następne 100 lat. O to chodzi????!!!!!

    • 2 3

  • Po co te łuki?

    Łuki wiaduktu mocno ingerują w historyczną przestrzeń - w tym w panoramę od strony południowej. Wiadukt powinien mieć konstrukcję podpartą tylko od dołu, tak jak teraz. Niestety teraz już nikt nie zmieni złego projektu

    • 2 5

  • istotnym moze byc czy "do" czy "o" a to jest niuans !

    a bez wgladu w dokumentacje tego nie rozstrzygniemy

    • 1 1

  • szlaban na Puckiej

    My w Gdyni nie mamy takich problemów. Prosimy o wiadukt przy Puckiej aby dostać się do północnych dzielnic Gdyni i nie jechać estakadą ale nic to. Jakbyś rzucał grochem o ścianę.

    • 5 0

  • a po co urzędnikom parking?

    Mają doskonale skomunikowane miejsce. SKM tramwaje i autobusy i nawet super przesiadkowe miejsce. A to wszystko kosztem 100 drzew które teraz tak na skwerze rosną. Wyciąć i zabetonować.

    • 6 4

  • A co z tunelem pod pacholkiem (3)

    By ludzie w lesie stac nie musieli codziennie

    • 36 69

    • Nie chcieli przebiegu S6 przez Osową ( co było najbardziej logiczne ) to niech teraz stoją. Chyba nie myślicie osowiaki że ktoś wam teraz wybuduje dwupasmówkę tylko dla was żebyście sobie mogli tyłki do pracy wozić...

      • 7 1

    • Zapytaj likwidatora Jaworskiego z PiSu , dlaczego zablokował jego budowę .

      • 11 1

    • niech stoją, przynajmniej świeże powietrze mają i te, no okoliczności przyrody i w ogóle...

      • 13 2

  • "Ulica zostanie też poszerzona kosztem terenu znajdującego się przy jednym z bloków"...
    A gdzie parkować będą samochody z tego bloku? Na dole - przy drodze jest 10 miejsc, u góry - przy wieżowcu 15 miejsc. A z tych parkingów korzystają też mieszkańcy innego bloku. Czy w zamian będzie inna propozycja??? Czy mieszkańcy mają cokolwiek do powiedzenia i wynegocjowania w tej sprawie? Jak dotąd wygląda że nie....przecież to tylko kosztem bloku jest....

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane