• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: wiosną intensywne prace i sporo zmian w ruchu

Patryk Szczerba
14 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

W związku z budową Trasy Kaszubskiej na maj zaplanowano pierwsze poważne zmiany dla kierowców - przełożenie ruchu na nową jezdnię w ciągu obecnej ul. Chwaszczyńskiej: między PolifarbemMapkaobwodnicąMapka. Będą też weekendowe zwężenia na obwodnicy. Sporo dzieje się także na innych odcinkach budowy.



Czy śledzisz postępy przy budowie Trasy Kaszubskiej?

Budowa S6 Trasy Kaszubskiej na wszystkich trzech odcinkach od Bożegopola do Gdyni trwa, co kierowcy mogą codziennie oglądać z okien swoich samochodów. Trudności nie brakuje. Mówią o nich sami drogowcy, wskazując przede wszystkim na prowadzone prace archeologiczne, które kolidują z harmonogramem budowy.

By mogła posuwać się do przodu, jest konieczna odpowiednia koordynacja.

Konieczna współpraca z archeologami



- Staramy się wspólnie z wykonawcami robót budowlanych tak je prowadzić, by zadbać o poszanowanie dziedzictwa znajdującego się w ziemi, a z drugiej kontynuować budowę. Jest to niejednokrotnie bardzo trudne - wskazuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Drugi czynnikiem utrudniającym postępy jest konieczność zapewnienia zapisanej w umowach z wykonawcami przejezdności, zwłaszcza w rejonach najbardziej zurbanizowanych. Najtrudniej jest w rejonie Wielkiego Kacka i Chwaszczyna, gdzie zmiany w organizacji ruchu następują co kilka dni.

- Tak było ostatnio w przypadku budowy zjazdów na ul. Nowowiczlińskiej i będzie jeszcze w różnych częściach węzła Gdynia-Wielki Kack - wskazuje Michalski.

W nocy betonowali wiadukt



Bywa, że są sporym utrudnieniem dla kierowców, jak w przypadku marcowych zmian, które spowodowały olbrzymie korki na ul. Wiczlińskiej, której przedłużeniem jest ul. Nowowiczlińska.

Mimo jesiennych zapowiedzi wciąż nie został przełożony ruch na dwa nowe powstające wiadukty, dzięki którym będzie można wyłączyć z użytkowania 3-kilometrowy odcinek obwodnicy. Przypomnijmy, że stary wiadukt obwodnicy, po którym obecnie jeżdżą kierowcy, zostanie po zmianie organizacji ruchu wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy - umożliwiający docelowo jazdę po trzech pasach w każdym kierunku.

W piątek można było zaobserwować betonowanie wiaduktu w ciągu ul. Lipowej na wysokości Fikakowa. Prace były prowadzone w porze nocnej, więc nie spowodowały większych utrudnień w ruchu. Zarejestrowaliśmy je kamerą.

Betonowanie wiaduktu wzdłuż ul. Lipowej



Będą zwężenia na obwodnicy i przełożenie ruchu



Przedstawiciele GDDKiA zapowiadają,że pod koniec kwietnia dojdzie do weekendowego zwężenia jezdni na Obwodnicy Trójmiasta, co zostanie powtórzone jeszcze w maju.

Są też dobre wieści. W maju pierwsze auta powinny pojawić się na nowej drodze ekspresowej.

- Na ten miesiąc jest planowane przełożenie ruchu na jezdnię drogi ekspresowej w ciągu obecnej ul. Chwaszczyńskiej od dawnego Polifarbu do obwodnicy. W kolejnych miesiącach trzeba się liczyć z utrudnieniami m.in. na Chwaszczyńskiej od strony Wielkiego Kacka i Karwin - kończy Piotr Michalski.
Inwestorem S6 Trasy Kaszubskiej jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa drogi ekspresowej jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej.

Wykonawcą odcinka między Szemudem i Gdynia jest Polaqua, która za 20-kilometrowy odcinek zainkasuje 817 mln zł. Prace według pierwotnego harmonogramu miały zakończyć się w listopadzie. Wiele wskazuje jednak, że nową trasą kierowcy pojadą dopiero w 2022 roku.

Postępy prac na budowie Trasy Kaszubskiej w Wielkim Kacku. Film z września 2020



Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Opinie (203) 4 zablokowane

  • Brawo rząd brawo PiS (24)

    Pomimo że władze trójmiasta nie należą do najlepszych i przy każdej okazji krytykują rząd za wszystko, czy mają rację czy nie, to Rząd wzniósł się ponad to i dał wam tą inwestycję. PiS forever

    • 37 67

    • Ludzkie Pany z PIS-u

      No przecież mogli nie dać.
      Twoje rozumienie świata jest na poziomie podstawówki ale to nie dziwi : typowy wyborca PIS

      • 0 1

    • PiS najpierw zablokował iwestycję. (9)

      Teraz łaskawie buduje. Gdyby nie zablokowali to już dawno byłoby gotowe. Taka cała prawda o sukcesach PiSu.

      • 15 10

      • trudno jest blokować coś, czego nie było (6)

        Stos bezwartościowych kwitów, bez finansowania, wciśniętych butem do planu tuż przed wyborami.
        Typowa "świnka" dla następców...

        • 10 5

        • (5)

          jakos przy takiej samej ilosci kwitow i takim samym finansowaniu s19 dla litwy buduja, czerp dalej swoja wiedze z tvpis

          • 3 8

          • Dalej oglądaj TVNPO i czytaj GWPO (4)

            • 7 4

            • (3)

              nie musze, wystarczy ze przeczytalem kontrakt ktory podpisala Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

              • 4 1

              • daj spokój (2)

                wyznawców sekty nie przekonasz, że białe jest białe. to inny rodzaj ludzi

                • 5 2

              • Dlaczego dzielisz ludzi na rodzaje (1)

                tak robi PO i KOD tylko, ty też?

                • 2 1

              • a kto podzielil na sorty?

                • 1 1

      • Niestety ale to PO blokowało (1)

        • 7 6

        • odblokuj sie, prawda cie wyzwoli

          • 2 5

    • Jaki pis ? (1)

      to nie zasługa pisu 1

      • 2 1

      • a kogo? obudź się. Może wałęsy, Tuska i Dulkiewicz? - oni raczej tylko burzą

        • 0 3

    • za to, że na zaplanowaną od iluś trasę dali zielone światło po 3 latach swoich nieudolnych rządów (1)

      i gnębienia nieposłusznego Pomorza? tylko laik z wypranym mózgiem może nadal bredzić o dobrobycie, w jakim żyjemy dzięki tej sekcie proletariuszy

      • 6 3

      • to nie proletariusze bo ci ciezko pracuja, to ludzie z miernymi albo zadnymi kompetencjami wykozystujacy okazje bo druga sie juz nie pojawi jak pis zniknie

        • 1 1

    • (2)

      a co to jakas laska ze rzadzacy buduja w kraju drogi?

      • 4 2

      • Przez to co robią władze trójmiasta (1)

        Wszystkie inwestycje w pomorskim, a szczególnie w Trójmieście powinny być wstrzymane

        • 4 6

        • i kto bedzie podkarpacie utrzymywal? zobacz sobie jaki procent pkb wypracowuja wschodnie regiony

          • 3 2

    • (2)

      Podobają mi się takie wzniosłe opinie. Jak trzeba mieć zorany mózg, aby coś takiego napisać. Dziękujemy PIS za swą łaskę jaką nam okazali.

      • 5 6

      • dotyczy to wszelkich decyzji "centraly" (1)

        ...niezależnie od sztandarów politycznych.
        Kołdra zawsze krótka.

        No bo czym się w tym kraju wyróżniamy? Tak szczerze.
        Kto ma silniejsze przełożenia, trafniejszą argumentację i jest w tym sprawniejszy, ten wyciąga z budżetu.
        Patrz Elbląg. Może niezbyt sensowne, ale swoje uszarpali. I zrobią marinę dla jachtów. A może barki dla konstrukcji stalowych i przemysłu metalowego. To "kolebka" Schichau...

        Dlaczego pomorskiemu ktoś "ma dać"?
        Bo się należy?

        • 3 1

        • i wyszlo pisie myslenie o gospodarce, jasiowi damy prezencik a kaziowi nie damy, zenada

          • 2 4

    • Bredzisz

      Pierwszą decyzją Adanczyka było wstrzymanie budowy S6 na terenie Pomorskiego. Prace na większości odcinków nie ruszyły do dziś.

      • 5 2

    • Powiem tak... (1)

      stuknij się Waść w czerep!

      • 11 11

      • i wzajemnie...

        i wzajemnie...

        • 9 4

  • Czemu nie napiszecie (2)

    O opóźnieniu. Przełożenie ruchu na obwodnicy miało być na początku stycznia. A te wiadukty nawet nie stoją. To jak ?? Okrągły komunikat pod dyktando wykonawcy i gddkia

    • 66 13

    • Jest napisane o opóźnieniu ale co z tego ? (1)

      Grunt, że ciągną tę inwestycję. Zawsze można szybciej.

      • 3 1

      • Z Gdańska może i będzie szybciej, ale dopiero jak dociągną do Gdańska, a nie do Gdyni. A Gdańsk Osowa opiera się rękami i nogami przed wpięciem S6. Tak więc Gdańszczanie najpierw do Gdyni, albo wiecznie zakorkowanego Chwaszczyna i dopiero potem na szósteczkę

        • 0 0

  • a będą parkingi w Gdyni? (6)

    Po wybudowaniu tej drogi wzrośnie ilość aut w mieście. Należy pomyśleć o parkingach by móc ugościć turystów

    • 20 9

    • komuniakcja janusz bedziesz jezdził

      stac cie na najnowsze auto rocznik 2001 to i na bilet cie sta za 2 złote/ Pomijam fak tze ta droga to na tranzyt głównie jest

      • 0 0

    • wielki parking przy Batorym zawsze w połowie pusty (2)

      Ile jeszcze ich potrzeba? Może na plaży parking koło parawanu?

      inne parkingi: Batory podziemny, Kwiatkowskiego podziemny, Szkoła filmowa podziemny, Hotel Mercury itp itd

      • 5 4

      • To nie parking, a klepowisko. Skandal, aby cos takiego bylo w centrum 300 tysiecznego miasta.

        • 0 1

      • Przy Batorym za parking trzeba płacić

        a na trawie albo chodniku parkowanie masz za darmo

        • 1 0

    • I weryfikacji zameldowania i zamieszkania

      i nałożeniu podwójnych opłat dla wieśniaków co to kupili ziemię na zad*piu a teraz chcą się wozić ekspresówkami do Gdyni.

      • 1 8

    • Gdynia drive thru

      Oni tylko przejazdem...
      ;)

      • 8 0

  • Prawdopodobnie najważniejsza inwestycja (1)

    w moim dorosłym życiu :) Czekam na to jak na cukierek.
    Na pewno czeka też wielu dorobkiewiczów co to za obwodnicą pokupowali działki za darmoszkę, a teraz będą mieli lepszy dojazd. I zaczną sprzedawać domy i zrobią się jeszcze większymi dorobkiewiczami.

    • 7 2

    • Jak za darmoszke ?

      200-300 tys to faktycznie jak za darmo

      • 1 0

  • (10)

    Piękna ta trasa będzie,jakby tak reszta ulic Trójmiasta tak wyglądała byłoby si.A tak niestety,dziura na dziurze,sfalowany asfalt,zapadnięte studzienki,tony nieuprzątniętego piasku...niedługo przejazd możliwy tylko czołgiem.Zapraszam na Hutniczą w Gdyni,tam to jest dopiero rodeo)Wzór rządów marazmu i zacofania.

    • 104 18

    • Szczurek działa

      Zamknięcie parkingów w Gdyni np tego przy plaży i postawienie na nim jakiś śmiesznych rybek to pokaz naprawdę mega głupoty.

      • 1 0

    • Co się dziwić w trojmieście rządzą ludzie z PO (3)

      Pieniędzy nie ma i nie będzie

      • 9 8

      • bo nie ma (1)

        na prostackie rozdawnictwo i socjal. nie jesteśmy norwegią. trzeba było wydac na zwiększone wydatki spowodowane pseudoreformami oświaty i innymi oszczędzać na takie czasy, jak covidowe. a nie, za późno. wszystko pis rozdał proletariatowi

        • 5 2

        • niszczenie klasy sredniej

          Nauczycieli, inżynierów to prawdziwe oblicze tego rządu

          • 2 0

      • pis musialby przestac wysysac z miejskich budzetow pieniadze

        • 5 3

    • W gdańsku to samo....jeździ się jak po wsi, tak to ten Gdańsk się rozwija.

      • 1 1

    • Nigdy nie byłeś na tej ulicy.

      PiS płaci za krytykowanie wszystkiego?

      • 6 2

    • tylko czemu pis nie potrafi oddawac w terminie, albo duze opoznienia albo wykonawcy schodza z budowy

      • 5 6

    • jakby ulice w miescie byly autostradami? to bylby koszmar dla ludzi

      rozumiem, ze mieszkancy gmin osciennych by ieli lepiej, ale przeciez w miescie nie chodzi o tyo bym im robic lepiej

      • 6 2

    • Taa

      Nie ma jak porównywać drogę krajową z miejską...

      • 8 3

  • No no, z Lęborka do miasta będzie szybciej. Jest OK (1)

    • 35 8

    • Sorry

      Patrząc na buractwo/ wieśniactwo od kilku lat napływające do Trójmiasta, śmiem twierdzić, że z Lęborka będzie szybciej do serca burakowa.

      • 0 0

  • Budujcie (4)

    Kibicujemy

    • 84 5

    • Patrz Donald! (1)

      I ucz się jak się buduje drogi!

      • 3 3

      • Za Donalda budowano wiecej drog i lepszej jakosci. Mowie to jako drogowiec

        • 1 0

    • Straszna ta "muzyka"

      • 0 0

    • Oby faktycznie oddali w tym roku , 31.12.21r realne ?

      : D
      Na szczęście budują , a nie tylko projektują. Jeszcze do tego OMT jakieś odnogi dróg lokalnych i będzie na prawdę w końcu OK. Niech jeszcze Gdynia powalczy z Kosakowem tam , połączą hutnicza i mamy piękną aglomeracje.

      • 2 0

  • Powtarzamy jeszcze raz, tak jak pisaliśmy 4 lata temu,

    ta budowa nigdy nie ruszy, pisuary nie lubią Pomorza!

    • 2 1

  • Tak pytam (3)

    A czy nie można było puścić drogi między Szemudem, a Lęborkiem bardziej prosto? Od Luzina to po prostu dubel starej 6-tki, zmarnowane pieniądze i czas. Przecież wszystkim zależy na skróceniu czasiu dojazdu, a nie na zwiedzaniu okolicy.

    • 10 31

    • Problem w tym że Luzino nie jest na najkótszej trasie do Lęborka. Myślę że trzeba się zastanowić nad tym co się pisze

      • 0 1

    • Jaki dubel jak tu masz dwa pasy wjednym kierunku i bardziej płaski teren

      • 0 0

    • Polecam sprawdzić ukształtowanie terenu i Naturę2000. Ekspresówki się tworzy dla ruchu lokalnego.

      Poza tym trasę wyznacza się na etapie Decyzji Środowiskowej, co już nastąpiło wiele lat temu. Wystarczy poszukać alternatywnych wariantów w internecie. Przebieg nigdy nie jest przypadkowy.

      • 18 1

  • Opat opat opat! (8)

    A jedna z najbardziej wyczekiwanych tras to nie powstaje :(

    • 49 13

    • Opat wspierany od początku przez PiS i co ??

      G...o

      • 0 2

    • (4)

      Opat wraz z Drogą Czerwona musi powstać. Inaczej Gdynia Chylonia, Cisowa i Rumia zginą w korkach. To niezwykle ważna inwestycja

      • 16 0

      • (2)

        jak cos jest wazne dla trojmiasta to pis tego nie zrealizuje, ciekawe jak sie z tym czuja wyborcy?

        • 6 8

        • (1)

          Toć droga będzie zrobiona wraz z portem zewnętrznym czego nie rozumiecie...ciekawe jak się z tym czują wyborcy,że dopiero PiS coś robi.

          • 5 5

          • jak na razie nie robi tylko mowi, wracaj do realu!

            • 2 1

      • "Chylonia, Cisowa i Rumia"

        To mało znaczący argument. No bo kogo obchodzi dojazd roboli do pracy czy "warsiawki" na Hel?

        Istotnym argumentem jest fakt, ze bez tej drogi port będzie miał wieczną czkawkę i brak możliwości rozwoju, a tereny doliny Redy będą miały wartość jedynie jako daczowisko. Oraz Gdynia cały swój budżet będzie wkładać w sypiącą się estakadę.

        Sądząc po aktywności władz miasta, o to im właśnie chodzi.
        Zadusić port, zrobić z nadmorskich dzielnic konkurencję dla Sopotu, a na granicach strefy turystycznej postawić rogatki. To w skrócie obserwowana z zewnątrz strategia magistratu.

        • 10 4

    • (1)

      horala i wielu innych z pis obiecywali, byly zdjecia, byl lans ale chyba wyborcom nie zalezy na tym by ich wybrancy byli wiarygodni

      • 9 5

      • czy aby napewno?

        ...co ma do tego Horała? Spowodował, że Skarb Państwa uznał to zadanie za swoje. To już coś. Teraz trzeba pilnować i lobbować. A co robią władze miasta?
        Zapominają o T-ENT... i gubią się w "kompetencjach". Wobec unijnych oficjeli oznajmiają, że "czerwona" nie załatwia interesów mieszkańców...

        A na wyższym szczeblu:

        "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
        Odpowiedzi na apel posłów ostatecznie udzielił nie premier, a podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki. Jak podało centrum informacyjne rządu, to dlatego, że premier Donald Tusk przekazał to zadanie na ręce właśnie tego ministerstwa.

        Zgodnie z odpowiedzią wiceministra Klepackiego, budowa OPAT nie może zostać ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020.
        - Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich. "

        • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane