• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na Witominie będzie lepiej oznakowany

Patryk Szczerba
6 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
  • Buspas na ul. Rolniczej w Gdyni jest już pełen samochodów, bo po kilku dniach linie zaczęły się "wycierać".
  • Buspas na ul. Rolniczej w Gdyni jest już pełen samochodów, bo po kilku dniach linie zaczęły się "wycierać".
  • Buspas na ul. Rolniczej w Gdyni jest już pełen samochodów, bo po kilku dniach linie zaczęły się "wycierać".
  • Buspas na ul. Rolniczej w Gdyni jest już pełen samochodów, bo po kilku dniach linie zaczęły się "wycierać".
  • Buspas na ul. Rolniczej w Gdyni jest już pełen samochodów, bo po kilku dniach linie zaczęły się "wycierać".

Po kilku dniach od wyznaczenia buspasa na ul. Rolniczej w Gdyni linie na jezdni są już praktycznie niewidoczne. - Dlaczego zastosowano tak kiepskiej jakości materiały? - pytają mieszkańcy. - Naszym nadrzędnym celem była poprawa płynności ruchu autobusu - tłumaczą urzędnicy, dodając, że trwalsza grubowarstwowa farba pojawi się wiosną.



Buspas na ul. Rolniczej prowadzi od Kieleckiej do początku prawoskrętu w ul. Chwarznieńską na Witominie.

Ułatwia przejazd autobusom jadącym na Chwarzno i Wiczlino oraz w kierunku budynków na Leśniczówce.

Oficjalnie władze miasta pochwaliły się nim pod koniec stycznia.

Buspas na Rolniczej: 157 tys. zł na stworzenie



- Całkowity koszt korekty krawężników, wprowadzenia nowego oznakowania poziomego i pionowego oraz zmian w sygnalizacji świetlnej (przeniesienie sygnalizatorów, likwidacja śluzy autobusowej, przeprojektowanie sterownika) to łącznie ponad 157 tys. złotych - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Od początku lutego mieszkańcy sygnalizują, że linie są już praktycznie niewidoczne, co może skutkować kolizjami. Wielu kierowców samochodów bez skrępowania wjeżdża na "dodatkowy" pas, blokując ruch autobusów.

- Ciekawe, za co zostały skasowane niemałe pieniądze. Dwa tygodnie od oddania do użytku, a już nie widać namalowanych pasów. Czyżby ktoś przyoszczędził na farbie i użył zwykłej do ścian? - to jeden z niektórych ironicznych komentarzy pojawiających się m.in. na Facebooku.

Urzędnicy: chcieliśmy, żeby powstał jak najszybciej



Urzędnicy z podległego wiceprezydentowi Markowi Łucykowi Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni nie ukrywają, że celem było jak najszybsze uruchomienie pasa dla autobusów, nawet kosztem jego jakości.

- Niestety okres zimowy, charakteryzujący się dużą wilgotnością i opadami, nie sprzyja wykonywaniu oznakowania poziomego. Optymalnym okresem na wykonywanie tego typu prac jest wiosna - przyznaje Hanna Wyszyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni.
Czytaj też: Buspasy w Gdyni: gdzie powstawały w ostatnich miesiącach

Informuje ponadto, że na ulicy Rolniczej zastosowano farbę rozpuszczalnikową przeznaczoną do wykonywania oznakowania poziomego na nawierzchniach bitumicznych w technologii cienkowarstwowej.

Malowanie kosztowało ok. 30 tys. zł.


Trwalsza farba wiosną, wcześniej być może odblaski



- Ze względu na porę roku i wspomnianą wilgotność był to jedyny wybór. Poczekamy na poprawę warunków pogodowych, aby w godzinach późnowieczornych i nocnych wykonać drugą aplikację, która powinna być trwalsza. Jeżeli będzie to niemożliwe, to na linii rozdzielającej pasy ruchu dla przeciwnych kierunków zostaną zamontowane tablice uchylne z elementami odblaskowymi - dodaje Hanna Wyszyńska.
Koszt zapowiadanej kolejnej aplikacji farby ma być negocjowany z wykonawcą prac, natomiast kalkulacja kosztów tablic z odblaskami dopiero przed urzędnikami.

Oznakowanie w technologii grubowarstwowej jest planowane wiosną.

- Będzie elementem większego przetargu, który ogłaszamy na odnowienie oznakowania dla kilku lokalizacji - kończy Hanna Wyszyńska.

Miejsca

Opinie (143) 7 zablokowanych

  • Farba to tylko jeden z bubli...

    Farba to tylko jeden z bubli, które powstały przy realizacji tego buspasu, problemów jest tak naprawdę więcej - po pierwsze nie wszystkie autobusy skręcają z Rolniczej w Chwarznieńską przez co muszą przebijać się na pas do skrętu w lewo albo jazdy na wprost tworząc dodatkowe korki (bus pas nagle się urywa). Kiedy już dojedziemy do Chwarznieńskiej okazuje się, że auta jadące od Wielkokackiej i skręcające w Chwarznieńską spotykają się w tym samym czasie i nie za bardzo wiadomo kto ma pierwszeństwo. Poza tyn wyjazd z Witomińskiej przebiega przez buspas, który praktycznie uniemożliwia włączenie się do ruchu przy korkach (zielona strzałka). I pytane na koniec - czy nie lepiej byłoby zrobić dla aut wspólny pas do jazdy na wprost i skręcania w prawo (od Rolniczej 99% aut skręca w prawo), a buspas poprowadzić cały czas prosto aż do kolejnego buspasu na Chwarznieńskiej?

    • 15 1

  • Jakiś producent farby mógłby otworzyć tu fabrykę (1)

    • 42 1

    • już jest

      I to w Gdyni

      • 5 0

  • Czy rowery będą dopuszczone na ten BUSpas, jak ponoć w niektórych miejscach Gdańska? (2)

    Bo mam wrażenie, że jednak ich szerokość się zmieniła na tyle, że pasem dla aut jechać się już nie da bezpiecznie, ani lewą, ani prawą stroną. Może domalować tam rowerki, a nawet jak kończy się podjazd na Kielecką, wpuścić tam rowerzystów.
    Dla autobusu nie zmieni, że dojedzie do kolejnego korka 5s szybciej.

    • 10 5

    • nie po to robi się buspas, żeby tracił (1)

      Tyle samo czasu za rowerkiem co wcześniej w zatorze drogowym

      • 7 1

      • Kompletne bzdury opowiadasz. Rowerem możesz jechać lewą lub prawą i nigdy nie trzeba było tam stać.
        Rozumiem, że jak nie będzie zatoru, to osobówki bez problemu będą jechać za każdym rowerem, który obowiązkowo powinien jechać jezdnią, a nie po chodniku.
        Tak samo w stronę przeciwną.

        • 1 3

  • BUS pasy w Gdańsku to farby chyba od kilku lat nie widziały. Zero czytelnych oznaczeń.

    • 3 0

  • Już nawet na dobrą farbę ich nie stać.

    • 13 0

  • Nie ma to

    Jak pomalować szmelcem,a kasę rozdzielić między sobą

    • 20 0

  • Ciasno tam i niebezpiecznie. Jedni drugim drogę zajeżdżają.

    Niech już ta obwodnica powstanie to zmniejszy się ruch z okolicznych wioch. Spokojnie do domu dojechać nie można póki co.

    • 13 0

  • czy gdyby urzędnicy wydawali swoje pieniądze, to też lekką ręką wyrzuciliby w błoto 30 tys, żeby efekt był tylko kilka dni?

    • 21 0

  • Oj, czyżby gdyńskie inwestycje białą farbą wpadły w tarapaty

    • 21 0

  • Jak zostanie troszkę tej farby

    To poproszę jeszcze o pomalowanie znaków na estakadzie Kwiatkowskiego na bus pasie oczywiście. Tam też nic nie widac

    • 21 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane