• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspasa nie będzie, ale są inne pomysły na odkorkowanie centrum Gdańska

Maciej Korolczuk
10 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (518)
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Wydłużenie buspasa z Huciska do zatoki przy Forum Gdańsk miało usprawnić ruch autobusów, ale pomysł na razie zarzucono. Są jednak inne propozycje, które po wdrożeniu mają zmniejszyć korki w centrum Gdańska. Wydłużenie buspasa z Huciska do zatoki przy Forum Gdańsk miało usprawnić ruch autobusów, ale pomysł na razie zarzucono. Są jednak inne propozycje, które po wdrożeniu mają zmniejszyć korki w centrum Gdańska.

Zmiana organizacji ruchu na parkingu Forum GdańskMapka, znaki informujące o wolnych miejscach postojowych na dojeździe do galerii i wyższe ceny za postój w chwili dużego natężenia ruchu to pomysły urzędników i zarządcy centrum na zmniejszenie korków w centrum Gdańska. Czy usprawni to funkcjonowanie komunikacji miejskiej? Obecnie autobusy najpierw tkwią w korkach, a potem nie mieszczą się w zatoce przy Bramie WyżynnejMapka. Sytuację miało poprawić wydłużenie buspasa z Huciska do Bramy Wyżynnej, ale z planów nic nie wyszło.



Jak zmniejszyć korki wokół Forum Gdańsk?

Gdy wiosną 2022 r. urzędnicy wydłużyli o 100 m buspasPodwala Grodzkiego do HuciskaMapka, słychać było głosy, że choć kierunek działania jest słuszny, to niewystarczający, a pas dla autobusów komunikacji miejskiej powinien sięgać dalej - aż do zatoki autobusowej przy Forum Gdańsk.

Sceptycy nie pomylili się.

Autobusy szybciej dojeżdżały do Huciska, ale tylko tam. Dalej turlały się (i nadal tak jest) w korku, który zwłaszcza w piątkowe popołudnia i soboty kompletnie paraliżuje ruch między Huciskiem a węzłem Groddecka.

Kamera w autobusie sprawdzi, kto jeździ po buspasie Kamera w autobusie sprawdzi, kto jeździ po buspasie

Buspas z Podwala Grodzkiego do Huciska został wydłużony o 100 m wiosną 2022 r. Na razie dłuższy nie będzie. Buspas z Podwala Grodzkiego do Huciska został wydłużony o 100 m wiosną 2022 r. Na razie dłuższy nie będzie.

Duże opóźnienia autobusów



W korkach nerwy, czas i pieniądze tracą nie tylko kierowcy, ale też pasażerowie oczekujący przy Forum Gdańsk na autobusy jadące w kierunku Traktu św. Wojciecha. Choć widzą swój autobus, to często muszą czekać na niego od kilku do nawet kilkunastu minut, o czym napisał ostatnio nasz czytelnik pan Dawid.

- Czekamy na autobus 189 na przystanku Brama Wyżynna. Autobus widoczny z daleka w rejonie Huciska, do przystanku 500 m jedzie 16 minut! Po wjechaniu na przystanek kolejne 9 minut czekania, aby wyjechać z przystanku Brama Wyżynna w stronę Oruni. To jakiś dramat. Problem jest od lat, ale teraz coraz bardziej się nasila. Przez jedno centrum handlowe stoi pół miasta. Według mnie powinien zostać wydzielony specjalny pas dla komunikacji miejskiej. To choć trochę by pomogło zmniejszyć uciążliwości dla osób korzystających z komunikacji miejskiej w Gdańsku.


I choć takie plany były, to póki co skończyły one w urzędniczej zamrażarce. Dlaczego?

- Faktycznie powstał projekt na wydłużenie buspasa na odcinku od skrzyżowania Hucisko do przystanku Brama Wyżynna, został on jednak wstrzymany z uwagi na poważne ryzyko blokowania węzła Hucisko w tym ruchu tramwajów - tłumaczy nam Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Niewykluczone, że wrócimy do tego rozwiązania, możliwe, że w zakresie tymczasowej organizacji ruchu. Należy mieć na uwadze, że obszar skrzyżowań w ścisłym centrum jest bardzo wrażliwy na wszelkie zmiany, a ich konwencje powodują bardzo duże utrudnienia.
18:49 2 GRUDNIA 23

Autobus 132 nie zatrzymał się na przystanku (51 opinii)

Bardzo nie pozdrawiamy kierowcy autobusu linii ,,132,, BP TOUR,
Który nie zatrzymał się na przystanku ,, Brama Wyżynna,, ludzie czekają na opóźniony autobus, kierowca stwierdził że stanie na pasie zieleni, ten kto zdąży dobiec z wózkami do drzwi to wsiądzie, inni niech idą z buta, mam nadzieję że utną panu świąteczną pensje za Pana życzliwość.
Bardzo nie pozdrawiamy kierowcy autobusu linii ,,132,, BP TOUR,
Który nie zatrzymał się na przystanku ,, Brama Wyżynna,, ludzie czekają na opóźniony autobus, kierowca stwierdził że stanie na pasie zieleni, ten kto zdąży dobiec z wózkami do drzwi to wsiądzie, inni niech idą z buta, mam nadzieję że utną panu świąteczną pensje za Pana życzliwość.
Zobacz więcej


Są pomysły na usprawnienie ruchu wokół Forum Gdańsk



Mimo to urzędnicy mają nadzieję, że problem korków wokół Forum Gdańsk uda się wkrótce choć trochę zmniejszyć.

Pierwszym działaniem były zmiany wprowadzone na samym parkingu centrum handlowego, polegające na usprawnieniu organizacji parkowania. Jednak, jak przyznaje Lewandowska, z obserwacji w terenie wynika, że kierowcy ignorują komunikaty wyświetlane na tablicach parkingowych, co powoduje blokowanie przejazdów na kolejne poziomy.



- Zapobiegać temu będą szlabany zamykające wjazd na zapełniony poziom parkingu. Zaproponowaliśmy też zarządowi galerii podwyższenie cen za parkowanie, szczególnie w okresach dużego natężenia, co pozwoliłoby na zachowanie większej wydajności parkingu przez zwiększenie rotacji i zmniejszenie zajętością miejsc - mówi Lewandowska. - Kolejnym krokiem omówionym z zarządem galerii jest zmiana w organizacji ruchu na czas zapełniania się parkingu. Ma to być dynamicznie zmieniająca się tymczasowa organizacja ruchu, odcinająca dopływ pojazdów do zapełnionego parkingu, co udrożni sąsiednie skrzyżowania na węźle Groddecka i na ul. Okopowej. Liczę, że zajmiemy się tym projektem jeszcze w styczniu. Rozbudowany ma być także system informacji parkingowej w postaci aktywnych znaków drogowych na dojeździe do Forum.
Nasze dwie propozycje to umożliwienie kierowcom jazdę w lewo z Huciska w 3 Maja i poprowadzenie ruchu autobusów górą, a nie dołem przez węzeł Śródmieście. Nasze dwie propozycje to umożliwienie kierowcom jazdę w lewo z Huciska w 3 Maja i poprowadzenie ruchu autobusów górą, a nie dołem przez węzeł Śródmieście.

Dwie zmiany można zrobić od ręki



W zanadrzu pozostają jeszcze dwie zmiany, które urzędnicy mogą wprowadzić niskim kosztem i w zasadzie od ręki.

Pierwsza to umożliwienie kierowcom skrętu w lewo z Huciska w ul. 3 Maja. Obecnie to niemożliwe, przez co kierowcy jadący w kierunku Forum Gdańsk z Podwala Grodzkiego albo Huciska muszą objechać centrum, przez co dociążają węzeł Groddecka i wydłużają korki na Okopowej i Wałach Jagiellońskich.

Zakaz skrętu w lewo z Huciska w 3 Maja niepotrzebnie dociąża węzeł Groddecka i wydłuża korek na Okopowej i Wałach Jagiellońskich. Zakaz skrętu w lewo z Huciska w 3 Maja niepotrzebnie dociąża węzeł Groddecka i wydłuża korek na Okopowej i Wałach Jagiellońskich.
Co na to urzędnicy?

- Dopuszczenie skrętu w lewo na skrzyżowaniu Hucisko - 3 Maja wymaga przebudowy sygnalizacji świetlnej - rozkłada ręce Lewandowska. - Relacja skrętu w lewo może w tym miejscu odbywać się jedynie na sygnale kierunkowym. Wymagałoby to wydzielenia pasów lewych wyłącznie dla tej relacji, co spowoduje zmniejszenie przepustowości na relacji głównej w kierunku ul. Kartuskiej. Wiąże się to także z przebudową sygnalizacji, bo obecne maszty nie mają dostatecznej nośności dla kolejnego sygnalizatora.


To może drugie rozwiązanie? Polegałoby ono na przyspieszeniu autobusów wyjeżdżających z zatoki przy Forum Gdańsk w kierunku Traktu św. Wojciecha. Zamiast wciskać się w korek na Okopowej, autobusy buspasem poprowadzonym po jednym z dwóch pasów łącznicy wjeżdżałyby płynnie na węzeł Śródmieście, a następnie pokonywałyby go górą, a nie - tak jak teraz - dołem. Do pełni szczęścia brakuje tylko usunięcia z węzła betonowego wygrodzenia.

Niestety do tego pomysłu urzędnicy również odnoszą się z dystansem. W tym przypadku kłopotliwa miałaby być przeplotka buspasa ze zwykłym prawoskrętem z Okopowej w ul. 3 Maja.

  • Na wjeździe na węzeł Śródmieście jest nawet wytyczony buspas, którym - po usunięciu barier - można by przejechać skrzyżowanie na wprost i pokonać zakorkowaną Okopową górą, a nie dołem.
  • Obecnie uniemożliwiają to betonowe bariery na węźle Śródmieście.

Miejsca

Opinie (518) ponad 10 zablokowanych

  • Urzędnicza logika (1)

    Na każdy problem podnieśmy opłaty. Tylko jedno słowo ciśnie mi się na usta. Takie na i. Trzeba było myśleć jak budyń galerie budował, już wtedy wszyscy trąbili, że zakorkuje to centrum. Ale teraz jest przecież remedium. Podnieśmy opłaty, albo lepiej, oddajemy więcej miejsc urzędnikom

    • 34 2

    • Będzie drogo to będzie pusto

      Sklepy zapłaczą

      • 1 1

  • Kończyć linie z południa na SKM Śródmieście (6)

    Cały problem z autobusami w centrum i buspasami polega na tym, że większość linii autobusowych jedzie na południe lub wschód (bo w innych kierunkach jest tramwaj) i przeciskają się w korkach przez centrum tylko po to, by zatrzymać się przystanek dalej, na Dworcu PKP.
    Zamiast tego lepiej gdyby kończyły kurs na SKM Śródmieście, a dalej tramwajem, i zrobić darmową pętlę od SKM Śródmieście do Bramy Oliwskiej. Dzięki temu autobusu w ogóle nie musiałyby wjeżdżać w te korki, pasażerowie mieliby lepszą komunikację w centrum a uwolnione buspasy możnaby oddać kierowcom, zmniejszając korki.

    • 11 4

    • (2)

      Kiepski pomysł. Kupowanie biletów kilku opraratorow zamiast jednego. Kolejne minuty straty na dohcia do tych przystanków i przesiadki. Ogólnie na tym pomyślę ludzie będą tracić 2 x 20 min dziennie. Nie dziękuję

      • 1 3

      • (1)

        Dlaczego miałbyś kupować bilety na odcinek tramwajowy, który byłby darmowy?

        • 2 2

        • Wierzysz w to co piszesz?

          • 3 0

    • Tak, mam z walizami o 5 rano przesiadać się z autobusu na tramwaj 2 przystanki od dworca, bo jakiś przyspawany d**ą do (2)

      do samochodu musi sobie wygodnie na zakupy wjeżdżać.

      Pomijając już absurdalność przesiadek na ciągu Trakt albo Elbląska - Kartuska, gdzie od Śródmieścia do Huciska trzeba by chyba z kapcia zasuwać

      • 6 2

      • Tak, masz się przesiadać.

        Rozumiem, że z walizami codziennie o 5 rano jeździsz do pracy, albo do forum? Tam już nie ma targowiska, ani gildii, więc nie musisz nic dowozić do swojego "butiku".

        • 2 4

      • Po co przesiadać się na Hucisku, jeśli węzłem przesiadkowym powinien być przystanek Śródmieście?

        • 0 0

  • Tylko de..l albo łapówkarz mógł zezwolić na budowę tego szkaradztwa! (2)

    • 31 1

    • (1)

      O kim myślisz?

      • 4 0

      • A jak myślisz?

        • 5 0

  • Zakazać jazdy auobusom.

    To one blokują ruch.

    • 13 5

  • Czy Buspasy , są zgodne z konstytucją dotyczących " wszyscy jesteśmy równi wobec prawa", jedni kosztem drugich. Pytam , (3)

    • 18 8

    • Na pewno zgodne z konstytucją nie jest traktowanie autobusów jako włączających się do ruchu z przystanków (1)

      One jeżdżą od kilku godzin, kierowczyki od kilkunastu minut.

      • 4 5

      • Czyli gdy prowadzę samochód od kilku godzin to mam pierwszeństwo przed kierowcą, który dopiero uruchomił silnik

        nawet jeśli znaki mówią inaczej?

        • 2 0

    • Słusznie. W takim razie ja chcę prawo wejścia do Twojego domu kiedy mi się podoba, bo jesteśmy równi wobec prawa.

      • 0 1

  • Przecież urzędnicy mają już genialny pomysł jak odkorkować centrum (10)

    Chcą zburzyć estakadę, aby było jeszcze gorzej!

    • 114 16

    • piszesz o estakadzie stojącej jakieś dwa kilometry dalej (6)

      w miejscu gdzie korki prawie wcale nie występują, na ale jak święty kierowca będzie musiał jechać 30 sekund dłużej to przecież będzie zbrodnia

      • 12 34

      • (4)

        Ta estakada też się im nie podoba. Wystarczyło tego całego forum nie budować w tym miejscu i byłoby po problemie

        • 21 2

        • (3)

          Nie ma żadnego problemu. Po prostu kierowczykom jak zwykle mało.

          • 5 16

          • Jest problem, przeczytaj artykuł.

            • 7 1

          • Przecież tu nie chodzi o kierowców

            a o autobusy. Więc idąc twoją logiką powinieneś / powinnaś napisać "Po prostu autobusom jak zwykle mało" xD

            • 6 0

          • Chyba zbiorkomistom jest ciągle mało. Ciągłe narzekanie - a to za wolno, a to za mało buspasów, a to zadek się poci w lecie, a to tłok... Płacicie 5zł za bilet, a oczekujecie komfortu taksówki z podwiezieniem pod same drzwi!

            • 6 0

      • Nie występuja bo jest

        Ale będą jak ja zburzą, czy to takie trudne do przewidzenia?

        • 3 0

    • I po co tak kłamać, brzydalu?

      • 4 1

    • Postawić jeszcze

      Jedna dużą galerię w środku miasta

      • 7 0

    • Wyburzyć estakadę, więcej przejść na ziemnych i buspasów

      To odkorkuje centrum,a jak nie to trzeba zakazać wjazdu do Gdańska aut spalinowych i problem zniknie.

      • 2 2

  • 2 pasy do prawoskrętu w 3 maja na i problem korków przy bramie wyżynnej znika a tak wszyscy stroją żeby skręcić do forum i stoi wszystko do forum

    • 4 1

  • Tylko porządny tunel uratuje centrum (47)

    Zaczynający się na wysokości placu zebrań ludowych a kończący w okolicach wiaduktu biskupią górka. Nierealne w tym mieście, w tym kraju ale w innych miastach tak, np Lizbona ma tunel (nawet z rozjazdami) pod centrum miasta.

    • 170 24

    • Super pomysl (9)

      Wydamy kupę kasy i przesuniemy korek na inne skrzyżowanie. Zgodne z długofalową strategią rozwoju Gdańska - budować!

      • 25 35

      • Nie jesteś najbystrzejszy, prawda? ;) (6)

        • 25 15

        • No właśnie jestem (4)

          Ale widzę, że ty nie, skoro nie widzisz że takie "rozwiązania" robimy w Gdańsku od 15 lat a korki tylko rosną.

          • 19 9

          • Korki nie rosą od powiększania infrastruktury, tylko od zwiększonego ruchu co jest następstwem rozwoju gospodarczego. (3)

            Zamiast niszczyć przepustowość dróg, zakażcie posiadania samochodów przez prywatnych użytkowników i problem się rozwiąże. Po co sobie mydlić oczy jakimiś dziwnymi działaniami, mającymi zniechęcić do używania prywatnych osobówek.

            • 3 3

            • Oczywiście, że korki rosną gdy rozbudowywana jest infrastruktura. Przykładem jest np Aleja W. Havla. (2)

              Podobnie jak rośnie ruch rowerowy gdy powstaje infrastruktura rowerowa, i jak rośnie ruch pieszy gdy powstają nowe przejścia i szerokie chodniki. Jeśli dobudujesz wjazdówek do miasta, obwodnic i parkingów w centrum to bardzo szybko ludzie wyprowadzą się na przedmieścia i będą mieli po 3 auta w rodzinie. Jak można tego nie widzieć, przecież przerabiamy to już w Gdańsku od czasów rozbudowy Łostowickiej, Havla, i dociągnięca AK do obwodnicy, czyli jakieś 13 lat.

              • 7 5

              • Czyli proponujesz zostawić tylko po jednym pasie od Sopotu do Oruni w osi Grunwaldzka - Trakt św Wojciecha, boczne drogi zabudować blokami i wtedy będzie luźniej?

                • 1 1

              • Aleja Havla jest dowodem na to, że szybciej rozbudowano osiedla na południu niż drogi

                a Witosa, która powinna być nieznaczącą drogą osiedlową równoległą do AK, jest dowodem na to, co się dzieje, gdy osiedla są rozbudowywane a drogi nie - korek, który wcześniej blokował tylko AK, teraz blokuje również Witosa.

                • 1 1

        • Raczej ty

          Kbic

          • 1 0

      • Gdańsk nie ma strategii (1)

        • 2 0

        • Ma

          Byle wygrać wybory. .....

          • 0 0

    • Przecież w tym mieście już dawno postawiono krzyżyk na autach (20)

      Woonerfy-srerfy, przejścia naziemne kosztem likwidowanych tuneli, burzenie estakad, kładek dla pieszych, likwidacja parkingów pod budynki bez miejsc postojowych, albo z kilkoma miejscami.. teraz nagle zdziwienie że są korki i co by tu zrobić żeby je zmniejszyć xD cyrk bez kółek.

      • 28 19

      • litości, nadmiar samochodów jeżdżący po centrum i blokujący komunikację (14)

        a ty wyrzucasz z siebie jakieś paranoiczne teorie o stawianiu krzyżyka na autach. Co roku miliony pompowane w poszerzanie dróg, utrzymanie dróg, prawo lewo skręty ronda za 11mln i sam nei wiem co, a tobie się ulewa, bo chcesz jeszcze więcej.
        fakty są takie, że parking przy forum powinien mieć 100 miejsc a nie 1500, bo wtedy nie daloby się do niego autem dojechać - a okolicę obsłużyć tylko wydajnym transportem zbiorowym. Tak robią cywilizowane kraje takie jak Niemcy, ale jak tobie bliżej do cywilizacji rodem z Indii, to może się tam przeprowadź.

        • 23 17

        • Przy dworcu ponad połowa drogi należy do komunikacji miejskiej (7)

          ale oczywiście to samochody ją blokują.

          • 15 6

          • Matematyka nie jest Twoją mocną stroną. (4)

            Dwie jezdnie po 3 pasy, miejscami po 4, z czego po jednym buspasie. No chyba że wolałbyś zaorać tramwaj i walnąć jezdnie po 5 pasów, ale takie myślenie zostawmy bantustanom.

            • 10 9

            • Jakoś na Morenie dało się zrobić tram-buspas (3)

              dzięki czemu zajmuje 2 pasy a nie 6 razem z zatokami

              • 3 2

              • Ale na morenie jest dużo mniejszy ruch, a na przystanku mieszczą się na raz tylko 2 pojazdy. Na samym przystanku autobusowym w Głównym zatrzymuje się na raz po kilka autobusów.

                • 3 1

              • Jakie 6?

                Możesz mi dokładnie wyłożyć, gdzie tam jest 6? Po 1 zatoce i po 1 buspasie na jezdnię razy dwie jezdnie to jest 6?

                • 0 0

              • Jakoś przez Morenę nie przejeżdża główne tramwajowe wąskie gardło, gdzie masz tramwaj za tramwajem.

                • 1 0

          • Przy dworcu ponad połowa drogi należy do komunikacji miejskiej

            Odważna teza

            • 8 10

          • Nawet gdyby to była prawda, policzyłeś może też ile ludzi na godzinę przenosi przez to miejsce komunikacja miejska?

            A ile komunikacja indywdualna? Połowę więcej? Czy może 90% więcej?

            • 0 6

        • Otóż to! (1)

          Ale piszesz do gościa który nie widzi, że im więcej kierowców tym więcej kierowców. Mógłby całe miasto zabetonować na parking a i tak będzie się skarżył że nie da się przy samych drzwiach zaparkować bo inni już tam stoją. Albo że są korki bo wszyscy bez wyjątku jadą samochodami. No potwarz i dyskryminacja kierowców!

          • 15 7

          • Najlepsze jest to, że tacy staną na uszach, byle nie przejść na piechotę 100m po infrastrukturze dla pieszych za którą tak w kółko lobbują...

            • 1 1

        • Z czego biorą się korki w centrum? (3)

          Z ego że ktoś pod miastem lub na granicy ma dwa samochody? Nie, biorą się z tego, że główna droga przejazdowa jest przez centrum miasta i że zagęszczają zabudowę w centrum. Ktoś kto kupuje tam chatę za 2-3 mln złotych nie jeździ z plebsem komunikacją tylko ma po 2-3 dobre samochody. Oni sami sprowadzają auta do centrum stawiając te lofty dla waszafki i organizując jarmarki oraz podobne barachło kilka razy w roku. Niech zbudują tunel pod Pachołkiem i drogę w ciągu Czarnego Dworu i Drogi Zielonej też pod ziemią tak jak planowano i korki znikną bo nikt nie będzie pchał się przez Podwale i Grunwaldzką jeśli tam będzie szybki przejazd. A nie czekaj, oni przypomną sobie o tym za 15 lat jak całość zabudują kartonami. Wtedy będzie nie da się, nie ma miejsca, zbyt dużo kosztuje.

          • 2 7

          • Mylisz się właściwie w każdym zdaniu :D

            A w niektórych więcej niż raz.

            • 4 2

          • Ktoś, kto kupuje tam chatę za miliony, robi to po to, żeby nie stać z plebsem w korkach. (1)

            Przy tych zarobkach samochód już nie jest powodem do lansu, więc mają po jednym "na wszelki", a wszędzie chodzą na piechotę bo ich stać żeby mieć taką możliwość.

            • 4 1

            • Tak? Ja mam kilku znajomych w centrum i nikt nie jeździ autobusem bo ma taką możliwość. Mają wielkie suvy bo ich stać.

              • 1 0

      • No to wyjdź na ulicę i porównaj procent przestrzeni między budynkami zajęty na potrzeby samochodów (2)

        Mówię tutaj o jezdniach, spuchniętych lewoskrętami skrzyżowaniach, parkingach, drogach serwisowych, chodnikach zajętych przez auta, estakadach i stacjach benzynowych. Tymczasem na zbiorkom, komunikację pieszą i rowerową zostaje jakieś 10% przestrzeni. A teraz wisienka na torcie - w Gdańsku jeździ się autem najszybciej z miast wojewódzkich. Taki to jest właśnie "krzyżyk na autach"

        ps. Gdzie ty masz te wybrzone estakady? Gdzie masz chociaż jeden zlikwidowany tunel dla pieszych?

        • 16 7

        • Przepraszam bardzo, jak inaczej chcesz zachowac bezpieczenstwo niz lewoskrętami? (1)

          Sprawdz sobie ile kursów tramwajowych jest na godzinę w każdym kierunku. Przy takim natężeniu tory tramwajowe powinny być w ogóle wydzielone, a skrzyżowania poprowadzone bezkolizyjnie. Smutna prawda jest taka że sytuację istotnie rizwiazalby jedynie tunel.

          • 4 4

          • Nie przepraszaj, tylko kup sobie bilet lotniczy do Zurychu, Kopenhagi albo Monachium

            I zobacz na własne oczy jak inaczej zachowac bezpieczenstwo niz lewoskrętami. Gwarantuję że się da i to bez budowy tunelu.

            • 4 5

      • No i gdzie są te woonerfy, widziałeś jakiś? (1)

        • 3 2

        • U nas każda próba zmienia się w dziki parking...

          • 0 1

    • Dusseldorf pokazał jak tunel przy starym mieście może fajnie uspokoić górę, podczas gdy fury śmiagają w tunelu (2)

      Uczmy się planowania od lepszych

      • 12 2

      • Mówisz o tym tunelu co się w google maps ciągle na czerwono świeci :D ? (1)

        • 11 3

        • Nie blokuje alternatyw

          A jak ktoś chce kisnąć w korku, nie przeszkadza innym. Same zalety.

          Szkoda tylko, że koszt astronomiczny.

          • 0 0

    • (4)

      Tylko jak głęboki musiał by być tunel?? Pod huciskiem przecież przepływa radunia!!!!!

      • 6 2

      • Wprost proporcjonalnie głęboki do tego jak ten pomysł jest głupi

        Czyli bardzo, albo trochę głębszy.

        • 6 3

      • No i pomiędzy Placem Zebrań, a Dworem są tory kolejowe... (1)

        • 4 0

        • Można obok pod obecnego 3 Maja z drugiej strony torów

          • 0 0

      • Kanał Raduni

        ma głębokość ok. 1m, wykop ma może z 3m, to nie jest problem. Tunel pod Martwą Wisłą schodzi na głębokość 35m (nie wiem jak oni to liczyli). Był kupiony TBM, można było nim ryć całe miasto pod samochody, tramwaj, SKMkę itd ale nie, trzeba było go kupić i zezłomować. A tak by wywiercił Gdańsk, Wrzeszcz, Drogę Zieloną, cały Sopot itd.

        • 5 1

    • A czy Lizbona leży w depresji? (1)

      Wiesz co się stanie gdy przyjdzie deszcz nawalny?

      • 1 4

      • Nie przyjdzie bo siedzi w łagrze.

        • 6 0

    • Urzędnicy i tunel zakorkują (1)

      Nasi "wspaniali" urzędnicy są w stanie zakorkować tunel, bo wymyślą przejścia dla pieszych w tunelach. Takie z nich "bezmózgi", aby tylko utrudnić życie kierowcom.

      • 5 2

      • Może najpierw niech kierowcy przestaną utrudniać życie sobie na wzajem :)

        Bo wieczne oskarżanie kogoś innego o to, że trzeba znosić ten straszny dyskomfort podróży przy muzyczce i w ciepełku aż o kilka minut dłużej jest aż niesmaczne.

        • 4 1

    • To pomysł był z lat 70

      Gdy działki nie były wcale zabudowane wokół a samochodów był ułamek w stosunku do tego co jest teraz. Jak widać w PRL planowali na zapas i teraz by wszystko grało jak należy. Zamiast myśleć o tym lata temu to dalej zabudowywali działki, komplikowali układ drogowy i w efekcie wszystko teraz będzie 10 razy droższe do wykonania i zaprojektowania. To samo jest z rezerwą pod Drogę Czerwoną i Zieloną oraz z tunelem pod Pachołkiem lub Nową Politechniczną czy samym tunelu pod Motławą, którego budowa kosztowała by ułamek metodą odkrywkową gdy przez dziesięciolecia tereny stały odłogiem bez ingerencji deweloperki. Teraz im zostanie TBS i pewnie z 1 mld zł jak za tunel pod Martwą Wisłą.

      • 3 0

    • jest tunel (1)

      Jest tunel od dworca pkp z wylotem na wysokości Biskupiej Górki tylko nikt nim nie jeździ

      • 2 1

      • Bo to tunel do nikąd. Nie ma sprawnego włączenia się do ruchu w stronę Orunii. Na światłach przejeżdżają 3 do 4 samochodów o ile z naprzeciwka nic nie jedzie. Ergo to samo stoi się na Hucisku.

        • 1 0

    • Maszyna byla do drazenia tuneli

      Już z pod pachołka by wracala . Powiercila by całe miasto. Ale wyzlomowali.

      • 0 0

  • Parking w Forum

    Na etapie budowy Forum miasto przekonywało, że parking Forum, blisko starówki i czynny całą dobę, odciąży starówkę i zmniejszy problem parkowania osób odwiedzających tę historyczną część Gdańska. Ludzie robią teraz dokładnie tak, jak zakładał urząd miasta: zamiast zastawiać historyczną starówkę kulturalnie parkują na płatnym parkingu, ponosząc koszty za usługę parkowania. Więc oskarżanie o cokolwiek kierowców jest zdecydowanie nie na miejscu. Miasto walczy z problemem, który samo wygenerowało.

    • 26 3

  • Co za geniusze pracuja w naszym miescie. (1)

    Rozwiązaniem problemu jest podwyższenie oplat za parkowanie.....przecież to się w głowie nie mieści!!! Nasz Pani "prezydent" wraz ze swoimi pracownikami powinna dostac nagrodę Nobla w dziedzinie głupoty.

    • 35 3

    • Proponuję zrobić darmowy parking na miesiac

      A potem dynamiczne ceny

      Wtedy mozna porównać oba rozwiązania!!!

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane