• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspasa nie będzie, ale są inne pomysły na odkorkowanie centrum Gdańska

Maciej Korolczuk
10 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (518)
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Wydłużenie buspasa z Huciska do zatoki przy Forum Gdańsk miało usprawnić ruch autobusów, ale pomysł na razie zarzucono. Są jednak inne propozycje, które po wdrożeniu mają zmniejszyć korki w centrum Gdańska. Wydłużenie buspasa z Huciska do zatoki przy Forum Gdańsk miało usprawnić ruch autobusów, ale pomysł na razie zarzucono. Są jednak inne propozycje, które po wdrożeniu mają zmniejszyć korki w centrum Gdańska.

Zmiana organizacji ruchu na parkingu Forum GdańskMapka, znaki informujące o wolnych miejscach postojowych na dojeździe do galerii i wyższe ceny za postój w chwili dużego natężenia ruchu to pomysły urzędników i zarządcy centrum na zmniejszenie korków w centrum Gdańska. Czy usprawni to funkcjonowanie komunikacji miejskiej? Obecnie autobusy najpierw tkwią w korkach, a potem nie mieszczą się w zatoce przy Bramie WyżynnejMapka. Sytuację miało poprawić wydłużenie buspasa z Huciska do Bramy Wyżynnej, ale z planów nic nie wyszło.



Jak zmniejszyć korki wokół Forum Gdańsk?

Gdy wiosną 2022 r. urzędnicy wydłużyli o 100 m buspasPodwala Grodzkiego do HuciskaMapka, słychać było głosy, że choć kierunek działania jest słuszny, to niewystarczający, a pas dla autobusów komunikacji miejskiej powinien sięgać dalej - aż do zatoki autobusowej przy Forum Gdańsk.

Sceptycy nie pomylili się.

Autobusy szybciej dojeżdżały do Huciska, ale tylko tam. Dalej turlały się (i nadal tak jest) w korku, który zwłaszcza w piątkowe popołudnia i soboty kompletnie paraliżuje ruch między Huciskiem a węzłem Groddecka.

Kamera w autobusie sprawdzi, kto jeździ po buspasie Kamera w autobusie sprawdzi, kto jeździ po buspasie

Buspas z Podwala Grodzkiego do Huciska został wydłużony o 100 m wiosną 2022 r. Na razie dłuższy nie będzie. Buspas z Podwala Grodzkiego do Huciska został wydłużony o 100 m wiosną 2022 r. Na razie dłuższy nie będzie.

Duże opóźnienia autobusów



W korkach nerwy, czas i pieniądze tracą nie tylko kierowcy, ale też pasażerowie oczekujący przy Forum Gdańsk na autobusy jadące w kierunku Traktu św. Wojciecha. Choć widzą swój autobus, to często muszą czekać na niego od kilku do nawet kilkunastu minut, o czym napisał ostatnio nasz czytelnik pan Dawid.

- Czekamy na autobus 189 na przystanku Brama Wyżynna. Autobus widoczny z daleka w rejonie Huciska, do przystanku 500 m jedzie 16 minut! Po wjechaniu na przystanek kolejne 9 minut czekania, aby wyjechać z przystanku Brama Wyżynna w stronę Oruni. To jakiś dramat. Problem jest od lat, ale teraz coraz bardziej się nasila. Przez jedno centrum handlowe stoi pół miasta. Według mnie powinien zostać wydzielony specjalny pas dla komunikacji miejskiej. To choć trochę by pomogło zmniejszyć uciążliwości dla osób korzystających z komunikacji miejskiej w Gdańsku.


I choć takie plany były, to póki co skończyły one w urzędniczej zamrażarce. Dlaczego?

- Faktycznie powstał projekt na wydłużenie buspasa na odcinku od skrzyżowania Hucisko do przystanku Brama Wyżynna, został on jednak wstrzymany z uwagi na poważne ryzyko blokowania węzła Hucisko w tym ruchu tramwajów - tłumaczy nam Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Niewykluczone, że wrócimy do tego rozwiązania, możliwe, że w zakresie tymczasowej organizacji ruchu. Należy mieć na uwadze, że obszar skrzyżowań w ścisłym centrum jest bardzo wrażliwy na wszelkie zmiany, a ich konwencje powodują bardzo duże utrudnienia.
18:49 2 GRUDNIA 23

Autobus 132 nie zatrzymał się na przystanku (51 opinii)

Bardzo nie pozdrawiamy kierowcy autobusu linii ,,132,, BP TOUR,
Który nie zatrzymał się na przystanku ,, Brama Wyżynna,, ludzie czekają na opóźniony autobus, kierowca stwierdził że stanie na pasie zieleni, ten kto zdąży dobiec z wózkami do drzwi to wsiądzie, inni niech idą z buta, mam nadzieję że utną panu świąteczną pensje za Pana życzliwość.
Bardzo nie pozdrawiamy kierowcy autobusu linii ,,132,, BP TOUR,
Który nie zatrzymał się na przystanku ,, Brama Wyżynna,, ludzie czekają na opóźniony autobus, kierowca stwierdził że stanie na pasie zieleni, ten kto zdąży dobiec z wózkami do drzwi to wsiądzie, inni niech idą z buta, mam nadzieję że utną panu świąteczną pensje za Pana życzliwość.
Zobacz więcej


Są pomysły na usprawnienie ruchu wokół Forum Gdańsk



Mimo to urzędnicy mają nadzieję, że problem korków wokół Forum Gdańsk uda się wkrótce choć trochę zmniejszyć.

Pierwszym działaniem były zmiany wprowadzone na samym parkingu centrum handlowego, polegające na usprawnieniu organizacji parkowania. Jednak, jak przyznaje Lewandowska, z obserwacji w terenie wynika, że kierowcy ignorują komunikaty wyświetlane na tablicach parkingowych, co powoduje blokowanie przejazdów na kolejne poziomy.



- Zapobiegać temu będą szlabany zamykające wjazd na zapełniony poziom parkingu. Zaproponowaliśmy też zarządowi galerii podwyższenie cen za parkowanie, szczególnie w okresach dużego natężenia, co pozwoliłoby na zachowanie większej wydajności parkingu przez zwiększenie rotacji i zmniejszenie zajętością miejsc - mówi Lewandowska. - Kolejnym krokiem omówionym z zarządem galerii jest zmiana w organizacji ruchu na czas zapełniania się parkingu. Ma to być dynamicznie zmieniająca się tymczasowa organizacja ruchu, odcinająca dopływ pojazdów do zapełnionego parkingu, co udrożni sąsiednie skrzyżowania na węźle Groddecka i na ul. Okopowej. Liczę, że zajmiemy się tym projektem jeszcze w styczniu. Rozbudowany ma być także system informacji parkingowej w postaci aktywnych znaków drogowych na dojeździe do Forum.
Nasze dwie propozycje to umożliwienie kierowcom jazdę w lewo z Huciska w 3 Maja i poprowadzenie ruchu autobusów górą, a nie dołem przez węzeł Śródmieście. Nasze dwie propozycje to umożliwienie kierowcom jazdę w lewo z Huciska w 3 Maja i poprowadzenie ruchu autobusów górą, a nie dołem przez węzeł Śródmieście.

Dwie zmiany można zrobić od ręki



W zanadrzu pozostają jeszcze dwie zmiany, które urzędnicy mogą wprowadzić niskim kosztem i w zasadzie od ręki.

Pierwsza to umożliwienie kierowcom skrętu w lewo z Huciska w ul. 3 Maja. Obecnie to niemożliwe, przez co kierowcy jadący w kierunku Forum Gdańsk z Podwala Grodzkiego albo Huciska muszą objechać centrum, przez co dociążają węzeł Groddecka i wydłużają korki na Okopowej i Wałach Jagiellońskich.

Zakaz skrętu w lewo z Huciska w 3 Maja niepotrzebnie dociąża węzeł Groddecka i wydłuża korek na Okopowej i Wałach Jagiellońskich. Zakaz skrętu w lewo z Huciska w 3 Maja niepotrzebnie dociąża węzeł Groddecka i wydłuża korek na Okopowej i Wałach Jagiellońskich.
Co na to urzędnicy?

- Dopuszczenie skrętu w lewo na skrzyżowaniu Hucisko - 3 Maja wymaga przebudowy sygnalizacji świetlnej - rozkłada ręce Lewandowska. - Relacja skrętu w lewo może w tym miejscu odbywać się jedynie na sygnale kierunkowym. Wymagałoby to wydzielenia pasów lewych wyłącznie dla tej relacji, co spowoduje zmniejszenie przepustowości na relacji głównej w kierunku ul. Kartuskiej. Wiąże się to także z przebudową sygnalizacji, bo obecne maszty nie mają dostatecznej nośności dla kolejnego sygnalizatora.


To może drugie rozwiązanie? Polegałoby ono na przyspieszeniu autobusów wyjeżdżających z zatoki przy Forum Gdańsk w kierunku Traktu św. Wojciecha. Zamiast wciskać się w korek na Okopowej, autobusy buspasem poprowadzonym po jednym z dwóch pasów łącznicy wjeżdżałyby płynnie na węzeł Śródmieście, a następnie pokonywałyby go górą, a nie - tak jak teraz - dołem. Do pełni szczęścia brakuje tylko usunięcia z węzła betonowego wygrodzenia.

Niestety do tego pomysłu urzędnicy również odnoszą się z dystansem. W tym przypadku kłopotliwa miałaby być przeplotka buspasa ze zwykłym prawoskrętem z Okopowej w ul. 3 Maja.

  • Na wjeździe na węzeł Śródmieście jest nawet wytyczony buspas, którym - po usunięciu barier - można by przejechać skrzyżowanie na wprost i pokonać zakorkowaną Okopową górą, a nie dołem.
  • Obecnie uniemożliwiają to betonowe bariery na węźle Śródmieście.

Miejsca

Opinie (518) ponad 10 zablokowanych

  • Ja mam pomysł (13)

    Płatny wjazd do centrum i całkowity zakaz wjazdu starych gratów.
    SCT to byłby dobry początek.

    • 27 85

    • Jest popyt (2)

      Jest podaż. Czemu wjazd do centrum miałby być za darmo?

      • 4 24

      • Dokładnie. I chodzenie też. Bilety wstępu do miasta są konieczne. Dlaczego chodzenie po mieście miałoby być za darmo?

        • 23 2

      • A za korzystanie z kładek pobierać myto

        Nie ma chodzenia na skróty za darmo

        • 24 2

    • Popieram (1)

      Dodatkowo wprowadzić opłaty na rogatkach miasta jak za dawnych czasów.

      • 19 4

      • Dla tych co wyjeżdżają z miasta x2.

        • 4 1

    • od początku istnienia galerii forum może zrobiłem raz zakupy , przecież odzież i obuwie kupuje się przez internet do automatu (1)

      ....ewentualnie w tygodniu w outlecie na szadółkach ....
      w wekend parkowanie w forum powinno kosztować minimum 10zł od pierwszej godziny i chyba to wystarczy

      • 7 10

      • Ale ty nie jesteś żadnym wyznacznikiem czegokolwiek

        Forum jest codziennie nabite ludźmi

        • 8 3

    • Genialny pomysł. Niech się wszyscy przesiądą na melexy albo na rowery ciekawe co się wtedy stanie. Hmm poczekaj, poczekaj, przecież to widać już dziś na ulicach. Problem powstał w momencie powstania tego klocka jakim jest Forum więc o rozwiązanie problemu powinniśmy zapytać projektantów i urzędników, którzy w czasie gdy było ono jeszcze na papierze zapewne zastanawiali się nad tym jak taka inwestycja zmieni natężenie ruchu w najbliższym rejonie. No bo przecież był na pewno jakiś projekt, były na pewno jakieś rozmowy - to może odwołajmy się do tego zamiast wymyślać jak tu sobie utrudnić dodatkowo życie.

      • 7 0

    • Jest jeszcze jeden, lepszy pomysł - zamknąć Forum i przenieść je za obwodnicę....

      • 7 2

    • No jest taki zakaz

      Po długiej nikt nie jedzie. A przy dworcu to droga krajowa. Od 30 lat powinna omijać centrum

      • 1 2

    • Najlepsze

      Będzie postawienie obok kolejnego centrum handlowego

      • 2 0

    • Niech słoiki płacą za swoje graty nie rejestrowane w Gdańsku

      • 1 1

    • Dobrze ze nie jesteś lekarzem

      Bo byś wszystko leczył morfiną

      • 1 0

  • Po wprowadzeniu Fali korki beda jeszcze wieksze (4)

    Bo ten system..biletowy zniechęci ludzi do komunikacji. Zapłaciliśmy za bubel 160 mln, który nam jeszcze zaszkodzi.

    • 75 9

    • ale kto miał zarobić to zarobił...

      • 21 3

    • Oczywiście, w końcu wszystko powoduje korki tylko nie sami kierowcy (2)

      Mevo, Fala, Tristar, przejścia dla pieszych - oto prawdziwe źródło korkow. A w ogóle nie trzy auta w rodzinie z południa, Banina i innych wsi za obwodnicą.

      • 7 9

      • (1)

        Czyli posiadanie samochodów ma być jak za komuny, partujniacy i władza tak, reszta plebsu ma siedzieć cicho i w zbiorkom.

        • 1 1

        • Widać że na lekcje fizyki się nie chodziło. Zamiast tego na kursy logiki ze szkoły myślenia posła Marka Suskiego.

          • 1 1

  • Problem to przeludnienie (3)

    Za dużo osób uznało Trójmiasto za Ziemię Obiecaną. A mieszkanka po ile? 980 tysi za klitkę??

    • 75 17

    • Dokładnie, rozrost Gdańska od roku ok. 2010 to dramat (1)

      wcześniej praktycznie nie było korków, a jeśli były to wynikały z braku docelowego układu drogowego - tunel, obwodnica południowa, Havla itp. a w ogóle najlepsze czasy do życia to okres 1990-1998 złote czasy najlepsze jakie przeżyłem i nie wierzę że przyszłe lata choć trochę się do nich zbliżą.

      • 25 6

      • Już dawno powinni przestać meldować w tym mieście napływowych

        najpierw niech zaczną płacić podatki na rzecz tego miasta i trochę się przysłużą jak kiedyś zrobił to Sopot. Ile można znosić tłumów, korków, tłuszczy i zatrutego powietrza? Żyć się tu powoli mnie da - połowę wysłać do siebie i niech tam sobie zorganizują Ziemię Obiecaną. Chore to jest

        • 17 3

    • Szanghaj ma 25 mln mieszkańców

      Którzy jeżdżą komunikacją miejską. Na Manhattan milion ludzi dziennie wjeżdża metrem. Także faktycznie, mamy tu przeludnienie że hoho :)

      • 5 8

  • Wydumane to wszystko (6)

    Dopóki komunikacja miejska jest niewiarygodna w swoim funkcjonowaniu, nie będzie alternatywą dla samochodów.
    Jednocześnie liczba samochodów przyrasta w takim tempie, że "świętą" przepustowość można włożyć między bajki...

    • 76 7

    • a niby jak komunikacja miejska ma być sprawna jak codziennie korkujecie miasto permanentnie? (5)

      przecież kierowcy w Gdańsku to nawet tramwaje potrafią poblokować, jak nie staną na środku skrzyżowania to się któryś mistrz na tory właduje, na każdy buspas od razu jest kwik i skowyt jakby im dziecko zabijali, szkoda gadać, złomiarze są żałośni do bólu, dobrze że tak mało przejazdów przez tory kolejowe jest bo i pociągi by próbowali blokować

      • 13 15

      • (4)

        a jaka jest alternatywa do samochodu? mieszkam w Górnym Wrzeszczu, pracuję w Dolnym Wrzeszczu. Autem jadę 10 minut, zbiorkomem 40-45 z dwiema przesiadkami, praktycznie tyle co z buta. Co byś wybrał?

        • 13 4

        • Jezdzisz taki kawalek autem i zdziwiony korkami hahaha

          • 6 7

        • (1)

          rower

          • 2 8

          • tak na tej trasie tak, ale wiekszosc miasta jest odcieta - nie ma ddr na spacerowej, slowackiego, nie ma przejazdow nad obwodnica, nie ma jak wfektywnie dojechac nawet na chelm, ze o poludniui gdanska nie powiem

            • 5 0

        • rower ew. pieszo

          • 0 3

  • O takich rzeczach (3)

    jak buspas to trzeba było myśleć już w latach 00. Teraz w ścisłym centrum czyli okolicach dworca i forum już prochu nie wymyślicie. Znów ręka w nocniku... Trzeba przekopać wal na Armii przy cmentarzu i zrobić lewy pas do końca. I ten lewy pas od wiaduktu na Chełmie po pętle świętokrzyska mógłby być buspasem. Wiele osób jadąc od forum do pętli busem i mając tulko np cztery przystanki to by się przesiadła na bus.

    • 38 6

    • A gdyby od pętli była droga tam w te rewiry Borkowo czy do Starogardziej to powinna być droga tylko dla autobusu.

      • 2 3

    • Przejścia naziemne nie pomagają

      • 5 1

    • A potem już tyko zapalić atomowe słońce nad biegunem żeby zmienić bieg rzek.

      • 0 0

  • Kolej (1)

    Kolej wagonikowa jak w Czikago to pomoże

    • 19 4

    • Więcej przejść dla pieszych. Co 20 metrów.

      • 3 0

  • Przejścia naziemnie (16)

    Likwidacja przejść naziemnych w celu drożności- tego brakuje w ankiecie.

    • 139 36

    • (2)

      Brakuje też tuneli dla aut

      • 29 4

      • Jako kierowca jestem za!

        • 17 2

      • Oraz jam dla jamników.

        • 1 0

    • Zlikwidować chodniki

      • 9 8

    • Tjam,to wy korkujecie centrum

      swoimi śmierdziuchami a nie piesi. Na odkorkowanie jest jeden sposob,caly ruch skierowac 3 Maja,przeciez wam wszystko jedno gdzie bedziecie stać,pardon...wygodnie siedziec w ciepłym ukochanym samochodzie z muzyczką disco polo....

      • 20 18

    • W tej ankiecie nie ma prawidłowej odpowiedzi (2)

      wszystkie do wyboru są z d**y. Jak np. podnieść opłate za parkowanie... no to najbardziej pewnie by się spodobało wielu kierowcom, ALBO dwie odpowiedzi - wytyczyć dodatkowy buspas... no ja pier...e a tytuł artykułu jak zmniejszyć korki..." no to na pewno sposobem na to jest zabieranie autom kolejnych pasów mistrz urbanistyki rodem z filmów Barei

      • 27 9

      • (1)

        Nie bardzo kumam, o co chodzi w tym rzekomym problemie z buspasem od Huciska do Bramy Wyżynnej. Od Dworca do Huciska są dwa zwykłe pasy i dalej też byłyby tylko dwa pasy.

        • 9 5

        • to akurat jest proste

          Jak zamierzasz rozładować korki zabierając jeden pas pojazdom i puścić tam tylko komunikację miejską.

          • 3 2

    • a dziwnym trafem korek zagęszcza się za przejściem a nie przed nim (3)

      no wiec jak to się ma do waszych chorych teorii? i jeszcze te tłumy ludzi maszerujące sobie przez jezdnie zamiast tunelem, oj muszą was boleć cztery litery na ten widok

      • 12 8

      • (2)

        A dziwnym trafem jadąc w prawo w stronę bramy wyżynnej czeka się dłużej niz przed zrobieniem przejścia naziemnego.

        • 11 4

        • nieprawda

          Grudzień przy forum jest tragedią od dawna, nie od zeszłego roku

          • 7 3

        • To sobie policz ile w tym czasie dobudowało się bloków w kowalach

          I domków w Bielkówku i o ile więcej masz aut z trzyliterową rejestracją, mistrzu znajdowania korelacji :)

          • 11 1

    • (3)

      Tak - Gdańsk bohatersko walczy z problemami które sam wygenerował.

      • 22 2

      • Typowe u lewaków. (2)

        Najpierw stworzyć problem, a potem udawać, że coś się z nim robi...

        • 12 3

        • Nie małpuj..... (1)

          to stwierdzenie od 8 lat zarezerwowane jest dla ...partii pis

          • 1 7

          • Oni są w tym mistrzami. Najpierw windowali ceny a potem uchwalali dopłaty. Nieustające pasmo sukcesów.

            • 2 0

  • To proste. Dzialajaca komunikacja miejska (3)

    Ni mniej, ni wiecej

    • 46 13

    • Która i tak jest blokowana przez samochody. Bo chyba lepiej połączonej z komunikacją miejską galerii to nie ma

      • 13 9

    • Jaka komunikacja by nie była, do Forum nie jeżdzą tylko ludzie mieszkający przy SKM i tramwajach, a także miasteczka i wsie obrzeżne, a i zdarzają się nawet dalekie miejscowości - bo to duża galeria. Więc lepiej skomunikowanej galerii i tak nie ma w Trójmieście ;)

      • 5 5

    • Komunikacja działa - napływowych wysłać w końcu do siebie

      to miasto i jego mieszkańcy dawno przestali być dla gościnni. Mamy dość

      • 4 4

  • Brak nowej Świiętokrzyskiej

    Niepołomicka ciągle zakorkowana. Miała być nowa Świetokrzyska i co..i nic

    • 34 10

  • "rozkłada ręce Lewandowska" (11)

    Pani Lewandowska jak zwykle chciałaby coś zrobić ale jak zawsze "Niedasizm" :) Przecież każdy już zauważył że urzędnicy jak zwykle lobbują ruch samochodowy. Bus pas z Huciska do przystanku Brama Wyżynna to priorytet nad priorytetem i bez żadnej dyskusji powinien już dawno powstać, po drugie autobusy regionalne PKS i ten do Tczewa i te białe do gminy Pruszcz blokują przystanek Brama Wyżynna bo pasażerowie kupują bilety, należałoby przenieść te linie w miejsce gdzie zatrzymywały się autobusy podczas remontu zatoki.
    Urzędnicy mają w głębokim nosie poprawę bo sami jeżdżą samochodami

    • 70 17

    • (4)

      Od kiedy to urzędnicy promują ruch samochodowy? Rozwiązania anty-kierowcowe można liczyć już w dziesiątkach w przeciągu ostatnich lat. Przejścia naziemne, sct, spp, kradzieże pasów na DDR, "uspokajanie ruchu" itd.
      Urzędnicy jeżdżący służbowymi samochodami na koszt podatnika robią wszystko aby ruch ograniczyć i zniechęcić ludzi do jazdy samochodem. Bo im więcej ludzi jeździ autami tym w większych korkach owi urzędnicy stoją oraz mają mniej miejsc do zaparkowania.
      Plebs ma się wynieść z dróg, które docelowo mają być tylko dla elyty. Plebs ma jeździć rowerkami oraz zbiorkomem.

      • 12 11

      • Jak startujemy z 90% niezabudowanego terenu przeznaczonego wyłącznie dla kierowców, to komu innemu chcesz zabierać? (3)

        Więcej fizycznie nie da się oddać roszczeniowcom, a korki i tak mamy.
        Zostaje cofnąć się i szukać alternatyw, jak sprawna komunikacja, a nie brnąć w ślepą uliczkę.

        • 8 10

        • (2)

          Sprawna komunikacja? W Gdańsku?
          Ależ z Pana żartowniś :)

          • 13 1

          • (1)

            Ciężko żeby była sprawna skoro stoi w korkach, więc buspas jest jedynym rozwiązaniem.

            • 4 3

            • Nawet jak by nie stała to pozostają problemy. - tam gdzie kucharek 6 tam nie ma co jeść, fatalna jakość cena najwyższą w Polsce, bo ktoś wymyślił że część ludzi nie będzie płacić i zamiast wspólnego biletu zrobił wspólny system rozliczeń za kilkaset mln zł. Tak nie będzie sprawna nigdy

              • 6 1

    • a pasażer z gminy Pruszcz czy Pszczółki jest gorszy od pasażera z Oruni? (3)

      przystanek można wydłużyć spokojnie o długość jednego autobusu i problem się rozwiąże, zmuszanie ludzi do długiego chodzenia w miejsce niedostosowane jako przystanek albo wydłużanie czasu jazdy autobusów to jest rozwiązanie karygodne, chcecie żeby ci ludzie tu samochodem przyjechali zamiast autobusem? świetny pomysł w ramach próby zmniejszenia korków, już wystarczy że pod dworcem ci biedni ludzie muszą chodzić na koniec świata bo przecież najlepsze stanowiska odjazdowe są dla ztm, tam sjest spory luz ale nie, linie regionalne muszą stawać w najgorszym miejscu bo jakby wjeżdżały pod sam dworzec kolejowy to by była ujma na honorze prawdziwych gdańszczan

      • 4 10

      • Nic z tgo

        Wydłużenie przystanku o długość jednego autobusu nic nie da. Tych "zamiejscowych" jest zawsze więcej... A poza tym autobusy ztm zatrzymują się i po chwili odjeżdżają. Zamiejscowe stoją na przystanku przy Bramie Wyżynnej niekiedy kilkanaście minut blokując wjazd autobusom komunikacji miejskiej. Pasażerowi tych autobusów stoją w kolejce do kupienia biletów w autobusie w taki sposób, że blokują przejście na przystanku. Wózkiem nie przejedziesz, mniej sprawne osoby też mają kłopot żeby dojść, czy też raczej dobiec do autobusu ztm.

        • 14 2

      • Pociąg lepszy

        Jak ktoś ma duuuużo czasu, to może jeździć autobusem do Pszczółek. Pociąg jest znacznie szybszy i pewniejszy. Problem polega na tym, że tych pociągów jest za mało.

        • 16 0

      • Pasażer z Pszczółek nie płaci w Gdańsku podatków więc niech nie oczekuje lepszego traktowania

        • 3 1

    • A czy ona miała coś wspólnego z zawężeniem ul. Bażyńskiego?

      Bo z odwróceniem kierunku ruchu na u. Piramowicza i tym samym zakorkowaiem Hallera, to napewno.

      • 14 1

    • Zgadzam sie

      Zgadzam się z tym, że autobusy regionalne powinny zatrzymywać sie e innym miejscu (przy forum) żeby nie robić sztucznego tłoku przy bramie wyzynnej

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane