- 1 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (108 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (219 opinii)
- 3 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (80 opinii)
- 4 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (63 opinie)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (146 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (98 opinii)
Chcą zmiany w liczeniu pasażerów komunikacji miejskiej
To, ilu pasażerów skorzysta jednocześnie z pojazdów komunikacji miejskiej, będzie zależeć od powierzchni autobusów czy tramwajów, a nie liczby miejsc? Tego chciałby Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Urzędnik zwrócił się z apelem o zmianę zasad funkcjonowania komunikacji miejskiej do ministra zdrowia, Łukasza Szumowskiego. Swoje sugestie w tej sprawie przesłali także naukowcy z Politechniki Gdańskiej.
W efekcie na siedzeniach pojazdów trójmiejskiej komunikacji, pojawiły się specjalne nakładki, informujące o wyłączeniu miejsc z użytku. Wytyczne rządu co do liczby pasażerów mogących znajdować się w jednym czasie w danym pojeździe znaleźć można także na wszystkich przystankach, w tramwajach, autobusach i tablicach systemu informacji pasażerskiej.
Obostrzenia okazały się jednak sporym kłopotem dla gdańskiej komunikacji miejskiej. Jak zauważa Sebastian Zomkowski, wprowadzone zmiany w praktyce oznaczają to, że dużym, wielkopojemnym tramwajem Jazz Duo może podróżować teraz tylko 14 osób.
Czytaj też: Jak pasażerowie radzą sobie ze zmianami w komunikacji miejskiej?
- Dla przykładu naszymi minibusami według rozporządzenia może podróżować teraz osiem osób. Czyli pojazdem z mniejszą przestrzenią pasażerską może podróżować więcej osób niż dużym pojazdem - pisze Sebastian Zomkowski.
Taśma na podłodze i liczba pasażerów uzależniona od miejsca
Zdaniem dyrektora ZTM problem można rozwiązać w prosty sposób, a pomysł podsunęli naukowcy z czołowych politechnik w kraju - w tym z Politechniki Gdańskiej. Eksperci zarekomendowali bowiem uzależnienie liczby podróżnych od powierzchni pojazdu, tak aby każdy z pasażerów mógł korzystać z przynajmniej 2,5 m kw. pojazdu.
Rozkład jazdy ZTM Gdańsk
Dzięki temu - jak podkreślają naukowcy - można umożliwić podróż w tramwajach takiej liczby osób, żeby przy ograniczonych możliwościach przewoźników zachować pełne bezpieczeństwo podróżnych.
Jak jednak miałoby wyglądać to w praktyce? Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM, tłumaczy, że na nowo określona zostałaby liczba osób, które jednorazowo mogą wejść do pojazdu komunikacji miejskiej, o czym informowałby komunikaty (również głosowe) na przystankach i w pojazdach. Niewykluczone, że na posadzce tramwaju czy autobusu wyklejone zostałyby również "strefy odstępu" - na wzór tych, które pojawiły się w niektórych supermarketach.
Trzeba wykorzystać środki komunikacji publicznej
- Wszyscy, w tym również organizatorzy transportu publicznego, spotykamy się obecnie z problemami, do których nie byliśmy w pełni przygotowani. Opracowana rekomendacja do rozporządzenia uwzględnia fakt, że w niedalekiej przyszłości może dojść do zmniejszenia liczby kierujących pojazdami z uwagi na kwarantannę lub możliwe zarażenie się wirusem poszczególnych pracowników - tłumaczy dr inż. Jacek Szmagliński z Katedry Transportu Szynowego i Mostów na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej. - Stąd też staramy się przekonać ministerstwo, żeby maksymalnie wykorzystać możliwości, jakie daje nam pojemny transport tramwajowy oraz metro, przy zachowaniu jak największego bezpieczeństwa podróżnych.
W związku z tym, zdaniem naukowców z czołowych uczelni technicznych w Polsce oraz ekspertów z zakresu transportu publicznego, rozporządzenie Ministerstwa Zdrowia dotyczące ograniczeń liczby pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej powinno zostać zmienione.
W pojazdach komunikacji nadawany jest specjalny komunikat głosowy dot. liczby pasażerów.
Miejsca
Opinie (145) 8 zablokowanych
-
2020-03-31 21:58
Co za dureń teraz wsiada do tramwaju czy autobusu
Gratuluję pomysłu, powrót z nowym przyjacielem gwarantowany.
- 0 0
-
2020-03-30 20:54
Skoro tak ma wyglądać zbiorkom (1)
To apeluję o zaprzestanie poboru podatków na okres 3 mcy - dlaczego mam płacić za usługę która jest realizowana w niewielkim stopniu względem stanu codziennego? Miasto oszczędza na paliwie,eksploatacji pojazdów i czasu pracy kierowców ale opłaty wszystkie bez zmian. Gdzie jest ta kasa Dulkiewiczowa??
- 14 2
-
2020-03-31 13:34
Prosze nie siac dezinformacji, oplaty wcale nie sa bez zmian! Od jutra podwyzka cen biletow.
- 0 0
-
2020-03-30 17:47
każdy pasażer niech kręci hulahop średnicy 1 metra (3)
- 14 4
-
2020-03-30 17:51
Jak mam takim czymś kręcić, skoro się w nie nie wbiję (2)
Helga 200 kg
- 4 1
-
2020-03-30 17:55
Weź kredyt na odessanie nadmiaru tkanki tłuszczowej (1)
Albo poszukaj hula-hop o średnicy 2m. Możesz też biegać zamiast jeździć - poprawi to przemianę materii i nieco schudniesz.
- 4 1
-
2020-03-31 11:56
Prosze nie namawiac mojej Helgi do zlego! Ona jest piekna jaka jest.
- 0 0
-
2020-03-30 18:06
Komunikacja z ograniczeniem (2)
Komunikacja powinna funkcjonować tylko w godzinach szczytu. Między 8 a 13 wcale. Woze tylko petajacych się dziadków i nierobów w tym czasie
- 15 11
-
2020-03-31 11:48
Ty
Motorowych ciesz się że masz pracę bo jak tak dalej pójdzie to wielu będzie Ci jej zazdrościć
- 1 0
-
2020-03-30 18:09
Mam na 13 do pracy, więc sam jesteś nierobem
- 7 4
-
2020-03-30 17:20
To jakiś żart ? (13)
Publiczna komunikacja miejska ma zapewnić obsługę pasażerów - nawet jakby miała zatrudniać kierowców ! Przestańcie dumać, przywróćcie wszystkie linie ! Gdzie nagle są kierowcy ?! Na urlopach ? Przecież gdyby nie wirus to jeździliby normalnie ! Nie ma informacji o kwarantananch w GAiT , o zakażonych ! Więc pytam gdzie są nagle kierowcy ?!!!
- 107 31
-
2020-03-30 17:50
Dokładnie (4)
Siedzą pozamykani w kabinach i czego niby chcieć więcej? Tyle ludzi się naraża, a tu jakieś święte krowy? Ściągnąć natychmiast albo zagrozić zwolnieniem i tyle. Skoro prawie 20% kierowców nie jeździ to i oni dokładają się do rozwoju epidemii.
Swoją drogą widać, że zarząd komunikacji sobie nie radzi. Za co biorą kasę?- 14 14
-
2020-03-31 07:48
słuchaj autorze (1)
Sam jesteś krową i to nie świętą , przestańcie się czepiać kierowców i wiecznie na nich szczekać ,,,,,,, niby gdzie ma siedzieć kierując pojazd z Wami ??? jakie człowiek może mieć relacje z kierowcą autobusu ? wejdź do autobusu skasuj bilet dojedź na swój przystanek i wysiądź ,,, nie myśl o Nim. Właśnie wybieram się do pracy żeby ludzi wozić i też nie jest mi łatwo .
- 5 1
-
2020-03-31 11:47
To prawda, ludzie za bardo daja sie naszczuc jedni na drugich. Problem nie jest w pasazerach chcacych jechac do pracy, ani w kierowcach, ktorzy ich woza. Problem jest wyzej. Ludzie, zamiast dawac sie napuszczac przez wierchuszke, zacznijcie sie jednoczyc. My wszyscy jestesmy po tej samej stronie.
- 3 0
-
2020-03-30 21:44
Wyobraź sobie "wszechwiedzący"że kierowcy i motorniczowie również mają dzieci i mogą być na "zasiłku opiekuńczym".A tak wogóle to pretensje do rządu ,to oni to wymyślili!!!!!
- 7 4
-
2020-03-30 19:45
Chcąc się zatrudnić
nie ma takiej opcji
- 3 0
-
2020-03-30 17:25
(4)
moze poszli na opieke durna palo
- 31 15
-
2020-03-30 17:45
Sam jestes durna pała (3)
Przewozy turystyczne padły. Gdyby się chcialo to by sie wynajelo pare autobusow razem z kierowcami zeby wspomogly gait. Ale nie ma kasy, za to jest 5 baniek na wymiane oswietlenia na stadionie
- 30 12
-
2020-03-31 08:19
Nie można zatrudniać pracowników (1)
Z tego powodu, że nie można przeprowadzić im profilaktycznych badań medycznych. Projekt rządowy, który jeszcze nie został uchwalony, zakłada przedłużenie badań u pracowników już zatrudnionych. Nowi pracownicy nie mogą odbyć badań tym samym nie mogą wykonywać pracy zgodnie z prawem. Tarcza antykryzysowa tego nie uwzględnia.
- 3 0
-
2020-03-31 08:33
Umowa zlecenie
- 0 0
-
2020-03-30 17:56
I na rydwan za 150 tys.
I na nowe logo BO za 110 tys.
- 21 4
-
2020-03-30 18:48
Zawsze były braki poprostu a teraz urlopy...
Przecież zawsze mowiliście, że prowadzić każdy głupi może to w czym teraz problem???- 14 1
-
2020-03-30 18:30
dokladnie. kierowcy / motorniczowie niczym nie narazaja swojego zdrowia. sa zamknieci w kabibinie. przywrocic ru***a jak w dzien powszedni i zasowac :) jeden za drugim :)
kto to bedzie liczyl, ile tramwaj ma metrow, i ile moze wsiasc osob. to jakis k.r.e.t.y.n to wymyslil. polowa miejsc siedzacych jest prosta dla wszystkich dla calego kraju.
trzeba bylo kupic lepsze tramwaje, a nie takie, ktorych nie da sie zagospodarowac !- 9 15
-
2020-03-30 17:41
No właśnie na urlopach . ZTM zarządził rozkłady sobotnie to zrobiło się o 70 osób za dużo. GAiT wysłał ich na zaległe urlopy. A teraz ZTM obudził się a tu ...d...a
- 21 4
-
2020-03-30 18:43
a nie można zrobić składów z 3 starszych wagonów lub z 2 "dwukierunkowych" ? (2)
Wówczas nadal może być mniej kursów i mniej motorniczych (być może niektórzy mają urlopy czy "opiekę"). Trzeba działać, a nie kombinować, jak "wykombinować" lepsze wykorzystanie nietrafionego zakupu Jazz Duo. Ciekawe, czy decydenci jeździli tymi Pesami do pracy, oczywiście "na miejscach stojących" ? :-)
- 11 3
-
2020-03-31 11:45
Dobre
A pomyślałeś że taki długi pojazd potrzebuje dłuuugiego przystanku
- 0 0
-
2020-03-30 18:49
Decydenci nie po to przepchnęli przetarg na ten niewypał
Żeby dojeżdżać do pracy tramwajem. Czy też kiepskim samochodem.
- 3 3
-
2020-03-31 11:34
bezpieczeństwo i oszczędność
Panie zomkowski jeżeli chce pan mam propozycje jeżeli chodzi o bezpieczeństwo - zamknąć zarząd transportu miejskiego , a oszczędność - zwolnić zarząd transportu miejskiego w Gdańsku.
I ma pan bezpiecznie i oszczędnie - w prosty sposób- 0 0
-
2020-03-31 11:18
tramwaje i autobusy
Od 1.04 idą podwyżki biletów. A ja obecnie muszę do pracy wychodzić z domu godzinę szybciej by zdążyć na 7 -dmą do pracy w UCK . Autobusy przeładowane, tramwaje też. Czasami na połączenie przy Głównym czekam 15-20 min, bo tramwaj jest przeładowany. W dodatku urzędnicy zadecydowali, że autobus 131 który jeździł przez Gdańsk w stronę Matemblewa jeździ jak w weekendy. Z tego tez powodu pomimo posiadania biletu miesięcznego , do pracy muszę iść na piechotę od Traugutta do CMI a tam oczywiście 8-10 godzin tez na nogach. Państwo Urzędnicy zrobili sobie zdalne sterowanie z domów a pasażerowie przez ich głupie zarządzanie pomimo posiadania biletów miesięcznych muszą chodzić na piechotę. porażka!
- 2 0
-
2020-03-31 11:11
Krótkie autobusy
Nic nie pomoże, jeżeli w godzinach szczytu przyjeżdża krótki autobus linii 262. Już na drugim przystanku wsiadło dużo więcej osób niż powinno, a następny za 20 min...Brawo
- 1 0
-
2020-03-31 10:26
Pesa t pół biedy, Dortmundy dopiero są przystosowane na pandemie
Tam ponaklejajcie taśmy wydzielające miejsca dla 1 pasazera
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.