• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki znowu blokują ul. Marynarki Polskiej

Maciej Korolczuk
3 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Ponad 100 ciężarówek z kukurydzą już drugą dobę oczekuje na rozładunek przed bramą portu przy Nabrzeżu Zbożowym zobacz na mapie Gdańska. Przedstawiciele Gdańskich Młynów, które przeładowują statki, tłumaczą, że długa kolejka to wina spedytorów, którzy wysyłają niezaplanowane ciężarówki. A kierowcom blokującym jeden z pasów na Marynarki Polskiej policja chce wypisywać mandaty.



Jak rozwiązać problem ciężarówek blokujących ulicę?

Długa kolejka ciężarówek na lewym pasie Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska (od Wyzwolenia w kierunku tunelu pod Martwą Wisłą) zaczęła rosnąć w środę po południu. Dziś stoi tam już ponad 50 ciężarówek. Kolejnych 20 ustawia się już na prawym pasie w przeciwnym kierunku. Następnych kilkadziesiąt oczekuje na rozładunek przy ul. Śnieżnej i Handlowej.

Winna pogoda czy spedytorzy?

- Stoję od wczoraj od godz. 18. Ponoć dwie zmiany są w stanie rozładować 60 ciężarówek na dobę, a nas jest tutaj już dwa razy tyle. I ciągle dojeżdżają kolejni. Wygląda na to, że dziś już mnie nie zdążą rozładować - mówi nam kierowca z Inowrocławia, oczekujący na ul. Handlowej zobacz na mapie Gdańska.
Inny dodaje, że wszystko przez pogodę i dużą liczbę zamówień.

- Ciągle pada, więc kapitan statku, na który mają załadować tę kukurydzę, bo tu wszyscy, którzy stoją, na pace mają właśnie kukurydzę, zamknął statek i czeka na poprawę pogody. Nami nikt się nie przejmuje. Nie interesujemy ani firm, które nas wysyłają, ani tych, którzy mają nas rozładować. A my czekamy. Nawet jedzenia nie ma jak i gdzie kupić, bo wokół same ogródki działkowe. Już nie mówię o stratach finansowych dla firmy, bo ciężarówka zarabia na siebie, jak jedzie. A my tu kwitniemy już drugą dobę - mówi kierowca spod Torunia.
Tylko na jednym pasie Marynarki Polskiej oczekuje na rozładunek ponad 50 ciężarówek. Kolejka wciąż rośnie. Tylko na jednym pasie Marynarki Polskiej oczekuje na rozładunek ponad 50 ciężarówek. Kolejka wciąż rośnie.
W czwartek rano na miejscu pojawiła się policja, wezwana przez pracowników z okolicznych firm, którzy mieli problem z blokowanym przez ciężarówki przejazdem. Części z nich chciała wlepić mandaty, więc ci przestawili ciężarówki w inne miejsce. Problem jednak nie zniknął. A sznur pojazdów wciąż się wydłuża.

- Wczesnym rankiem były zablokowane oba pasy na Śnieżnej i Handlowej. Nie było możliwości jakiegokolwiek przejazdu. Jak miałaby tędy przejechać np. karetka czy straż na sygnale? Dopiero interwencja policji sprawiła, że ciężarówki zniknęły z jednego pasa. Ruch na całej długości ulicy odbywa się wahadłowo - mówi pan Bogdan z jednej firm zlokalizowanych przy ul. Handlowej. - Problemu by nie było, gdyby właściciele tych firm dogadali się i otworzyli wielki parking przy Śnieżnej. Dziś wisi tam kłódka i marnuje się wielki plac, na którym mogłoby się ustawić kilkadziesiąt ciężarówek.
  • Wczesnym rankiem na ul. Handlowej i Śnieżnej były zablokowane oba pasy. Dopiero policja zaprowadziła tam porządek.
  • Groźba mandatów poskutkowała. Ciężarówki zniknęły z jednego z pasów.
  • W ciągu doby Gdańskie Młyny są w stanie rozładować 60-80 ciężarówek.
  • Pan Bogdan twierdzi, że problem wraca co kilka tygodni.
  • Problem zostałby rozwiązany, gdyby otwarto parking przy ul. Śnieżnej.


Przedstawiciele Gdańskich Młynów, właściciela elewatorów, który zajmuje się m.in. rozładunkiem i załadunkiem na statki tłumaczą, że przyczyną olbrzymiej kolejki ciężarówek nie jest zbyt wolny rozładunek, lecz zbyt duża liczba zamówień.

- To nie jest nasza wina - mówi Dorota Godun, dyrektor ds. sprzedaży w Gdańskich Młynach. - Nie wszystkie ciężarówki oczekują na rozładunek u nas. Dlaczego jest ich tak wiele? To wina spedytorów, którzy wysyłają niezaplanowane samochody. Nie mamy na to wpływu, jesteśmy firmą, która świadczy tylko usługę rozładunku. Jesteśmy w stanie obsłużyć 60-80 ciężarówek na dobę - dodaje.
Co na to kierowcy?

- Musimy czekać. Dzwoniłem już do żony. Dziś do domu raczej nie wrócę - mówi gorzko kierowca spod Inowrocławia. - Dobrze, że przynajmniej rano pojawił się ktoś z portu w Gdyni i sprzedał nam parę kanapek i coś do picia. Jakoś damy radę.
17:34 3 LISTOPADA 16

Ciężarówki już po obu stronach Marynarki Polskiej (10 opinii)

TIRY nadal blokują Marynarki Polskiej juz po obu stronach! Czemu nikt nie interweniuje? Stoją wszędzie nawet na przejściu dla pieszych!
TIRY nadal blokują Marynarki Polskiej juz po obu stronach! Czemu nikt nie interweniuje? Stoją wszędzie nawet na przejściu dla pieszych!

Opinie (188) 3 zablokowane

  • POdobne obrazki mozna

    zobaczyć w portach południowoammerykańskich jak również w portach o slabej infrastrukturze np.Afryka,Azja itd.

    • 4 1

  • W Mostostalu na Marynarki jest bar. Duży baner wisi. Niech tam idą, blisko.

    • 3 1

  • zalosne dzialania policji (2)

    zamiast wlepiac mandaty powinni rozwiązac problem i pomyśleć gdzie zaparkować samochody i dac kierowcom możliwość załatwienia swoich potrzeb w toalecie. o jedzeniu nie wspomne.

    • 4 3

    • (1)

      A wlepiali mandaty? Żaden z kierowców nie dostał.

      • 0 1

      • Taka gnida jak Ty od razu cieszy się że dostaną mandaty..

        • 1 1

  • Dlaczego oni tam stoja! Odpowiedź! !!!!!!!!!!!! (5)

    Jestem kierowcą ciężarówki nie z kukurydzą a ze złomem mi też jest przez nich ciężej się poruszać ale co oni mają zrobić. Port zwala winę na spedytorów ale czy ktoś z was pomyślał logicznie jaka firma trasportowa jaki spedytor wysłał by trasport bez zamówienie ludzie port chcę umyć ręce i tyle. Zamawiają więcej niż mogą obrobić to samo jest w z drugiej strony motławy na ku ujściu jak nie ma aut to nie ma a jak jest zamówienie portu to auta są tak jak tu. Jeszcze raz to wina portu bo kto wysyła towar którego nikt nie zamawiał a jak nie zamawiał wiec nikt za niego nie zapłaci. Więc dalczego port przyjmuje ten towar skoro spedytorzy sami go wysłali bo go zamówili. Kierowcy i ich szefowie to nie firmy charytatywne nie jeźdźą za darmo to jest jak allegro zamówienie dostawa zapłata

    • 5 1

    • Jezuuu wiem, ze dobrze chciałeś, ale składnia tragiczna!

      Czemu nie używasz znaków interpunkcyjnych? Ciężki cokolwiek z tego zrozumieć!

      • 0 2

    • Winni

      Winne są firmy, które zlecają przeładunki a nie port.

      • 0 0

    • Bzdura!!!!!

      • 0 0

    • Brak logiki w tej wypowiedzi

      • 0 0

    • Brak logiki!!!!!!

      • 0 0

  • Zdrowa Polska kukurydza za granice a do Polski ta zmodyfikowana genetycznie.

    Gdzie tu sens gdzie logika?

    • 3 0

  • Krawaciarzy za ryj (2)

    Jestem pracownikiem portu ,znam rzecz ,za mordę tych co zamawiają tyle samochodów,problem nie jest nowy ,jestem świadkiem w sprawie usiłowania pobicia i uszkodzenia mienia w ubiegłym roku(kierowca tira oskarżony)Nie obrażając wszystkich kierowców tirów ,większość to motłoch .Dlaczego Port miałby udostępnić swoje parkingi dla elewatorów 3i4 ,to prywatna firma .Kolejna rzecz to brak infrastruktury, parkingów ,zaplecza dla kierowców ,wc (przepraszam ,jest jeden toy-toy )Komuno wróć !

    • 2 1

    • Dobrze pisz!!!!

      • 0 0

    • Oczywiście ,racja .

      • 0 0

  • milicja to lubi w krzakach czaić się na rowerzystów po piwku

    prosta robota i statystyki wyrobione!

    • 0 0

  • Obrażać..

    potraficie. Zawód kierowcy ciężarówki..spróbujcie sami. Nie wstyd Wam..

    • 1 1

  • Bogdan..

    donosiciel i panisko, któremu przeszkadzają ciężarówki wyładowane zbożem..to Polacy i może nasi kuzyni wykonują tą ciężką robotę. Wstyd. A ja naskarżę na Ciebie Klarze.

    • 0 1

  • Czy są jakieś wioki

    -Aby ulica ta wkrótce przejezdną była?

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane