- 1 Podwodny dron był 17 godz. w zatoce (58 opinii)
- 2 Czy PO wystawi kandydata na prezydenta? (319 opinii)
- 3 Starowiejska nigdy nie była tak świąteczna (53 opinie)
- 4 Dwa poważne wypadki na S7 pod Gdańskiem (65 opinii)
- 5 Od lat bił żonę i syna. Usunęli go z domu (177 opinii)
- 6 Kolejarze wyrzucą taxi z "kiss & ride" (219 opinii)
Zdecyduj, co ma powstać wzdłuż całej Grunwaldzkiej
Budować wysoko czy nisko? Mieszkania czy biurowce? W poniedziałek rozpoczyna się cykl warsztatów w ramach prac nad Studium pasma al. Grunwaldzkiej. Ogólnodostępne spotkania dotyczyć będą poszczególnych obszarów, przez które przebiega ulica od Oliwy do Aniołków
.
Chodziło o to, by teren wzdłuż wielopasmowej ulicy, który przecina miasto na długości kilku kilometrów, potraktować kompleksowo i dopasować do dzisiejszych oczekiwań mieszkańców, ale też inwestorów.

- Jest to próba odejścia od punktowego rozpatrywania wniosków dotyczących planów miejscowych na rzecz wypracowania wytycznych dla całego obszaru. Kluczowe zagadnienia dotyczą uspójnienia założeń architektonicznych oraz rozwiązań transportowych. To także szansa rozwojowa dla miasta oraz możliwość wykreowania nowej jakości miejskich przestrzeni publicznych - wylicza Joanna Bieganowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W czerwcu zeszłego roku odbyły się konsultacje z udziałem mieszkańców z poszczególnych dzielnic, przez które przebiega Grunwaldzka.
Wówczas pojawił się szereg postulatów, jak należy zmienić samą ulicę i tereny wokół niej.

Teraz miasto rozpoczyna cykl warsztatów w ramach prac nad Studium pasma al. Grunwaldzkiej.
W trakcie warsztatów analizie poddane zostanie:
- określenie ogólnej charakterystyki wyróżnionych obszarów al. Grunwaldzkiej,
- zdefiniowanie charakteru al. Grunwaldzkiej na poszczególnych odcinkach,
- zebranie argumentacji "za" oraz "przeciw' na temat postulowanych przez interesariuszy zmian wysokości, funkcji i intensywności zabudowy poszczególnych obszarów pasma alei Grunwaldzkiej.

Daty i miejsce organizacji warsztatów:
- 25.09 - Stara Oliwa i rejon AWFiS // Kunszt Wodny (Instytut Kultury Miejskiej - Targ Rakowy 11)
- 26.09 - Nowa Oliwa // Kunszt Wodny
- 2.10 - Strzyża Dolna // Kunszt Wodny
- 4.10 - Wrzeszcz Centrum // Kunszt Wodny
- 6.10 - "Dzielnica Wiedzy" // sala AKWEN (Biuro Rozwoju Gdańska - Wały Piastowskie 24)
Obszar Pasma al. Grunwaldzkiej obejmuje powierzchnię ok. 620 ha i pokryty jest planami miejscowymi w 71 proc. W trakcie sporządzania jest sześć planów miejscowych. Liczba osób zameldowanych w 2021 r. - 18 316.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-09-25 14:39
Zbudujcie kładkę (6)
Od przystanku PKM Strzyża do okolicy CH Oliva (przystanku autobusowego Abrahama) powinna powstać kładka. Kładka miałaby około 250 m długości, poprowadzona by mogła być wzdłuż torów PKM, a ułatwiłaby dojście od PKM-ki do Grunwaldzkiej.
- 91 35
-
2023-09-25 14:42
Zdecydowanie!
Ile razy uciekła mi PKMka bo musiałam na nią lecieć dookoła, choć gdyby było wejście kładką od Grunwaldzkiej bez problemu bym zdążyła. Jeśli nie kładka to chociaż schody na peron od strony Grunwaldzkiej.
- 34 0
-
2023-09-25 15:54
(3)
Władze naszego miasta nigdy nie zbudują kładki, bowiem brzydzą się tą formą bezpiecznej komunikacji dla pieszych. Wolą przejścia naziemne.
- 36 14
-
2023-09-25 19:21
Koniecznie Niemców usuńcie z Gdańska (1)
- 6 9
-
2023-09-26 12:23
raczej niepełnosprawnych umysłowo, którzy wypisują takie głupoty
- 5 0
-
2023-09-28 11:27
przejscia naziemna sa bezpieczne, tylko the bille za kierownicami nie.
- 1 1
-
2023-09-25 21:21
Nowa Abrahama
Tam będzie Nowa Abrahama w przyszłości
- 2 0
-
2023-09-25 14:25
To oczywiste co powinno być (20)
1. Drzewa
2. Krzewy
3. Równy chodnik
4. Obustronna DDR- 390 53
-
2023-09-25 14:31
(10)
Z tą DDR, to bym trochę polemizował
- 35 27
-
2023-09-25 14:37
Może nie być, rowerzyści chętnie pojadą jezdnią. (3)
- 27 12
-
2023-09-25 17:05
kolarze nie powinni być pozbawiania prawa do jazdy po jezdni w wyniku zbudowania obok niej ciągu pieszo - rowerowego (2)
Dwukierunkowa droga dla rowerów powinna zapewniać bezpieczeństwo i poczucie bezpieczeństwa dla dzieci w wieku 8 lat i osób w wieku senioralnym w wieku 80 lat chcących nadal poruszać się na rowerze. DDR nie powinny powstawać w celu pozbawiania prawa do jazdy rowerem po jezdni, ale po to, by zwiększyć skłonność do wybierania roweru przez zwykłych mieszkańców, którzy nie muszą mieć doświadczenia takiego, jak kolarze - szosowcy.
- 19 22
-
2023-09-25 17:44
Jesteś pierwszym
Który pisze o tej sprawie w tak racjonalny sposób. Popieram 100%!
- 9 9
-
2023-09-26 08:21
"Drogi powinny nie mieć ograniczenia prędkości. Nie można ograniczać prawa kierowcom którzy potrafią szybko jeździć." Podoba się pomysł? Bo tak brzmi twoja wypowiedź jak zmienimy rowerzystów na kierowców. Chcesz jeździć rowerem po mieście to stosuj się do ograniczenia prędkości. W innym wypadku powinniśmy usunąć ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym dla kierowców. Skończ z byciem hipokrytom.
- 3 3
-
2023-09-25 15:04
No tak, 3 pasy dla aut w każdą stronę a dla rowerów wystarczy jeden po jednej stronie. (2)
Masz niedotlenienie mózgu od siedzenia w puszce.
- 14 27
-
2023-09-25 17:15
Porównując natężenie ruchu
To i ten jeden jest aż nadto
- 17 6
-
2023-09-25 18:48
Nadinterpretujesz. Nikt nie powiedział że wystarczy jeden po jednej stronie. Po trzy pasy dla samochodów, a rowerzyści niech spadają na drzewo.
- 4 4
-
2023-09-25 15:05
(2)
Zgadzam się. DDR bez sensu, lepiej po jednym pasie w każdą stronę przekształcić w pas dla rowerów
- 21 14
-
2023-09-25 16:10
(1)
I obowiązkowo buspassy
- 12 4
-
2023-09-25 18:41
Buspas niekoniecznie
Lepiej przedłużyć torowisko tramwajowe z Oliwy do Żaka. DDR na skrajnym prawym pasie w obu kierunkach. Torowisko powinno być brukowane, aby pojazdy uprzywilejowane mogły nim przejechać omijając korek. Zostaje jeden pas dla aut.
- 9 3
-
2023-09-25 14:35
Nie dotykać k (1)
Jest dobrze
- 7 16
-
2023-09-25 14:46
Jest tak dobrze, że aż 89% ankietowanych nie chciałoby mieszkać w pobliżu
Rewelacja. Nie ruszać XD
- 22 3
-
2023-09-25 16:11
Zgadzam się
A do tego wieżowce wzdłuż większości alei
- 6 0
-
2023-09-25 16:17
To głosujcie dzisiaj w BO na taką drogę
Numer 18 ogolnomiejskie
- 3 3
-
2023-09-25 17:00
nacisnałęm 2x like
ale nie dalo rady! popiwram w 100%
- 1 0
-
2023-09-25 20:28
Zamknąć wszystkie drogi
Tylko ciągi piesze i rowerowe, w Gdańsku będzie zakaz samochodów
- 2 3
-
2023-09-25 20:37
Należy sadzić rośliny. Grunwaldzka to smog.
Należy z obu stron sadzić rośliny zatrzymujace zanieczyszczenia, takie jak tuje. Drzewa, zieleń. Polskie miasta są jednymi z najbardziej zanieczyszczony ch w Europie a winne są samochody i ogrzewanie zima byle czym.
- 9 4
-
2023-09-26 15:41
Budować wysoko
Jak najwięcej wysokościowców o różnych funkcjach
- 1 1
-
2023-09-28 09:13
Komunikacja miejska
Dokladnie! dodałabym jeszcze lepszą komunikację miejską :) dostanie się z Opackiej do Oliva Business Center mimo, że blisko jest dość nieudolne przez brak komunikacji wzdłuż Grunwaldzkiej
- 0 0
-
2023-09-25 13:54
Pytanie powinno brzmiec: - "Czego nie budowac?" A odpowiedz jest tylko jedna, ze zadnych mieszkan (13)
zeby nie bylo jak z Aleja Niepodleglosci w Sopocie z waskimi chodnikami przy zasmrodzonej ulicy. Stawiac na drzewa, zielen i co najwyzej uslugi.
- 326 31
-
2023-09-25 14:02
fajny jestes,,potrzebowaliscie tego mostu".
- 0 16
-
2023-09-25 15:18
Tak, tak, a domy najlepiej w Straszynie albo Kolbudach. To jest miasto i trzeba stworzyć taki kształt ulicy, aby nadawał się też do mieszkania. A żeby to było możliwe, wszystkie głosy kierowczyków należy od razu wrzucić do niszczarki.
- 27 26
-
2023-09-25 15:26
Wręcz przeciwnie (5)
budować mieszkania, zwęzić tą ulicę a tranzyt samochodowy oddalić. Chodniki poszerzyć, wybudować drogi dla rowerów kosztem jednego pasa jezdni :)
- 35 26
-
2023-09-25 15:50
Ciekawe postulaty (4)
Biorąc pod uwagę że wg gdańskich badań ruchu odsetek dojeżdżających rowerem maleje
- 14 6
-
2023-09-25 17:08
bezwzględne liczby przejazdów rowerem w mieście rosną (3)
Jeśli będą rosły bardziej dynamicznie, miasto stanie się bardziej przyjazne dla wszystkich, w tym także dla kierowców. W Holandii są bardzo dobre warunki jazdy samochodem, ponieważ kierowcy nie muszą konkurować o miejsce na parkingu lub w kolejkach do zmiany świateł z innymi mieszkańcami, którzy na krótkie i średnie dystanse wybierają rower a nie samochód, na dłuższe zwykle kombinację rower+ przejazd koleją.
- 8 10
-
2023-09-25 17:14
Sęk w tym że wcale nie rosną
Ja wiem że rowerzyści to analfabeci funkcjonalni, ale naprawdę, wyniki badań nie gryzą
- 16 5
-
2023-09-25 18:51
A w Holandii...
No to wyprowadź się do tej Holandii, wszyscy na tym skorzystamy.- 15 3
-
2023-09-25 20:41
w Polsce mamy zime, bywa ze ostrą
moze na sankach bede dymal do pracy??
- 13 0
-
2023-09-25 16:54
Dosc betonozy! Wiecej zieleni! (2)
- 12 2
-
2023-09-25 22:23
a gdzie placyki do s..ania psami? (1)
- 3 0
-
2023-09-26 11:45
na parkingach
- 1 0
-
2023-09-26 15:39
To reprezentacyjna ulica w mieście
Powinna powstać nowoczesna i ciekawa architektura
- 3 0
-
2023-09-28 15:38
burdel!!!!!!!!!!!!!
durzo burdeli!!!!!!!!!!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.