• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co najmniej 4,5 mln zł za studium dla PKM Południe

bra
15 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Co najmniej 30 mln zł za projekt PKM Południe
Nad pomysłem stworzenia PKM Południe zaświeciło pierwsze słońce. Nad pomysłem stworzenia PKM Południe zaświeciło pierwsze słońce.

Dwie z pięciu ofert mieszczą się w budżecie PKM na przygotowanie ważnego dokumentu, niezbędnego dla budowy nowego połączenia kolejowego do południowych dzielnic Gdańska. Wykonawca będzie miał czas do końca września 2023 roku na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Pierwszy odcinek PKM Południe ma powstać w latach 2030-2035.



Będziesz korzystał(a) z PKM Południe?

Oferty na studium dla PKM Południe:

  • TPF z Warszawy - 4 452 600 zł,
  • Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu z Warszawy - 4 772 400 zł,
  • Highway z Gdańska - 5 370 029,94 zł,
  • BBF z Poznania - 7 232 400 zł,
  • Transprojekt Gdański - 8 179 500 zł.


Spółka PKM ma zarezerwowane na ten cel w budżecie 4,92 mln zł. Jedynym kryterium wyboru w przetargu jest cena.

- Obecnie komisja przetargowa sprawdzi wszystkie oferty pod kątem formalnym i dopiero po tej ocenie wybrany zostanie wykonawca - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.

Pierwszy etap w latach 2030-2035



Na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla PKM Południe wykonawca będzie miał czas do 30 września 2023 r.

STEŚ ma za zadanie potwierdzić możliwości realizacji tego projektu, wskazać niezbędne rezerwy terenowe oraz optymalne etapowania całej inwestycji.

Punktem wyjścia dla tego projektu są rekomendowane wcześniej przez Biuro Rozwoju Gdańska warianty nowych tras kolejowych na południu Trójmiasta.

Warto jednak zaznaczyć, że budowa poszczególnych odcinków PKM na południe to melodia przyszłości. Pierwszy etap ma zostać zrealizowany w latach 2030-2035. Obejmie on prawdopodobnie odcinek miejski o długości 3,7 km.

Rekomendowany przebieg PKM Południe będzie teraz analizowany przez wykonawcę STEŚ.


Rekomendowany przebieg PKM Południe będzie teraz analizowany przez wykonawcę STEŚ.

Możliwy przebieg trasy PKM Południe



  • Odcinek 1. - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
  • Odcinek 2. - budowa (przedłużenie odcinka 1.) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk Łostowice-Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
  • Odcinek 3. - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229 pomiędzy Straszynem i Goszynem.
  • Odcinek 4. - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
  • Odcinek 5. - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM) pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
bra

Opinie (167) 5 zablokowanych

  • Chyba kogoś pogięło z ta kwotą (1)

    To przekracza ludzkie pojęcie

    • 6 16

    • Tak, jesteśmy pogięci!

      I z przełożonym pojęciem.

      • 2 0

  • Ile jeszcze będziemy czekać na jeden bilet dla Trójmiasta ? (2)

    • 26 2

    • Tyle ile trzeba...

      • 2 1

    • A może jeden bilet na cały kraj?

      • 0 0

  • (1)

    a moze redaktorzy trojmiasto.pl zapytaja sie w zdiz co stalo sie z projektem nowej bulonskiej poludniowej i nowej swietokrzyskie po ktorych mial jechac tramwaj?

    • 34 7

    • redaktorzy

      nie zapytają, bo im miasto nie płaci za zadawanie niewygodnych pytań

      • 21 2

  • A co z Sierakowicami? (1)

    Stare tory leżą, dworzec przygotowany. Były obietnice i .... ?

    • 16 5

    • Do Bytowa...

      Też było obiecane...

      • 11 1

  • Nowa Świętokrzyska może już wtedy też powstanie. (1)

    A do tego czasu pewnie będzie kilka protestów mieszkańców dzielnicy Orunia Górna - Gdańsk Południe z powodu braku możliwości wydostania się z osiedla. Nowa Świętokrzyska dalej nie istnieje a kolejne dziesiątki bloków zostały i są budowane w rejonie Wielkopolskiej. A wyjazdy z tego obszaru są 2: Niepołomicka przez wąską Przebiśniegową, na której autobusy mijają się chodnikiem i przejazd przez Kowale, do zakorkowanego wyjazdu na Świętokrzyską.

    • 39 2

    • Południe

      Moim zdaniem cały Gdańsk południe to jedna wielka bomba komunikacyjna, największe zagęszczenie zabudowań w całym mieście i jeden pas Świętokrzyskiej, Havla wcale nie lepiej. Strach się tam zapuszczać w godzinach porannych oraz popołudniowych. Współczucia dla mieszkańców, ceny mieszkań może i atrakcyjne ale co z tego, pół życia w korkach.

      • 17 1

  • Pragmatycznie krok po kroku w miarę możliwości finansowych ! (3)

    A elektrycznych samochodów jak nie było tak nie ma :) Trójmiasto zawsze patrzy realnie :)

    • 2 10

    • jak to nie ma? (2)

      A o Vosco S106EV słyszał?

      • 0 1

      • A który to już milion.. (1)

        Robią?

        • 1 1

        • robią

          jeżdżą...
          A masz pojęcie, ile trwa przygotowanie cyklu produkcyjnego?
          Sądzisz, że to pieczenie "chleba" w Lidlu?

          • 1 0

  • PKM (4)

    Może lepiej dobudować ze dwa nowe tory na Oruni, do Pruszcza Gdańskiego, Tczewa oraz przedłużyć SKM.

    • 13 10

    • I można to zrobić szybciej!

      • 3 0

    • (1)

      Tylko na południu Gdańska kolej to jest coś priorytetowego. Znacznie przyspieszyło by dojazd gdziekolwiek. Przez orunie i pruszcza są tory. Ale zgadzam się że przedłużenie skm chociaż do pruszcza byłoby korzystne i zwiększyłoby ruch ludzi między pruszczem a Gdańskiem i dalej na północ. Obecnie linia tam jest przeciążona i ciężko wcisnąć dodatkowe pociągi.

      • 3 0

      • Od razu zbudujmy Przymorską PKM i będzie jeszcze szybszy dojazd. W ogóle to po co tramwaje skoro pociągi są szybsze?

        • 0 0

    • Pewnie, że tak

      Ale lepiej pracować nad inwestycją, którą będą realizować 30 lat, byle do emerytury.

      • 2 0

  • (2)

    modernizację linii z Pruszcza do Piły przedłużył bym do Żukowa

    • 4 4

    • X (1)

      Linia ze Starej Piły do Żukowa będzie modernizowana już za niedługo w ramach bajpasy kartuskiego

      • 4 0

      • miejmy nadzieję

        miejmy nadzieję...

        • 1 0

  • Odpowiedź na ankietę (1)

    Nie będę korzystać z PKM na południu, bo w latach 2030-2035 mam zamiar mieć już swój własny dom z dala od miejskiego zgiełku. Dziękuję za uwagę.

    • 11 14

    • wracaj na wieś

      nie będziemy tęsknili

      • 0 1

  • Pociag za 15 -20 lat. To smiech na sali (2)

    • 30 6

    • To zrób szybciej jak potrafisz ;) (1)

      W komentowaniu to każdy jest "mądry", a jak przyszłoby takim internetowym "specjalistom" zrobić coś w realu, to już nie byliby tacy "mądrzy"...

      • 3 2

      • Za 15-20 lat 70% osób będzie pracowało z domu

        Te linie są potrzebne teraz, a nie za pół wieku.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane