• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz bliżej budowy wiaduktu Biskupia Górka

Maciej Korolczuk
2 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
W ramach projektu powstaną dwa łukowe wiadukty, parking kubaturowy oraz fragment drogi stanowiący przedłużenie ul. Nowe Podwale Grodzkie. W ramach projektu powstaną dwa łukowe wiadukty, parking kubaturowy oraz fragment drogi stanowiący przedłużenie ul. Nowe Podwale Grodzkie.

W ciągu najbliższych kilku dni wojewoda pomorski ma wydać pozwolenie na budowę nowych wiaduktów na Trakcie św. Wojciecha. Dodatkowo, przy Urzędzie Wojewódzkim powstanie też parking piętrowy. Budowa pochłonie ok. 140 mln zł.



Jak oceniasz pomysł urzędników na modernizację tej części miasta?

Decyzja wojewody o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) to ostatni etap przed uzyskaniem pozwolenia na budowę i ogłoszeniem przetargu na wykonawcę inwestycji. O kluczowej dla przebudowy pierwszego odcinka Traktu św. Wojciecha inwestycji pisaliśmy już w grudniu ubiegłego roku.

Projekt autorstwa Biura Projektów Budownictwa Komunalnego powstawał ponad półtora roku i wówczas uzyskał akceptację wojewódzkiego konserwatora zabytków.

W planach jest budowa dwóch nowych wiaduktów łukowych, z których każdy posiadał będzie jezdnię z trzema pasami ruchu (skrajne zostaną wykorzystane jako buspasy). Pierwszy wiadukt powstanie po stronie urzędów wojewódzkiego i marszałkowskiego, a drugi powstanie w miejsce obecnie istniejącego. Dzięki temu podczas budowy ruch samochodowy nie będzie wstrzymany ani ograniczony.

  • Jedna z jezdni nowego wiaduktu Biskupia Górka powstanie bliżej budynku urzędów, a druga w śladzie istniejącego obiektu.
  • - Bez przebudowy wiaduktu parking nie powstanie - mówią urzędnicy.
  • W ramach inwestycji oprócz wiaduktów powstanie także czterokondygnacyjny parking na ok. 480 aut.


Dodatkowo na placu przed siedzibą wojewody i marszałka, gdzie dzisiaj parkuje ok. 100 pojazdów, powstanie piętrowy parking na ok. 480 samochodów. Obiekt będzie posiadał cztery poziomy, z czego jeden podziemny. Najwyższa kondygnacja (+2) będzie miała mniejszą powierzchnię od pozostałych. W ramach budowy parkingu powstanie też jezdnia, która będzie przedłużeniem ul. Nowe Podwale Grodzkie (powstaje w ramach inwestycji Forum Gdańsk).

Wniosek o dofinansowanie został złożony w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt kwalifikowany to ponad 138 mln zł, z czego wnioskowana kwota dofinansowania to ponad 117 mln zł z wkładem krajowym w wysokości 20,7 mln zł.

- Aktualny termin zakończenia oceny wszystkich złożonych wniosków o dofinansowanie to koniec 2016 roku - mówi Michał Piotrowski z Biura Prasowego Urzędu Miasta Gdańska. - To nie wyklucza oczywiście wcześniejszego rozstrzygnięcia konkursu i podpisania umów jeszcze w roku bieżącym. Zgodnie z przekazanym wnioskiem nie przewiduje się udziału wojewody czy Samorządu Województwa w przebudowie samego wiaduktu i dróg dojazdowych, natomiast planowany jest współudział miasta Gdańska i Samorządu Województwa Pomorskiego w budowie wielopoziomowego parkingu.
Sejmik Województwa Pomorskiego pod koniec czerwca zagwarantował na budowę 7 mln zł. Środki są uwzględnione w Wieloletniej Prognozie Finansowej Województwa Pomorskiego na lata 2018-2019.

- Środki miasta Gdańsk na budowę parkingu zostaną zabezpieczone dopiero po uzyskaniu dofinansowania do przebudowy samego wiaduktu, gdyż bez przebudowy tego wiaduktu parking nie będzie budowany - dodaje Piotrowski.
Decyzja wojewody o wydaniu ZRID wejdzie w życie 5 września. Postępowanie administracyjne ma się zakończyć tydzień później.

Opinie (194) 6 zablokowanych

  • Wiadukt (2)

    A czy ktoś pomyśli o wiaduktach na al. Armii krajowej ze skrzyżowaniem ul. Łostowickiej i al. Havla ,!!!!!!!!!!!!!

    • 14 7

    • Ja pomyślę. (1)

      a nawet myslałam o nim i rozmwaiłam już dawno temu.

      • 1 5

      • xD xD xD

        • 3 0

  • Gdańsk nasze Miasto (1)

    Tu chce się żyć!

    • 6 2

    • a gdzie przejazdy bezkolizyjne smetna dworcowa orunia dolna

      dziwne na przejazdy bezkolizyjne na orunii nie ma pieniedzy gdzie tracimy codziennie na czekaniu wiele godzin gdzie tragedia gonitragedie gdie szlabane urywaja aw trakcie przejazdu pol tira gdzie karetki na sygnale i straz miejska i straz pozarna czeka bezradnie a na wiadukt przy biskupiej gorce znalazly sie pieniadze jeszcze nie zatwierdzono czs na dzialanie radnych dzielnicy i pana jaworskiego ktory w wyborach na prezydenta tak optwal za bezkoll przjazdami wasz gettosiedem za torami

      • 0 5

  • Wyglad parkingu (1)

    Czyżby szykowali znowu szkaradztwo jak parking wielopoziomowy przy ECS? Czy może jednak będzie estetyczny i pasujący do ceglanego otoczenia ?

    • 13 1

    • Jasne, będzie z muru pruskiego

      • 3 0

  • parkuj i płać

    Kolejny darmowy parking zniknie,
    CHAMSTWO
    pozwolenie za następne mieszkanie, budynie śpieszą się

    • 4 9

  • Dziś tam przejeżdżałem (1)

    Jeden z ostatnich kawałków zieleni z drzewami.Gdańsk to coraz mniej zielone miasto. Wyrżną i zabudują wszystko betonem. Każdy były skwerek to kasa i kolejne mieszkanie ?

    • 15 5

    • A po co dojeżdżającym spod Gdańska zielone tereny w mieście.Widać,że płacący tutaj podatki niewiele maja do powiedzenia.

      • 1 8

  • A gdzie mijesce na parki i tereny zielone, starczy juz tych widuktów i galerii.

    • 7 5

  • Przystanek SKM przy Galerii Forum też powinien nazywać się Biskupia Góra, tak jak się nazywał do lat 60 ub. wieku. (8)

    Biskupia Góra to historyczne miejsce, tuż za murami miasta, można powiedzieć, że to pierwsza miejscowość . Osada / wieś, którą wchłonął Gdańsk, póniej Stolzenberg Ohra Oliwa, Piecki, Migowo , Firoga, Wrzeszcz, Łostowice, Sobieszewo itd.

    • 14 7

    • No wrzeszcz czy łostowice były chyba trochę wcześniej niż firoga (4)

      znaffco

      • 3 7

      • Nie ze aj się tlumoku. (3)

        Nie wymieniała zgodnie z datami a Wrzeszcz to była dzielnica robotnicza wyrosła na potrzeby stoczni Gdańskiej, de facto była Gdańskiem od zawsze.

        • 3 3

        • to wymień z datami, znafffco mój miszczu !!!! (2)

          • 5 0

          • do kogo (1)

            się zwracasz?

            • 5 0

            • Zorro mieszkał na Łakowej

              • 4 0

    • (2)

      Nazwa SKM Śródmieście bardziej odpowiednia, Biskupia Góra to przecież nie śródmieście...

      • 5 1

      • Była tam stacja o nazwie Biskupia Góra (1)

        i obecna stacja jest nadal na terenie Biskupiej Góry, Biskupia Góra sięga do dawnych murów miejskich, murów, nie bastionów.

        Śródmieście to jest Hucisko, Rajska itp. Ulice i miejsca.

        • 1 6

        • Przed wojną stacja nazywała się Petershagen tak jak dzielnica na której leżała

          A Petershagen to nic innego jak Zaroślak, który nie jest Biskupią Górką

          • 6 0

  • jak będzie wyglądał przejazd rowerem od urzędów do Zaroślaka ?? (3)

    Nic nie ma w tekście na ten temat.

    • 12 4

    • (2)

      Przez Dolną Bramę i Sandomierską

      • 8 1

      • (1)

        A później cofać sią z Sandomierskiej?

        Zamiast 0,5km mam jechać ponad 5km?

        Chodzi o to czy na nowych wiaduktach będzie odbywał się ruch rowerowy?

        • 3 3

        • Nie będzie, na Trakcie nie ma przecież ścieżek rowerowych

          Z Zaroślaka można jedynie przejechać przez przejście dla pieszych i chodnikiem do Urzędu jak obecnie, ułatwieniem byłoby na pewno zeście z wiaduktu w ul. Augustyńskiego zaraz przy CKUMiE

          • 4 0

  • Niby coraz bliżej, a dla mnie coraz dalej (5)

    stary już jestem, i chyba nie doczekam przejazdu przez ten most moim Polonezem, jeszcze jakoś jeżdżę, ale ten wiadukt to daleka perspektywa, i pewnie już do końca swoich dni będę stał w korkach.

    • 24 52

    • Korki i tak zostaną. (4)

      Przykład: obwodnica południowa miała rozładować W-Z, a tam korki jak były tak zostały, od Jabłoniowej do Łostowickiej. Jest taka teoria, że im więcej nowych dróg tym więcej korków, no ale bez tych nowych dróg też źle, poza tym co by politycy otwierali bez nowych dróg?

      • 4 20

      • Fakty są takie, że im więcej dróg tym więcej samochodów, bo łatwy dojazd zachęca do poruszania się samochodem.

        • 3 1

      • genialne (2)

        wyeliminowanie dróg likwiduje korki!

        • 23 1

        • wiadomo (1)

          Drogi potwornym sznytem tną tkankę miasta, które umiera jak Detroit

          • 5 18

          • hehehehe Detroit - dobre, nieźle się ubawiłem co za porównianie :)

            • 9 1

  • (1)

    może tak parking piętrowy przy UMG ??? zamiast parkingu dla pracowników co tak bardzo namawiają na rower i komunikację miejską?

    • 9 1

    • niebawem będzie taki parking

      vis a vis UMG

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane