• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cud na Warszawskiej. Korki zniknęły po zmianie organizacji ruchu

Ewelina Oleksy, Piotr Hukało
4 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla

Cud na WarszawskiejMapka w Gdańsku. Tak określamy to, co wydarzyło się na ulicy, którą codziennie jeździmy. I która absolutnie zawsze - w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego - była zakorkowana. Odkąd tymczasowo zmieniono tam organizację ruchu problem korków zniknął jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Może by więc tak zostawić na stałe obecne zasady?



Czy obecna organizacja ruchu w tym miejscu powinna zostać na stałe?

Może to samolubne, ale postanowiliśmy napisać ten dwugłos tylko i wyłącznie z perspektywy mieszkańców jednego z osiedli znajdujących się na trasie właśnie powstającej linii tramwajowej Nowa WarszawskaMapka. Trasie wiecznie dotychczas zakorkowanej. Nasze obserwacje dotyczą tygodnia od 25 do 30 kwietnia.

Niespodziewany prezent przez zmianę organizacji ruchu



Ostatnie zmiany w ruchu spowodowane trwającym remontem niespodziewanie sprawiły nam prezent: spowodowały, że zniknęły poranne i popołudniowe korki wzdłuż ul. Warszawskiej. Dlatego zgodnie uważamy, że te zmiany powinny obowiązywać jak najdłużej, może i nawet na stałe.

Perspektywę mamy podwójną - jedno z nas jest codziennym pasażerem komunikacji miejskiej, drugie kierowcą samochodu. Oboje codziennie dojeżdżamy do pracy w centrum Gdańska ul. WarszawskąMapka, ŁódzkąMapkaal. HavlaMapka. I oboje jesteśmy zgodni, że przez ostatnie dni, czyli od czasu wprowadzenia zmian w ruchu, jesteśmy świadkami drogowego cudu w tym rejonie. Czy w tym czasie znacząco ubyło tu ludzi lub samochodów? Nie.


Przez nową organizację ruchu zniknęły korki. Przez nową organizację ruchu zniknęły korki.

Cud na Warszawskiej z perspektywy pasażerki komunikacji miejskiej



Przyznaję - jestem średnim znawcą przepisów ruchu drogowego. Ale nawet taki drogowy laik jak ja dostrzega cud, który wydarzył się ostatnio na ul. Warszawskiej. Chodzi głównie o odcinek prowadzący od al. HavlaMapka do ul. PiotrkowskiejMapka i dalej do nowej pętli tramwajowej UjeściskoMapka.

Tą drogą jeżdżę codziennie od ośmiu lat. I codziennie w myślach używałam słów powszechnie uznawanych za niecenzuralne, gdy widziałam korki rano (w drodze do pracy) i po południu (gdy z niej wracałam).

I w jedną, i drugą stronę przed godz. 8 rano i w okolicach godz. 16-17 dojechanie bez problemów było niemożliwe. Cała ulica stała w wielkim korku. Często więc wybierałam opcję przejścia pieszo fragmentu z okolic ul. Piotrkowskiej do tramwaju na ul. PrzemyskiejMapka (lub z powrotem), bo zajmuje mi to ok. 7 min (autobusem czasami to nawet 20-30 min. stania w korku). Po drodze "z buta" zdarzało mi się mijać nawet cztery uziemione w korku autobusy.

Płynny zjazd autobusem ul. Warszawską przed godz. 8 rano we wtorek 26.04:



Ukojeniem moich nerwów, zszarganych tym stanem rzeczy, było rozpoczęcie budowy Nowej Warszawskiej, czyli linii tramwajowej, która docelowo problem korków w tym rejonie miasta ma ponoć odczuwalnie zmniejszyć. Inwestycja będzie gotowa dopiero za 1,5 roku.

Teraz się zastanawiam: po co nam tramwaj, skoro okazuje się, że korki można zlikwidować i bez niego? Stało się to dzięki ostatnio wprowadzonej nowej organizacji ruchu. W jej ramach m.in. odcinek ul. Łódzkiej - od ul. Warszawskiej do al. Havla - stał się drogą jednokierunkową.

  • Fragment od wysokości przystanku Kielecka do al. Havla stał się jednokierunkowy. W przeciwnym kierunku autobusy i auta jeżdżą objazdem. Korki zniknęły.
  • Fragment od wysokości przystanku Kielecka do al. Havla stał się jednokierunkowy. W przeciwnym kierunku autobusy i auta jeżdżą objazdem. Korki zniknęły.
Myślałam, że będzie masakra, a jest ulga. Z przystanku PiotrkowskaMapka zjeżdża się rano do al. Havla płynnie - w 4 min. A nie tak jak wcześniej - przez korki - w nawet 20-30 min.

Powrót w godzinach popołudniowego szczytu - też bajka. Choć trzeba się było przyzwyczaić, że z powodu zamknięcia pasa ruchu z al. Havla do Warszawskiej zlikwidowano przystanek autobusowy PrzemyskaMapka, z którego korzystałam. Teraz do autobusu wsiadam na WilanowskiejMapka, czyli jeden wcześniej niż zwykle. Do domu dojeżdżam natomiast trzy razy szybciej niż zwykle. I oby zostało tak jak najdłużej!

Płynny powrót na ul. Warszawską przed godz. 17 w czwartek 28.04. Dotychczas niemożliwe:

Cud na Warszawskiej z perspektywy kierowcy



Zazwyczaj zmiany organizacji ruchu związane z remontami czy budową nowych dróg uprzykrzają życie kierowcom. Ale budowa nowej linii tramwajowej nieopodal ulicy Warszawskiej odkorkowała tę niemal zawsze stojącą drogę. Wąskim gardłem są niewielkie rondaMapka, które krzyżują ulicę Warszawską - od strony marketów, Cedrową, Łódzką i Warszawską w kierunku Jabłoniowej.

18:26 28 KWIETNIA 22 (aktualizacjaakt. 29 KWIETNIA 22 09:33)

Nie ma korków przez zmianę organizacji ruchu (30 opinii)

Zmiana organizacji ruchu w związku z budową tramwaju na ul Warszawskiej odkorkowała tą ulicę.
Zmiana organizacji ruchu w związku z budową tramwaju na ul Warszawskiej odkorkowała tą ulicę.


Dzięki przekierowaniu ruchu z Armii Krajowej przez Warszawską od strony marketów i stworzeniu jednokierunkowej ul. Łódzkiej ruch stał się zdecydowanie płynniejszy. Mniejsza liczba wjazdów na ronda sprawiła, że samochody zjeżdżają z niego płynniej.

W czasie porannego szczytu, gdy większość aut próbuje włączyć się w al. Havla, udało się je "pomieścić" na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką dzięki wydzieleniu dwóch pasów do skrętu w lewo i jednego w prawo.

  • Wyjazd z ul. Warszawskiej na al. Havla. w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego. Dwa pasy w lewo i jeden w prawo. Korki zniknęły.
  • To miejsce (zjazd z ul. Cedrowej i wjazd z al. Havla) zawsze  rano i popołudniu stało. Teraz ruch jest płynny.
  • Zdjęcie zrobione ok. godz. 17 w tygodniu. Widok dotychczas niespotykany.
  • Zdjęcie zrobione ok. godz. 17 w tygodniu. Widok dotychczas niespotykany.
Dobrym rozwiązaniem byłoby pozostawienie takiej organizacji ruchu po zakończeniu prac związanych z budową tramwaju. Jezdnia od skrzyżowania al. Havla z ul. Łódzką w stronę ul. Warszawskiej powinna stać się buspasem, aby zachować dotychczasowy ruch autobusów. Chyba że wzdłuż linii tramwajowej będzie szedł buspas.

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • co to za beznzdziejny artykuł?

    Co z tego, że w tym nie ma korków skoro przeniosły się kawałeczek dalej i jest problem przy jeździe w drugą stronę? Jednym dajmy, drugim zabierzmy bo akurat nam się tak pasuje? Cierpią na tym i mieszkańcy Ujeściska i mieszkańcy Oruni i okolicznych osiedli.

    Pozostawienie organizacji ruchu tak jak jest w tym momencie to byłaby katastrofa!!

    • 10 3

  • żaden cud - korki na Warszawskiej zniknęły, bo wzrosły na Havla

    Na skrzyżowaniu Łódzka-Havla zielone światło dla aut z Łódzkiej trwa nienormalnie długo, przez co bardzo wydłuża się korek na Havla-głównej drodze samochodów ze znacznie większej powierzchni miasta. Gdy długość świateł zostanie unormowana (bo tak jak teraz być nie może), to nie ma siły, żeby korki na Warszawskiej ponownie się nie pojawiły.

    • 7 3

  • Od lat nurtuje mnie pytanie (2)

    Czy urzędnicy odpowiedzialni za organizację ruchu w Gdańsku rekrutowani są z i**otów czy też są po specjalnych kursach?

    • 9 1

    • Wszystko wskazuje że i jedno i drugie.

      • 1 0

    • PO specjalnych kursach

      Przykład: pracuję na Oruni a mieszkam na Przemyskiej .
      I teraz żeby dojechać do domu muszę objazdem dojechać do AK , tam zawrócić .
      Przed budową była zrobiona zawrotka przed rondem (warszawska) ale na czas budowy została zablokowana , jak pytałem w urzędzie, tak mam być bo bezpieczniej.
      Niech ktoś mi powie czemu bo nic nie rozumiem . Tylko PO kursach takie wnioski

      • 3 0

  • Gdyby urzędnicy chcieli, to by zrobili dobrze, ale nie, bo po co

    lepiej przetargi, rozkopy, bzdury, przejścia naziemne. To wszystko idzie ustawić, tylko trzeba skorzystać z usług specjalistów od planowania - coś, co w Gdańsku jest nie do pomyślenia.

    • 4 1

  • Na tych terenach powstały stosunkowo niedawno osiedla. Korki świadczą o ignorancji urzędników. (4)

    Zanim zbuduje się domy należy pmyśleć o drogach, dużych rondach i odpowiednich rozwiązaniach komunikacyjnych. Drogi szerokie 4 pasy i więcej. Łącznie z dobrymi drogami wyjazdowymi z osiedli. NIesety tego nie zrobiono. Dlatego powinna być odpowiedzialność urzędnicza jednoosobowa. Facet, który był odpowiedzialny za powstanie obecnych dróg w tym rejonie powinien teraz 25 lat spędzać w więzieniu. ALe niestety urzędnik to fajny zawód - kasę trzepie, wydaje nie swoje pieniądze i za nic nie odpowiada. Eshshshshshshhshssshhh

    • 17 1

    • lata 90 to już ponad 30 lat ;) (2)

      • 1 0

      • (1)

        Jakie lata 90'? A nowa 3 letnia SP.6 to skad wziela +700 uczniow w ciagu tego czasu?

        • 1 0

        • te sp6 to trochę w innym miejscu. troche cie ponioslo

          • 0 0

    • "powinien teraz 25 lat spędzać w więzieniu"

      Zdaje się, że nie tylko za to, tylko że ów urzędnik w dalszym ciągu nie żyje i został ogłoszony niemal świętym.

      • 0 0

  • Serio artykuł o takich bzdurach???

    Jak zrobiłem w raporcie propozycje zmian organizacji ruchu na Kowalach przy zjeździe z obwodnicy z A1 to portal nie był zainteresowany a tutaj taki bzdurny artykuł???

    Jadąc z pętli świętokrzyskiej chcąc dostać się np. Do lidla na warszawskiej albo pojechać na ujescisko muszę nadrobić kilometrów stoją w korku do AK by nawrócić w stronę warszawskiej.

    Miałoby to sens gdyby na AK były wiadukty!!
    Wtedy auta mógłby swobodnie sobie zawracać ale w obecnej sytuacji stoi się w korkach ? - bzdury!

    Dojdzie tramwaj będą korki giganty

    A co z lewoskrętem na AK w Havla?

    • 8 2

  • Korek w innym miejscu

    Jest łyżka dziegciu, po zmianie ustawień świateł na al. Havla, rano zrobiły sie korki i to bardzo duże na Wawelskiej, Nieborowskiej i Wilanowskiej taka to dobra zmiana pozdrawiam z Nieborowskiej

    • 11 1

  • ...poczekamy, zobaczymy

    • 0 2

  • Za to pojawiły się znaczne na Armii Krajowej

    • 3 2

  • A jak Havla? (2)

    Od pętli tram do AK? Nie jeżdżę często, ale od cudownej zmiany organizacji stoję dłużej. Duży ruch na zawrotce/objeździe do Warszawskiej zatyka lewoskręty w AK... Prosimy o rzetelną analizę innych kierunków ruchu.

    • 67 4

    • jest źle. wyjeżdżając z Płockiej utrata ok 7-10 min żeby dojechać do tego skrzyżowania Płocka / Wilanowska. Nie mówiąc już dalej jadąc Havla. Zamknięcie Łódzkiej i poprowadzenie objazdu to jakiś dramat

      • 14 0

    • havla , wilanowska cała stoi a nawet nieborowska od kościoła

      • 30 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane