• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czerwona fala na ul. Elbląskiej dokucza kierowcom

Maciej Naskręt
19 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Brak synchronizacji świateł na ul. Elbląskiej daje w kość kierowcom. Brak synchronizacji świateł na ul. Elbląskiej daje w kość kierowcom.

Wjazd do Gdańska od strony Warszawy to katorga. Kierowcom dokucza tam czerwona fala. Na poprawę sytuacji trzeba czekać trzy lata, wtedy ruszy system Tristar.



Czy trafiłeś kiedyś na czerwoną falę?

Trudno podróżuje się samochodem po ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska w kierunku centrum Gdańska. Koszmar kierowców zaczyna się na wysokości ul. Sztutowskiej zobacz na mapie Gdańska. Tam, jadąc od strony Przejazdowa, po raz pierwszy kierujący zatrzymują się na czerwonym świetle. Sytuację muszą powtórzyć 500-metrów dalej - tuż przed wjazdem na osiedle Rudniki. zobacz na mapie Gdańska

To nie koniec drogowej gehenny. Kierowcy ruszają dalej i pokonują wiadukt kolejowy. Tuż za nim zobacz na mapie Gdańska ustawiona jest kolejna sygnalizacja przed przejściem. Gdy przechodzi tam pieszy, kierowca ma pecha, bowiem znowu musi hamować przed czerwonym światłem. Ci, którzy tego nie zrobili, zazwyczaj wpadali w sidła policji, kontrolującej często kierowców tuż za przystankiem autobusowym. Fatalna sytuacja z sygnalizacją powtarza się jeszcze w dwóch dalszych miejscach - na wysokości ul. Opłotki zobacz na mapie Gdańskaul. Głębokiej zobacz na mapie Gdańska.

Nie ma znaczenia, z jaką średnią prędkością jedziemy przez skrzyżowania i przejścia dla pieszych w ciągu ul. Elbląskiej. Na czerwone światła trafiamy tam niemal zawsze. Co ciekawe, w przeciwną stronę jedzie się znacznie przyjemniej.

Drogowcy dobrze znają zjawisko czerwonej fali w ciągu ul. Elbląskiej i nie jest to zamierzone działanie. Nie można jednak zespolić działania świateł od zaraz. - Do tego jest niezbędne połączenie kablem wszystkich sygnalizacji na odcinku od ul. Sztutowskiej do ul. Głębokiej. Zapewniłby on połączenie i umożliwił koordynację działania świateł. By ustanowić połączenie, potrzeba kilkudziesięciu tysięcy złotych - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Warto jednak nie wydawać pochopnie pieniędzy i nieco poczekać, przynajmniej trzy lata. Wtedy ruch na ul. Elbląskiej usprawni Tristar - system inteligentnego sterowania ruchem. Zostaną nim objęte główne ciągi i skrzyżowania w całej aglomeracji trójmiejskiej, również na ul. Elbląskiej. Nie ma jednak wielkich szans, by zaczął on działać przed Euro 2012. Całość ma być gotowa w czerwcu 2014 roku. Całkowita wartość projektu Tristar wynosi ponad 184 mln zł.

Zobacz, na których skrzyżowaniach ruchem będzie kierował system Tristar.



Znasz miejsca i ulice, w których kierowcy wychodzą z siebie? Opisz je i wyślij do nas na adres m.naskret@trojmiasto.pl. Zapytamy o nie urzędników.

Miejsca

Opinie (143) ponad 10 zablokowanych

  • jakbyście- barany- jeździli przepisowo te 50 na godzine, to byście zawsze zielone mieli

    • 5 1

  • No, a teraz wszystkowiedzacy fachowcy do roboty ( pisanie postów), I tak... (3)

    1. tramwajowe tory w 2 miesiące... to proste ( razem ze szwagrem, nawet szybciej) 2. Drogi robimy tylko zimą aby latem turyści mogli cieszyć sie Trójmiastem (mrozy nie straszne, tempo mamy błyskawiczne i to po najniższych cenach - pomoc szwagra, mile widziana)3. TRISTAR.. śmieszne.. w dobie komputeryzacji ? to parę wieczorów roboty, parę ściągniętych programów, trochę kabelków, parę słupków, kamer za stówkę.. plus szwagier informatyk.. i po co nam jakieś światłowody ? .. to proste4. Drogi.. słabe.. przecież można je wyremontować w rok, troche asfaltu.. i bedzie dobrze.. 5. Ścieżki rowerowe.. zawracanie głowy.. położyć chodnik i ścieżkę ? bajecznie proste.. dwóch ludzi obrobi każda dzielnice w dwa miesiące.. 6. Pieniądze ? przecież są w bankach..7. Plany, schematy, projekty ? studenci zrobią za darmo 8. Podatki ? stawka zerowa..9. Kolej miejska ? bez sensu remontować... kupić nowe i po krzyku (pieniądze z banku ) 10...... wybudować Szwajcarię.. to przecież pikuś dla mnie i dla szwagra.. a ze przez ostatnie 50 lat nic się nie robiło ? .. najwyższy czas zrobić.. szwagier przebiera nogami :)))czytając większość postów... tak to właśnie wygląda :))))no.. co.. marudzę.. nie ?

    • 2 6

    • TAAKK.. WIDAC po JUZ SWOJE g*wnIARSKIE BOJOWKI WYSLALO NAWET I NA TEN PORTAL... (2)

      szkoda wysilku koles!

      • 1 2

      • Przeciez to prawda.. nie sądze aby to była jakas bojówka :) Nie widze tu agresji.. natomiast widze ją u ciebie.. KOLEŚ

        A PRAWDA.. ZAWSZE SIĘ OBRONI :) i RZECZOWOŚĆ, A NIE NARZEKANIE NA WSZYSTKO I WSZYSTKICH ..

        • 1 0

      • bojówki PO ?

        ty prymitywny praczłowieku ze sPISkowej organizacji ciemnych ludzi..., gdzie tobie to wpojono ? na dzisiejszej konwencji moherowej sekty sPIS ? gdzie jakiś tam Haczyński coś tam bredził, że jak zostanie premierem to .... otóż nie zostanie nim już nigdy, niema tyle ciemnoty aby go poparła, choć nadal w Polsce jest jej sporo, z moherowym pozdrowieniem sPISkowcy

        • 1 1

  • Swiatla i ich ustawianie

    Placimy naszym domoroslym fachowcom za ustawianie swiatel "na oko" . Moze w zajmiemy sie wyluskaniem tych fachowcow i na bruk z nimi ! Ciekawe jak cywilizowane kraje rozwiazuja ten problem?

    • 2 1

  • nic dziwnego ze trafia się tam

    czerwona fala skoro niektórzy uważają ten fragment drogi jak fragment obwodnicy czy nawet autostrady a tu można do 50 kmh

    • 4 0

  • to wszystko specjalnie przez rzad

    stoisz, wiecej spalasz wahy, wiecej wydajesz, pajace maja wiecej z akcyzy, proste

    • 4 2

  • Kobieta na drodze ;)

    co gderacie, jak stoicie w korku to można się nieźle uśmiać-tam- okolice stacji Orlen- często krąży a raczej paraduje taka "dziewczyna" jakby to ująć-szosówa. ma wysokie poczucie zarąbistości. ma niezłe kreacje-kolorowe jarmarki się chowają no i tak dumnie kroczy po przejściu dla pieszych-nawet na czerwonym. kurde, i tego jej zazdroszczę- tej wysokiej samooceny :)

    • 2 0

  • a gdyby tak małpy z oliwskiego zoo ustawiałyby u nas światła,

    czy byłoby gorzej? Często odnoszę wrażenie, że niekoniecznie. Czy przypadkiem problem nie tkwi w tym, że nikt profesonalnie nie kontroluje i nie rozlicza efektów pracy ZDiZ? A jeśli czasami trzeba się wytłumaczyć, to znajduje się dla mediów sprawcę zwanym potocznie "trudności obiektywne" lub bardziej na miarę czasów - "brak systemu Tristar"?

    • 1 0

  • Stacje benzynowe mają układy z regulatorami świateł,

    ci kierowcy muszą kupić więcej paliwa, nikt nie patrzy na trucie innych spalinami, aby świeża kasa (lobby).

    • 1 0

  • nonsen

    jaka czerwona fala? jezdze tyle lat i nic takiego nie widzialem, natomiast owszem gdybym chcial zdobyc medialne poparcie dla chorego systemu Tristar jako narzedzia do inwigilacji i okradania ludzi z pieniedzy to napisal bym wlasnie tego typu artykul:)

    • 1 1

  • Nowoczesna inżynieria...

    Panie Kierowniku Inżynierii...Już od kilkudziesięciu lat nie potrzeba kabla do przekazywania informacji między słupkami. Wystarczą zwykłe moduły GPS... I 1/10 podanej kwoty spokojnie by też wystarczyła...Przez takie podejście gdańskie drogi są na poziomie polskich kolei...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane