• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy przy zjazdach z obwodnicy na Matarni powinna stanąć sygnalizacja?

Maciej Naskręt
2 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Przejazd przez Węzeł Matarnia w godzinach szczytu staje się utrapieniem dla kilku tysięcy kierowców każdego dnia. Przejazd przez Węzeł Matarnia w godzinach szczytu staje się utrapieniem dla kilku tysięcy kierowców każdego dnia.

Węzeł Matarnia na Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska w godzinach szczytu korkuje się coraz częściej. Zatory pojawiają się tam także w weekendy, gdy pobliskie centrum handlowe tłumnie odwiedzają klienci. Jednym z pomysłów na usprawnienie tam ruchu jest ustawienie sygnalizacji świetlnej. Czy to dobry sposób na korki w tym miejscu?



Czy należy ustawić sygnalizację świetlną na Węźle Matarnia?

Upływ kolejnych lat pokazuje, że Obwodnica Trójmiasta wymaga nakładów i wcale nie chodzi tu wyłącznie o dobudowę trzeciego pasa jezdni. Kolejnym krytycznym miejscem wzdłuż tej drogi stają się zjazdy, a jednym z nich jest Węzeł Matarnia, nazywany także Węzłem Lotnisko. Wszystko przez fakt, że ekspresówką jeździ coraz więcej samochodów.

Zjazdy z obwodnicy do ul. Słowackiego na wspomnianym węźle od strony Gdyni korkują się w godzinach szczytu. Zjeżdżającym z obwodnicy kierowcom trudno się włączyć w ul. Słowackiego. Kolejka samochodów oczekujących na wjazd w ul. Słowackiego niekiedy zagraża poruszającym się z dużą prędkością samochodom na głównej jezdni. Zadaniem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest eliminowanie takich zagrożeń - upłynnienie ruchu. Można tego dokonać między innymi poprzez poszerzenie zjazdów do dwóch pasów czy też wykonanie pasów rozbiegowych.

Planowane miejsca sygnalizacji na Węźle Matarnia. Planowane miejsca sygnalizacji na Węźle Matarnia.
Co zmieniłaby sygnalizacja na Węźle Matarnia?

Problem w tym, że na Węźle Matarnia nie ma praktycznie miejsca na tego typu działanie. Dlatego lekarstwem na korki może być głównie sygnalizacja. Analizy przeprowadzone przez spółkę Polski Holding Nieruchomości, który jest właścicielem 40 hektarów gruntu za obwodnicą naprzeciwko centrum handlowego i planuje wykonać do nich zjazd z obwodnicy, mówią, że światła należy ustawić przynajmniej przy zjazdach z obwodnicy w ul. Słowackiego od strony ul. Budowlanych.

Czytaj też: Walka o pieniądze na rozbudowę Węzła Szadółki. Potrzeba 160 mln zł

- Więcej aut zjechałoby z obwodnicy w ul. Słowackiego i zmniejszyłaby się tym samym kolejka samochodów. Ważną kwestią byłoby jeszcze ustawienie właściwego programu. Niemniej wykonanie sygnalizacji pewnie obciążyłoby nasz budżet, dlatego jeśli zdecydujemy się na takie przedsięwzięcie, należałoby potraktować je kompleksowo - sygnalizację ustawilibyśmy na wszystkich zjazdach - wyjaśnia Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dodatkowa droga przy obwodnicy na Matarni

Jak zatem miałyby wyglądać wspomniane wcześniej zjazdy do działek Polskiego Holdingu Nieruchomości?

- Powstałaby droga zbiorczo-rozprowadzająca na wzór tej, która funkcjonuje po drugiej stronie obwodnicy. Łączyłaby ona Węzeł Matarnia z niedawno wybudowanym Węzłem Auchan - tłumaczy Chejmanowski.
Na razie decyzja jednak nie zapadła.

Zalecane przez czytelnika wykonanie pasu do wjazdu w ul. Słowackiego. Zalecane przez czytelnika wykonanie pasu do wjazdu w ul. Słowackiego.
Potrzebna korekta na Węźle Matarnia

Ciekawy pomysł usprawnienia ruchu na zjazdach z obwodnicy na Węźle Matarnia przedstawił nasz czytelnik. Jego pomysł dotyczy poprawy zjazdu do ul. Słowackiego od strony Karczemek w kierunku lotniska.

- Z tej relacji korzystają też osoby, które po opuszczeniu pobliskiego centrum handlowego chcą zawrócić przez Węzeł Matarnia - udać się w stronę Łodzi. Sęk w tym, że na zjeździe tworzy się korek. Z uwagi na duże natężenie ruchu na ul. Słowackiego do lotniska nie sposób tam włączyć się do ruchu. Na końcu zjazdu, z prawej strony jest trawnik, który spokojnie można wykorzystać pod jezdnię. Wtedy kierowcom łatwiej byłoby się włączyć do ruchu na ul. Słowackiego - opowiada pan Wojciech, nasz czytelnik.
Pomysł przedstawiliśmy władzom gdańskiego oddziału GDDKiA. Przyjrzą się warunkom technicznym jego realizacji. O efektach tych analiz z pewnością poinformujemy.

Miejsca

Opinie (164) 1 zablokowana

  • Osiedle Złota Karczma (1)

    Mieszkańcy osiedla Złota Karczma nie mogą wyjechać spod domu, bo wszyscy z obwodnicy zjeżdżają bocznym zjazdem przez osiedle. Rozjazdy z obwodnicy na ul. Słowackiego są fatalnie zaplanowane. Węzeł jest kompletnie niewydolny.

    • 6 2

    • LIDL - Złota Karczma

      A ten wjazd i zjazd do Lidla to już po prostu tragizm..

      • 7 0

  • dodać system Tristar i

    po problemie !

    • 2 3

  • Prezydent Budyń chce chyba w kolejnym miejscu wyciszyć ruch. Prawda jest taka, że w tym chorym mieście światła są chyba celowo ustawiane tak, aby załapać się na czerwone. Paraliż Słowackiego pewny, bo na jakąkolwiek synchronizacje z już istniejącymi światłami nie można liczyć.

    • 5 1

  • No glupszego pomyslu dawno nie slyszalam

    • 7 0

  • A może rondo

    • 0 0

  • Dwa pasy do zjazdu (1)

    Światła nic nie zmienią!!! Tylko pogorszą sytuację!!!... Jeśli chcemy udrożnić te miejsca wystarczy podzielić te zjazdy z obwodnicy na dwa pasy aby jednocześnie mogło włączać się do ruchu na Słowackiego dwa auta a nie jedno.. Jeżdżę tamtędy codziennie bo mieszkam na Złotej Karczmie.
    Druga sprawa to odciążyć ten wiadukt na Słowackiego i albo dobudować 2-gi z centrum handlowego w kierunku Łodzi albo Tunel pod Obwodnica w Kierunku Łodzi - to Ikea powinna go zbudować bo część tych korków generuje ich centrum handlowe

    • 3 0

    • Dwa pasy już są!

      Dwa pasy do zjazdów już są - tyle że niewyznaczone. Jeśli kierowcy nauczą się przepisów to się zorientują że nie musi być namalowana kreska aby istniały dwa pasy ruchu...

      • 0 1

  • (1)

    Nie ale policja powinna stać na końcu pasa wjazdowym na obwodnicy i karać wszystkich co wyjeżdżają no obwodnicę przy50-70km/h, zagrarzacie sobie i innym, tam tiry jerzdza 90!!!!!!!!

    • 5 1

    • Jada bo wszyscy tyle jada i zeby nie zablokowac drogi przy zmianie pasa w ul budowlanych to niestety musza tyle jechac zeby sie wlaczyc to te tepaki z osobowek musza zwolnic a nie pchac sie

      • 0 1

  • Dodatkowa łącznica zjazdowa od strony Gdyni i po sprawie, jak w Karczemkach.

    • 0 0

  • Ludzie jadacy glowna powinni zajmowac lewe pasy i by nie bylo problemu... czesto stoje (2)

    ... czekam na wjazd i jedzie jakas sierota prawym a lewy caly pusty.... by zjechali na lewo to bym mogl spokojnie wjechac...

    • 6 3

    • Prawo jazdy w czipsach znalazłeś? (1)

      W Polsce obowiązuje jazda prawym prawym pasem.

      • 2 2

      • Tak ale jest jeszcze cos takiego jak kultura jazdy i zmienia sie pas jesli istnieje mozliwosc aby wpuscic wjezdzajacych i tym samym nie blokowac ruchu tak jezdzi cywilizowana czesc europy

        • 0 1

  • jakie swiatła.....kultury jeżdzenia trzeba uczyc.....i ten kto projektował zapomniał dobudowac pas tak aby właczac sie z trzeciego pasa

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane