• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego sygnalizacja działa w nocy?

Marek
8 lipca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Funkcjonująca nocą sygnalizacja zdaniem czytelnika wydłuża niepotrzebnie przejazd przez miasto. Funkcjonująca nocą sygnalizacja zdaniem czytelnika wydłuża niepotrzebnie przejazd przez miasto.

- Dlaczego pomimo minimalnego ruchu w nocy, nawet na małych skrzyżowaniach nie włączamy pomarańczowego światła? - pyta nasz czytelnik, pan Marek. Jego pytania przekazaliśmy do ZDiZ.



Podczas pracy w nocy często używam samochodu. Nie mogę zrozumieć dlaczego na większości skrzyżowań sygnalizacja jest włączona. Praktycznie każdej nocy zastanawiam się nad tym, czekając na zielone światło na pustych skrzyżowaniach.

O ile jeszcze jestem w stanie zrozumieć działanie sygnalizacji na dużych skrzyżowaniach - choć np. w Bydgoszczy również na takich są one wyłączone, o tyle na małych już nie potrafię. Może mają za zadanie walczyć z nadmierną prędkością, aczkolwiek od tego jest policja, którą w nocy można spotkać bardzo często. Warto też podkreślić, że funkcjonujące nocą światła zwiększają hałas, a także nie pozostają bez wpływu na środowisko.

Podam kilka przykładów takich sygnalizacji. Zacznę od skrzyżowania ulic: Małomiejskiej i Zamiejskiej zobacz na mapie Gdańska, gdzie dotychczas pulsowało nocą światło pomarańczowe. Teraz od kilkudziesięciu dni sygnalizacja pracuje już normalnie, jak w dzień.

Czy sygnalizacja powinna działać całą dobę?

Jedziemy dalej - w stronę Oruni Górnej - na skrzyżowaniu ul. Małomiejskiej z ul. Ptasią zobacz na mapie Gdańska, gdzie jest bardzo mały ruch. Sytuacja podobna jak na skrzyżowaniu wcześniej.

Taka sama sytuacja jest na splocie ul. Świętokrzyskiej z ul. Niepołomicką zobacz na mapie Gdańska, a także na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką zobacz na mapie Gdańska (na wysokości stacji diagnostycznej) i jeszcze na przecięciu ul. Łódzkiej z ul. Płocką zobacz na mapie Gdańska. Przykłady można by tu mnożyć.

O włączone nocą sygnalizatory zapytaliśmy Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku: Statystyki i prowadzone przez nas badania pokazują, że włączone sygnalizacje w nocy poprawiają bezpieczeństwo w ruchu nie tylko kierowców, ale też pieszych i rowerzystów. Spada wyraźnie liczba zdarzeń drogowych. Sygnalizacje świetlne, które nocą mają włączone pulsujące pomarańczowe światło, będą powoli znikać z ulic Gdańska. Światła będą działać przez całą dobę.
Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (283) 4 zablokowane

  • no tak

    jaki "Zarząd" to takie decyzje :)

    • 14 3

  • ZDiZ, Budyńland i inne... (1)

    Nie ma to jak stanie na pustym skrzyżowaniu na czerwonym, ale taki już jest ten nasz Budyńland...
    Nocne stanie na czerwonym=wyższe spalanie=większe wydatki na paliwo ale przecież o to chodzi bo kierowcy to superwydajna krowa dojna...
    Ekologia jakoś dziwnym trafem w powyższej kwestii schodzi na dalszy plan.

    A będzie zapewne tylko gorzej.

    • 18 1

    • nie uwzględniasz wolniejszej jazdy i łagodnego ruszania - wtedy spalanie spada

      gorzej będzie jak wszyscy się przesiądą na samochody

      • 0 2

  • A co Panie Marku, nie można pewnie pogonić w nocy?

    • 6 9

  • Wszechwiedzący (4)

    W Gdańsku ZDiZ wie najlepiej.Mimo wszelkich uwag kierowców a`propos czerwonych świateł ,przejść dla pierwszych,znaków zakazu nakazu mają zawsze jakieś sensowne wytłumaczenie.Sensowne w teorii, w żaden spodób nie przekładające sie na praktykę.

    • 14 2

    • nie ma nic bardziej praktycznego niż dobra teoria (3)

      dobra teoria mówi: lepiej jechać wolniej ale płynniej. Jak ulice są przewymiarowane, wszystkim chce się jechać szybciej, co powoduje hałas i niechęć do hamowania na czerwonym - jakby jechali poniżej limitu, nie byłoby sprawy.

      • 0 2

      • żółw też idzie płynnie... (2)

        najpłynniej byłoby iść na pieszo

        • 2 2

        • rowerem się zużywa 6 razy mniej energii niż idąc pieszo (1)

          do 7 km jak znalazł. Na dalsze odległości rower plus SKM

          • 0 2

          • a w samochodach to kto? kosmici?

            a do 5 km - hulajnoga, do 2 km- łyżworolki, analogicznie miedzy 2 km a 4 km jedna łyżworolka, jedno kółko od hulajnogi i pogrzebacz do łapania zderzaka autobusu.
            A tak poważniej to mam w du... jakieś narzucania czym mam podróżować.
            Z tym jest jak jak z pseudo ekologicznymi zaleceniami wyłączania z gniazdka ładowarek po odłączeniu telefonu.
            Dowcip polega na tym że normalna, sprawna ładowarka po odłączeniu telefonu nie pobiera żadnego prądu a 1 kWh można ładować telefon przez rok czasu.

            • 0 0

  • Jak myślicie, czym zajmuje sie Pan Marek w nocy? (3)

    ;)

    • 7 4

    • złotówa (1)

      • 4 0

      • zgadujcie dalej:)

        • 1 0

    • może jest alfonsem?

      • 2 0

  • ZDiZ badania i statystyki, śmiechu warte. Adamowicz zrób z tym dziadostwem porządek. Nawet sie jeszcze nie zabrali za realizację projektów obywatelskich. Ciągle są z nimi problemy

    • 12 2

  • ZDiZ ma zawsze rację! (1)

    Szczególnie Ci rowerzyści w nocy są natrętni, zazwyczaj tak o 3 nad ranem walą tłumnie z lewa na prawo i spowrotem na co pomniejszych skrzyżowaniach a za nimi biegną w te i we wte piesi. Dziesiątki, co tam, setki osób i jedno biedne auto stojące zazwyczaj na światłach.

    • 24 2

    • szczyt ...... (wpisać odpowiednio)

      dodam jeszcze, że jeśli ZDiZ przeprowadzi stosowne badania okaże się, że szczyt właśnie przypada na nocne godziny.
      Normalnie są takie tłumy na ulicy, że aut nie widać.

      • 10 1

  • (1)

    Bez sensu. Strata czasu i paliwa x ileś tam przypadków to się ładnie uzbiera. A może właśnie o to chodzi? Poprawa bezpieczeństwa rowerzystów? Wolne żarty. Ilu ich jeździ nocą? Ale bandzie urzędasów tego nie da się przetłumaczyć.

    • 17 2

    • poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów

      a także kierowców i pasażerów samochodów wyjeżdżających z ulic podporządkowanych - oni też są ludźmi

      • 0 3

  • Idioci z ZDIZ (1)

    Kretyni za nasze pieniadze.

    • 17 2

    • jak nie masz argumentów, obrażasz innych

      nie musisz tego robić, naprawdę

      • 0 3

  • Mi ZDiZ odpowiedziało, że o pozostawienie włączonej sygnalizacji wnioskowała policja! (1)

    A policja to banda nierobów, bo zamiast pilnować porządku to myślą, że sygnalizacja załatwi to za nich!

    POLICJANCI - ruszcie d..y zza biurek i na ulice, bo nigdzie was nie widać!

    • 14 4

    • Policja

      A pewnie ze policja,bo stojac za rogiem tylko patrza jak noca przejedziesz na "ciemnozielonym" i juz Cie maja bo jestes sam na drodze. Kasa leci,premia wpadnie,radiowoz stoi to nie zuzywa paliwa,same oszczednosci...tylko jakos pan kierowca taki jakis niezadowolony? ;-))

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane