• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego sygnalizacja działa w nocy?

Marek
8 lipca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Funkcjonująca nocą sygnalizacja zdaniem czytelnika wydłuża niepotrzebnie przejazd przez miasto. Funkcjonująca nocą sygnalizacja zdaniem czytelnika wydłuża niepotrzebnie przejazd przez miasto.

- Dlaczego pomimo minimalnego ruchu w nocy, nawet na małych skrzyżowaniach nie włączamy pomarańczowego światła? - pyta nasz czytelnik, pan Marek. Jego pytania przekazaliśmy do ZDiZ.



Podczas pracy w nocy często używam samochodu. Nie mogę zrozumieć dlaczego na większości skrzyżowań sygnalizacja jest włączona. Praktycznie każdej nocy zastanawiam się nad tym, czekając na zielone światło na pustych skrzyżowaniach.

O ile jeszcze jestem w stanie zrozumieć działanie sygnalizacji na dużych skrzyżowaniach - choć np. w Bydgoszczy również na takich są one wyłączone, o tyle na małych już nie potrafię. Może mają za zadanie walczyć z nadmierną prędkością, aczkolwiek od tego jest policja, którą w nocy można spotkać bardzo często. Warto też podkreślić, że funkcjonujące nocą światła zwiększają hałas, a także nie pozostają bez wpływu na środowisko.

Podam kilka przykładów takich sygnalizacji. Zacznę od skrzyżowania ulic: Małomiejskiej i Zamiejskiej zobacz na mapie Gdańska, gdzie dotychczas pulsowało nocą światło pomarańczowe. Teraz od kilkudziesięciu dni sygnalizacja pracuje już normalnie, jak w dzień.

Czy sygnalizacja powinna działać całą dobę?

Jedziemy dalej - w stronę Oruni Górnej - na skrzyżowaniu ul. Małomiejskiej z ul. Ptasią zobacz na mapie Gdańska, gdzie jest bardzo mały ruch. Sytuacja podobna jak na skrzyżowaniu wcześniej.

Taka sama sytuacja jest na splocie ul. Świętokrzyskiej z ul. Niepołomicką zobacz na mapie Gdańska, a także na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką zobacz na mapie Gdańska (na wysokości stacji diagnostycznej) i jeszcze na przecięciu ul. Łódzkiej z ul. Płocką zobacz na mapie Gdańska. Przykłady można by tu mnożyć.

O włączone nocą sygnalizatory zapytaliśmy Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku: Statystyki i prowadzone przez nas badania pokazują, że włączone sygnalizacje w nocy poprawiają bezpieczeństwo w ruchu nie tylko kierowców, ale też pieszych i rowerzystów. Spada wyraźnie liczba zdarzeń drogowych. Sygnalizacje świetlne, które nocą mają włączone pulsujące pomarańczowe światło, będą powoli znikać z ulic Gdańska. Światła będą działać przez całą dobę.
Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (283) 4 zablokowane

  • Odpowiedź na tytułowe pytanie:

    W socjalizmie urzędnicy wiedzą co jest dobre dla obywateli lepiej od nich samych

    • 13 1

  • Inżynierzy w ZDiZ to jest kpina z Wawrzonkiem na czele, tępe zakute mordy co robią wszystkie plany skrzyżowań pod siebie lub tak jak łatwiej byle najmniej pracy włożyć w dobrze napisany program sterujący sygnalizacją.

    • 9 4

  • zaklad dobijania zmotoryzowanych

    Problem jest chyba w pieniadzach dla firm obslugujacych sygnalizatory, jezeli pali sie migajace zolte to urzadzenia dzialaja w czesciowym uspienia a jak dyskoteka cala dobe to ile sie tych zarowek nie nawymieniaja tych modulow elektronicznych, i kaska leci. A ktos policzyl jakie sa spoleczne koszty jak stane w nocy na pustym skrzyzowaniu , przy predkosci 50 km/g komputer wskazuje mi zuzycie 5,4 l jak ruszam to 24 l/ 100 km i stacje paliwowe zadowolone. Wszyscy zadowolenia tylko ja wk... na ten " Zaklad Dobijania Zmotoryzowanych"

    • 9 1

  • w nocy to piesi i rowerzyści mają te światła głeboko (2)

    nie powiem gdzie, zwyczajnie przechodzą kiedy im wygodnie

    • 13 1

    • w nocy

      to piesi i rowerzysci spia ;)

      • 1 2

    • nie stwarzają zagrożenia

      tylko biorą na siebie ryzyko - sam tak byś postępował gdybyś zakwitał na skrzyżowaniu z wąską jezdnią w mieście, które stawia bardziej na płynność ruchu niż na przepustowość egzekwując standard 50 km/h lub niższy.

      • 0 2

  • ile dostał premi ten kto opracował te badania???

    społeczeństwo chce wiedzieć kto i ile dostał za tego knota!!!

    • 10 3

  • Opis Omawianego Badania

    ponoć wymyślili pytania i ktoś tam zaspał z ankietą więc sami pracownicy wypełniali odpowiedzi za mieszkańców.... stąd wyniki badań wykazały konieczność świecenia nocą

    • 6 1

  • (2)

    A kiedy ZDiZ dostosuje światła do remontu Mostu Siennickiego? Cały ruch idzie przez Elbląską ale na skrzyżowaniu z Głęboką zielone pali się nadal krótko. TO samo na Przeróbce przy Elektromontażu. Wszystkie kierunki stoją na czerwonym i czekają na przejazd wirtualnych samochodów lub nie jeżdżących tramwajów.

    • 10 1

    • niech zgadne co powie pani Kaczmarek z ZDiZ... (1)

      ...Statystyki i prowadzone przez ZDiZ badania pokazują, że tak włączona sygnalizacja poprawiają bezpieczeństwo w ruchu nie tylko kierowców, ale też pieszych i rowerzystów oraz tramwajów. Spada wyraźnie liczba zdarzeń drogowych z udziałem tych ostatnich.!!!

      • 4 1

      • Dokładnie, a korek w jedną stronę od Łąkowej i w drugą od Mostu Wantowego to wina kierowców. AVE ZDiZ

        • 5 1

  • Ja mam festiwal dobrego humoru

    jak czytam wypociny - wypowiedzi pracowników ZDiZ

    • 10 1

  • Zakaz ruchu natychmiast !!! (2)

    Statystyki pokazują, że tam gdzie ruch jest całkowicie zakazany ilość wypadków drastycznie spadła. Nie krępujcie się...

    • 12 2

    • za komuny na kajakach można było pływać tylko z kartą pływacką (1)

      liczba utonięć była wyższa niż w krajach, w których uczono pływać w każdej szkole podstawowej. Przeginasz koleś, argumentów nie masz.

      • 1 3

      • szok

        naprawdę wziąłeś to na poważnie? zrób sobie bana na neta na pare dni, taka rada

        • 3 0

  • Co najmniej jakby piesi i rowerzyści stosowali się do sygnalizacji !!?? (1)

    a w nocy to juz w ogóle każdy przechodzi jak nic nie jedzie i ma gdzies czerwone światło. Tylko frajerzy w samochodach muszą stać i zatruwać miasto.

    • 8 1

    • jakby przestrzegali ograniczeń prędkości i nie ruszali z piskiem opon to by nie musieli stać

      sami się zatruwają, często o tym nie wiedząc

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane