- 1 Podszedł zabrał kartę i ją zniszczył. "Takie są procedury" (266 opinii)
- 2 Ograniczenie do 50 km/h nie ma sensu (276 opinii)
- 3 Wpadli, gdy wyłudzali kody BLIK (56 opinii)
- 4 Wyburzenia w UCK. Będą utrudnienia (92 opinie)
- 5 Ponad 9 mln zł za inwestycję na Szadółkach (108 opinii)
- 6 Marsz życia przeszedł przez Gdańsk (629 opinii)
Dlaczego sygnalizacja działa w nocy?
- Dlaczego pomimo minimalnego ruchu w nocy, nawet na małych skrzyżowaniach nie włączamy pomarańczowego światła? - pyta nasz czytelnik, pan Marek. Jego pytania przekazaliśmy do ZDiZ.
Podczas pracy w nocy często używam samochodu. Nie mogę zrozumieć dlaczego na większości skrzyżowań sygnalizacja jest włączona. Praktycznie każdej nocy zastanawiam się nad tym, czekając na zielone światło na pustych skrzyżowaniach.
O ile jeszcze jestem w stanie zrozumieć działanie sygnalizacji na dużych skrzyżowaniach - choć np. w Bydgoszczy również na takich są one wyłączone, o tyle na małych już nie potrafię. Może mają za zadanie walczyć z nadmierną prędkością, aczkolwiek od tego jest policja, którą w nocy można spotkać bardzo często. Warto też podkreślić, że funkcjonujące nocą światła zwiększają hałas, a także nie pozostają bez wpływu na środowisko.
Podam kilka przykładów takich sygnalizacji. Zacznę od skrzyżowania ulic: Małomiejskiej i Zamiejskiej , gdzie dotychczas pulsowało nocą światło pomarańczowe. Teraz od kilkudziesięciu dni sygnalizacja pracuje już normalnie, jak w dzień.
Taka sama sytuacja jest na splocie ul. Świętokrzyskiej z ul. Niepołomicką , a także na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką (na wysokości stacji diagnostycznej) i jeszcze na przecięciu ul. Łódzkiej z ul. Płocką . Przykłady można by tu mnożyć.
O włączone nocą sygnalizatory zapytaliśmy Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku: Statystyki i prowadzone przez nas badania pokazują, że włączone sygnalizacje w nocy poprawiają bezpieczeństwo w ruchu nie tylko kierowców, ale też pieszych i rowerzystów. Spada wyraźnie liczba zdarzeń drogowych. Sygnalizacje świetlne, które nocą mają włączone pulsujące pomarańczowe światło, będą powoli znikać z ulic Gdańska. Światła będą działać przez całą dobę.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (283) 4 zablokowane
-
2014-07-08 15:05
Odpowiedź na tytułowe pytanie:
W socjalizmie urzędnicy wiedzą co jest dobre dla obywateli lepiej od nich samych
- 13 1
-
2014-07-08 15:09
Inżynierzy w ZDiZ to jest kpina z Wawrzonkiem na czele, tępe zakute mordy co robią wszystkie plany skrzyżowań pod siebie lub tak jak łatwiej byle najmniej pracy włożyć w dobrze napisany program sterujący sygnalizacją.
- 9 4
-
2014-07-08 15:12
zaklad dobijania zmotoryzowanych
Problem jest chyba w pieniadzach dla firm obslugujacych sygnalizatory, jezeli pali sie migajace zolte to urzadzenia dzialaja w czesciowym uspienia a jak dyskoteka cala dobe to ile sie tych zarowek nie nawymieniaja tych modulow elektronicznych, i kaska leci. A ktos policzyl jakie sa spoleczne koszty jak stane w nocy na pustym skrzyzowaniu , przy predkosci 50 km/g komputer wskazuje mi zuzycie 5,4 l jak ruszam to 24 l/ 100 km i stacje paliwowe zadowolone. Wszyscy zadowolenia tylko ja wk... na ten " Zaklad Dobijania Zmotoryzowanych"
- 9 1
-
2014-07-08 15:17
w nocy to piesi i rowerzyści mają te światła głeboko (2)
nie powiem gdzie, zwyczajnie przechodzą kiedy im wygodnie
- 13 1
-
2014-07-08 15:49
w nocy
to piesi i rowerzysci spia ;)
- 1 2
-
2014-07-08 19:55
nie stwarzają zagrożenia
tylko biorą na siebie ryzyko - sam tak byś postępował gdybyś zakwitał na skrzyżowaniu z wąską jezdnią w mieście, które stawia bardziej na płynność ruchu niż na przepustowość egzekwując standard 50 km/h lub niższy.
- 0 2
-
2014-07-08 15:18
ile dostał premi ten kto opracował te badania???
społeczeństwo chce wiedzieć kto i ile dostał za tego knota!!!
- 10 3
-
2014-07-08 15:22
Opis Omawianego Badania
ponoć wymyślili pytania i ktoś tam zaspał z ankietą więc sami pracownicy wypełniali odpowiedzi za mieszkańców.... stąd wyniki badań wykazały konieczność świecenia nocą
- 6 1
-
2014-07-08 15:22
(2)
A kiedy ZDiZ dostosuje światła do remontu Mostu Siennickiego? Cały ruch idzie przez Elbląską ale na skrzyżowaniu z Głęboką zielone pali się nadal krótko. TO samo na Przeróbce przy Elektromontażu. Wszystkie kierunki stoją na czerwonym i czekają na przejazd wirtualnych samochodów lub nie jeżdżących tramwajów.
- 10 1
-
2014-07-08 15:30
niech zgadne co powie pani Kaczmarek z ZDiZ... (1)
...Statystyki i prowadzone przez ZDiZ badania pokazują, że tak włączona sygnalizacja poprawiają bezpieczeństwo w ruchu nie tylko kierowców, ale też pieszych i rowerzystów oraz tramwajów. Spada wyraźnie liczba zdarzeń drogowych z udziałem tych ostatnich.!!!
- 4 1
-
2014-07-08 16:21
Dokładnie, a korek w jedną stronę od Łąkowej i w drugą od Mostu Wantowego to wina kierowców. AVE ZDiZ
- 5 1
-
2014-07-08 15:25
Ja mam festiwal dobrego humoru
jak czytam wypociny - wypowiedzi pracowników ZDiZ
- 10 1
-
2014-07-08 15:25
Zakaz ruchu natychmiast !!! (2)
Statystyki pokazują, że tam gdzie ruch jest całkowicie zakazany ilość wypadków drastycznie spadła. Nie krępujcie się...
- 12 2
-
2014-07-08 19:57
za komuny na kajakach można było pływać tylko z kartą pływacką (1)
liczba utonięć była wyższa niż w krajach, w których uczono pływać w każdej szkole podstawowej. Przeginasz koleś, argumentów nie masz.
- 1 3
-
2014-07-08 22:06
szok
naprawdę wziąłeś to na poważnie? zrób sobie bana na neta na pare dni, taka rada
- 3 0
-
2014-07-08 15:26
Co najmniej jakby piesi i rowerzyści stosowali się do sygnalizacji !!?? (1)
a w nocy to juz w ogóle każdy przechodzi jak nic nie jedzie i ma gdzies czerwone światło. Tylko frajerzy w samochodach muszą stać i zatruwać miasto.
- 8 1
-
2014-07-08 19:58
jakby przestrzegali ograniczeń prędkości i nie ruszali z piskiem opon to by nie musieli stać
sami się zatruwają, często o tym nie wiedząc
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.