- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (73 opinie)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (27 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (294 opinie)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (3 opinie)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (47 opinii)
Do paraliżu Trasy Sucharskiego trzeba się przyzwyczaić? Rozwiązania nie widać
Setki ciężarówek wożących m.in. węgiel i zboże ustawiają się w kolejkach do gdańskiego portu, paraliżując ruch na Trasie Sucharskiego. Przedstawiciele portu przyznają, że problem jest i wynika nie tylko z rekordowych przeładunków, ale i koordynacji przewoźników, którzy wysyłają ciężkie samochody po towar w tym samym czasie. Duży ruch w porcie to m.in. pokłosie wojny na Ukrainie.
O problemach regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta, zauważyli je również gdańscy drogowcy.
- Ruch samochodów ciężarowych przewożących węgiel na skład węglowy od strony Ku Ujściu jest w ostatnim czasie bardzo duży, a od początku stycznia nastąpiła jeszcze jego intensyfikacja. Zatory w tunelu pod Martwą Wisłą występują nawet kilka razy dziennie. Stoi cała nitka tunelu, rondo na ul. Ku Ujściu nie odbiera tak ogromnego natężenia TIR-ów. Pojazdy czekają w kolejce na odbiór towaru - wylicza Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Co więcej, miejscy urzędnicy zauważają, że przewożony ładunek niejednokrotnie nie jest przykrywany plandeką. Tunel i infrastruktura na trasie jest więc zanieczyszczona węglem i korą drzewną z transportów.
Pył węglowy i kora drzewna zanieczyszczają infrastrukturę
- Sytuacja ta wpływa na bezpieczeństwo ruchu, zanieczyszcza i niszczy infrastrukturę w tunelu (czujki, wentylatory) i poza nim też (pobocza, znaki drogowe, zieleń), a gdańszczanie nie mogą w przewidzianym czasie dojechać do pracy. Przy takich zatorach też nie ma możliwości przejazdu służb ratowniczych - podkreśla Magdalena Kiljan.
Miasto współpracuje z policją, która podejmuje próby rozładowania ruchu, kierując nim na wjeździe, jak i wyjeździe.
Jeszcze w starym roku przed świętami wysłano pismo do policji, Inspekcji Transportu Drogowego z wnioskiem o podjęcie działań zmierzających do wyciągnięcia konsekwencji w stosunku do tych, którzy zanieczyszczają trasę.
Dodatkowo w ubiegłym tygodniu miasto wystąpiło o spotkanie do przedstawicieli Portu Gdańsk i wojewody pomorskiego. Na spotkanie zaproszeni zostali również przedstawiciele policji, Inspekcji Transportu Drogowego oraz straży miejskiej.
- Od kiedy zaczęły się przeładunki węgla, wszystko jest brudne i zniszczone. Znaki i elementy infrastruktury są notorycznie rozjeżdżane. To stała dewastacja (zieleń, chodniki, pobocza, oznakowanie). Zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym tak ciężkie pojazdy mogą parkować tylko w miejscach specjalnie do tego wyznaczonych. Do tego dochodzi kodeks wykroczeń i niszczenie mienia - podkreślają drogowcy.
Korki w tunelu i na rondzie w Letnicy (42 opinie)
Z problemu zdają sobie sprawę również przedstawiciele gdańskiego portu. Jednak na tę chwilę rozwiązania nie widać.
Przedstawiciele portu: "to coś, czego nie widzieliśmy"
- To, co się dzieje obecnie w terminalach, to coś, czego nie widzieliśmy - mówi Anna Drozd, rzeczniczka Portu Gdańsk.
W 2022 r. port informował o najwyższych przeładunkach w historii - 53,2 mln ton. Wiele wskazuje na to, że ten rok pobije rekord z zapasem i sięgnie nawet 68 mln ton. W porcie przeładowywany jest nie tylko węgiel, ale i zboże oraz inne towary. Rekordowe liczby to efekt wojny na Ukrainie - olbrzymia część towarów trafia bowiem do naszych portów.
Paraliż ul. Ku Ujściu z 4 stycznia.
Od przedstawicieli Portu Gdańsk słyszymy, że ruch w okolicy portu nie tylko się nie zmniejszy, ale w ciągu roku najpewniej będzie rósł.
Ciężarówki "naraz" chcą odebrać towar
Sęk w tym, że - co wynika z informacji operatorów terminali - importerzy zlecają odbiór towaru przewoźnikom, którzy wysyłają ciężarówki do portu w tym samym czasie. I to mimo że terminale podają swoim klientom możliwości przeładunkowe.
W efekcie sznury ciężarówek ustawiają się w kolejce do portu nie tylko na parkingach buforowych, ale i okolicznych drogach.
PILNE! Kolejka po węgiel i korek na Sucharskiego (58 opinii)
- Jedyne, co możemy robić, to sygnalizować policji, że robi się zator i to robimy na bieżąco - mówi Anna Drozd.
Na razie rozwiązania problemu nie widać - infrastruktura ma bowiem ograniczoną przepustowość. Zarówno przedstawiciele portu, jak i miasta deklarują jednak chęć dialogu i wypracowania wyjścia z patowej dla kierowców sytuacji.
Opinie (302) ponad 10 zablokowanych
-
2023-01-10 12:02
Gdybyśmy mieli elektrownie atomowe problemu by nie było (1)
- 11 4
-
2023-01-10 14:28
A konwoje z odpadami?
- 1 2
-
2023-01-10 12:03
wystarczy lewym pasem jechac
tragedii nie ma
- 1 13
-
2023-01-10 12:03
Niech robią to w godzinach nocnych
- 13 3
-
2023-01-10 12:04
Opinia wyróżniona
68 mln ton w 2022, nieżle (17)
bardzo się cieszymy, że Gdańsk goni Hamburg i Rotterdam, ale coś trzeba z tym zrobić, sam terminal DCT zarabia dla Skarbu Państwa 12 mld rocznie, cały Port Gdańsk chyba z kilkadziesiąt miliardów, część z tej kasy musi zostawać w Gdańsku i zasilać budżet Miasta.
- 216 28
-
2023-01-10 12:05
68mln ton to niby dużo?
- 7 18
-
2023-01-10 12:11
Błąd
Jak coś piszesz to nie wprowadzaj ludzi w błąd-nie myl mln z mld
- 17 8
-
2023-01-10 12:18
Jak na razie to tylko systematycznie niszczona jest dzielnica NP,a szczególnie ul. Wyzwolenia,czyli srodek osiedla mieszkaniowego.Chwalić się przeładunkiem w porcie gdańskim to można,ale wybudować dojazd do portu to już nie ma kto z decydentów,a mieszkańcy chorują przewlekle od smogu i hałasu.
- 34 2
-
2023-01-10 12:23
+++ (8)
Nic im się nie należy. Miasto miało wywalone w port przez lata i jeszcze planowało deweloperkę zamykając kolejne nabrzeża. Skarb Państwa zainwestował w ciągu kilku lat ostatnich kilka miliardów złotych w infrastrukturę. Miasto nawet palcem nie kiwnęło, zęby coś poprawić.
- 33 40
-
2023-01-10 13:21
tak tak .. popraw sobie zęby , bo prezydencik kazał zaciskać... (2)
- 28 8
-
2023-01-10 16:50
(1)
Zaciśnięte zęby to miał sędzie Żurek. Wystąpił o odszkodowanie do swojego wolnego sądu. Pomyliłeś zaciskanie zębów z zaciskaniem pasa, ale to był program Unii Wolności.
- 9 24
-
2023-01-11 22:26
lepiej zaciśnij zwieracze
bo PiS rypie cie od tyłu i tego nie czujesz
- 4 0
-
2023-01-10 13:33
(3)
po pierwsze miasto nie jest właścicelem portu,
po drugie, pokaż mi efekty tych wydanych miliardów przez Skarb Państwa.- 31 5
-
2023-01-10 14:29
Kiedyś Adamowicz (2)
Był w Radzie Nadzorczej Portu... Teraz jak jest, nie wiem
- 5 14
-
2023-01-10 20:09
Myślisz, że Adamowicz jest nadal w Radzie Nadzorczej Portu?
- 12 5
-
2023-01-11 08:55
Na pewno urzędnik z Gdańska z UM.Obowiązuje ich moralny testament? chyba nie za free?
- 0 0
-
2023-01-10 23:44
Nie klam
Np. są inwestycje na infrastrukturę które pisowska szczujnia pokazuję jako swoje a prawda jest taka że miemal 85 procent to środki i projekty UE .
- 10 4
-
2023-01-10 12:32
Będzie więcej na tiktokerów i owoce!
- 16 8
-
2023-01-10 13:01
Błąd
Nie myl mln z mld
- 6 1
-
2023-01-10 15:15
Trzeba mowic o totalnie zakorkowanym Gdansku i o tym,ze wladze nic nie robia. (1)
Miasto Gdansk robi nowe przejścia naziemne a są podziemne to wszystko wpływa na korki,na Chełm, na Spacerowa itd.itd. nieudacznictwo rządzących Gdańskiem a do tego podwyżka komunikacji miejskiej.
- 24 12
-
2023-01-10 16:52
Władze miasta robią to co należy aby zniechęcić mieszkańców do korzystania z samochodów i przygotować do przesiadki na rowery i hulajnogi. Wszystko zgodnie z religią klimatyzmu ii ochrony planety.
- 17 2
-
2023-01-11 00:07
Sęk w tym,że miasto Gdańsk płacze, że spadły mu dochody
I nie będzie organizowało sylwka, Dobrze, że gdzie niegdzie zrobiło instalacje świąteczne i nie ograniczyło oświetlania ulic
- 4 3
-
2023-01-10 12:04
Jest nowe torowisko i co nie puszczają tego pocišgami?? (1)
- 15 0
-
2023-01-10 12:05
Pociagi jada jeden za drugim
- 1 4
-
2023-01-10 12:07
Dopiero co budowane drogi i węzły zatkały się przy pierwszej lepszej okazji. (1)
To chyba nie jest planowanie i budowanie perspektywiczne.
- 12 4
-
2023-01-10 14:31
Takie małe rondko Ku Ujściu
To nawet 2 TIR-y na raz się nie zmieszczą
- 2 0
-
2023-01-10 12:07
Fakt ten syf, węgiel, kora zapychają studzienki odwadniające (3)
Za chwilę będą podtopienia w tunelu bo instalacja burzowa będzie zapchana. Kto poniesie koszty ciągłego czyszczenia? Chyba nie Dulkiewicz bo ona nie ma kasy w mieście przez swoje nieudolne rządy.
- 21 4
-
2023-01-10 12:18
PiS zabrał kasę miastu, to jej nie ma. (2)
PiS ma kasę z handlu węglem, a miasto koszty z tytułu czyszczenia z węgla dróg i wszystkiego wokół.
- 7 3
-
2023-01-10 12:21
A na Slasku węgla na 200 lat i górnicy mają premie.
- 4 1
-
2023-01-10 21:42
Jak PiS zabrał kasę? Wytrzeźwiej
- 2 0
-
2023-01-10 12:08
Obciążyć przewoźników podatkiem na czyszczenie dróg (2)
- 23 0
-
2023-01-10 12:34
Nie tylko dróg,ten miał węglowy zniszczył okolice NP.
- 2 0
-
2023-01-10 12:55
Kto zapłaci?
Zawsze końcowy klient.Babcia która kupuje 100 kg węgla za emeryturę.Wszyscy po drodze wliczją w koszty i cenę.
- 3 3
-
2023-01-10 12:08
Wlepiać kierowcom tirów duże mandaty za dewastację zieleni
- 16 0
-
2023-01-10 12:09
Gdzie policja - kierowanie ruchem? (2)
Ewidentnie na rondzie przy tunelu TIR-y zrobiły sobie parking i kolejkę w stronę ulicy Ku Ujściu. Policja powinna rozgonić ich i skierować na parkingi. Sam stałem na tym rondzie.. Od wspomnianego ronda kolejka Tirów sięgnęła wysokości ul. Elbląskiej i dalej. Tragedia! Musi powstac parking przy "KUGA" i automat numerkowy na wjazd do portu i nie bedzie problemu..
- 28 2
-
2023-01-10 13:11
Oni stoją w kolejce! (1)
Tych co w kolejkach do lekarzy też wygonić na parkingi?
- 1 6
-
2023-01-10 22:32
A blokują rondo?
Jakoś nie widziałem :D
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.