• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do paraliżu Trasy Sucharskiego trzeba się przyzwyczaić? Rozwiązania nie widać

Szymon Zięba
10 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku)  Raport
Opinie (302)
Samochody ciężarowe ustawiają się w kolejce i blokują ruch. Samochody ciężarowe ustawiają się w kolejce i blokują ruch.

Setki ciężarówek wożących m.in. węgiel i zboże ustawiają się w kolejkach do gdańskiego portu, paraliżując ruch na Trasie SucharskiegoMapka. Przedstawiciele portu przyznają, że problem jest i wynika nie tylko z rekordowych przeładunków, ale i koordynacji przewoźników, którzy wysyłają ciężkie samochody po towar w tym samym czasie. Duży ruch w porcie to m.in. pokłosie wojny na Ukrainie.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Stałe(a)ś w korku w tej okolicy przez kolejki ciężarówek?

Nie widać rozwiązania problemu paraliżu na Trasie Sucharskiego. Od kilkunastu dni sznury samochodów ciężarowych tamują ruch w tej części Gdańska, a zatory zaczynają się nawet przed Mostem Wantowym i sięgają aż po tunel pod Martwą Wisłą.

O problemach regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta, zauważyli je również gdańscy drogowcy.

- Ruch samochodów ciężarowych przewożących węgiel na skład węglowy od strony Ku Ujściu jest w ostatnim czasie bardzo duży, a od początku stycznia nastąpiła jeszcze jego intensyfikacja. Zatory w tunelu pod Martwą Wisłą występują nawet kilka razy dziennie. Stoi cała nitka tunelu, rondo na ul. Ku Ujściu nie odbiera tak ogromnego natężenia TIR-ów. Pojazdy czekają w kolejce na odbiór towaru - wylicza Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Co więcej, miejscy urzędnicy zauważają, że przewożony ładunek niejednokrotnie nie jest przykrywany plandeką. Tunel i infrastruktura na trasie jest więc zanieczyszczona węglem i korą drzewną z transportów.

Kierowcy stoją w korkach sięgających kilka kilometrów. Kierowcy stoją w korkach sięgających kilka kilometrów.

Pył węglowy i kora drzewna zanieczyszczają infrastrukturę



- Sytuacja ta wpływa na bezpieczeństwo ruchu, zanieczyszcza i niszczy infrastrukturę w tunelu (czujki, wentylatory) i poza nim też (pobocza, znaki drogowe, zieleń), a gdańszczanie nie mogą w przewidzianym czasie dojechać do pracy. Przy takich zatorach też nie ma możliwości przejazdu służb ratowniczych - podkreśla Magdalena Kiljan.
Miasto współpracuje z policją, która podejmuje próby rozładowania ruchu, kierując nim na wjeździe, jak i wyjeździe.

Jeszcze w starym roku przed świętami wysłano pismo do policji, Inspekcji Transportu Drogowego z wnioskiem o podjęcie działań zmierzających do wyciągnięcia konsekwencji w stosunku do tych, którzy zanieczyszczają trasę.

Zatory ciągną się na kilka kilometrów. Zatory ciągną się na kilka kilometrów.
Dodatkowo w ubiegłym tygodniu miasto wystąpiło o spotkanie do przedstawicieli Portu Gdańsk i wojewody pomorskiego. Na spotkanie zaproszeni zostali również przedstawiciele policji, Inspekcji Transportu Drogowego oraz straży miejskiej.

- Od kiedy zaczęły się przeładunki węgla, wszystko jest brudne i zniszczone. Znaki i elementy infrastruktury są notorycznie rozjeżdżane. To stała dewastacja (zieleń, chodniki, pobocza, oznakowanie). Zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym tak ciężkie pojazdy mogą parkować tylko w miejscach specjalnie do tego wyznaczonych. Do tego dochodzi kodeks wykroczeń i niszczenie mienia - podkreślają drogowcy.
06:59 10 STYCZNIA 23 (aktualizacjaakt. 09:44)

Korki w tunelu i na rondzie w Letnicy (42 opinie)

Port znów zapchany, rondo KOR zapchane. I tak od 6.00
Port znów zapchany, rondo KOR zapchane. I tak od 6.00


Z problemu zdają sobie sprawę również przedstawiciele gdańskiego portu. Jednak na tę chwilę rozwiązania nie widać.

Przedstawiciele portu: "to coś, czego nie widzieliśmy"



- To, co się dzieje obecnie w terminalach, to coś, czego nie widzieliśmy - mówi Anna Drozd, rzeczniczka Portu Gdańsk.
W 2022 r. port informował o najwyższych przeładunkach w historii - 53,2 mln ton. Wiele wskazuje na to, że ten rok pobije rekord z zapasem i sięgnie nawet 68 mln ton. W porcie przeładowywany jest nie tylko węgiel, ale i zboże oraz inne towary. Rekordowe liczby to efekt wojny na Ukrainie - olbrzymia część towarów trafia bowiem do naszych portów.

Paraliż ul. Ku Ujściu z 4 stycznia.


Od przedstawicieli Portu Gdańsk słyszymy, że ruch w okolicy portu nie tylko się nie zmniejszy, ale w ciągu roku najpewniej będzie rósł.

Ciężarówki "naraz" chcą odebrać towar



Sęk w tym, że - co wynika z informacji operatorów terminali - importerzy zlecają odbiór towaru przewoźnikom, którzy wysyłają ciężarówki do portu w tym samym czasie. I to mimo że terminale podają swoim klientom możliwości przeładunkowe.

W efekcie sznury ciężarówek ustawiają się w kolejce do portu nie tylko na parkingach buforowych, ale i okolicznych drogach.

07:10 4 STYCZNIA 23 (aktualizacjaakt. 08:17)

PILNE! Kolejka po węgiel i korek na Sucharskiego (58 opinii)

Zablokowany zjazd na Westerplatte i Terminal Kontenerowy... Powód? Kolejka po węgiel... Syf w gratisie.
Zablokowany zjazd na Westerplatte i Terminal Kontenerowy... Powód? Kolejka po węgiel... Syf w gratisie.


- Jedyne, co możemy robić, to sygnalizować policji, że robi się zator i to robimy na bieżąco - mówi Anna Drozd.
Na razie rozwiązania problemu nie widać - infrastruktura ma bowiem ograniczoną przepustowość. Zarówno przedstawiciele portu, jak i miasta deklarują jednak chęć dialogu i wypracowania wyjścia z patowej dla kierowców sytuacji.

Opinie (302) ponad 10 zablokowanych

  • co mnie obchodzi ruch w terminalu?

    Jak ja zatrzymam walec drogowy na środku drogi i ją zablokuję to dostanę mandat, a port przez swoją nieudolność blokuje pół miasta to jest ok i nic nie da się zrobić? i my chcemy do cywilizacji?

    • 44 2

  • wszystkie ciężarówki z węglem kasować minimum po 1.000 pln (5)

    i kasa do budżetu Gdańska na amortyzację i ubytek substancji drogowej, od Skarbu Państwa nowy szpital onkologiczny dla mieszkańców za te wszystkie niedogodności, pył węglowy oraz kasa na udrożnienie układu drogowego w porcie

    • 32 12

    • genialnie ! (2)

      dzięki temu podrożeje ogrzewanie. A może by drogę zbudować?

      • 2 9

      • To niech sobie Port buduje.

        • 7 0

      • podrozeje ale tylko poza gdańskiem, bo lokalne dostawy miały by zwrot tej opłaty

        • 3 0

    • To jest bardzo dobry pomysł

      Wkurza mnie, że przez nieudolność Portu nowe, eleganckie trasy w Gdańsku sa niszczone, zabrudzone a powietrze zanieczyszczone pyłem węglowym.
      I co, my gdańszczanie będziemy to znowu z naszych podatków naprawiać????? Nie!!! Niech Port, po tej całej akcji węgiel zapłaci odszkodowania, miasto niech weźmie dobrych prawników i wystąpi z pozwem.
      Tak nie może być!

      • 5 0

    • A dla emerytów z NP odszkodowania za zaświnione elewacje kamienic,z takim pietyzmem niedawno odrestaurowane.

      • 2 1

  • Parafrazując Kisiela (1)

    Najgorzej , jak się zaczynamy w szambie mościć.

    • 14 1

    • No właśnie

      Ja już się czuję jak na Śląsku, poszła Karolinka do Gogolinaaa

      • 4 0

  • Wystarczy Policja i walic mamdaty za blokowanie ronda

    • 26 2

  • (1)

    Ta a autobusy 106, 138 i 158 stoja godzinami w miejscu

    • 21 0

    • Ostatnio jechałem przez tunel autobusem 158, 43minuty.

      • 5 0

  • Czy żeby zostac kierowcą takiej ciężarówki trzeba mieć skończoną szkołę podstawową? (4)

    • 20 8

    • Pytasz serio? (3)

      Nie trzeba mieć żadnego wykształcenia. Trzeba mieć prawo jazdy kategorii C+E. Podstawowa umiejętność czytania i pisania trochę im się przydaje na egzaminie, potem zanika.

      • 9 1

      • Pytam serio. Patrzac co robia, jak sie (2)

        zachowuja, jakie problemy tworza to zaczalem watpic czy którykolwiek ukończył jakakolwiek szkole.

        • 2 1

        • To juz bez znaczenia.

          Kiedys zaliczenie matury na 5 bylo godne szacunku. No ale przyszla wolna Polska i dezintegrowala peerelowskie szkolnictwo, tfu!

          • 5 0

        • Specjalną z ul.Batorego.

          • 0 0

  • jak mam zaznaczyć opcję w ankiecie (1)

    jak tamtędy jeżdżę, to nie ma korka z ciężarówek?

    • 1 16

    • Zajmij się lepiej robotą w godzinach pracy

      • 5 1

  • Skandal Port powinien ponieść koszt budowy dodatkowego pasa

    Drogowego i nowych dużych parkingów dla tirów

    • 29 3

  • trzeba działać a nie płakać (9)

    taki przeładunek i taki rozwój już dawno był do przewidzenia i trzeba było inwestować w drogę, pobocze, parkingi. Miasto Gdańsk jak drogowcy w zimę, zaskoczeni ze spadł śnieg. Tu jest właśnie polityka a nie to co pokazują w telewizorze i głupie spory o to co kto powiedział.

    • 81 27

    • Niech sobie Port buduje drogi dojazdowe za swoje. (1)

      • 21 8

      • po podatki UM leci jak w latach 90 i jest cacy ?

        Bez portu to miasto to taki Białystok północy, coś ala Reda albo Puck i nic więcej.

        • 15 7

    • Ty na pewno przewidziałeś.

      • 11 1

    • Temat stary (1)

      Dawniej ciężarówki ze zbożem blokowały Marynarki Polskiej. Teraz ciężarówki po węgiel blokują Sucharskiego. Parkingu dla TIRów jak nie było tak nie ma.

      • 19 5

      • Jest na Budowniczych Portu Północnego.

        • 3 0

    • Odpal fotki satelitarne i historię

      i sprawdź co się zmieniło - aaa, to nie miasto w tym kierunku działało....no tak, rydwany w tym czasie kupowali...

      • 14 16

    • Skandal

      Dziękujemy rządowi za sprowadzanie szkodliwego miału węglowego i rozsypywanie go po Gdańsku.

      • 4 0

    • no przecież działają - przez kilka najbliższych lat będą prowadzić dialog a jak problem nie zniknie to wtedy się pomyśli..

      • 3 0

    • Do przewidzenia, serio?

      Żaden jasnowidz tego nie mógł przewidzieć, że rządząca banda nieudaczników, zamiast zająć się problemem wiosną, będzie się zajmować sprzedażą działek po księdzu i szybkim zakupem obligacji, żeby zarobić na wojnie (jak nasz premier). Potem były wakacje, potem milion innych rzeczy i nagle w panice przypomnieli sobie, że Polacy zamarzną z braku węgla. No to chuzia na Józia i kupują co popadnie. A przypomnę, że już niemal połowa zimy. Skoro podobno węgiel już wszyscy mają (w TVP tak mówią), to po co jeżdżą te TIRy?

      • 3 0

  • zlikwidować samochody i wozić rowerami (1)

    wiecie ile taki tir zostawia śladu węglowego?

    • 12 7

    • Prawie padłem ze śmiechu.

      Rowerami które w magiczny sposób powstają na czystej i pachnącej łące i dostarczane są przez motylki i ptaszki do "marketu" w którym taki rowerek kupiłeś/aś.
      A w czystym domku ciepełko jest z miłości a nie z tego brudnego węgla który wożą te okropne śmierdzące ciężarówki.
      A no i chciałbym zobaczyć rowerzystów z dwoma workami węgla na plecach jadących z transportem :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane