• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do paraliżu Trasy Sucharskiego trzeba się przyzwyczaić? Rozwiązania nie widać

Szymon Zięba
10 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku)  Raport
Opinie (302)
Samochody ciężarowe ustawiają się w kolejce i blokują ruch. Samochody ciężarowe ustawiają się w kolejce i blokują ruch.

Setki ciężarówek wożących m.in. węgiel i zboże ustawiają się w kolejkach do gdańskiego portu, paraliżując ruch na Trasie SucharskiegoMapka. Przedstawiciele portu przyznają, że problem jest i wynika nie tylko z rekordowych przeładunków, ale i koordynacji przewoźników, którzy wysyłają ciężkie samochody po towar w tym samym czasie. Duży ruch w porcie to m.in. pokłosie wojny na Ukrainie.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Stałe(a)ś w korku w tej okolicy przez kolejki ciężarówek?

Nie widać rozwiązania problemu paraliżu na Trasie Sucharskiego. Od kilkunastu dni sznury samochodów ciężarowych tamują ruch w tej części Gdańska, a zatory zaczynają się nawet przed Mostem Wantowym i sięgają aż po tunel pod Martwą Wisłą.

O problemach regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta, zauważyli je również gdańscy drogowcy.

- Ruch samochodów ciężarowych przewożących węgiel na skład węglowy od strony Ku Ujściu jest w ostatnim czasie bardzo duży, a od początku stycznia nastąpiła jeszcze jego intensyfikacja. Zatory w tunelu pod Martwą Wisłą występują nawet kilka razy dziennie. Stoi cała nitka tunelu, rondo na ul. Ku Ujściu nie odbiera tak ogromnego natężenia TIR-ów. Pojazdy czekają w kolejce na odbiór towaru - wylicza Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Co więcej, miejscy urzędnicy zauważają, że przewożony ładunek niejednokrotnie nie jest przykrywany plandeką. Tunel i infrastruktura na trasie jest więc zanieczyszczona węglem i korą drzewną z transportów.

Kierowcy stoją w korkach sięgających kilka kilometrów. Kierowcy stoją w korkach sięgających kilka kilometrów.

Pył węglowy i kora drzewna zanieczyszczają infrastrukturę



- Sytuacja ta wpływa na bezpieczeństwo ruchu, zanieczyszcza i niszczy infrastrukturę w tunelu (czujki, wentylatory) i poza nim też (pobocza, znaki drogowe, zieleń), a gdańszczanie nie mogą w przewidzianym czasie dojechać do pracy. Przy takich zatorach też nie ma możliwości przejazdu służb ratowniczych - podkreśla Magdalena Kiljan.
Miasto współpracuje z policją, która podejmuje próby rozładowania ruchu, kierując nim na wjeździe, jak i wyjeździe.

Jeszcze w starym roku przed świętami wysłano pismo do policji, Inspekcji Transportu Drogowego z wnioskiem o podjęcie działań zmierzających do wyciągnięcia konsekwencji w stosunku do tych, którzy zanieczyszczają trasę.

Zatory ciągną się na kilka kilometrów. Zatory ciągną się na kilka kilometrów.
Dodatkowo w ubiegłym tygodniu miasto wystąpiło o spotkanie do przedstawicieli Portu Gdańsk i wojewody pomorskiego. Na spotkanie zaproszeni zostali również przedstawiciele policji, Inspekcji Transportu Drogowego oraz straży miejskiej.

- Od kiedy zaczęły się przeładunki węgla, wszystko jest brudne i zniszczone. Znaki i elementy infrastruktury są notorycznie rozjeżdżane. To stała dewastacja (zieleń, chodniki, pobocza, oznakowanie). Zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym tak ciężkie pojazdy mogą parkować tylko w miejscach specjalnie do tego wyznaczonych. Do tego dochodzi kodeks wykroczeń i niszczenie mienia - podkreślają drogowcy.
06:59 10 STYCZNIA 23 (aktualizacjaakt. 09:44)

Korki w tunelu i na rondzie w Letnicy (42 opinie)

Port znów zapchany, rondo KOR zapchane. I tak od 6.00
Port znów zapchany, rondo KOR zapchane. I tak od 6.00


Z problemu zdają sobie sprawę również przedstawiciele gdańskiego portu. Jednak na tę chwilę rozwiązania nie widać.

Przedstawiciele portu: "to coś, czego nie widzieliśmy"



- To, co się dzieje obecnie w terminalach, to coś, czego nie widzieliśmy - mówi Anna Drozd, rzeczniczka Portu Gdańsk.
W 2022 r. port informował o najwyższych przeładunkach w historii - 53,2 mln ton. Wiele wskazuje na to, że ten rok pobije rekord z zapasem i sięgnie nawet 68 mln ton. W porcie przeładowywany jest nie tylko węgiel, ale i zboże oraz inne towary. Rekordowe liczby to efekt wojny na Ukrainie - olbrzymia część towarów trafia bowiem do naszych portów.

Paraliż ul. Ku Ujściu z 4 stycznia.


Od przedstawicieli Portu Gdańsk słyszymy, że ruch w okolicy portu nie tylko się nie zmniejszy, ale w ciągu roku najpewniej będzie rósł.

Ciężarówki "naraz" chcą odebrać towar



Sęk w tym, że - co wynika z informacji operatorów terminali - importerzy zlecają odbiór towaru przewoźnikom, którzy wysyłają ciężarówki do portu w tym samym czasie. I to mimo że terminale podają swoim klientom możliwości przeładunkowe.

W efekcie sznury ciężarówek ustawiają się w kolejce do portu nie tylko na parkingach buforowych, ale i okolicznych drogach.

07:10 4 STYCZNIA 23 (aktualizacjaakt. 08:17)

PILNE! Kolejka po węgiel i korek na Sucharskiego (58 opinii)

Zablokowany zjazd na Westerplatte i Terminal Kontenerowy... Powód? Kolejka po węgiel... Syf w gratisie.
Zablokowany zjazd na Westerplatte i Terminal Kontenerowy... Powód? Kolejka po węgiel... Syf w gratisie.


- Jedyne, co możemy robić, to sygnalizować policji, że robi się zator i to robimy na bieżąco - mówi Anna Drozd.
Na razie rozwiązania problemu nie widać - infrastruktura ma bowiem ograniczoną przepustowość. Zarówno przedstawiciele portu, jak i miasta deklarują jednak chęć dialogu i wypracowania wyjścia z patowej dla kierowców sytuacji.

Opinie (302) ponad 10 zablokowanych

  • Mieszają węgiel (1)

    • 16 6

    • Łyżkami.

      • 3 2

  • A można było przewieźć większość tego koleją. (7)

    Niestety bezmyślne zarządzanie krajem przez ostatnie 30 lat doprowadziło do zamknięcia wielu linii, torów na stacjach czy likwidacji taboru. Teraz odbija się nam to czkawką. Winnych oczywiście nie ma, bo decyzję zapadały na najwyższym szczeblu.

    • 88 9

    • Linie to jedno

      Ale cały Port Północny jest nastawiony na eksport węgla (wywrotnice, podajniki taśmowe) a import jest możliwy maszynowo tylko do zwałowarek (które dzięki modernizacji parę lat temu) mogą również przyjmować węgiel z podajników taśmowych z pirsów. Dlatego zamiast ładowania pociągów zasypywarkami to nadal jest obieg: hałda-> ładowarka-> lora-> hałda na bocznicy-> koparka -> wagon kolejowy. Nosz po prostu jak w Średniowieczu.

      • 14 5

    • (2)

      Kolej też nie wyrabia głównie z węglem.

      • 7 9

      • Nie wyrabia w wyniku bezmyślnych cięć z przed lat. (1)

        Cały potencjał został roztrwoniony.

        • 4 1

        • Nie umiesz poprawnie napisac slowa sprzed, dlatego jestes dla mnie autorytetem w kazdej dziedzinie.

          • 3 1

    • wegiel wozi się do braniewa

      w braniewie przeładunek na kolej z auta

      • 11 1

    • I tak jest ogrom przewożony koleją.

      Na 30 pociągów, 28 idzie z węglem, 2 tylko z kontenerami, bo węgiel ma priorytet, ale z uwagi na ograniczenia infrastrukturalne, nikt nie jest w stanie tego przerobić w takim tempie, by było to nieodczuwalne dla otoczenia, niestety.

      • 8 4

    • Reaktywacja kolejki SKM do Nowego Portu?

      Kiedy będzie dojazd do nowych osiedli w Nowej Letnicy?Tramwaj w planach,tory kolejki do NP rozebrane,tylko atrapa przystanku autobusowego od kilku lat straszy mieszkańców tych esklusywnych osiedli.

      • 3 7

  • Co to za problem ? Dzięki PiS rozwija się gospodarka. (7)

    Handel kwitnie, placa minimalna wzrasta. Korki ? Dobuduje się zaraz nowe trasy. Za PO to 5 ziko za godzinę i wiek emerytalny 74 lata.

    Janusz

    • 13 58

    • Haha

      Ty tak naprawdę czy jaja sobie robisz?

      • 20 2

    • (3)

      Zdebilenie postępuje.

      • 13 2

      • A zapomniałeś juz jak za PO były osmiorniczki na koszt podatnikow ? (2)

        Pamietasz jak Tusk obiecywal ze nie podniesie wieku emerytalnego ?

        Wanda

        • 2 10

        • Wiek emeryralny jest dla leserów i socjalu.

          Normalni ludzie pracują tak długo jak mogą.

          • 7 1

        • Wolałem ośmiorniczki za 38.50zł

          Niż makulaturę za 70mln zł i sztuczne zawyżanie cen paliwa w 2022r wyższą marżą Orlenu.

          • 10 1

    • Janusz to janusz.

      • 2 0

    • PiS podwyższył płacę minimalną dla przedsiębiorstw

      Natomiast dla nauczycieli już nie, bo sam musiałby do tego dorzucić

      • 5 0

  • Pieszo albo rower

    Ja tak żyje od 1998 i jest mi dobrze. A nie tylko autkiem wszędzie....

    • 3 33

  • A może organizacja przeładunków? (1)

    A może umawiać przewoźników na konkretną godzinę +- 1 godzina bo wtedy ci którzy w rezultacie będą załadowani o 20 nie będą stali już w kolejce o 8 rano.

    • 37 0

    • W organizacji

      To chyba Polska zajmuje pierwsze miejsce na świecie. Od końca.

      • 7 2

  • Pani rzecznik jak jest kazdy widzi. (2)

    Po co Pani rzecznik nam tlumaczy co jest powodem, to kazdy widzi. gdyby Pani byla profesjonalnym rzecznikiem prkazalaby nam Pani informacje jakie macie pomysly na rozladownie korkow.

    • 36 10

    • Ona nie ma. (1)

      Nie wie że duży parking jest koniecznością, widać ma za mało szarych komórek....

      • 5 1

      • Najgorsza rzecznik

        Ale czyjąś znajomą. Chyba tylko dlatego ją trzymają.

        • 2 0

  • Port do biednych nie należy. Więc trzeba w trybie pilnym wybudować alternatywną trasę dojazdową!

    • 27 0

  • Port ma tyle terenu a ciezko parking ogarnac? (4)

    Wystawiac mandaty za blokowanie ruchu

    • 45 4

    • Tam pisowcy rzada wiec pewnie ciezko

      • 14 2

    • Polski niedasizm

      W całej krasie.

      • 6 0

    • Komu te mandaty chcesz wystawiać?

      Pytam serio. Bo rano sam stałem w tym korku jadąc do pracy, podobnie kierowcy TIRów, jadą tam gdzie im kazano, a jak nie mogą jechać, to stoją w korku - przecież nie mogą zawrócić. Ukarać port? To zacytuj przepis KRD, który jest łamany.

      • 4 3

    • Wszędzie są chałdy wegla

      • 1 0

  • (3)

    Ciężarówki zajmują tylko prawy pas, ustawione jedna za drugą. Lewym pasem samochody osobowe jadą nie wiedzieć czemu 10km/h, po czym przyspieszają w momencie gdy zaczyna prawoskręt do portu i zwalnia się prawy pas. W efekcie długi odcinek powolutku przejeżdża się na pierwszym biegu, żeby na końcu trafić na zupełnie pustą drogę.
    Wystarczyłoby po prostu jechać lewym pasem z normalną prędkością i problem by zniknął.

    • 14 23

    • ciezarowki nie zajmuja prawego pasa tylko go blokuja. (2)

      to nie jest parking.

      • 25 4

      • Aaa, czyli jak samochody stoją w korku to nie zajmują pasa, tylko na nim parkują? To ciekawe... Myślałem, że te ciężarówki stoją w korku i czekają na zjazd z obwodnicy. Nie wpadłem na to, że zrobiły tam sobie parking.

        • 6 18

      • Logika nie jest twoją mocną stroną

        W jaki sposób blokują pas? Oni chcą jechać, a że nie mogą, bo przed nimi ktoś też nie może jechać, to stoją...

        • 1 3

  • Proste rozwiazanie - mandaty za blokowanie pasa ruchu (2)

    kierowcy tych samochodow inteligencja nie grzesza...

    • 41 11

    • Odezwał się geniusz logiki...

      Rozumiem, że jak ty stoisz w korku, to też się autopodp....sz na policję, że blokujesz ruch? Jak kierowca może blokować ruch, skoro nie może jechać, bo przed nim ktoś stoi? Ten przed nim powie to samo, i tak do samego wjazdu do portu.

      • 3 4

    • Kropka

      A interesuje się ktoś dlaczego te auta blokują pas? Nie, macie to gdzieś i w zasadzie nikt nie szuka rozwiązania problemu, za to myślicie że mandat go rozwiąże.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane