• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy remont zwiększy w wakacje korki na Trasie Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
3 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zwężenie już dziś powoduje problemy na drodze. Po zamknięciu drogi w lipcu i sierpniu korki będą potężne. Zwężenie już dziś powoduje problemy na drodze. Po zamknięciu drogi w lipcu i sierpniu korki będą potężne.

Dodatkowa naprawa Trasy Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni po tym, jak awarii uległa dylatacja na leśnym odcinku drogi, potrwa trzy miesiące i pochłonie 500 tys. zł. Ruch w lipcu i sierpniu będzie odbywał się na leśnym odcinku zobacz na mapie Gdyni po jednej stronie w dwóch kierunkach, co oznacza potężne korki.



Czy masz plan na ominięcie w wakacje korków na estakadzie?

Organizacja ruchu na fragmencie leśnego odcinka Trasy Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni została zmieniona 1 marca. Kierowcy jadący w stronę Gdyni muszą uważać, bowiem jezdnia na dystansie kilkuset metrów została zwężona do jednego pasa. W tym miejscu zaczynają tworzyć się zatory, a konieczność zwalniania powoduje niebezpieczne sytuacje na drodze.

Niespodziewana awaria

Powodem okazała się być awaria dylatacji, czyli szczeliny w konstrukcji drogi, zapobiegającej jej uszkodzeniom spowodowanym odkształceniami i przeciążeniami. Urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni zapewniali, że naprawa konstrukcji to kwestia kilku tygodni.

Po ekspertyzach przeprowadzonych przez ekspertów z Politechniki Gdańskiej okazało się jednak, że awaria jest na tyle poważna, że konieczna będzie wymiana szczeliny dwa lata po wygaśnięciu pięcioletniej gwarancji. To z kolei oznaczało, że wzrosną koszty, a kierowcy będą musieli uważać w tym miejscu dłużej, niż zapowiadano na początku. Do tego muszą przygotować się na potężne korki.

W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na prace budowlane. Wygrała firma MTM, składając najkorzystniejszą ofertę z trójki chętnych. Zainkasuje od miasta blisko 450 tys. zł. Remont ma potrwać 3 miesiące.

- W pierwszym etapie, który potrwa do końca czerwca, wykonywane będą prace przygotowawcze do przeprowadzenia remontu dylatacji na Trasie Kwiatkowskiego. Drugi etap, obejmujący prace zasadnicze i związane z nimi całkowite zamknięcie obiektu w kierunku do ul. Morskiej, rozpocznie się w lipcu i potrwa do pierwszych dni września. W okresie tym ruch będzie odbywał się drugą jezdnią w obu kierunkach z wykorzystaniem wcześniej wykonanych przelotek pomiędzy jezdniami - opowiada Sebastian Drausal, rzecznik prasowy UM w Gdyni.
Dwa remonty w tym samym czasie

Dodatkowe nerwy kierowców są więc gwarantowane, zwłaszcza że w najbliższych tygodniach w decydującą fazę wejdzie kosztujący 1,7 mln zł remont Estakady Kwiatkowskiego, prowadzony również przez firmę MTM. Jest konieczny, bo - jak pokazują badania - konstrukcja jezdni ulega coraz szybszej dewastacji i trzeba ją wzmacniać.

Harmonogram zakłada rozpoczęcie zasadniczej części prac 9 lipca - po festiwalu Open'er. W ich trakcie część ruchu ma zostać przeniesiona na ul. Janka Wiśniewskiego. Prace w dwóch etapach, w trakcie których będą zamknięte fragmenty estakady w kierunku Obłuża i z powrotem, zaplanowano do 17 listopada.

Taka wizja przeraża mieszkańców i zdumiewa opozycyjnych radnych, dopytujących o możliwość zmiany harmonogramu lub działań urzędników, dających szansę ulżyć zmotoryzowanym w nieuniknionej drogowej gehennie. Teraz w tym samym czasie konieczna będzie naprawa dylatacji, więc korki uderzą ze zdwojoną siłą.

Miasto: Trwają ustalenia z wykonawcą

- Zdajemy sobie sprawę, że prace częściowo pokryją się z lipcowym etapem remontu łącznicy na Estakadzie Kwiatkowskiego, jednak awaria dylatacji - już z definicji rzecz nagła i niespodziewana - wymaga bezzwłocznej naprawy. Konieczny był przetarg, w którym wyłoniony został wykonawca. Dodatkowym, niekorzystnym czasowo czynnikiem, jest konieczność zamówienia samej dylatacji. Jest to element wykonywany zawsze pod indywidualne zamówienie, nie można kupić jej jak części zamiennej do samochodu w sklepie - opowiada Sebastian Drausal.
Miasto tłumaczy, że rozmowy na temat usprawnień ruchu i zastosowania innej technologii prac są cały czas prowadzone, ale konkrety mają być znane za kilka dni.

- Trwają ustalenia pomiędzy wykonawcą remontu łącznic a projektantem, aby prace, które rozpoczną się po przerwie spowodowanej festiwalem Open'er, czyli od 9 lipca, zostały wykonane w innej technologi, która nie będzie wymuszała zwężenia jezdni do jednego pasa. Szczegóły nowej organizacji i nowego harmonogramu znane będą w połowie czerwca - kończy Drausal.

Miejsca

Opinie (152) 2 zablokowane

  • Tylko nowe alternatywne drogi do północnych dzielnic Gdyni.

    Deweloperzy cały czas budują na Oksywiu, Obłużu ,Pogórzu całe osiedla i gdzie się jeszcze da to wstawiają tzw. plomby . W ostatnich latach powstało w północnej części Gdyni kilkadziesiąt bloków i żadnej nowej drogi . Jedyna estakada która jest jeszcze zawalona samochodami jeżdżącymi na nowo powstałe osiedla w Mostach , Mechelinkach , Kosakowie, Pierwoszynie itd,itp. Dlaczego nikt nie myśli o budowie alternatywnej wielopasmowej drodze na tą część Gdyni i nie tylko Gdyni. Przecież wiadomo że przy takim intensywnym budownictwie mieszkaniowym wzrośnie też natężenie ruchu które już teraz jest makabryczne a zanosi się że estakada to będzie remontowana cyklicznie w nieskończoność !!!!!!!!!!

    • 0 0

  • Drogi nie buduje się na 5 lat (6)

    Firma budująca powinna zostać pociągnięta do odpowiedzialności finansowej. Pomysł zbudowania Kwiatkowskiego w ten sposób był idiotyzmem. Należało na odcinku leśnym zbudować dwa tunele a nie strome zjazdy, podjazdy i estakady. Niestety chociaż mieszkam w Gdyni to muszę przyznać ze projektowanie szczególnie dróg woła o pomstę do nieba. Podobny poroniony pomysł to Chwarznienska na odcinku leśnym, zamiast zmodernizować z głową odcinek na Witominie to wyrzucono pieniądze na odcinek leśny gdzie nie było skrzyżowań i korków.

    • 67 7

    • Szczurek zamienił etapy robót dodaj do tego wybory do samorządu i wychodzi

      • 0 0

    • (3)

      Zobacz kto projektował i wykonał te inwestycje oraz o powiązanie tych firm z urzędem miasta.

      • 21 0

      • Zobacz, że PO nie chciało dofinansowywac dróg w Gdyni (2)

        Więc nie ma tuneli i innych fajerwerków. Platfusy miliardy pchaly do Gdanska

        • 5 12

        • (1)

          aaaaaa spisek spisek !!!

          • 6 1

          • Przy OPACIE akurat spisku nie było, tylko brak woli politycznej posłów PO z Pomorza.

            • 3 6

    • Gdzie ty tam tunele chcesz budować, człowieku. Koszta niemiłosiernie większe by były.

      • 3 4

  • Żenada (1)

    a da sie jeszcze bardziej zwiększyć korki i tak jest juz dramat..najbardziej zakorkowane miasto...odechciewa sie wszystkiego

    • 9 0

    • przesadzasz

      Jeżeli twierdzisz że Gdynia to najbardziej zakorkowane miasto, to wnioskuje że rzadko opuszczasz trójmiasto.. Gdyńskie korki to NIC !

      • 0 0

  • Cały okręg twyborczy Bartoszewicza to Obłuże,Pogórze, Oksywie i Babie Doły

    nie tylko Obłuże.

    • 1 0

  • Bartoszewicz startował z Obłuża !

    Czym się odwdzięczył - zaczął likwidować szkoły na Obłużu ! Czy jest w słowniku ludzi kulturalnych epitet na jego działania ?! Reszta problemów go nie obchodzi !!!

    • 1 0

  • Przystanek -Terminal portowy

    To naprawdę wstyd , aby ludzie schodzący?Zjeżdzajacy z promu widzieli taką ruinę, brak chodników , oznaczenia którymi można bezpiecznie przejsć na prom czy btc, ludzie pomykaja po zrujnowanych płytach lub po prostu po kamieniach i ziemi z narażeniam życia pomiędzy wielotonowymi ciężarówkami!!!! Strach się bać! Terminal wizytówka gdyni!!!!! Poza tym autobus 150, najszybszy bezpośredni do dworca PKP co prawie pól godziny!

    • 3 0

  • Dojazd do Pogórza i Obluza w przyszłości bedzie zakorkowany (8)

    i to totalnie bo nie buduje lub rozbudowuje sie żadnych nowych dróg. Żaden z prezydentów Gdyni nie mieszka na Pogorzu lub Obluzu wiec maja wylewkę na mieszkańców. Co innego Wiczlino, tam sa pieniądze na nowe drogi, kanalizacje itd

    • 110 3

    • mylisz się

      no właśnie w Wiczlinie nie ma ulic osiedlowych, utwardzonych lub asfaltowych
      ( Szczurek już tam nie mieszka), ulice budują deweloperzy na swoich osiedlach,
      reszta dróg i ulic to gruntówki

      • 1 0

    • a zatem..

      ewentualny, mieszkający na Obłużu czy Oksywiu, kandydat na nowego Prezydenta miasta, ma duże szanse...

      • 8 0

    • (3)

      Inwestycje w Gdyni nic nie dadzą dopóki Kosakowo będzie się upierało nad utrzymaniem ul. Czernickiego (za Szperkiem) jako ciągu pieszo rowerowego. Wpisali to w listę tras rowerowych R10 i dostają z tego powodu granty z UE, dlatego wolą zachować stan obecny. To, że przybywa im tysiące mieszkańców to ich nie obchodzi, liczą tylko ich pieniądze z PIT. Drugi pas Kwiatkowskiego nic by nie dał, bo i tak zatrzyma się ruch na skrzyżowaniu z Dąbka, gdzie jedynym sensownym rozwiązaniem byłoby przynajmniej dwupoziomowe skrzyżowanie bez świateł, ale to chyba w XXII wieku.

      • 22 2

      • Na skrzyżowaniu ulic Dąbka i Wiejskiej też latami były korki i nie było pieniędzy na rondo

        ale jak mieszkańcy zagrozili, że zrobią blokadę dróg w czasie Opener'a to kasa zaraz się znalazła. Widać z doświadczenia, że to jedyny sposób na urzędasów zza biurka.

        • 15 0

      • (1)

        Zgadza sie. A rowerzysci jak przekada ten odcinek jadac w strone Rewy musza potem tluc sie waskim chodnikiem dla pieszych lub jada ulica, na ktorej jest naprawde spory ruch, auta pedza, w lato multum turystow. Grant za sciezke moze i maja ale za brak w dalszej czesci powinni placic kare, bo maja wszystkich w nosie.

        • 12 0

        • To nie jest chodnik tylko dla pieszych!!!

          Do Rewy prowadzi ciag PIESZO -ROWEROWY!
          I wszyscy ktorzy na rowerach korzystaja z drogi zamiast z tego ciagu powinni z niego jak najbardziej korzystac a nie udawac "szurkowskiego w gaciach" i stwarzac korki na drodze do Rewy czy z Rewy.

          • 13 1

    • (1)

      Oni zachowują się jakby to nie była Gdynia. Podobnie jeżeli chodzi o Chylonie i tunel pod torami.

      • 28 1

      • Akruat o tunelu na Chyloni coś się ruszyło. Fakt, że dopiero w 2020 będzie, ale to kwestia PKP, a nie samego miasta.

        • 3 8

  • Nie rozumiem (28)

    Ktoś budował drogę (Szczurek) i nie uwzględnił na niej ruchu ciężarówek? Przecież to droga min do portu. Dlaczego wciąż się sypie?

    • 84 24

    • Pewnie masz w domu same niepsujace sie sprzety... (5)

      • 2 12

      • (4)

        To zrozumiałe, że coś się zużywa. Jednak chodzi o to, że estakada jest użytkowana prze ogromną ilość TIRów a nie jest do tego przystosowana. To tak jakbyś np. w drukarni miał same drukarki kupione w Tesco czy innym Carrefourze zamiast profesjonalnego sprzętu do drukowania w ilościach hurtowych.

        • 6 2

        • Nie piszemy ilość, a liczba tirów, bo jest to policzalne. (3)

          • 0 2

          • Ucz swoje dzieci (2)

            Jak ci nie pasi pisownia to nie zagladaj....

            • 1 0

            • Młot, cieszę się, że nadrabiasz braki w edukacji czytając moje komentarze. Pamiętaj, na naukę nigdy nie jest późno. (1)

              To jest ta wartość dodana twojego trollowania w komentarzach, że czytając komentarze innych, zdobywasz nową wiedzę, której w jakiś sposób nie zdobyłeś w podstawówce, szkole średniej czy na studiach. Rozwijaj się dalej, a może będą z ciebie ludzie, a nie narzędzie do piaru i zalewania każdego artykułu swoimi wypocinami.

              • 1 1

              • A ja sie ciesze ze jest takich jak ty niewielu...

                Piszacych nie na temat.Jak juz zabierze glos to tylko po to aby sie dowartosciowac!
                Podejrzewam ze mocny jestes tylko na klawiaturze...a moze nie?
                I ta nazwa "mroczny"-no zenada pierwszej wody...poprostu zamilcz i pisz na temat,bo wstydem jest udzielac sie tylko po to aby komus dopiepszyc...z ortografii polonisto za dyche.

                • 1 1

    • Zawsze powtarzałem, że za przeciążone ciężarówki, nierzadko po 40 ton odpowiada Szczurek. Skoro wybudował estakadę to chyba powinien teraz stać z wagą i ważyć. Przecież od tego jest prezydent. Wagę mu tylko upić.

      • 5 1

    • Smiech... (3)

      Wystarczy popatrzec na pare ostatnich majstersztykow...
      Wnioski same sie nasuną.Zjazd z "obwodowej "w kierunku portu.Pieknie zaprojektowany na wstepie,dwa pasy w dol,lecimy 50km/h ....TIR tez moze tyle.Bravo.Ale juz dalej wjezdzamy w zakret i tutaj przy 50 tce w zime TIRy bokiem przesuwa,kto wymyslil takie rozwiazanie.Z drugiej strony jest to samo!!! Zly profil ,droga pochyla sie na zewnatrz + ostry zakret..ile juz tam ciezarowek wyladowalo a ile sie przewrocilo?
      To nie Szczurek jest temu winnien to" pociotki "w urzedach ,projektanci i architekci ktorzy to zatwierdzaja.
      Rondo na Oblozu przy dawnym kinie Marynarz..masakra ,tyle miejsca tam jest a rondo takie ze autobus musi je objezdzac dookola bo nie zlamie sie w prawo bo za male.....
      W koncu skrzyzowanie PLK Dabka z Kwiatkowskiego.Tam konieczne jest Rondo!! Dwupasmowe!!! Miejsca jest w brud + dodatkowy pas na Kwiatkowskiego...ale kosciol nie da!!! O wiecznej tarce nie wspomne ,za naprawe zawieszenia urzedasy powinni zwracac
      Drodzy urzednicy...POLNOCNO ZACHODNIA GDYNIA potrzebuje alternatywy na wczoraj! Innaczej bedzie bardzo zle.

      • 30 1

      • To jest właśnie samorządność

        No szanowni mieszkańcy Pogórza/Obłuża/Oksywie sami głosowaliście na rządzących (a nawet jeśli nie glosowaliście to ... głosowaliście na nich).
        P. Szczurek i jego ekipa ma w poważaniu mieszkańców tych dzielnic.
        Przecież on sobie buduje drogę dojazdową do domu. A na te dzielnice się nie zapuszcza.
        Cieszcie się że lotnisko nie jest uruchomione, bowiem wtedy byście stali w korkach.
        To jest właśnie ta cała Samorządność: sami sobie rządzą i robią tak jak IM się podoba a nie mieszkańcom.
        Estakada jest wiecznie remontowana. Zawsze wygrywa MTM - dziwne prawda?
        Nie zamierzam nikogo posądzać o korupcję- bo dowodów wszak nie mam ale.....
        Zwężenie na odcinku leśnym jest od dawien dawna i ...... nic.
        Jeśli to była awaria to czemu od kilku miesięcy nic tam się nie działo?
        Źle Szanowny/-a Angares nie będzie, p. Szczurek i jego ekipa będzie dalej wygrywać, dalej będzie robić co chce.
        Z przykrością muszę przyznać że wyśmiewany Gdańsk wyprzedził to kiedyś nowoczesne miasto o lata.
        Tu buduje się estakady dla rowerów - wbrew opiniom rowerzystów, Infobox, czy inne "inwestycje" a tam ..... sami wspomnijcie jak jeździło się po Gdańsku, a jak teraz.
        Pozdrawiam

        • 11 3

      • Ale co by nie mówić, to Szczurek odpowiada za "pociotków" i urzędasów.

        • 8 1

      • w polsce tylko za małe ronda potrafią budować, przykład: żukowo, władysławowo, puck, gdynia, itd.

        • 8 2

    • Może firma Oltrans powinna zacząć się dokładać do remontów

      Wystarczy policzyć ciężarówki jadące do Portu i te do żwirowni. Postawić zakaz wjazdu ciężarówek pow. 10 t na płk. Dąbka i Serpentynie, a problem z uszkodzeniami estakady zniknie, zamiast pod oknami przez osiedla pojadą przez Rede drogą krajową, to jest problem prywatnej firmy i gm. Puck nie nasz. Sory taka prawda, każdy mieszkaniec Gdyni gorszego sortu- dla urzędników - to wie- Pogórze, Obłuże, Oksywie, Babie Doły - Dzielnice zapomniane

      • 3 1

    • (11)

      Po pierwsze to Pan Szczurek. A po drugie to zapytaj rodziców albo dziadków (bo sam nie pamiętasz - waliłeś wtedy w pieluchy albo na świecie Cię nie było) kto budował, kiedy i dlaczego mamy co mamy. W ostateczności pogrzeb w internecie, ale to wymaga trochę umiejętności. Może być jak widzę trudno.

      • 31 38

      • (7)

        No tak, klasyczna opowiedz gdyńskiego urzędnika, nic się nie da zrobić i zwalanie winy na ludzi którzy rządzili 40 lat temu. Dla ciebie pan, bo u niego pracujesz. dla mnie ty i on jesteście tylko leniwymi urzędasami których utrzymuje z swoich podatków.

        • 39 18

        • I to jest manipulacja, więc kłamstwo w stylu PIS (1)

          (Prezydent i Samorządność) może ty 18 lat temu waliłeś w pieluchy, ale wtedy już właśnie staliśmy w potężnych korkach, bo Estakada została rozebrana i zrobiona praktycznie od nowa, gdyż ta Gierkowska popadła w całkowitą ruinę. Zostało wymienione albo wzmocnione chyba wszystko za wyjątkiem fundamentów.

          • 13 16

          • Dodatkowo to kompletnie nie ma znaczenia

            Bo grzebią przy odcinku leśnym, którego szczurze przypupasy nie mogą już zwalić na zuą komunę.

            • 5 2

        • No w koncu remont na tej estakadzie. Czas najwyzszy, bo od 1974 nie bylo zadnego. Wiecznie trzy pasy otwarte i pelno samochodow. (2)

          • 10 14

          • Nieprawda. (1)

            W drugiej połowie lat 90-tych był generalny, żeby nie powiedzieć totalny remont estakady. Nawet przęsła z podpór były zdjęte. Z centrum na Pogórze jechało się nawet godzinę.

            • 12 0

            • niektórym trzeba ręcznie żarty tłumaczyć

              • 7 0

        • (1)

          Oj chodziło się dziecinko na wagary skoro nie wiemy jak należy pisać Ty, Pan. Najlepiej wyśmiać, wyszydzić, naubliżać. Taka teraz młodzież. Tobie "kury szcz*ć prowadzić" a nie wypisywać głupoty.

          • 3 12

          • Nie popisuj się tu pajacu.

            • 3 2

      • (1)

        stara część estakady była budowana dawno - ok może się sypać, ale odcinek leśny jest nowy i jak go budowali to wiedzieli że będzie to główna trasa do portu i nie założyli większego obciążenia?! śmiechu warte!!!

        a dodatkowo to Szczurek jest znany z tego że wywala pieniądze miasta na swoje chore ambicje np. lotnisko w gdyni, inforbox, kolejka na kamienną górę.

        • 15 3

        • Tak. A nas mieszkancow karze za swoje bledy nicnierobieniem z dojazdem w strone plk dabka na przyjlad. Tam wiecznie sie stoi. Olal nas po prostu.

          • 14 2

      • Odcinek leśny to szczurze dzielo

        • 26 1

    • Tak, odcinek ten powstał w latach 2006-2008. Tak, uwzględniał ruch ciężarówek. (2)

      Jednak skala wykorzystania tego odcinka przez auta, a szczególnie tiry dojeżdżające do protu i wyjeżdżające z portu, jest ogromnym obciążeniem dla tej trasy. Dlatego trzeba wyprowadzić ruch tirów z estakady. Kłania się OPAT i Droga Czerwona, która poprowadzi tiry na Chylonię i początek obwodnicy.
      A jeśli masz uwagi technologiczne do wykonawcy odcinka leśnego, to zapraszam do kontaktu z firmą WARBUD, która wykonała tę drogę.

      • 6 15

      • bujaj się urzędasie (1)

        trasa kwiatkowskiego powstała jako droga dojazdowa tirów do portu i koniec. mydlicie ludziom oczy opatem, a na boku dogadujecie się z krokodylami, żeby nie łapali przeładowanych samochodów niszczących estakadę, bo spadną przeładunki w porcie. no ale jak się utopiło 100 dużych baniek w szczurodromie i się nie ma na remont estakady, to zawsze jeszcze można podpierać się PR-em i trollować na necie

        • 17 2

        • Widzisz wszędzie urzędasów, bo jesteś tak zaślepiony w swoim szale pisania wielu komentarzy, że nie przyjmujesz, że..

          może to być ktoś postronny i neutralny. Kultury i zrozumienia od ciebie nie oczekuję, bo sam swoimi tekstami wystawiasz opinię o sobie.

          • 2 10

    • Troll 6:01 i wszsytko jasne. Co dyżur na komentarzach masz?

      Te same teksty, te same podpisy, dzień w dzień. Wstyd, że pracujesz dla portalu trójmiasto.pl.

      • 13 8

  • Jak zmarnowac pieniadze na kolej?

    Tak aby zbudowac nitke z niewidomo skad do niewiadomo gdzie, nazwac ja PKM i brak pasazerow argumentowac ze za 20 lat beda tam osiedla. Tylko ze za 10 trzeba bedzie te puste tory remontowac. No ale mozna olac czesc mieszkancow, jak wy to mowicie Aglomeracji, i nielaczyc Pogorza,Obluza,Osywaia z reszta Trojmiasta. Przeciez wiadomo ze nikt by taka koleja nie jezdzil. Co innego na lotnisko. Wszyscy smigaja od 7- 21. Kazdy chce latac.

    • 2 0

  • hahaha, no idiotyzm - cytuje:

    Trwają ustalenia pomiędzy wykonawcą remontu łącznic a projektantem, aby prace, które rozpoczną się po przerwie spowodowanej festiwalem Open'er, czyli od 9 lipca, zostały wykonane w innej technologi, która nie będzie wymuszała zwężenia jezdni do jednego pasa.

    Moje pytanie brzmi: Jaka to technologia ? Obserwacja przez robotnikow ? BO taka stosuja juz od dawna.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane