- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (395 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (49 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Dolny Wrzeszcz z ładniejszym obliczem ul. Białej
Mur oporowy torów kolejowych wzdłuż ul. Białej we Wrzeszczu doczeka się wreszcie remontu. Prace mogą wystartować już w przyszłym roku. Nieco wcześniej pasażerowie skorzystają z dodatkowego peronu SKM, a oko cieszyć będą odnowione kamienice obok przejazdu pod torami kolejowymi.
Po stronie Górnego Wrzeszcza mur jest nieco dłuższy - sięga wiaduktu na wysokości ul. Miszewskiego-Wyspiańskiego i został już w całości wyremontowany przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe.
Teraz także SKM chce poprawić estetykę i dokonać niezbędnych napraw muru przyległego do infrastruktury kolejowej. Niedawno ogłoszono przetarg na wykonawcę niezbędnej dokumentacji budowlanej.
- Przebudowę będziemy najprawdopodobniej próbowali wpisać w plan inwestycji na rok 2017. Wszystko będzie zależało od zakresu prac i kwoty, jaka zostanie oszacowana w kosztorysie inwestorskim, sporządzonym przez projektantów - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
W ramach prac przewiduje się m.in. wypełnienie wszystkich ubytków, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej i odwodnienia oraz zabezpieczenie przed graffiti. Ozdobna balustrada, która jest w znacznym stopniu skorodowana i nie spełnia obecnych wymogów technicznych, zostanie wykonana na nowo z zachowaniem historycznego kształtu (podobnie postąpiła PLK po swojej stronie muru).
Na pozostałym odcinku wzdłuż ul. Białej SKM na razie nie planuje robót budowlanych.
- Nie rozważamy wymiany ogrodzenia na odcinku Waryńskiego-Wyspiańskiego. Na pewno nie będziemy też przedłużali istniejącego muru oporowego - dodaje Głuszek.
Nieco szybciej, bo już za kilka tygodni, powinny ruszyć na większą skalę remonty kamienic wzdłuż ul. Białej. Są to budynki komunalne, przeznaczone od pół wieku do wyburzenia w związku z planowaną budową Drogi Czerwonej.
Ponieważ wciąż nie ma żadnych terminów realizacji tej arterii, postanowiono poprawić zarówno ich estetykę, jak i komfort mieszkań m.in. poprzez montaż okien dźwiękoszczelnych czy docieplenia ścian (z wyjątkiem elewacji frontowych). W pierwszej kolejności prace budowlane skupią się na budynkach przy ul. Białej 12, 13, 14 . Zgodnie z umową, wykonawcy robót będą mieli 120 dni na odnowienie kamienic od momentu jej podpisania.
- Wpłynęły oferty od potencjalnych wykonawców. Obecnie je analizujemy i dlatego też przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty - informuje Agnieszka Kukiełczak, rzecznik Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych.
Praktycznie zakończone są już natomiast prace przy innej gminnej kamienicy - przy ul. Wajdeloty 14 . Stojący tuż obok rezerwy Drogi Czerwonej budynek zyskał m.in. odnowioną elewację, nową stolarkę okienną oraz częściowo zagospodarowany fragment podwórza.
Czytaj też: Remont budynków przy Drodze Czerwonej we Wrzeszczu
W pobliżu trwają też zaawansowane prace na budowie Galerii Metropolia, której otwarcie przewidziano na wrzesień-październik br. Od kilku tygodni można w pełni zobaczyć szklaną elewację od strony ul. Białej i Wajdeloty. W tej części budynku przewidziano miejsce na poprowadzenie wspomnianej Drogi Czerwonej w kubaturze obiektu.
- Do czasu realizacji Drogi Czerwonej będzie funkcjonował tutaj tymczasowy ogólnodostępny parking. Wjazd będzie otwarty i nie będzie w żaden sposób zamaskowany [pod względem architektonicznym - dop. red.] - mówi Magdalena Kosmus, przedstawiciel Galerii Metropolia w kontaktach z mediami.
Na poziomie torów kolejowych od strony Galerii Metropolia powstaje również dodatkowa krawędź peronowa, która pozwoli wysiąść z pociągu bezpośrednio po stronie centrum handlowego. W godzinach pracy obiektu drzwi pociągu będą otwierane na dwie strony - na peron przy galerii, jak i "podstawowy" peron SKM.
W godzinach nocnych obowiązywała będzie obecna organizacja ruchu pociągów, choć w samej galerii będzie działało przez całą dobę centrum fitness - dostęp do niego będzie wiódł kładką nad torem kolejowym SKM w stronę Gdyni .
Plac budowy Galerii Metropolia w październiku 2014 r.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (68) 2 zablokowane
-
2016-04-01 09:52
Mieszkańcy też będą mieli ładniejsze oblicza?
Bo póki co obecny tam posterunek przypomina tylko, że najciemniej jest pod latarnią.
- 5 2
-
2016-04-01 10:15
(1)
Mają być odnowione kamienice przy ul. Białej 12,13,14 a co z kamienicą nr. 11. Trochę to śmieszne ,że kamienica która znajduje się na samym początku bo stoi na rogu z ul. Wajdeloty nie będzie remontowana.
- 2 4
-
2016-04-01 12:23
badziew
Do wyburzenia
- 1 3
-
2016-04-01 10:39
piekny murek
aż chciałoby się rozstrzeliwac przeciwników jedynie słusznej partii
- 2 2
-
2016-04-01 11:16
po drugiej stronie (3)
wyremontowali, trawnik zrobili, ładnie było
parę tygodni później już tylko rozjechane błoto
a ZDiZ liczy, że kierowcy będą przestrzegać zakazu parkowania na trawnikach. Dobre sobie.- 11 1
-
2016-04-01 16:33
Bo tam przy okazji remontu (1)
Należało położyć kostkę i zrobić parking. Było by czysto i funkcjonalnie.
- 3 3
-
2016-04-01 18:54
parking o szerokości 50 cm
- 2 1
-
2016-04-02 00:55
Gdzie Ty ten trawnik tam widziałeś?
Na Miszewskiego (od tunelu dla pieszych, przy Waryńskiego, w dół, w stronę Lidla) nikt nie próbował robić trawnika przy ostatnim remoncie muru oporowego. Oczywiście, aż się prosiło o położenie podłoża twardego w miejsce rozjechanego przez kierowców, przed ostatnie 60 lat "niby trawnika"- zaraz pod murem. Ale po co? W tym idiotycznym kraju, mieście (ze smutkiem to piszę..) buduje się na niby.
A ciekawostką jest, że jakaś "mądra inżynier" mimo sugestii robotników tam pracujących, kazała położyć pod murem czarnoziem (od którego pół ulicy jest już zbryzganej na CZARNO!- łącznie z pięknie pomalowanym na BIAŁO murem oporowym) zamiast piasku- bo spłynie ..z deszczem! I mamy tam to ..co widać.- 2 0
-
2016-04-01 12:11
Juz w przyszlym roku ?
No naprawde rekordowe tempo ;)
- 6 0
-
2016-04-01 12:40
Dolny Wrzesz i okolice starego browaru
bylam tam ostatnio i teten nie do poznania, szok.
Jak zupelnie inny swiat. Ulice nabraly klimatu oby tak dalej.- 11 5
-
2016-04-01 13:39
stan tej ulicy (1)
jest spowodowany utrzymywaniem idiotycznej rezerwy na tzw. drogę czerwoną. Plan tej drogi został wyznaczony już w latach 50-tych ubiegłego wieku i do dzisiaj nie doczekał się realizacji i nie wiadomo czy kiedykolwiek doczeka się realizacji. Drogę planowano, gdy w Polsce nei jeździło nawet milion samochodów. ( Obecnie mamy 24 miliony) a ulica Grunwaldzka świeciła pustkami. Droga miała być trazytem do Gdyni. Nikt nie myślał wówczas od obwodnicy czy obwodnicy metropolitalnej Opacie , południowej obwodnicy tunelu pod Martwa Wisłą trasie Słowackiego czu Sucharskiego. Obecnie , mimo 24 krotnego wzrostu liczby samochodów Grunwaldzka we Wrzeszczu nadal zachowuje swoją przejezdność , to wniosek stąd że ta droga czerowna jest po prostu niepotrzebna. Ilośc samochodow w Polsce osiągnęla pułap, że nie może już się więcej powiększać. Zatem należy raz na zawsze poniechać tej durnej inwestycji i skasować rezerwę pod nią. Skutkiem utrzymywania rezerwy pod drogę czerwona był zakaz sprzedaży lokali przy ul. Białej i zakaz remontowania tych budynków. Po 70 latach ich stan nie mógł być inny. Skasowanie tej rezerwy wreszcie uwolniłoby możłiwośc sprzedaży lokali, powstania wspólnot i normalnego zagospodarowania ulicy. Dlatego wołam. Precz z drogą czerwoną.
- 29 3
-
2016-04-01 18:06
Brawo
Popieram w 100% to co piszesz.
- 8 1
-
2016-04-01 13:50
najpierw zrobia remont ul bialej a pozniej zburza budynek dla drogi czerwonej czubki
- 3 4
-
2016-04-01 16:34
Nie dla Drogi Czerwonej.
Wrzeszcz i tak jest podzielony na dwa Wrzeszcze. Droga Czerwona poprowadzona tak naprawdę przez środek Wrzeszcza to byłaby tragedia. Już dziś ciężko przejechać w godzinach szczytu pod mostem na ul. Miszewskiego i pod mostem łączącym ul. Wajdeloty z ul Dmowskiego. A trzy kamienice przy Białej albo wyremontować, albo zezwolić ich mieszkańcom na wykupienie mieszkań. Mieszkańcy założą Wspólnotę i sami wyremontują. Popatrzcie na uliczki: Wajdeloty, Aldony, Wallenroda, Grażyny. Kamienicami zarządzają Wspólnoty Mieszkaniowe i remontują budynki. ZAPRASZAM na spacer po tej okolicy.
- 20 6
-
2016-04-01 16:38
Po co wydawac wiele pieniedzy?
Wystarczy pomalowac cala ta sciane muru na bialo i bedzie odpowiadac nazwie ulicy.
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.