• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Gdyńska będzie przedłużona

Michał Sielski
2 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa. Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa.

Władze Gdyni mają kilka koncepcji przedłużenia tzw. Drogi Różowej. Dwupasmowa trasa średnicowa będzie połączona z ul. Janka Wiśniewskiego.



Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej. Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej.

Jak oceniasz sieć drogową Gdyni?

Dziś Droga Gdyńska, popularnie zwana "Różową" (nazwa wzięła się od koloru, jakim planiści zaznaczali ją na mapach), kończy się za Centrum Handlowym Wzgórze zobacz na mapie Gdyni.

Dalej można wjechać w ul. Świętojańską lub ul. Władysława IV. Przejazd w kierunku Rumi czy dzielnic północnych wiąże się z pokonaniem usianego skrzyżowaniami i światłami centrum. W przyszłości ma to być jednak łatwiejsze. Droga będzie bezpośrednio połączona z rozbudowaną ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.

Miejscy planiści pracują nad kilkoma koncepcjami, które zakładają poprowadzenie drogi przez dość mocno zabudowane centrum miasta.

- Trasa będzie biegła wzdłuż linii kolejowej, ale nie rozstrzygnęliśmy ostatecznie, czy będzie to estakada, czy droga znajdzie się tuż obok torów - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Tańsza byłaby oczywiście wersja "lądowa", umożliwiająca również budowę łatwiejszych połączeń z istniejącymi drogami. Będą one jednak ograniczone, bo trasa ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku i mieć bezkolizyjne węzły. Na pewno trasa nie będzie umieszczona w tunelu.

- Już dziś tworzymy rezerwy terenowe, aby później nie mieć tego problemu, co Sopot, który może rozważać praktycznie tylko taką ewentualność. Jednak koncepcja wymaga jeszcze szczegółowych analiz, opracowań dokumentów etc. Na efekty poczekamy pewnie z 15 lat. Na razie przedłużenie trasy nie jest bowiem niezbędne - dodaje Marek Stępa.

Istniejący odcinek Drogi Gdyńskiej kosztował ok. 140 mln zł. Budowa trwała etapami od połowy lat 90., na odcinku od Węzła Franciszki Cegielskiej pod wiaduktem na ul. Stryjskiej do skrzyżowania z ul. Wielkopolską. Sopot swą część drugiej trasy średnicowej Trójmiasta chciałby umieścić w tunelu, ale nie ma na niego pieniędzy - koszt budowy sięgnie 2,3 mld zł. Gdańsk rozpoczął już prace nad swoim odcinkiem - Drogą Czerwoną, której budowa budzi jednak wątpliwości mieszkańców Wrzeszcza.

Opinie (159) 10 zablokowanych

  • na mapce to swienie wyglada, ale mam pytanie...

    a jak bedzie przebiegac trasa przy Gdyni Głownej?

    wysadza w powietrze zabytek???

    • 5 0

  • sluszna idea. (2)

    • 19 14

    • Kretyńska idea (1)

      Kretyńska idea. Rozumiem że zlikwidują park wzdłóż torów między wzgórzem a główną. Wyciąć drzewa, zabetonować, wylać asfalt. Super będzie. Cztery drogi w tę samą stronę - Władysława, Świętojańska, Śląska, Warszawska, i jeszcze jakaś różowa. Nie mają co z pieniędzmi robić?

      • 15 2

      • faktycznie kretyńska

        może by tak przerobić ul. Śląską na drogę szybkiego ruchu? Warszawską przedłużyć do kieleckiej. w ciągu ul. Nowogrodzkiej zrobić tunel pod śląską, a od prokomu pociągnąć wzdłuż torów drogę do ul.Białostockiej. z J.Wiśniewskiego można połączyć Śląską za dworcem estakadą bądź tunelem.

        • 2 0

  • Panie Stępa !-

    Odpuśćcie już sobie jakiekolwiek remonty ,roboty i przebudowy i budowy dróg !,dosyć już namajstrowaliście bubli i knotów !

    • 4 1

  • Wystarczy poprawić ul. Morską !!! (8)

    Wystarczy zmodernizować ul. Morską poprzez wykonanie kilku przejść podziemnych i przebudowę skrzyżowań oraz wprowadzić zakaz jazdy dla szkół jazdy ul. Morską i ul. J.Wiśniewskiego w godz 7-17. Efekt będzie podobny, a koszt kilkadziesiąt % miejszy.

    • 11 11

    • (4)

      A dlaczego to piesi mają chodzić tunelami, by samochodom było wygodniej?

      • 13 1

      • ponieważ niższy będzie koszt takiego przedsięwzięcia, a po drugie pieszym w tunelu nie będzie padało na głowę :P

        • 0 0

      • (1)

        pewnie dlatego, że tak powinno być w "dużych" cywilizowanych miastach. a poza tym łatwiej (w tym taniej) zrobić przejścia podziemne dla pieszych, niż tunele dla samochodów.

        • 2 11

        • dobrze ze dodałeś cudzysłów przy słowie 'dużych'

          bo w dużych miastach nie buduje się już dawno tuneli dla pieszych - a właśnie dla aut.

          • 10 1

      • nie samochodom :) tylko kierowcom i pasażerom komunikacji miejskiej.....

        • 1 4

    • L-ki to plaga !!!

      • 1 5

    • To nie L-ki blokują Morską (1)

      tylko po prostu _duża_ ilość kierowców.

      • 7 0

      • L-ki blokują jak złoto-,to codzienny obrazek na skrzyżowaniu Morska pod Trasą Kwiatkowskiego. W dodatku jeżdzą stadami bo to zbyt trudne wyjechać z placu w odstępie kilku minut....

        • 4 7

  • Kiedy przebudowa totalnie sknoconego węzła "Bubel" dawniej zwanego Wzgórze ?

    • 1 2

  • Na razie to władze miasta mają chyba różówe myśli ;] (3)

    Przecież za 15 lat będą nowe władze które być może będą miały swoja nową koncepcje.

    • 49 18

    • może powstanie muzeum stoczni gdyńskiej

      coś na kształt ecs

      • 1 0

    • A po co nowe?

      • 4 4

    • Nowe władze??? Będą te same gęby!!!

      • 4 1

  • przedłużyć w drugim kierunku

    a może najpierw pociągnąć trasę od ul. wielkopolskiej do sopot? wydaje mi się, że ona bardziej potrzebna jest; tylko nie nazywajmy jej: czerwoną!!

    • 1 1

  • koment

    Prima Aprilis dopiero za miesiąc :-I

    • 1 1

  • (2)

    Jeśli koncepcja przebiegu drogi ma polegać na połączeniu kreską dwóch wybranych punktów to ja jestem w stanie przygotować każdą taką koncepcję. Ciach od linijki i już, a co po drodze to udajemy że nie wiemy.

    • 32 8

    • Ciekawi mnie przebieg drogi przy wyremontowanym dworcu. Na estakadzie, w połowie wysokości zabytkowego budynku? A może jako autostrada odcinająca miasto od dworca, z tunelami dla pieszych (Gdynia lubi wpędzać pieszych pod ziemię - patrz Wzgórze)? Znając gust gdyńskich projektantów, można się wszystkiego spodziewać.

      • 4 1

    • I dlatego 15 lat. ;-)

      • 4 0

  • koncepcja rodem z filmów S-F

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane