- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (211 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (58 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (149 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (145 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Drzewa zamiast aut w centrum Gdyni
W grudniu powinny pojawić się kolejne nasadzenia w centrum Gdyni. Zieleń pojawi się m.in. przy al. Piłsudskiego - pomiędzy ul. Prusa i Tetmajera, zastępując parkujące tam auta oraz w okolicy ul. Zawiszy Czarnego. Posadzone zostaną też drzewa przy ul. 10 Lutego, do czego przyczyniło się głosowanie mieszkańców w Budżecie Obywatelskim.
Władze miasta przekonują od początku, że projekt Klimatyczne Centrum - oprócz zmian w infrastrukturze czy organizacji ruchu - ma też powiększyć tereny zieleni na obszarze Śródmieścia Gdyni.
Nowe nasadzenia do końca roku
Do końca roku planowane są w mieście nasadzenia trawy, krzewów i drzew. Urzędnicy czekają na wykonawców podzielonych na części prac, które zgodnie z harmonogramem mają zakończyć się w grudniu.
Bardziej zielono zrobi się: na Babich Dołach, Wiczlinie i Obłużu, ale najwięcej zmian będzie widocznych w Śródmieściu. W centrum miasta planowane są m.in. nasadzenia przy ul. 10 Lutego. Przypomnijmy, że pierwsze drzewa będące efektem wygranego projektu w Budżecie Obywatelskim pojawiły się tam pod koniec 2018 roku na odcinku pomiędzy Władysława IV i Świętojańską.
Teraz nowe drzewa pojawią się na odcinku od ul. Podjazd do 10 Lutego. Radości nie ukrywają członkowie Miasta Wspólnego, którzy zainicjowali odtworzenie historycznego szpaleru drzew przy ulicy.
Powrót do historii
- Ul. 10 Lutego w końcu odzyska swój historyczny szpaler. Co prawda z innym gatunkiem drzew, a na ich wzrost jeszcze poczekamy, ale trzeba pamiętać, że gdy zapoczątkowaliśmy Budżetem Obywatelskim ten projekt, to na tej ulicy mieliśmy zaledwie kilkanaście drzew, w większości w bardzo złym stanie - komentuje Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Na tym odcinku pojawi się blisko 40 drzew oraz ok. 20 tzw. mis, w których będzie znajdować się ozdobna trawa.
Mniej miejsc do parkowania przy al. Piłsudskiego
Zmiany czekają też m.in. odcinek al. Piłsudskiego od ul. Prusa do Tetmajera.
Zakres inwestycji w tym miejscu obejmuje m.in.:
- demontaż istniejących ławek i koszy na śmieci,
- rozbiórkę części nawierzchni z kostki brukowej,
- wymianę gruntu na ziemię urodzajną,
- zakup i montaż ławek oraz koszy na śmieci,
- nasadzenie roślin ozdobnych: krzewów liściastych w formie piennej, niskich krzewów
- liściastych i bylin,
- ściółkowanie nasadzeń przekompostowaną korą.
- Warto pochwalić zmiany na alei Piłsudskiego. Zgodnie z projektem, w przyszłym sezonie, pieszym idącym w stronę bulwaru nie będą towarzyszyć zaparkowane na chodniku samochody, ale krzewy i drzewa - wskazuje Łukasz Piesiewicz.
Zieleni przybędzie też w okolicach ul. Zawiszy Czarnego oraz na 3 Maja, gdzie trwał w ostatnich tygodniach remont chodnika.
- Profesjonalnie zaprojektowane strefy zieleni, zlokalizowane po obu stronach ulicy 3 Maja, podniosą walory estetyczne tej przestrzeni - zapowiadał podczas rozpoczęcia prac Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (378) 7 zablokowanych
-
2020-10-22 19:50
O zieleń w Gdyni dba się wybiórczo.
Przy okazji wielu robót podcina się korzenie, drzewa oczywiście usychają, stoją kilka lat suche a potem po ich ścięciu nikt już nowych na to miejsce nie zasadzi. A nawet jeżeli to już nigdy tego szlachetnego gatunku który tam rósł. A co do braku miejsc parkingowych to są w mieście miejsca które aż wołają o parkingi piętrowe. Na przykład koło Batorego.
- 5 0
-
2020-10-22 19:40
Kocham Gdynie! (2)
Dlatego czas sie wyprowadzic bo coraz wiecej ludzi ze wsi sie sprowadzilo a teraz chca zeby wies przyszla za nimi, parki tak ale rozum przede wszystkim, rowerzyści chca ścieżki rowerowej to niech nie bedzie ona sponsorowana przez kierowców , rowery sa jednym ze środków transportu a nie jedynym.itd, itd, to nie ma sensu przy nastepnych wyborach trzeba zmienic prezydenta i w szczegolnosci jego zastepce .pozdrawiam.
- 4 4
-
2020-10-22 19:47
Gościu ma racje. Wszędzie tylko te ścieżki rowerowe a samochody gdzie mają jeździć? Kilka kawałków tu i tam. Dość z dominacją rowerów, czas budować drogi dla samochodów wreszcie!
- 1 0
-
2020-10-22 19:43
Ob jak najszybciej
Szkoda żeby takie głąby tu mieszkaly
- 1 0
-
2020-10-22 19:24
Wyrzucić Gdynian z centrum.
Tylko powstaje pytanie,co mamy robić w naszych zapyzialych dzielnicach,zaniedbanych przez was urzędników?Mamy oglądać te betonowe pomniki waszych koleżków deweloperów Cionka i Boczka?Nic nie robicie dla Gdynian.Nawet Polankę Redlowska gdzie chodzimy na spacery chcecie oddać deweloperom.Czy łatacie dziurę budżetowa po inwestycji w Kosakowie?100mln utopiliscie i w zamian dostaniecie 7mln.Oddajcie nasze,miastowe pieniądze urzędnicy.
- 6 1
-
2020-10-22 19:08
utrudnianie ludziom życia w "centrum" ma jeden cel
wyrugować z tego terenu ludzi, którzy chcą (muszą) mieszkać w mieście a nie w westernowej atrapie.
To drogi teren a po przejęciu będzie można z niego zrobić jedne, wielkie Krupówki albo innego Monciaka.
A dla odpowiedznich ludzi miejsca i komunikacji wystarczy.
Na granicy postawi się rogatki i będzie pobierać opłaty:
Park Rozrywki Gdynia.
Tylko że to wcale nie jest zabawne...- 4 1
-
2020-10-22 19:00
Coś z tą Gdynią
Dzieje się niedobrego .
Lotnisko miało być. Polanka Redłowska miała byc zagospodarowana. A są infobox, napis i sadzenie krzaków. Naprawdę nie widać żeby było robione coś dla Gdynian.Tereny sprzedawane deweloperom i wiadomo że to mieszkania nie dla Gdynian tylko z Mazowieckiego.- 11 0
-
2020-10-22 18:57
doktrynerskie podejście do rzeczywistości
nigdy nie kończy się zdrowo...
- 2 1
-
2020-10-22 17:54
Wyludnienie
Ciekawe jak miasto chce przyciągnąć turystów do miasta, gdzie większość podróżuje na kołach... ??? Pewno auta mają zostawić w Wejherowie i stamtąd dotrzeć do metropolii na osiołkach ;) Miasto Gdynia nic nie inwestuje w turystykę samochodową /brak cempingów choćby dla camperów/ jak jest na całym świecie, mając taki potencjał. Szkoda że polityka miasta jest tak krótkowzroczna i ograniczona... rowery sprawdzają się raczej w Wietnamie, a tu aspirują do Europejskiego miasta.
- 6 1
-
2020-10-22 17:52
Gdynia jest pieknie skomunikowanym miastem ,nie trzeba po gazete jezdzic samochodem...(wlasciciel samochodu) centrum dla ludzi ....
- 1 9
-
2020-10-22 11:16
Brak logiki (2)
Najpierw sprzedają parki pod biurowce a potem sądzą parę drzew....
- 21 1
-
2020-10-22 17:41
A ktory park sprzedali?
- 1 1
-
2020-10-22 16:46
W tym jest metoda.
Kasa misiu, kasa.
- 1 0
-
2020-10-22 10:59
(2)
Jak będzie mniej miejsc parkingowych w centrum to biznes i gastronomia wcale nie padną. Może będzie mniej samochodziarzy (swoją drogą dla takich drogi i parkingi to dobrowolny geo fencing) ale ludzi będzie więcej. Centra miast zyskują na ograniczeniu ilość samochodów i to nie jest "raczej mi się wydaje" tylko przykład za przykładem z cywilizowanego świada. Ja wiem że osobie uzależnionej od samochodu ciężko to sobie wyobrazić ale na świecie są inni ludzie też i mają inne preferencje.
- 3 18
-
2020-10-22 11:18
dokladnie tak najlepszym przykładem sa panstwa zachodnie tam gdzie jest strefa wolna od trujacych spalinami (1)
tam biznes kwitnie!
- 1 2
-
2020-10-22 17:40
Ale oprocz ambitnych planow tan sa np sklepy do ktorych ludzie jezdza, a na Swietojanskiej znajdziesz np lumpex i skleny z tania chinszczyzna. To raczej malo atrakcyjne, nie uwazasz?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.