- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (28 opinii)
- 2 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (100 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (254 opinie)
- 4 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (74 opinie)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (323 opinie)
Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny. Zamknięty zostanie tunel
Zamknięty tunel przy dworcu Gdańsk Główny. Film z 4 lutego 2019 r.
W poniedziałek kolejarze zamkną tunel łączący dworzec Gdańsk Główny z dworcem autobusowym i przystankami tramwajowymi na ul. 3 Maja. Droga dla pieszych wydłuży się o 1 km - będzie trzeba iść przez ul. Hucisko lub Błędnik. Utrudnienia potrwają do kwietnia.
O ile ten etap remontu dotyczył przede wszystkim pasażerów PKP, to kolejny - który właśnie rusza - dotknie już wszystkich korzystających z tunelu obok stacji Gdańsk Główny. Teraz przebudowa obejmie fragment przejścia podziemnego (miasto - perony) bezpośrednio pod peronem nr 1. Wymieniona zostanie płyta stropowa oraz części ścian. Pozwoli to na bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat.
W związku z tym w poniedziałek 4 lutego zamknięta zostanie część przejścia podziemnego, które łączy perony z wyjściem na miasto i przed dworzec.
- Dostęp na stację zapewniony będzie tunelem od strony ul. Podwale Grodzkie. Od strony ul. 3 Maja dojście odbywać się będzie wiaduktem na ul. Błędnik oraz wiaduktem na ul. Hucisko - wyjaśnia Martyn Janduła z biura prasowego spółki PKP PLK.
O zmianach informują rozwieszone na stacji oraz w tunelu plakaty i banery. Dodatkowo dla podróżnych przewidziano 2 tys. ulotek z informacją o organizacji ruchu w rejonie stacji.
Połączenia kolejowe dla wytrwałych
Stacja dostępna dla podróżnych
- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność tunelu. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą - mówi Janduła.
Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji.
Prace zaplanowano do stycznia 2020 r. Inwestycja pochłonie 62 mln zł.
Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2 "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny."
Dla pasażerów linii tramwajowych 4 i 11 oznacza to, że korzystając z przystanków "Dworzec PKS" będą mogli dojść wyłącznie do budynku PKS i stanowisk odjazdów autobusów. Nie będzie fizycznej możliwości korzystania ze schodów ruchomych, aby np. dojść do ul. Podwale Grodzkie.
W celu umożliwienia całodziennego skomunikowania dworca PKS z dworcem PKP i centrum miasta, od pierwszych porannych kursów w poniedziałek, 04.02.2019 r., autobusy linii 189, zamiast kończyć bieg na Wałach Piastowskich/Dworcu Głównym, pojadą przez Błędnik i ul. 3 Maja do dworca PKS. Tymczasowy przystanek końcowy będzie znajdował się przy Cmentarzu Nieistniejących Cmentarzy, natomiast przystanek początkowy - przy wyjeździe z dworca PKS. Autobusy linii 189 w dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego kursują co około 15 minut, w międzyszczycie co ok. 20 minut. W weekendy i święta, w godzinach porannych i wieczornych, autobusy kursują co pół godziny, w ciągu dnia co ok. 20 minut.
Zmiana będzie obowiązywać, w zależności od postępu realizowanej przez PKP inwestycji związanej z modernizacją dworca PKP i związanym z nim zamknięciem tunelu od strony ul. 3 Maja - prawdopodobnie do maja 2019 r.
Miejsca
Opinie (366) 9 zablokowanych
-
2019-02-02 06:05
Ludzie na PKS będą biegać przez tory
A potem wspinać się po tej ściance.
- 7 1
-
2019-02-02 00:43
Teraz dwa będą wyremontowane a 3 4 5 za kolejne 20 lat
- 5 0
-
2019-02-02 00:14
Peło gdzie jest tam h... d... i kamieni k...
to cytat z Sowy
- 4 2
-
2019-02-01 07:12
Eko , do tablicy... (4)
Gdzie opinie że "blachosmrody za miasto"(spalinowe lokomotywy)??? Miasto jest przecież dla ludzi! Zasypcie tunele i wyznaczcie na torowiskach przejścia dla pieszych!!
- 55 46
-
2019-02-01 09:27
Święta racja! (1)
Tory kolejowe dzielą miasto i wyrzynają w pień kontakty ludności po dwóch stronach torów! Skoro tory są w mieście to i piesi i rowerzyści mają nadrzędny prawo z nich korzystać! Gdzie ścieżki rowerowe Ja się pytam! Gdzie szynobuspas :D
- 14 9
-
2019-02-01 22:04
brakuje nam szynobuspasow!
- 4 0
-
2019-02-01 07:50
Policz sobie ile litrów przepalanego ON przypada na tonę przewiezionego ładunku w transporcie drogowym i kolejowym. (1)
I wtedy wygłaszaj swoje mądrości o ekologii. Podpowiem kluczowe pojęcie: energochłonność transportu.
- 16 8
-
2019-02-01 22:03
ale on proponuje przejscie dla pieszych po torach, zeby bylo nowoczesnie i zgodnie z tryndem
- 6 3
-
2019-02-01 20:58
No sorry
Nie ma zgody
- 2 0
-
2019-02-01 09:00
super wiadomosc dla mieszkancow 3 maja i niepelnosprawnych (5)
- 15 4
-
2019-02-01 09:28
Ja (4)
I jak dziecko ma iść samo do szkoły
- 3 3
-
2019-02-01 11:23
(3)
Na nogach...
- 1 3
-
2019-02-01 11:30
1. Wsiąść w tramwaj w stronę Bramy Oliwskiej. 2. Wysiąść tamże. (2)
3. Przejść na przeciwny peron. 4. Wsiąść w tramwaj jadący innym torem niż poprzedni.
- 1 2
-
2019-02-01 18:34
A będzie jak przejść na przystanek w stronę Bramy Oliwskiej? (1)
- 1 0
-
2019-02-01 19:41
Dojechać masz tam tramwajem, ptasi móżdżku!
.
- 0 2
-
2019-02-01 18:23
nie narzekac tylko isc
- 2 2
-
2019-02-01 09:48
przecież tunele są krytykowane to chyba dobrze że jest zamknięty? (4)
Jest teoria że tunele tylko rozwalają miasto tworząc niepotrzebne bariery i należy robić przejścia naziemne. Oczekuje więc aby było zrobione normalne przejście naziemne przez tory kolejowe. Dla niepełnosprawnego tunel pod Podwalem i tunel pod torem kolejowym wygląda identycznie. Tym samym nie bądźmy hipokrytami mówiąc że ułatwiamy przejście jeśli stawiamy kolejne bariery.
- 8 3
-
2019-02-01 10:36
Bardzo dobrze, zaden pieszy nie bedzie spychany pod ziemie. (3)
- 1 1
-
2019-02-01 10:42
Nigdy mi to nie przeszkadzało. (2)
Tunel to idealne rozwiązanie na sytego wilka i całą owcę. Minuta lub dwie w nim to żadna trauma. A jeśli tak, to należy zbadać się u specjalisty od fobii. A wiesz czym leczy się fobie? Właśnie kontaktem z tym co przeraża.
- 5 1
-
2019-02-01 13:03
a to dobrze, jak kierowcy postoja sobie minuke czy dwie na swiatlach (1)
to nie zrobi im roznicy, szczegolnie jak i tak siedza sobie wygodnie
- 0 4
-
2019-02-01 16:14
Robi jak diabli. Jeśli to jest zbędne i ma się świadomość. Spróbuj, przekonasz się.
To równie przyjemne jak być obsługiwanym w sklepie ze strajkiem włoskim. Szczególnie, że tak wiele dopłacamy do państwa.
- 3 0
-
2019-02-01 15:50
jakim sposobem
Kolej remontuje tunel miejski?
- 0 5
-
2019-02-01 07:35
Przez Wrocław (1)
Nie no... jest spoko... przecież mogli zrobić obejście przez Wrocław... w końcu "najbliższy czynny tunel znajduje się we Wrocławiu" (czy jakoś tak to było ) :)
- 15 10
-
2019-02-01 15:15
Taras widokowy, taras...
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.