• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny. Zamknięty zostanie tunel

Maciej Naskręt
1 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku

Zamknięty tunel przy dworcu Gdańsk Główny. Film z 4 lutego 2019 r.


W poniedziałek kolejarze zamkną tunel łączący dworzec Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska z dworcem autobusowym i przystankami tramwajowymi na ul. 3 Maja. Droga dla pieszych wydłuży się o 1 km - będzie trzeba iść przez ul. Hucisko lub Błędnik. Utrudnienia potrwają do kwietnia.



Do pociągów dalekobieżnych wsiadasz najcześciej:

Zima na razie jest lekka i nie wpływa na przebudowę peronów stacji Gdańsk Główny. Podróżni korzystają już z nowego, przebudowanego peronu dalekobieżnego nr 2. W przebudowie jest wciąż peron nr 1. Wykonawca rozpoczął budowę fundamentów nowej konstrukcji. Dach wiaty już jest w renowacji.

O ile ten etap remontu dotyczył przede wszystkim pasażerów PKP, to kolejny - który właśnie rusza - dotknie już wszystkich korzystających z tunelu obok stacji Gdańsk Główny. Teraz przebudowa obejmie fragment przejścia podziemnego (miasto - perony) bezpośrednio pod peronem nr 1. Wymieniona zostanie płyta stropowa oraz części ścian. Pozwoli to na bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat.

W związku z tym w poniedziałek 4 lutego zamknięta zostanie część przejścia podziemnego, które łączy perony z wyjściem na miasto i przed dworzec.

- Dostęp na stację zapewniony będzie tunelem od strony ul. Podwale Grodzkie. Od strony ul. 3 Maja dojście odbywać się będzie wiaduktem na ul. Błędnik oraz wiaduktem na ul. Hucisko - wyjaśnia Martyn Janduła z biura prasowego spółki PKP PLK.
O zmianach informują rozwieszone na stacji oraz w tunelu plakaty i banery. Dodatkowo dla podróżnych przewidziano 2 tys. ulotek z informacją o organizacji ruchu w rejonie stacji.

Połączenia kolejowe dla wytrwałych



Organizacja ruchu obowiązująca od 4 lutego. Organizacja ruchu obowiązująca od 4 lutego.

Stacja dostępna dla podróżnych



- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność tunelu. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą - mówi Janduła.
Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji.

Prace zaplanowano do stycznia 2020 r. Inwestycja pochłonie 62 mln zł.

Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2 "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny."



Zmiany w komunikacji miejskiej

Dla pasażerów linii tramwajowych 4 i 11 oznacza to, że korzystając z przystanków "Dworzec PKS" będą mogli dojść wyłącznie do budynku PKS i stanowisk odjazdów autobusów. Nie będzie fizycznej możliwości korzystania ze schodów ruchomych, aby np. dojść do ul. Podwale Grodzkie.

W celu umożliwienia całodziennego skomunikowania dworca PKS z dworcem PKP i centrum miasta, od pierwszych porannych kursów w poniedziałek, 04.02.2019 r., autobusy linii 189, zamiast kończyć bieg na Wałach Piastowskich/Dworcu Głównym, pojadą przez Błędnik i ul. 3 Maja do dworca PKS. Tymczasowy przystanek końcowy będzie znajdował się przy Cmentarzu Nieistniejących Cmentarzy, natomiast przystanek początkowy - przy wyjeździe z dworca PKS. Autobusy linii 189 w dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego kursują co około 15 minut, w międzyszczycie co ok. 20 minut. W weekendy i święta, w godzinach porannych i wieczornych, autobusy kursują co pół godziny, w ciągu dnia co ok. 20 minut.

Zmiana będzie obowiązywać, w zależności od postępu realizowanej przez PKP inwestycji związanej z modernizacją dworca PKP i związanym z nim zamknięciem tunelu od strony ul. 3 Maja - prawdopodobnie do maja 2019 r.


Miejsca

Opinie (366) 9 zablokowanych

  • Ludzie na PKS będą biegać przez tory

    A potem wspinać się po tej ściance.

    • 7 1

  • Teraz dwa będą wyremontowane a 3 4 5 za kolejne 20 lat

    • 5 0

  • Peło gdzie jest tam h... d... i kamieni k...

    to cytat z Sowy

    • 4 2

  • Eko , do tablicy... (4)

    Gdzie opinie że "blachosmrody za miasto"(spalinowe lokomotywy)??? Miasto jest przecież dla ludzi! Zasypcie tunele i wyznaczcie na torowiskach przejścia dla pieszych!!

    • 55 46

    • Święta racja! (1)

      Tory kolejowe dzielą miasto i wyrzynają w pień kontakty ludności po dwóch stronach torów! Skoro tory są w mieście to i piesi i rowerzyści mają nadrzędny prawo z nich korzystać! Gdzie ścieżki rowerowe Ja się pytam! Gdzie szynobuspas :D

      • 14 9

      • brakuje nam szynobuspasow!

        • 4 0

    • Policz sobie ile litrów przepalanego ON przypada na tonę przewiezionego ładunku w transporcie drogowym i kolejowym. (1)

      I wtedy wygłaszaj swoje mądrości o ekologii. Podpowiem kluczowe pojęcie: energochłonność transportu.

      • 16 8

      • ale on proponuje przejscie dla pieszych po torach, zeby bylo nowoczesnie i zgodnie z tryndem

        • 6 3

  • No sorry

    Nie ma zgody

    • 2 0

  • super wiadomosc dla mieszkancow 3 maja i niepelnosprawnych (5)

    • 15 4

    • Ja (4)

      I jak dziecko ma iść samo do szkoły

      • 3 3

      • (3)

        Na nogach...

        • 1 3

        • 1. Wsiąść w tramwaj w stronę Bramy Oliwskiej. 2. Wysiąść tamże. (2)

          3. Przejść na przeciwny peron. 4. Wsiąść w tramwaj jadący innym torem niż poprzedni.

          • 1 2

          • A będzie jak przejść na przystanek w stronę Bramy Oliwskiej? (1)

            • 1 0

            • Dojechać masz tam tramwajem, ptasi móżdżku!

              .

              • 0 2

  • nie narzekac tylko isc

    • 2 2

  • przecież tunele są krytykowane to chyba dobrze że jest zamknięty? (4)

    Jest teoria że tunele tylko rozwalają miasto tworząc niepotrzebne bariery i należy robić przejścia naziemne. Oczekuje więc aby było zrobione normalne przejście naziemne przez tory kolejowe. Dla niepełnosprawnego tunel pod Podwalem i tunel pod torem kolejowym wygląda identycznie. Tym samym nie bądźmy hipokrytami mówiąc że ułatwiamy przejście jeśli stawiamy kolejne bariery.

    • 8 3

    • Bardzo dobrze, zaden pieszy nie bedzie spychany pod ziemie. (3)

      • 1 1

      • Nigdy mi to nie przeszkadzało. (2)

        Tunel to idealne rozwiązanie na sytego wilka i całą owcę. Minuta lub dwie w nim to żadna trauma. A jeśli tak, to należy zbadać się u specjalisty od fobii. A wiesz czym leczy się fobie? Właśnie kontaktem z tym co przeraża.

        • 5 1

        • a to dobrze, jak kierowcy postoja sobie minuke czy dwie na swiatlach (1)

          to nie zrobi im roznicy, szczegolnie jak i tak siedza sobie wygodnie

          • 0 4

          • Robi jak diabli. Jeśli to jest zbędne i ma się świadomość. Spróbuj, przekonasz się.

            To równie przyjemne jak być obsługiwanym w sklepie ze strajkiem włoskim. Szczególnie, że tak wiele dopłacamy do państwa.

            • 3 0

  • jakim sposobem

    Kolej remontuje tunel miejski?

    • 0 5

  • Przez Wrocław (1)

    Nie no... jest spoko... przecież mogli zrobić obejście przez Wrocław... w końcu "najbliższy czynny tunel znajduje się we Wrocławiu" (czy jakoś tak to było ) :)

    • 15 10

    • Taras widokowy, taras...

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane