• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny. Zamknięty zostanie tunel

Maciej Naskręt
1 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku

Zamknięty tunel przy dworcu Gdańsk Główny. Film z 4 lutego 2019 r.


W poniedziałek kolejarze zamkną tunel łączący dworzec Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska z dworcem autobusowym i przystankami tramwajowymi na ul. 3 Maja. Droga dla pieszych wydłuży się o 1 km - będzie trzeba iść przez ul. Hucisko lub Błędnik. Utrudnienia potrwają do kwietnia.



Do pociągów dalekobieżnych wsiadasz najcześciej:

Zima na razie jest lekka i nie wpływa na przebudowę peronów stacji Gdańsk Główny. Podróżni korzystają już z nowego, przebudowanego peronu dalekobieżnego nr 2. W przebudowie jest wciąż peron nr 1. Wykonawca rozpoczął budowę fundamentów nowej konstrukcji. Dach wiaty już jest w renowacji.

O ile ten etap remontu dotyczył przede wszystkim pasażerów PKP, to kolejny - który właśnie rusza - dotknie już wszystkich korzystających z tunelu obok stacji Gdańsk Główny. Teraz przebudowa obejmie fragment przejścia podziemnego (miasto - perony) bezpośrednio pod peronem nr 1. Wymieniona zostanie płyta stropowa oraz części ścian. Pozwoli to na bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat.

W związku z tym w poniedziałek 4 lutego zamknięta zostanie część przejścia podziemnego, które łączy perony z wyjściem na miasto i przed dworzec.

- Dostęp na stację zapewniony będzie tunelem od strony ul. Podwale Grodzkie. Od strony ul. 3 Maja dojście odbywać się będzie wiaduktem na ul. Błędnik oraz wiaduktem na ul. Hucisko - wyjaśnia Martyn Janduła z biura prasowego spółki PKP PLK.
O zmianach informują rozwieszone na stacji oraz w tunelu plakaty i banery. Dodatkowo dla podróżnych przewidziano 2 tys. ulotek z informacją o organizacji ruchu w rejonie stacji.

Połączenia kolejowe dla wytrwałych



Organizacja ruchu obowiązująca od 4 lutego. Organizacja ruchu obowiązująca od 4 lutego.

Stacja dostępna dla podróżnych



- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność tunelu. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą - mówi Janduła.
Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji.

Prace zaplanowano do stycznia 2020 r. Inwestycja pochłonie 62 mln zł.

Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2 "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny."



Zmiany w komunikacji miejskiej

Dla pasażerów linii tramwajowych 4 i 11 oznacza to, że korzystając z przystanków "Dworzec PKS" będą mogli dojść wyłącznie do budynku PKS i stanowisk odjazdów autobusów. Nie będzie fizycznej możliwości korzystania ze schodów ruchomych, aby np. dojść do ul. Podwale Grodzkie.

W celu umożliwienia całodziennego skomunikowania dworca PKS z dworcem PKP i centrum miasta, od pierwszych porannych kursów w poniedziałek, 04.02.2019 r., autobusy linii 189, zamiast kończyć bieg na Wałach Piastowskich/Dworcu Głównym, pojadą przez Błędnik i ul. 3 Maja do dworca PKS. Tymczasowy przystanek końcowy będzie znajdował się przy Cmentarzu Nieistniejących Cmentarzy, natomiast przystanek początkowy - przy wyjeździe z dworca PKS. Autobusy linii 189 w dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego kursują co około 15 minut, w międzyszczycie co ok. 20 minut. W weekendy i święta, w godzinach porannych i wieczornych, autobusy kursują co pół godziny, w ciągu dnia co ok. 20 minut.

Zmiana będzie obowiązywać, w zależności od postępu realizowanej przez PKP inwestycji związanej z modernizacją dworca PKP i związanym z nim zamknięciem tunelu od strony ul. 3 Maja - prawdopodobnie do maja 2019 r.


Miejsca

Opinie (366) 9 zablokowanych

  • teren wokół dworca projektował jakiś kretyn, a drugi kretyn projekt zaakceptował (1)

    zamiast zintegrować budki autobusowe w jedną halę porządnie zadaszoną, dojazd taksówek po rondzie od południa i byłoby ok. A tak jest chaotycznie, tandetnie i niewygodnie.

    • 4 0

    • no bo to jeszcze stara klika podpisywała,potrzebna zmiana na stołkach...

      • 0 2

  • Należy znaleźć inne rozwiązanie problemu

    Takie zamkniecie przejścia pieszego na ul. 3 maja powinno trwać najwyżej tydzień .Powinni to jeszcze raz przemyśleć. Może znajdzie się rozwiązanie droższe ale mniej uciążliwe dla pasażerów.
    Aż się cisną słowa na usta SKM nie będzie mieć obecnie połączenia z autobusami z Dworca PKS do Torunia czy innych miast .Pytanie za sto punktów jaki czas mam dodać aby przejść te owe 1100 m 20 minut a może dla starszych pasażerów 30 minut? I to z walizkami.
    Ten kto to wymyślił na pkp plk powinien dostać medal.
    A co z pieniędzmi za stracony czas na ew . taksówkę.
    Musi być inne rozwiązanie tego problemu , jeszcze raz napiszę może droższe

    • 5 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Prace przy przebudowie peronu 1 w Gdańsku Głównym

    Zobacz postęp..

    ..że co??? ile lat ten "postęp" dworca potrwa jeszcze??? Dlaczego szybciej buduje sie wieżowce i inne chłamy budowlane Gdańska a remont Dworca trwa w nieskończoność?????

    • 7 0

  • Bezpłatny autobus

    Przydałby się bezpłatny autobus który dowoziłby z Podwala Grodzkiego na dworzec PKS. Ponad kilometr pieszo to problem szczególnie dla osób starszych.

    • 6 1

  • Ale wy tam macie syf w tym Gdańsku!!!

    • 5 2

  • Serio? Ten dworzec nadal tak wygląda? W największym mieście w województwie pierwszym widokiem, jaki napotykają podróżni są te ruiny?
    Od kilku lat tam są te płoty, żółte tabliczki z ostrzeżeniami i surowy beton. Naprawdę nie da się tego zrobić szybciej i sprawniej?

    • 7 1

  • NA nikomu nie potrzebny ECS pieniadze są a najbardziej uczęszczne miejsce jest w czarnej @upie.

    Do jest jakiś Tadżykistan ... Ludzie..... Ile to już trwa.. Takie bagno .Tak mi wstyd przed przyjezdnymi i samym sobą.

    • 4 4

  • powinni zrobić linię tramwajową albo skierować tramwaj tak, by dojeżdzał na dworzec, skręcał na Hucisku w strone Nowych Ogrodów

    a potem na 3maja. Puścić tamtędy 11 i po kłopocie. Na Chełm i tak dojeżdżają linie a przynajmniej pasażerów przybędzie.

    • 0 1

  • Gdańsk

    Całe moje dzieciństwo, młodość i obecny wiek średni pamiętam to miejsce jako wieczna prowizorka w budowie. Czy kiedyś to często odwiedzane miejsce będzie przypominało cywilizowany świat ?

    • 5 2

  • Smród,wstyd i tumiwisizm

    Jechałem z Gdańska pociągiem ,wyjazd 6,35 z Gd.-Gł.Na ławkach przy wejściu na perony kilku śpiących bezdomnych,przerażliwy smród zasikana-zarzygana podloga. Pani z mopem szerokim łukiem ominęła to miejsce.Zwróciłem uwagę patrolowi Policja-Ochrona PKP,pokiwali smutno głowami ale oni nic nie mogą. I to jest obraz reprezentacyjnego dworca woj.pomorskiego.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane