• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa czarne punkty na obwodnicy. Policja rekomenduje odcinkowy pomiar prędkości

Szymon Zięba
18 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (445)
Jeden z wypadków na wysokości Matarni. Na zdjęciu zdarzenie z maja tego roku. Jeden z wypadków na wysokości Matarni. Na zdjęciu zdarzenie z maja tego roku.

Węzły Gdynia Wielki KackMapkaMatarniaMapka to dwa czarne punkty na trójmiejskiej obwodnicy. Od początku zeszłego roku do połowy września 2023 r. doszło tam w sumie do ponad 200 kolizji i trzech wypadków, w których ranne zostały cztery osoby. Pomorscy policjanci sugerują instalację na ekspresówce odcinkowego pomiaru prędkości.



Na obwodnicy powinien pojawić się odcinkowy pomiar prędkości?

Stłuczka pięciu samochodów, jedna osoba lekko poszkodowana i utrudnienia na trasie trwające kilka godzin. Tak w środę, 13.09.2023 r., wyglądały poranne godziny szczytu na trójmiejskiej obwodnicy. Kilka godzin później, już po południu, na ekspresówce zderzyły się cztery inne auta.

Do obu wydarzeń doszło praktycznie w tym samym miejscu, na wysokości węzła Matarnia.Mapka

To jeden z czarnych punktów, jaki wskazują pomorscy funkcjonariusze.

- Analizując zdarzenia drogowe na drodze S6 w okresie od 1 stycznia 2022 do 13 września 2023 r. kumulują się one w dwóch rejonach:
  • Węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie doszło do 104 kolizji drogowych.
  • Węzeł Matarnia, w obszarze którego zarejestrowano 3 wypadki drogowe (4 osoby ranne) i 96 kolizji drogowych, w których poniesiono wyłącznie straty materialne.
- mówi asp. Marek Radliński z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że - na naszą prośbę - policjanci w przekazanych nam statystykach pod uwagę wzięli trójmiejski odcinek obwodnicy.

Dwa wypadki sparaliżowały obwodnicę. W sumie dziewięć aut Dwa wypadki sparaliżowały obwodnicę. W sumie dziewięć aut

Śmiertelny wypadek na końcowym odcinku ekspresówki



Oznacza to, że w wyżej wymienionych danych nie znalazł się poważny wypadek, do którego doszło w poniedziałek, 11.09.2023 r. Wówczas, na końcowym odcinku obwodnicyMapka, na wysokości miejscowości Juszkowo, zderzyły się auto osobowe z dostawczym. Dwie osoby jadące osobówką zginęły. Kierowca pojazdu dostawczego został poszkodowany. Obwodnica w kierunku A1 była zablokowana do godz. 17.



W tej sprawie śledztwo wszczęła prokuratura. Co udało się do tej pory wstępnie ustalić?

Wiemy więcej o śmiertelnym wypadku na obwodnicy Wiemy więcej o śmiertelnym wypadku na obwodnicy

- Z dotychczasowych ustaleń wynika, że kierujący pojazdem marki Ford Fusion, jadąc prawym pasem drogi S6 w kierunku miejscowości Rusocin, najechał na toczący się w zatorze drogowym pojazd marki Mercedes Sprinter. Pojazd marki Mercedes Sprinter miał włączone światła awaryjne w celu ostrzeżenia innych kierowców o spowolnieniu ruchu. Na skutek uderzenia pojazd marki Mercedes został wytrącony z toru jazdy i zjechał na prawe pobocze drogi, a następnie przewrócił się na lewy bok. Natomiast pojazd marki Ford Fusion zjechał na lewą stronę drogi i uderzył w bariery energochłonne oddzielające pasy ruchu - mówi prok. Mariusz Duszyński z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.

Od 2019 r. prawie 3 tys. kolizji na obwodnicy



Z kolei na analizowanym przez nas odcinku ekspresówki, od 2019 roku do połowy września 2023 r. odnotowano:
  • 115 wypadków,
  • 2980 kolizji,
  • 165 osób było rannych,
  • 4 osoby zginęły.


Jak poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?



Sytuację na ekspresówce analizują pomorscy policjanci. Ich zdaniem na bezpieczeństwo pozytywnie mógłby wpłynąć odcinkowy pomiar prędkości.

Korki po kolizjach na wysokości węzła Wielki Kack to ponura codzienność na ekspresówce.



- Przeanalizowano okres 3 lat pod kątem zdarzeń drogowych. Uwzględniono kwestie bezpieczeństwa podczas kontroli drogowych i możliwości stacjonarnego pomiaru. Biorąc powyższe pod uwagę, policja potwierdziła zasadność instalacji stacjonarnych urządzeń do pomiaru prędkości - mówi asp. Marek Radliński.
Co ciekawe, pomysł był jakiś czas temu analizowany przez Generalną Inspekcję Transportu Drogowego. W 2021 roku GITD poinformowało jednak, że Główny Inspektorat Transportu Drogowego nie planuje instalacji urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Dlaczego?

Przedstawiciele GITD tłumaczyli, że w ramach projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, przeprowadzona została analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, która uwzględniła szereg różnych czynników, w tym m.in.:
  • wypadkowość,
  • skalę zagrożenia,
  • źródła zagrożenia,
  • charakter infrastruktury,
  • najbliższe otoczenie.

Eksperci wskazali ponad 100 lokalizacji, na których odcinkowy pomiar prędkości powinien się pojawić. Trójmiejska obwodnica na "priorytetowej liście" się wówczas nie znalazła.

Przedstawiciele GITD tłumaczyli, że inspekcja kieruje się twardymi danymi, dotyczącymi chociażby wypadkowości na trasie i - w odpowiedniej hierarchii - wybiera miejsca, na których pojawi się kontrola.
15:39 3 PAźDZIERNIKA 23 (aktualizacjaakt. 17:25)

PILNE! Wypadek za Osową (65 opinii)

Kolizja 2 aut na obwodnicy za Osowa w stronę Gdyni. Jeden pas zablokowany
Kolizja 2 aut na obwodnicy za Osowa w stronę Gdyni. Jeden pas zablokowany

Opinie (445) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Węzeł Wielki Kack

    Przed tą przebudową jedyny wypadek jaki tam był to potrącenie pieszego który wlazł na obwodową. A teraz mamy 4 źle oznakowane pasy i ludzi którzy jadą tam 70 km/h

    • 0 0

  • Nie wiem co da odcinkowy pomiar prędkości jak obwodnica w tych dwóch miejscach nie stoi tylko w nocy
    Problem leży z droga która jest ciasna beż pobocza ,bez dość długiego rozbiegu jak i zjazdu
    A kolizję najczęściej zdarzają się stojąc w korku

    • 0 0

  • Czy przewiduje się również mandaty dla osób zajmujących się telefonem w trakcie prowadzenia pojazdu?

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Oczywiscie że powinien byc. (52)

    To co się wyrabia na obwodnicy, wieczne prześciganie jeden drugiego, zderzak w zderzak i jeszcze wbijanie się z pasa startowego to dramat. Niestety kultura kierowców leży, wiec trzeba zastosować środki zapobiegawcze.

    • 653 154

    • Prawy pas

      Jedź prawym pasem i zapewniam cię-nikt nie będzie Ci siedział na zderzaku.to proste-szanuj innych użytkowników i będziesz bezpieczny i szanpwany

      • 0 0

    • Jestem przekonany że jeszcze jeden radiowóz mógłby stać na zjeździe z obwodowej od Gdyni w stronę lotniska to zdecydowaie poprawiło by bezpieczeństwo ruchu.

      • 0 0

    • (2)

      Bękartom z gestapo za mało pieniędzy jeszcze? Ta zawszona formacja zamknęłaby pysk i zaczęła sama przestrzegać prawa

      • 7 40

      • Ale to wyborcy tuska (1)

        Chca ten odcinkowy pomiar. Widocznie maja dosc buraków z PO

        • 5 23

        • ale trzeba mieć zryty beret

          skup się podczas jazdy na tym, aby twoja jazda była jak najmniej uciążliwa dla innych kierowców zamiast dopasowywać który kierowca na jaką partię głosował

          • 2 0

    • wystarczy sie nie wlec na lewym, to nikt na zderzaku siedziec nie bedzie. Dla slimakow oraz nieumiejetnych prawy pas (9)

      • 33 123

      • (8)

        Tak? Na odcinku remontowanym jest ograniczenie do 50 kh/h. Nawet jak jadę 70, to siedzą mi na zderzaku albo wyprzedzają z prawej strony. Uprzedzę pytanie dlaczego jadę lewym pasem - bo z prawej jedzie sznur tirów.

        • 56 11

        • (7)

          Skoro Cię wyprzedzają prawym to znaczy, że nie jedzie tam sznur tirów.

          • 42 23

          • Z prawej jest też pas awaryjny, sherlocku... (2)

            A on dla naszych ułanów wygląda jak zwykły pas, tylko dziwnie wąski

            • 24 6

            • tak, zwlaszcza na tej obwodnicy wyprzedzaja pasem awaryjnym. Zjedz z lewego pasa na prawy i daj innym jechac (1)

              • 5 7

              • Przypominam, że tam jest ograniczenie do 50, więc jak jadę 70, to i tak jadę za szybko.

                • 4 4

          • (2)

            Są tacy co potrafią się wcisnąć pomiędzy tiry żeby wyprzedzić z prawej. Poza tym sokor jest ograniczenie do 50, to także lewym mam prawo jechać nawet 50.

            • 18 9

            • czyli jednak pomiedzy tirami jest miejsce dla umiejetnych a mistrzowie lewego pasa do nich nie naleza?

              • 2 1

            • Prawo, a nawet obowiązek!

              • 3 1

          • trafnie zauwazone

            • 1 0

    • I jeszcze notporyczne zajmowanie sie telefonem podczas jazdy. Ostatnio jechałem od Witomina do Ikea i naliczyłem 32 samochody (9)

      gdzie kierowcy mieli telefony w ręku lub przy uchu

      • 69 7

      • wprowadzić kare - 10 tyś zł za korzystanie z telefonu podczas jazdy (1)

        • 4 2

        • I karę 8 tyś za liczenie korzystających z telefonu podczas jazdy

          • 3 3

      • Dzisiaj też będziesz liczył?

        • 1 0

      • Telefony

        Powinieneś raczej skupić się na drodze, a nie na liczeniu telefonów

        • 4 5

      • I to jest prawdziwa przyczyna a nie predkosci gdzie obwodnica jak porusza sie 80km/h to jest juz sukces

        • 11 4

      • (3)

        Do tego doliczyć kierowców którzy zamiast skupić się na drodze liczą ile osób zajmuję się telefonem w trakcie jazdy.

        • 83 29

        • Zanim napiszesz cos mądrego to zrozum co ktoś napisał:)

          "jechałem" nie oznacza że prowadziłem:) Tak się składa że byłem pasażerem:)
          I co łyso Ci ?:)

          • 27 3

        • (1)

          oczywiście, że tak. Ja zwracam na takich uwagę bo mi wjadą w tył a to są sekundy.

          • 28 4

          • zapomniales dodac o zagrozeniu dla dzieci (bo to taki argument dla szczegolnie uzdolnionych intelektualnie)

            • 8 14

    • (5)

      Jest kilka miejsc na wysokości Gdyni gdzie na obwodnicy obowiązuje ograniczenie do 100 km/h i gdy jedziesz z taką prędkością to właściwie wszyscy ciebie wyprzedzają. Albo robimy 100 km/h na całej długości, albo stawiamy odcinkowe pomiary prędkości między wszystkimi zjazdami np. między Chwarznem a Karwinami w obie strony. To, że ktoś się zagapił i w korku wjechał pod ciężarówkę czy komuś w bagażnik to już inna sprawa. Ostatnio na wysokości Lipska (Niemcy) w 10 kilometrowym korku widziałem dwa najechania na tył stojących aut więc wszędzie może się to zdarzyć zwłaszcza gdy ktoś nie potrafi jeździć autem z automatem i ma za dużo ekranów przed sobą.

      • 18 8

      • (1)

        Co ty za głupoty gadasz, sam jeżdżę zgodnie z przepisami wyprzedzają owszem, ale nikt mi na prawym na zderzaku nie siedzi. Tylko mam ustawiona prędkość na limicie i nie faluje mi 100-80 bo w tedy nie dziwne ze Cie doganiają skoro trzymac prędkości nie potrafisz.

        • 11 9

        • Tempomat na obwodnicy?

          Czytaj dokładnie. Gość nie napisał, że mu ktoś na zderzaku jechał na prawym pasie tylko trzymał się ograniczenia 100 km/h, a wszyscy szybcy go wyprzedzali. Sam widuję, jak tam grzeją ci z tablicami gwe, gpu, w, k, dw czy P, o minutówkach nie wspomnę jadąc w stronę Cisowej.

          • 3 0

      • Głównym problemem nie jest nawet jazda z prędkością 120 km/h, ale jazda na zderzaku (1)

        Nawet przy 70 km/h to się kończy stłuczką
        Na debi*i nic odcinkowy nie pomoże, a policja ma wylane na temat i woli stać z "suszarką" na drogach dojazdowych

        • 14 2

        • nie blokuj lewego pasa to ni nikt na zderzaku wisiec nie bedzie

          • 4 9

      • Mi w Trójmieście dwukrotnie wjechania w tył auta w korku

        • 2 0

    • Co da pomiar prędkości? (5)

      Wypadki są w godzinach szczytu, gdzie nie da się jechać więcej niż 100 km/h. Problemem jest nie prędkość a gęstość ruchu. Coś co mogłoby dać jakikolwiek efekt to urządzenia mierzące odległość miedzy pojazdami. Niemniej, jedyna szansa na poprawienie sytuacji na obwodnicy jest nowa obwodnica metropolitarna + sprawnie działająca PKM

      • 38 5

      • Już mówię co da pomiar prędkości... (4)

        .... Wszyscy którzy się zagapią i przekroczą prędkość np przy wjeździe do takiej strefy zaczną ni z tego ni z owego nagle hamować na pustej drodze dużo poniżej prędkości dopuszczalnej tak, aby im się średnia prędkość na pomiarze zgadzała, będzie to doprowadzać do jeszcze większej ilości niebezpiecznych zdarzeń i kolizji.

        • 14 15

        • ja jak sie zagapie bede zwalniac do 60 aby sie wyrownalo (1)

          • 4 4

          • tego wlasnie wiekszosc ludzi tutaj nie rozumie

            • 1 0

        • Bo nasi kierowcy

          To dziwni są, lecą na limicie do 80km/h z prędkością 100. Gdy zobaczą suszarkę to dla pewności zwalniają do 50. Po prostu na nic nie zwracają uwagi i nawet nie wiedzą jaki limit obowiązuje na danym odcinku drogi.

          • 3 0

        • no i przecież o to chodzi bo przecież nie o żadne bezpieczeństwo

          • 9 7

    • Chcemy odcinkowy pomiar

      To przyspieszy ruch aut

      • 0 1

    • Kiedy ty jechales obwodnica ostatni raz? 5lat temu? Obwodnica to korkownica lacza sie ekspresowki z Wawy i Lodzi (2)

      na tym jednym kawalku sciska sie ruch z 2 ekspresowek, a wypadki na Matarni sa bo przez cale lato stawiaja bariere dzwiekochlonna dla jakiegos developera, bo nie uwierze, ze dla dzialkowcow. Skoro po przeciwnej stronie buduje sie Majland tzn, ze po tesj decyzje sa juz podjete. Tylko jakby panstwo budowalo bariere dla developera to bylby krzyk, a tak cyk bedzie dla dzialkocow a za roczej im sie to zabierze i postawi nowe osiedla.

      • 7 3

      • A gdzie mieszkają ta Wawa i Lodzia? (1)

        • 1 0

        • Na Wrzeszczu

          • 0 0

    • bez dystansu

      Sam napisales ze problemem jest nietrzymanie dystansu a nie predkosc

      • 1 0

    • Na węźle Matarnia nie ma jakiegoś specjalnego wyprzedzania. Jest włączenie się jadących ze Słowackiego

      Możemy sobie dywagować o wyprzedzaniu, ale tam nawet nie ma miejsca na wyprzedzanie. Lewy pas łaczy się z wjazdem ze Słowackiego, Ja bym tak naprawdę chciał wiedzieć, jakie są prawdziwe powody wypadków czy stłuczek, a nie szafowanie steoretypami o szybkiej jezdzie. Każdy, kto tam jeździ wie, że w godzinach szczytu węzeł w stronę Gdyni jest permanentnie zapchany. Jak można przekraczać prędkość, jak tam się jedzie 10, 20 czy 30km /h? Moim zdaniem winne są nieuwaga i wymuszanie pierwszeństwa.

      • 2 0

    • Limit na tak zatloczonej obwodnicy to pownno byc 100kmh

      • 2 2

    • Jeżdzę dużo po całej Polsce (7)

      ale obwodnica to wg mnie najniebezpieczniejsza z dróg. Buta, egoizm, chamstwo i brak kultury. Jeżdżenie tą drogą to dosłownie walka o życie.

      • 70 10

      • Witamy w bastionie PO

        • 7 14

      • Obwodnica vs A2 k W-wy (4)

        A jak się ma wg Waści, obwodnica 3M vs A2 k W-wy - tam to dopiero jest hardcore...
        Co nie znaczy, że nasza obwodnica jest bezpieczna...

        • 28 1

        • Co nie znaczy, że nasza obwodnica jest bezpieczna... (3)

          " Od początku zeszłego roku do połowy września 2023 r. doszło tam w sumie do ponad 200 kolizji i trzech wypadków, w których ranne zostały cztery osoby." Ani jednej ofiary śmiertelnej przez 18 miesięcy. Ograniczyć prędkość do ...może 55km/h ?

          • 2 16

          • Ani jednej ofiary śmiertelnej przez 18 miesięcy? (2)

            https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Smiertelny-wypadek-na-obwodnicy-Droga-zablokowana-n179901.html

            • 9 0

            • Ukraińcy się widocznie nie wliczają (1)

              • 8 8

              • Pyt powinno byc inne, co oni robili u nas a nie byli u siebie?

                • 2 5

      • Najgorzej to chyba jednak na A4 jest.

        • 6 0

  • Kontrola na pasie wyłaczonym z ruch

    Barany prawie codziennie stoją bezprawnie(lepszy sort?) na pasie wyłączonym z ruchu!dlaczego?kto na to pozwala?(ten os głośnika,czy też rakiety?).Mimo tego,że jak piszą, ten węzeł ma wyższą wypadkowość,to nie jest miejsce,by karać tych co jadą zamiast 60ciu-70 na/h.

    • 0 0

  • Cała obwodnica od bramek po Chylonie powinna byc odcinkowym pomiarem prędkości.....i to od jutra!!! (4)

    • 72 29

    • CO TY

      wiesz, ilu d**ili przeżyje do pojutrza

      • 0 0

    • Tak, jak najbardziej. Ale najpierw niech ma po 3 pasy w każdym kierunku + pas awaryjny

      Problemem nie jest prędkość. Problemem jest niewystarczająca przepustowość. Ograniczenie prędkości spowoduje ogromne korki i jeszcze więcej kolizji - co prawda mających miejsce przy mniejszej prędkości więc można by rzec - mniej tragicznych w skutkach. Będzie zatem bezpieczniej - bo wszyscy będą stać, zamiast jechać.

      • 3 4

    • Prędkość to jedno, ale siedzenie na zderzaku to drugie. (1)

      • 8 3

      • to kamery też potrafią zmierzyć

        • 11 1

  • korki ,korki i jeszcze raz korki

    A śmiertelne wypadki spadną do zera. Bez recepty kupić nerwosol , a dla niecierpliwych byczków -pampersów ćwiczenia - wdech wydech wdech wydech i nieduży młotek ,żeby walnąć się w łeb, dla orzeźwienia

    • 0 0

  • Wszyscy mówią jak to nie potrafimy jeździć na ekspresówkach. A jak w polsce uczą w szkołach jazdy młodych kierowców. (1)

    Czy ktoś uczy młodych jazdy na obwodnicy?
    Czy ktoś uczy jak włączyć się sprawnie do ruchu na obwodnicy?
    Czy ktoś uczy jak zjeżdżać z obwodnicy (często ten co zjeżdża -zajeżdża drogę temu włączającemu się - a gdyby zdjął nogę z gazu to by jeden i drugi zrobiłby to bezkolizyjnie...
    Co musisz umieć na egzaminie na prawko - parkować na linijkę, a nie przejechać się obwodnicą?
    Czy widział ktoś, kiedyś ELKĘ na obwodnicy czy pojazd WORDU z egzaminatorem na obwodnicy...???

    • 1 0

    • Ja Lką byłem 15 lat temu

      • 0 0

  • Nie w tym tkwi problem

    Ok, prędkość może mieć znaczenie przy szybkości reakcji kierowcy na zagrożenie. A na obwodnicy, ze względu na duży ruch, cały czas się dzieje. Może i samochody pojadą wolniej, ale nie będzie ich mniej, a nieuwaga kierowców, tarasowanie lewego pasa (czy to jazda przy wolnym prawym, czy jazda 90km/h przy prawym 80km/h), wciskanie się między samochodami, jazda na zderzaku i brak zachowania odległości, zajeżdżanie drogi, nierozpędzenie się na pasie wlotowym to są realne problemy obwodnicy. Odcinkowy ich nie rozwiąże. Żeby zmniejszyć gęstość ruchu, przydałby się trzeci pas (już widzę jak go budują haha), ale najpierw kierowcy musieliby nauczyć się zjeżdżać na prawy przy pierwszej możliwej okazji (a nie jadę jak mi wygodnie). Przy trzech pasach to nagminne, że większość jedzie środkowym, prawy pusty (bo wstyd), a na lewym Meriva wyprzedza z prędkością 85km/h. To według mnie największy problem poczucie, że jest się najważniejszym na drodze i myślenie ja se tak mogę jechać, co mi zrobią.

    Jeśli odcinkowy miałby już powstać, to tylko ze zmiennym ograniczeniem w zależności od natężenia ruchu (w godzinach szczytu np. 90km/h, a poza 120km/h). Ale wciąż podkreślam: problemem nie jest prędkość, tylko chaos powodowany przez kierowców olewających innych uczestników ruchu (czy jadą wolno, czy szybko, to nie ma specjalnego znaczenia).

    I jeszcze na koniec: Ludzie, jak już jest ten codzienny korek, rozjedźcie się delikatnie na pobocza, zróbcie ten korytarz życia. On ma sens wtedy, kiedy jest gotowy i czeka na ewentualny przejazd służb ratunkowych, a nie jak już pogotowie jest za twoim bagażnikiem, to nie daje im właściwie nic. A jeżdżąc i zjeżdżając delikatnie, najczęściej spotykam się z pierwszym lepszym gościem, który chyba myśli, że to po to, żeby sobie na rząd samochodów przede mną popatrzył. I na pohybel do środkowej linii

    Jak się zacznie za kierownicą używać mózgu, a nie telefonu czy swojego przerośniętego ego, to problemy się same rozwiążą. Pozdrawiam! :)

    • 1 0

  • Węzeł Wielki Kack - 104 kolizje

    Ciekawe ile z tych kolizji miało miejsce na drodze w stronę Gdańska w okolicach zwężania się 3 + rozbiegówka do 2 pasów.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane