- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (96 opinii)
- 2 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (85 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (61 opinii)
- 4 Mieczysław Struk wybrany na marszałka (65 opinii)
- 5 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (418 opinii)
- 6 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (955 opinii)
Dwa warianty budowy Nowej Politechnicznej
Budowa trasy tramwajowej Nowej Politechnicznej wymusi wyburzenie od 27 do 34 nieruchomości w zależności od wybranego przebiegu. Brak zgody Politechniki Gdańskiej na poprowadzenie tramwaju ul. Siedlicką oznacza zrównanie z ziemią budynków wzdłuż ul. Do Studzienki.
Politechnika nie chce tramwaju, więc będą wyburzenia
Niezależnie od wybranego wariantu, do wyburzenia przeznaczono budynki wzdłuż ul. Do Studzienki po stronie kampusu Politechniki Gdańskiej. To efekt braku zgody uczelni na poprowadzenie tramwaju przez ul. Siedlicką , który pozwoliłby uratować przed rozbiórką istniejącą zabudowę.
Czytaj też: Tramwaj z Południa przez kampus Politechniki Gdańskiej
porównać
Dodatkowo, przy prowadzeniu torów przez ul. Do Studzienki aż do skrzyżowania z al. Grunwaldzką, do wyburzenia przeznaczone zostaną trzy kamienice między ul. Fiszera a aleją. W tym wariancie zaplanowano też poszerzenie jezdni, która otoczy torowisko na odcinku Pileckiego - Grunwaldzka.
W wariancie przebiegu tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie przewidziano wprawdzie tak dużej przestrzeni dla samochodów, ale pozostawione zostają rezerwy niezagospodarowanego terenu, które pozwolą w bliżej nieokreślonej przyszłości na poszerzenie ul. Do Studzienki.
Czytaj też: Do Studzienki: od wiejskiej drogi po szeroką arterię?
Materiał archiwalny
Materiał archiwalny
Ograniczenie drgań
W obu wariantach, na odcinkach najbliżej al. Grunwaldzkiej, dla ograniczenia drgań zastosowana zostanie "najnowocześniejsza zintegrowana nawierzchnia torowo - drogowa z szyną tramwajową w otulinie z mas poliuretanowych". Dodatkowo w wariancie przez ul. Boh. Getta Warszawskiego postuluje się ograniczenie ruchu samochodowego tylko do pojazdów mieszkańców.
Możliwa budowa jezdni obok torów
Dalszy przebieg, oddalony od al. Grunwaldzkiej, nie posiada już wariantów. Tramwaj wprowadzony zostaje w tzw. rezerwę ul. Nowej Politechnicznej , choć jeszcze niedawno brano pod uwagę zbliżenie go do ul. Sobieskiego , wzdłuż której koncentruje się zabudowa w tej części Wrzeszcza.
Ułożenie szyn w rezerwie ul. Nowej Politechnicznej ma pozwolić w przyszłości na "rozbudowę [rezerwy] o dodatkowe jezdnie". To oznacza, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom urzędników, nadal brane jest pod uwagę doprowadzenie do zatłoczonego już Wrzeszcza szerokiej drogi, którą wjedzie więcej aut z górnego tarasu.
Czytaj też: Biuro Rozwoju Gdańska: Nowa Politechniczna nie będzie miejską autostradą przez Wrzeszcz oraz Nowa Politechniczna: kameralna ulica czy szeroka arteria?
Tunelem na Morenę
Na wysokości zbiornika retencyjnego Wileńska tramwaj będzie skręcał w kierunku ul. Wileńskiej i wjeżdżał na Morenę (Piecki-Migowo) tunelem, który jest niezbędny dla pokonania znacznych różnic wysokości, a przy okazji ograniczy hałas pojazdów.
Od ronda Pana Cogito do włączenia się w istniejącą sieć tramwajową wzdłuż ul. Rakoczego tory przewidziano w pasie rozdziału ul. Jaśkowa Dolina. Będzie to tzw. pas autobusowo-tramwajowy, a więc poruszać się po nim będą mogły również autobusy (na wzór pobliskiego rozwiązania wokół przystanku Warneńska).
Smoluchowskiego w obu kierunkach
W ramach realizacji nowego odcinka sieci tramwajowej, zgodnie z decyzją środowiskową, planowana jest także przebudowa ul. Smoluchowskiego . Na odcinku od ul. Sobieskiego przez tzw. ul. Nową Medyków do al. Zwycięstwa stanie się ona ulicą dwukierunkową. Wymusi to wyburzenie niewielkiego budynku przy al. Zwycięstwa 40 .
Łącznie na całym przebiegu do wyburzenia przewidziano 27 obiektów przy wariancie przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i 34 obiekty w wariancie przez ul. Do Studzienki aż do al. Grunwaldzkiej.
Zgodnie z dotychczasowymi zapowiedziami, inwestycja ma być realizowana w ciągu najbliższych kilku lat z wykorzystaniem dofinansowania unijnego. Uzyskanie tzw. decyzji środowiskowej jest jednym z kilku etapów przygotowań do projektu budowlanego i wreszcie uzyskania pozwolenia na budowę, a następnie rozpoczęcia prac w terenie.
Opinie (251) 6 zablokowanych
-
2016-11-23 08:41
Tam w ogole nie powinno byc zadnego tramwaju!!!
Jakis chory, szatanski pomysl!!!!- 13 5
-
2016-11-23 08:18
Czemu nikt nie rozważa opcji Nowej Politechnicznej
przez trasę wzdłuż ul. Schuberta? Ciągle tylko debaty nad Do studzienki i BGW, a odcinek który miał być odciążony właśnie dzięki tej linii odszedł w zapomnienie...
- 16 2
-
2016-11-23 07:54
ktoś che przytulić grubą kasę!!!
Skąd się wzięło tyle budynków do wyburzenia na ul. Do studzienki. Według załączonego projektu widać że część linii przebiegać będzie przez działki a na ul Do studzienki do wyburzenia byłyby 7 budynków w tym jeden użytkowy oraz Jantar w którym i tak nic się nie dzieje.
Koszt rozbiórki budynków przy Getta Warszawskiego jest o wiele droższy niż przy ul. Do Studzienki. Znaczenie historyczne też jest znaczne.
Mam porównanie z budową linii tramwajowej w Bydgoszczy przez ul. Gdańską.- 14 3
-
2016-11-23 07:47
Nic nie burzyć. Dość już koszmarów w stylu trasy słowackiego. Wiochmeni niech się przesiądą do komunikacji publicznej. Miasta są dla ludzi.
- 24 6
-
2016-11-22 21:23
Tramwaj przez Boh. Getta na akumulatorach i wygłoszone torowisko (5)
Oto klucz do sukcesu. Ul. Bohaterów Getta Warszawskiego to najlepsza opcja, bo tramwaj wpuszczony w skrzyżowanie z Miszewskiego/Grunwaldzką zakorkowałby to miejsce na Amen. Mieszkańcy kamienic nie mają się czego obawiać, bo dzisiejsze technologie ograniczą negatywne skutki przejazdu tramwaju przez ich ulicę. Nie trzeba nawet wieszać sieci trakcyjnej (tramwaj mógłby jechać na zasilaniu akumulatorowym), a wygłuszone torowisko dopełniłoby szczęścia.
- 29 28
-
2016-11-22 21:58
I kupowac specjalnie na jedna linie kilkakrotnie drozsze tramwaje akumulatorowe (4)
bezsens .
Od lat 30 tych jest przygotowana przez Niemcow rezerwa pod tramwaj i teraz powinno ja się wykorzystać a nie słuchac się jakichś organizacji którzy chcą zapobiec rozbiorce zabudowy tymczasowej przewidzianej do rozbiórki już w momencie jej budowy..- 14 10
-
2016-11-22 22:07
Kto mówi, że kilkukrotnie? (2)
Tramwaje z akumulatorami na przejechanie max. 500 metrów nie są wcale kilkukrotnie droższe, jedynie np. zamiast 16 wozów bez akumulatorów kupiłoby się 15 z akumulatorami. Kilkukrotnie to gdybyśmy mówili o zasilaniu na kilka kilometrów. A linię i tak i tak zbudować trzeba, więc tramwaje pewnie będą wliczone w budowę trasy.
- 9 3
-
2016-11-22 22:18
(1)
Chcesz kupić o jeden tramwaj mniej niż potrzeba?! Tym samym zabrać 200 miejsc dla pasażerów?!
Tylko nie płacz potem że w pozostałych będzie tłok i nie proś wtedy o więcej kursów- 2 11
-
2016-11-23 07:29
a nawet 350 osób, bo maja kupować już 7 członowe
- 3 0
-
2016-11-22 22:08
Każdy nowy tramwaj ma akumulatory, które pozwolą pokonać ten odcinek. To raptem kilkadziesiąt metrów.
- 12 3
-
2016-11-22 21:19
(5)
Skąd Gdańsk ma na to wszystko kasę??!!
- 9 12
-
2016-11-23 07:27
jest bogatym miastem, bo ma poorty i stocznie i inne firmy
a nie festiwale, nieczynne lotniska i infoboxy do wystawiania własnych fantazji
- 7 3
-
2016-11-23 00:20
Adam Pawłowicz sprzedaje swoje mieszkania i z własnej kiesy sypie na inwestycje
- 10 1
-
2016-11-22 22:46
Bo nie wydaje na openera
- 15 2
-
2016-11-22 22:39
sie umie zdobywac unijne dotacje
to się ma ;)
- 12 3
-
2016-11-22 21:28
Z podatkow w paliwie. Loll
- 6 6
-
2016-11-22 21:15
Totalna głupota, jedynym sensownym wariantem jest ten "stary" czyli (4)
... pod wiaduktem na Morenę, łączący się z Nową Bulońską Północną, na której o ironio ma być nawet przystanek tramwajowy "Nowa Politechniczna"
- 42 9
-
2016-11-22 22:31
no chyba dla Ciebie (3)
na Morenie mieszka trochę więcej osób niż na Jasieniu
- 2 12
-
2016-11-23 06:30
Morena ma autobusy na Jaskowej ktorymi zjedzie do Wrzeszcza (1)
szybciej od planowanego tramwaju
- 10 0
-
2016-11-23 07:26
chyba nigdy tym autobusem "szybciej" nie zjeżdżałeś do Wrzeszcza...
- 2 9
-
2016-11-22 23:12
I tak w godzinach szczytu nikt z Moreny nie da rady dosiąść się do tramwaju. Poza tym to miała być trasa Gdańsk-Południe - Wrzeszcz, a nie Morena - Wrzeszcz.
- 13 2
-
2016-11-23 06:36
Zrobcie wariant inny niz przy Sadzie to zapomnijcie o mpim glosie w wyborach
Stary wiariant jako jedyny dawal cos Gdanskowi Poludnie - bez niego mozecie sie cmoknac bo znam bardzo duzo osob ktore uwazaja ze bledem jest kolejny tramwaj na Morene - oplacone trolle lobbujace za tym rozwiazaniem tego nie zmienia
- 20 2
-
2016-11-23 06:35
Powiem tak: j***e mnie ten tramwaj - wspólny bilet i jeden przewoźnik. Chciwe ch***ki.
- 7 1
-
2016-11-23 05:48
Siedlecka to najlepszy wybór!
Czy Politechnika, to udzielne księstwo. Optimum dla trasy, to Siedlicka! Państwowa uczelnia i państwowe tereny, czy autonomia tej szkółki nie jest zbyt wielka!
- 11 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.