• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa weekendy bez tramwajów na al. Hallera w Gdańsku

Ewelina Oleksy
5 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Trwają prace przy modernizacji sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera. W ten i kolejny weekend nie pojadą tam tramwaje. Trwają prace przy modernizacji sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera. W ten i kolejny weekend nie pojadą tam tramwaje.

Przez dwa najbliższe weekendy przez al. HalleraMapka nie będą jeździły tramwaje. Powód? Modernizacja sieci trakcyjnej pod wiaduktem, gdzie regularnie dochodzi do jej zrywania przez ciężarówki, które się tam nie mieszczą.



Odczujesz brak tramwajów na al. Hallera?

Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, przez dwa najbliższe weekendy, 05. i 06.12.2020 r. oraz 12 i 13.12.2020 r. al. Hallera, na odcinku od al. ZwycięstwaMapka do ul. KlinicznejMapka, w obu kierunkach, nie będą jeździły tramwaje.

- Przeprowadzona zostanie tam modernizacja sieci trakcyjnej, co pozwoli zminimalizować ewentualne utrudnienia dla pasażerów, w przypadku uszkodzenia sieci pod wiaduktem kolejowymMapka - informuje ZTM.
Najważniejsze zmiany dotyczą linii 2, 3 i 5.

  • Tramwaje linii 2 i 3 nie będą obsługiwać przystanków przy al. Zwycięstwa
  • Tramwaje linii 5 będą kursować na trasie Nowy Port - Brzeźno - Wyspiańskiego - Węzeł Kliniczna


Zmiany dotyczą także linii 8 i 12.

- Pierwsze zmiany w kursowaniu tramwajów wprowadzone zostaną tuż po północy, w nocy z piątku na sobotę 04/05.12.2020 r. Kurs linii 8 o godz. 23:47 z pętli "Stogi" do przystanku "Strzyża PKM", zostanie wykonany przez al. Zwycięstwa, bez obsługi przystanków Pl. Solidarności, Stocznia SKM, Stocznia Północna, Twarda i Kliniczna - podaje ZTM.

Rozkład jazdy Gdańsk



Informacje o organizacji komunikacji tramwajowej w związku z modernizacją sieci trakcyjnej można również uzyskać od Centrali Ruchu ZTM w Gdańsku - telefon całodobowy 58 520-57-75.

Kłopotliwy, ale konieczny remont



Przedstawiciele ZTM tłumaczą, że wstrzymanie ruchu tramwajowego aż na dwa weekendy "wynika wprost z procesu technologicznego".

ZTM dostosowuje się w ten sposób do woli wykonawcy prac związanych z podniesieniem trakcji przy wiadukcie na al. Hallera. Choć początkowo wykonawca deklarował, że będzie przeprowadzał remont bez wstrzymywania ruchu tramwajowego, czyli głównie w godzinach nocnych. Jak widać, okazało się to niemożliwe.

Prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera rozpoczęły się w listopadzie. Według harmonogramu ich zakończenie przewidywane jest na koniec grudnia tego roku. Inwestycja pochłonie blisko 560 tys.zł.

Film z listopada tego roku, gdy rozpoczynały się prace



Problem, z którym miasto walczy od lat



Zrywanie trakcji tramwajowej pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera przez nieprzepisowo przejeżdżające tamtędy pojazdy ciężarowe to problem, który Gdańsk próbuje rozwiązać od lat. Trwająca właśnie przebudowa ma sprawić, że w przypadku uszkodzenia sieci przez ciężarówki, tramwaje nie będą już z automaty unieruchamiane.

- Głównym założeniem przebudowy jest montaż na sieci trakcyjnej od strony ul. Klinicznej dodatkowych izolatorów sekcyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przypadku uszkodzenia sieci trakcyjnej pod wiaduktem, ruch tramwajowy na głównych ciągach komunikacyjnych, czyli na al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej będzie mógł odbywać się bez zakłóceń - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Wszystko o podnoszeniu trakcji na al. Hallera



Ponadto wymienione zostaną elementy konstrukcyjne sieci trakcyjnej, m.in. przewody jezdne, zawieszenia poprzeczne oraz izolatory. To one były najczęściej uszkadzane przez przejeżdżające pod wiaduktem ciężarówki. Z kolei dzięki montażowi dodatkowego słupa przy wiadukcie od strony ul. PiramowiczaMapka oraz wymianie osprzętu sieciowego, cała sieć trakcyjna w rejonie wiaduktu zostanie maksymalnie podniesiona.

- Poskutkuje to zwiększeniem skrajni dla przejeżdżających pojazdów i zmniejszeniem ryzyka jej uszkodzenia - wskazuje Kiljan.

Do tego typu zdarzeń regularnie dochodziło pod wiaduktem. Film archiwalny

Dwa weekendy bez tramwajów na al. Hallera

Linia 2 W kierunku Łostowic od przystanku "Wyspiańskiego" 02 do przystanku "Dworzec Główny" tramwaje pojadą trasą: al. Hallera - ul. Kliniczna - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Wały Piastowskie - Podwale Grodzkie. W kierunku Oliwy od przystanku "Dworzec Główny" 01 do przystanku "Wyspiańskiego" 01 trasa ulicami: Podwale Grodzkie - Wały Piastowskie - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Kliniczna - al. Hallera. Tramwaje zatrzymywać będą się na wszystkich przystankach na trasie objazdowej.

Linia 3 W kierunku Chełmu od przystanku "Wyspiańskiego" 02 do przystanku "Dworzec Główny" 02 obowiązywać będzie trasa: al. Hallera - ul. Kliniczna - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Wały Piastowskie - Podwale Grodzkie. W kierunku Brzeźna od przystanku "Dworzec Główny" 01 do przystanku "Wyspiańskiego" 01 tramwaje pojadą ulicami: Podwale Grodzkie - Wały Piastowskie - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Kliniczna - al. Hallera. Tramwaje zatrzymywać będą się na wszystkich przystankach na trasie objazdowej.

Linia 5 Linia będzie funkcjonować na trasie Nowy Port - Brzeźno - Wyspiańskiego - Węzeł Kliniczna. Wprowadzony zostanie specjalny rozkład jazdy.

Linia 8 Kursy ze Stogów do przystanku "Strzyża PKM" będą wykonane stałą trasą do przystanku "Kliniczna" 01, a następnie trasą objazdową przez Zaspę i Oliwę.

Linia 12 W zamian za skróconą trasę linii 5, tramwaje linii 12 będą dojeżdżać nie jak obecnie do Oliwy, a do pętli Zaspa przez Żabiankę i Przymorze.
14:20 6 GRUDNIA 20

Trwa modernizacja trakcji na Hallera (10 opinii)

Chodzi podwyższenie sieci trakcyjnej dla tramwajów pod wiaduktem kolejowym na Hallera, która często jest zrywana przez ciężarówki.


Chodzi podwyższenie sieci trakcyjnej dla tramwajów pod wiaduktem kolejowym na Hallera, która często jest zrywana przez ciężarówki.


Miejsca

Opinie (101) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • A nie lepiej podnieść most

    od razu o metr to nawet piętrowe ciężarówki by jeździły

    • 0 0

  • (1)

    A wystarczyłoby zagłębić tam ulicę powiedzmy o 30 -40 cm na odcinku 100 metrów i byłoby po kłopocie.

    • 3 2

    • bzdura totalna

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    może już czas na nowy wiadukt? (16)

    w ten sposób wydajemy tylko kasę, a problem nigdy nie zniknie

    • 31 23

    • Tam to trzeba budynki powyburzać tak, aby zrobić z tej drogi coś sensownego. Droga zapycha się stwarzając niebezpieczne sytuacje. Ten skrót obok szkoły, który kierowcy stosowali pokazuje niczym udeptane ścieżki drogę, którędy domyślnie ludzie chcą jechać. Niestety, w Polsce zamiast na ścieżkach robić chodnik, to stawia się barierki. Polacy Polakom.

      • 0 0

    • będzie coraz gorzej (8)

      na Hallera i w Letnicy powstają nowe osiedla, ruch pod wiaduktem będzie coraz większy, brak prawoskrętów tworzy korki, Piramowicza odwrócona, w Operze słychać piski tramwajów,

      • 9 6

      • Co maja nowe osiedla do tego ze TIRowcy nie patrza na znaki?????

        • 0 0

      • (6)

        Nowy wiadukt, bo raz na jakiś czas jakaś ameba niszczy sieć trakcyjną? Wyborny żart :)
        Skoro już żartujemy to proponuję całkowicie zamknąć tam ruch samochodowy. Koszt żaden, a korzyści ogromne. Tiry nie będą zrywać drutów. Nikt nie będzie narzekał, że Piramowicza odwrócona. A korki na trasach objazdowych będą tak ogromne, że parę osób może przekona się do komunikacji miejskiej albo do roweru i przestanie nam zatruwać powietrze.

        • 8 4

        • Tak jest (3)

          Niech wszyscy chodzą piechotą i płacą podatki na zarobki tysięcy urzędników, którzy niczego nie potrafią załatwić skutecznie.

          • 6 3

          • (2)

            A dlaczego piechotą?

            • 1 2

            • Bo jest plandemia (1)

              i mało kto chce się narażać

              • 3 3

              • czemu sam sobie mówisz "nie"?

                • 0 0

        • ten wiadukt jest za wąski na taki ruch, i bez tirów nie daje rady!

          • 0 0

        • ale ruch dla Tirów jest pod wiaduktem zamknięty....

          • 3 0

    • (3)

      W Stanach wymieniają taki wiadukt w jeden dzień.

      • 1 9

      • USA przoduje w rankingu najgorszego stanu technicznego obiektów mostowych.

        Nasze wiadukty i mosty są w o niebo lepszym stanie niż u nich. Jak już się wzorować, to na kimś sensownym. A już w ogóle to najlepiej pisać hejty mając jakieś pojęcie o temacie.

        • 0 0

      • A może w godzinę? (1)

        • 3 0

        • to w Chinach

          • 2 0

    • Nie juz czas zastąpić tramwaj autobusem!I zlikwidować trakcje pod wiaduktem która jest tylko kosztowna

      ale i problemowa.

      • 1 6

    • kiedyś był pomysł na drugi wiadukt przy SKM Politechnika

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Miało być tylko nocą (6)

    Przypadkiem nie było w umowie, ze ma byc robione tylko w godzinach nocnych?
    Wykonawcy w Gdansku robia co chca, sami ustalaja sobie harmonogram prac a wlodarze tylko przyklepują nie licząc żadnych kar za opoznienia itp.

    • 48 9

    • Njalepsze i bez kosztowe rozwiazanie to zlikwidowac tą linie i zastapic autobusem!! (1)

      Ale tego umysł urzędników nie ogrania musi być wszystko drogo i jak najwięcej kosztować bo to kasa podatnika!

      • 3 6

      • Postawic tam pancerna bramownice a nie jakies tam blaszki, taka pancerna bramownica aby zatrzymywala tirowcow tak jak most

        • 0 0

    • dokładnie !!!!!!! (1)

      miało być tylko nocą i 5cm a z informacji podniosą tylko 2 cm. Powinni im nie zapłacić lub obciąć wynagrodzenie.

      • 4 3

      • 2cm na 560tys PLN - ta jakas kpina - widze zatem ze towarzystwo bawi sie na calego

        • 1 0

    • Ale Wiesz czy Ci się wydaje? (1)

      • 7 4

      • Zgodnie z zapisami umowy wykonawca będzie miał obowiązek prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego. Oznacza to, że prace będą odbywać się nocami, w godzinach 0:00-4:00. W szczególnych przypadkach, po uzgodnieniu z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, prace mogą być wykonywane w innych godzinach, np. w dni wolne od pracy. Nie przewiduje się natomiast całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
        Nie wydaje mi się.

        • 8 1

  • I tak jak w tym przypadku tak we wszystkim nas oszukują

    Remontl miał być w nocy tak przekonywali, a teraz 2 weekendy bez tramwaji. Wielkie zamieszanie o 5cm, strata pieniędzy podatników. Tak wydają kasę mieszkańców, lekką ręką

    • 1 0

  • Nie jeżdżę komunikacją bo nie będę zakładać żadnych maseczek - kagańców dla niewolników (2)

    • 20 21

    • (1)

      Nie zapomnij jeszcze dopowiedzieć do kompletu, że ziemia jest płaska a 5g roznosi koronę:). O szczepionkach już wgle nie wspominając;)

      • 11 9

      • Co ma płaska ziemia do kagańców?

        Lemingu

        • 1 1

  • Niezle bezmuzgi robia w zdiz,zkm,i u.m miasta skoro zamiast postawic bramownice przed wiaduktem to oni wydaja grubą kase na (1)

    Podnoszenie bez sensu trakcji-grubo... pytam sie gdzie cba i nik???kogo szwagier zarobi na tej bezsensownej robocie???

    • 4 2

    • przeczytaj cały tekst ze zrozumieniem .... zacytuję kolejny raz " Głównym założeniem przebudowy jest montaż na sieci trakcyjnej od strony ul. Klinicznej dodatkowych izolatorów sekcyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przypadku uszkodzenia sieci trakcyjnej pod wiaduktem, ruch tramwajowy na głównych ciągach komunikacyjnych, czyli na al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej będzie mógł odbywać się bez zakłóceń"

      • 1 0

  • (2)

    Czyli dotarcie w te weekendy, z południowych dzielnic Gdańska, do przystanków przy Al. Zwycięstwa, tylko jedną linią, jeżdżącą max co 20 minut? Ah to promowanie komunikacji miejskiej.

    • 0 2

    • (1)

      Przecież przy dworcu można się przesiąść na 9 albo 12 albo przejść ze Stoczni SKM na drugą stronę.

      • 1 1

      • Jeśli przesiadki tak zgrane jak zawsze to powodzenia

        • 1 1

  • Kolega z Gdańska mówił mi, że dobrze że jest remont tej ulicy bo to najgorsza droga w Gdańsku (3)

    Ja z niedowierzaniem, najgorsza? To przyjedź do mnie do Gdyni, zobacz ulicę Kwiatkowskiego, Dąbka, Hutniczą.

    • 10 10

    • ?

      No ale stwierdzenie dotyczy najgorszej ulicy w Gdańsku nie Trójmieście i Gdyni.

      • 0 0

    • Poranny trolling

      • 2 1

    • Twój kolega mówił: "w Gdańsku"

      Co Gdynia ma z tym wspólnego?

      • 5 3

  • Bramownica (5)

    Wystarczy budowa bramownicy z obu stron wiaduktu. Nic więcej nie jest potrzebne. Skończyłyby się uszkodzenia trakcji a problem nareszcie objąłby kierowców i właścicieli ciężarówek, których kierowcy wjeżdżają pod wiadukt pomimo zakazu.

    • 53 2

    • Jaka?

      Jak masywna i solidna musiałaby ona być? Przecież ci wszyscy kierowcy znają swoje wymiary ciężarówek a mimo to stale ktoś jedzie jakby tego wiaduktu nie było. Zatrzymuje ich praktycznie fizyczna bariera samego wiaduktu. Bramownice by stale rozwalali. I szybciej uciekną niż konsekwentnie doczekają mandatu i kary. A swoją droga można by zrobić oba rozwiązania. Może jednak część się zreflektuje i w porę wyhamuje. To to już jest naprawdę przykre. Aby kierowcy tak często niszczyli to miejsce.

      • 0 0

    • a jak przejedzie tramwaj jak będzie bramownica? (3)

      i kto wyda zgodę na ustawienie bramownicy niszczącej samochód,mogącej doprowadzić do katastrofy

      • 1 5

      • (1)

        A kto wydał zgodę na niszczenie wiaduktu?

        • 2 1

        • a jak ktoś walnie w tą bramownicę i wyrzuci go na chodnik na którym są ludzie ?

          albo uderzy w tramwaj jadący z naprzeciwka ?

          • 0 4

      • ZDIZ

        Od wydawania zgody na budowę czegokolwiek w pasie drogi miejskiej jest ZDIZ. Bramownica niczego nie uszkodzi, bo bramownica jest umiejscowiona w sposób trwały i stabilny, nie przemieszcza się i nie zrobi nikomu krzywdy. Jeżeli zaś baran jeden z drugim w bramownicę wjedzie to jest jego wina a nie bramownicy.

        • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane