- 1 Wybuch gazu. "Rozmontował instalację i rozprowadził gaz wężami" (44 opinie)
- 2 Znamy stawki food hallu w Hali Targowej (342 opinie)
- 3 Kradła perfumy. Grozi jej 7,5 roku więzienia (43 opinie)
- 4 92-latka została rekordzistką Guinnessa (12 opinii)
- 5 Wałęsa i Mery Spolsky na obchodach 4 czerwca (262 opinie)
- 6 Co 40 minut ktoś się podszywa, by wyłudzić (139 opinii)
Eksperymentalne oznakowanie na obwodnicy
Kierowcy, podróżujący na co dzień Obwodnicą Trójmiasta , po najechaniu na linię oddzielającą pobocze od pasa ruchu słyszeli do tej pory wyłącznie stukot opony. Teraz dodatkowo mają poczuć wibracje. To efekt zastosowania na odcinku między Owczarnią a Matarnią eksperymentalnego oznakowania poziomego, które ma ustrzec kierowców przed wypadkiem.
W gdańskim Oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ruszył pilotażowy program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w zakresie stosowania norweskiego oznakowania poziomego, czyli linii wibracyjnych (z ang.: "rumble strips").
Dotychczas stosowane oznakowanie poziome w postaci linii akustycznych, tzw. baretek, dźwiękowo sygnalizowało kierowcy, że zjeżdża z drogi. Teraz do dźwięku dołączają wibracje auta. Wszystko po to, by kierowca nie zjechał z jezdni i nie uderzył w bariery lub w pojazd jadący z przeciwnej strony.
Autorzy pomysłu przekonują, że nowa technologia nie powoduje hałasu dla mieszkańców okolicy przylegającej do drogi. Ponadto warto zaznaczyć, że nowe linie są bezpieczne dla motocyklistów - nie ma mowy o utracie panowania nad maszyną po najechaniu na linie.
- Wytypowaliśmy łącznie cztery miejsca na drogach krajowych, gdzie dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń drogowych. W Trójmieście szczególnie często dochodzi do najechania na bariery - między Owczarnią i Matarnią . Na całej Obwodnicy Trójmiasta remontujemy bariery ochronne mniej więcej co trzeci dzień, a roczny koszt tych prac wynosi około 800 tys. zł - tłumaczy Karol Markowski, zastępca dyrektora GDDKiA Oddziału w Gdańsku.
Tego typu oznakowanie jest powszechnie stosowane w całej Skandynawii. Według tamtejszych raportów bezpieczeństwa po wprowadzeniu zmniejszyło ilość wypadków nawet o 70 proc. Czy ten wynik uda się osiągnąć na trójmiejskiej drodze ekspresowej?
Wszystkie miejsca będą poddane obserwacji przez rok. W ramach tego zadania gdański oddział GDDKiA przeprowadzi badania jakości pasów i stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Po roku wyniki zostaną przedstawione w raporcie.
Jeśli oznakowanie sprawdzi się w polskich warunkach, będzie wprowadzane w innych miejscach na sieci dróg krajowych.
Miejsca
Opinie (157) 1 zablokowana
-
2013-07-02 19:38
myśl miesiaca (2)
mysle ze w pierwszej kolejnosci policja powinni sie zabrac za tych co po obwodnicy jezdza 50/60 na godz po 2 za bus które sa wiecznie przeładowane po 3 itd zamiast radary za eliminowanie samochodów wszelkiego typu które nie spełniaja norm technicznych jezdze duzo po 3miescie i widze jaki padla i ruiny jezdza
- 1 2
-
2013-07-02 20:07
50 km/h obwodnica?
a biale myszki tez tam widziales?
- 1 1
-
2013-07-03 08:49
Powinni się zabrać za wszystkich,tylko nie za mnie
- 0 0
-
2013-07-02 19:44
Gromadzi się tam woda!!! Zimą będzie lodówka rynna...
- 4 0
-
2013-07-02 19:49
KOKOSZKI ŚWIATŁA W STRONĘ KARTUZ
BYŚCIE USTAWILI JAKOŚ NORMALNIE A NIE KORKI I KORKI
- 2 1
-
2013-07-02 20:36
Zasnąć na obwodnicy? Nigdy się nikomu nie zdażyło.
To jest zbyt urozmaicona droga by można było zasnąć i zbyt wiele zjazdów na których wciąż coś się dzieje.
- 2 1
-
2013-07-02 21:37
Proponuję zastosować głębsze garby, tak aby telefony i ajfony powypadały
z rąk pod fotel ignorantom mającym gdzieś czyjeś bezpieczeństwo i szacunek do ludzi.
- 7 0
-
2013-07-02 22:21
myślenie nie boli
Tak, aby zachować bezpieczeństwo - trzeba tylko pomyśleć a to nic nie kosztuje przecież: otóż w dniu dzisiejszym: pochmurno, padało i potem słoneczko wyszło, ale to, że jak pada i jest na jezdni ślisko (woda +piach itd) to dla niektórych kierowców to jest nieistotne... przykład: Sopot, światła czerwone no i auto następne zatrzymało się na aucie przed nim, a wystarczyło pomyśleć choć trochę, że droga hamowania wydłuża się o parę metrów... na obwodnicy to samo było...
- 2 0
-
2013-07-03 00:07
Matarnia-Owczarnia
Zakręt na odcinku Matarnia-Owczarnia w kierunku Gdyni jest bardzo niebezpieczny, brak wyprofilowania zakrętu oraz odpowiedniego nachylenia drogi powoduje zniesienie pojazdu na barierę, zamiast bawić się w jakieś tarki lepiej zróbcie ten zakręt tak jak powinien być bezpieczny.
- 1 0
-
2013-07-03 08:44
głupi pomysł - wypełnione wodą linie to pas poślizgowy
farba kładziona na powierzchni "terkotka" jest wystarczająca
- 2 0
-
2013-07-03 11:41
Tylko tłuk śpi
i to za kierownicą?... To tak można? ;)
- 0 0
-
2013-07-03 11:46
A dlaczego farba na pasach jest taka dziwna?
Jest aż taka śliska jak jest mokro?
Hamując to ślizga się po tym jak po lodzie.
Pieszy nie ma żadnych szans w takim przypadku!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.