- 1 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (27 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (248 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (316 opinii)
- 4 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (111 opinii)
- 5 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (141 opinii)
Eksperymentalne oznakowanie na obwodnicy
Kierowcy, podróżujący na co dzień Obwodnicą Trójmiasta , po najechaniu na linię oddzielającą pobocze od pasa ruchu słyszeli do tej pory wyłącznie stukot opony. Teraz dodatkowo mają poczuć wibracje. To efekt zastosowania na odcinku między Owczarnią a Matarnią eksperymentalnego oznakowania poziomego, które ma ustrzec kierowców przed wypadkiem.
W gdańskim Oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ruszył pilotażowy program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w zakresie stosowania norweskiego oznakowania poziomego, czyli linii wibracyjnych (z ang.: "rumble strips").
Dotychczas stosowane oznakowanie poziome w postaci linii akustycznych, tzw. baretek, dźwiękowo sygnalizowało kierowcy, że zjeżdża z drogi. Teraz do dźwięku dołączają wibracje auta. Wszystko po to, by kierowca nie zjechał z jezdni i nie uderzył w bariery lub w pojazd jadący z przeciwnej strony.
Autorzy pomysłu przekonują, że nowa technologia nie powoduje hałasu dla mieszkańców okolicy przylegającej do drogi. Ponadto warto zaznaczyć, że nowe linie są bezpieczne dla motocyklistów - nie ma mowy o utracie panowania nad maszyną po najechaniu na linie.
- Wytypowaliśmy łącznie cztery miejsca na drogach krajowych, gdzie dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń drogowych. W Trójmieście szczególnie często dochodzi do najechania na bariery - między Owczarnią i Matarnią . Na całej Obwodnicy Trójmiasta remontujemy bariery ochronne mniej więcej co trzeci dzień, a roczny koszt tych prac wynosi około 800 tys. zł - tłumaczy Karol Markowski, zastępca dyrektora GDDKiA Oddziału w Gdańsku.
Tego typu oznakowanie jest powszechnie stosowane w całej Skandynawii. Według tamtejszych raportów bezpieczeństwa po wprowadzeniu zmniejszyło ilość wypadków nawet o 70 proc. Czy ten wynik uda się osiągnąć na trójmiejskiej drodze ekspresowej?
Wszystkie miejsca będą poddane obserwacji przez rok. W ramach tego zadania gdański oddział GDDKiA przeprowadzi badania jakości pasów i stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Po roku wyniki zostaną przedstawione w raporcie.
Jeśli oznakowanie sprawdzi się w polskich warunkach, będzie wprowadzane w innych miejscach na sieci dróg krajowych.
Miejsca
Opinie (157) 1 zablokowana
-
2013-07-02 12:10
Bardzej potrrzebne
Lepiej niech ustawią na wjazdach światła, które w przypadku zablokowania obwodnicy uniemożliwią wjazd kolejnych samochodów i będzie możliwośc objazdu wypadku. Dzisiaj niczego nie świadomy kierowca wjeżdza na obwodnicę i jest często od razu zablokowany na kilka godzin.
- 6 0
-
2013-07-02 12:40
mu mamy wszedzie takie dziury, ze nie tylko moga obudzic, ale nawet podwozie uszkodzic
wiec szkoda kasy na jakies linie!
- 2 2
-
2013-07-02 12:45
proponuję jak na Kartuskiej (1)
wyfrezować koleiny, od zjazdu do zjazdu kierowca może się przespać i nie wypadnie z drogi. W celu budzenia, śpiący policjant w poprzek drogi.
- 8 1
-
2013-07-02 16:04
Co Ty pitolisz,na Kartuskiej jest teraz akurat spoko jazda
- 0 0
-
2013-07-02 14:03
Moto
Ciekawe jak na to zepchnięty do tej krawędzi motocykl będzie reagował?
- 1 2
-
2013-07-02 14:06
już to widzę :)
Wszystko po to, by kierowca nie zjechał z jezdni i nie uderzył w bariery lub w pojazd jadący z przeciwnej strony.
- 0 2
-
2013-07-02 14:08
takie cuś musiałoby być na całej szerokośći pasa technicznego (1)
niestety taki paseczek nic nie pomoże, a druga sprawa chciałbym zobaczyć samochód który przebija się przez środkowe podwójne barierki :)
- 0 2
-
2013-07-02 15:53
Nie, nie chciał byś.
- 0 0
-
2013-07-02 14:10
na kursie na którym uczy instruktor motocyklista
pierwszą informacją jaką otrzymasz zanim wyjedziesz na miasto jest to by nie jeździć po białym
- 2 0
-
2013-07-02 14:12
lepsze by były pól metrowe betonowe bloki
żeby każdy pas był nimi przedzielony :)
- 1 1
-
2013-07-02 14:13
a kto będzie pilnował GDDKiA pilnujących naszych białych pasków ??
Wszystkie miejsca będą poddane obserwacji przez rok. W ramach tego zadania gdański oddział GDDKiA przeprowadzi badania jakości pasów i stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Po roku wyniki zostaną przedstawione w raporcie.
- 0 2
-
2013-07-02 14:20
OC sprawcy
OC sprawcy nie pokrywa kosztów uszkodzeń barierek.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.