- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (166 opinii)
- 2 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (108 opinii)
- 3 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (216 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (62 opinie)
- 5 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (460 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
Elektryczne autobusy na ulicach Gdyni. Pierwsze koty za płoty
Elektryczne autobusy wyjechały na ulice Gdyni. Podczas pierwszych godzin kursowania nie zabrakło usterek. Spowodowały, że część pojazdów wróciła do zajezdni Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej. - Oprócz dwóch pojazdów pozostałe kursują po mieście - mówi szefostwo spółki.
Od środy autobusy elektryczne obsługiwały linie 150, 190, 128, 133 i 282.
O tym, że nie wszystkie - tak jak zapowiadano - wyjechały na ulice, poinformowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
- Na linie 150 w Gdyni miały dziś wyjechać elektrobusy. Według strony pozwalającej śledzić ruch pojazdów komunikacji miejskiej część elektrobusów wyjechała z bazy ok. godz. 4, ale już w godz. 5-8 zostały zastąpione autobusami spalinowymi - napisał czytelnik.
Elektrobusy w Gdyni: były usterki, ale zostały naprawione
Potwierdzają to przedstawiciele gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.
- Przepraszamy osoby, które mogły poczuć się zawiedzione tym, że nie pojadą autobusem elektrycznym. Pojawił się błąd oprogramowania i pojazdy miały ograniczoną moc. Nie jeździły z pełną prędkością, więc zdecydowaliśmy się je skierować do bazy. Usterka została naprawiona i autobusy ponownie wyjechały na ulice Gdyni - tłumaczy Lech Żurek, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.
Jednak nie wszystkie. Dwa pojazdy: jeden przegubowy i jeden pojedynczy zostały w zajezdni do dalszej diagnostyki.
Elektrobusy w Gdyni: pojemność baterii
- W pojedynczych pojazdach znajdują się baterie o pojemności 192 kwh.
- W przegubowych pojazdach znajdują się baterie o pojemności 258 kwh.
Jak twierdzą przedstawiciele PKA, autobusy powinny spokojnie pokonać 120 kilometrów po doładowaniu. Moc siedmiu ładowarek w pięciu miejscach w mieście wynosi do 400 kilowatów każda.
Wykaz miejsc z ładowarkami do elektrobusów w Gdyni
Podwójne stacje szybkiego ładowania będą przy:
- Domu Marynarza u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera,
- na Witominie-Leśniczówce - przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców.
Pojedyncze ładowarki będą przy:
- Dworcu Morskim obok Muzeum Emigracji, na przystanku końcowym na ul. Polskiej,
- na Oksywiu - przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego,
- na placu Kaszubskim - przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego.
Z gniazda autobusy będą ładowane podczas postoju w zajezdni przy ul. Platynowej.
Aktualizowany na bieżąco rozkład jazdy
Miejsca
Opinie (279) 2 zablokowane
-
2022-06-09 18:40
Czy ktoś może wytłumaczyć
Dlaczego z ulicy Wójta Radtkego zrobiono postój dla autobusów? Stoją po obu stronach blokując drogę, wielokrotnie ze szkoły wychodzą dzieci i przechodzą pomiędzy autobusami wchodząc pod koła samochodów. Naprawdę nie ma innego miejsca?
- 1 1
-
2022-06-09 18:40
i jakie to
i jakie to oszczędności dla miasta ? czy to raczej na pożegnanie prezydenta kolejny pseudo wymysł tych władz nikomu nie potrzebny-ile kosztuje wymiana takiego akumulatora,ile kosztuje wozokilometr,ile kosztuje ładowanie,ile kosztuje budowa stacji ładującej
- 2 0
-
2022-06-09 22:18
Wydaje mi sie ze zwiekszona masa takiego pojazdu elektrycznego bedzie pogarszac stan drog
- 2 0
-
2022-06-09 22:56
Ree
Stop eco
- 0 0
-
2022-06-10 10:13
Pomijając ideologizmy zwkązane z ekologią
Autobus nie jest cichy, wydaje taki irytujący dla mnie piskliwy dzwięk przy ruszaniu, dodatkowo plastiki juz latają bo baterie ciężkie. Siedzenia te same co w zwykłym E6 Citaro wiec szczerze nie widze kożyści dla pasażerów z zakupu Ecitaro w porównaniu do zwyklego.
- 1 0
-
2022-06-10 10:15
Będą bardziej awaryjne z prostego powodu (1)
W zwyklym autobusie najbardziej narażone na awarie jest silnik i uklad napędowy. W elektryku oprócz silnika i ukladu napędowego dochodzi jeszcze bateria.
- 2 0
-
2022-06-10 20:56
A nowa bateria kosztuje 600 tys. Ale to nic, zrobi się następną podwyżkę cen biletów i jakoś będzie. Niby szkoda bo za tyle samo można kupić nową karetkę pogotowia z pełnym wyposażeniem no ale nie wymagajmy myślenia od decydentów.
- 0 0
-
2022-06-11 12:22
Poczekajmy do zimy takiej z -30 stopni mrozu wtedy zobaczymy !
Jeszcze będą całowali stare ogórki z dieslem po kołach !!!!
- 1 0
-
2022-06-11 13:41
A pozostaje jeszcze jedna kwestia bo według statystyk bardzo częste pożary aut a zarazem autobusów elektrycznych
Nie bez potrzeby istnieje zakaz wjazdu do garaży podziemnych przy centrach handlowych dla pojazdów z napędem elektrycznym ze względu na wysoką statystykę pożarów tych aut a co za tym idzie też autobusów elektrycznych !
- 1 0
-
2022-06-11 18:09
Prąd z węgla
Prąd z węgla a autobusy na prąd, ekologia :), czyli autobus na węgiel
- 1 0
-
2022-06-12 00:52
(2)
Jaki zasięg w mrozie? xD
- 1 0
-
2022-06-12 17:04
Dwa kółka.
- 1 0
-
2022-06-12 21:12
Zasilanie siłą mięśni jedynie
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.