• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego: kolejny remont to kwestia czasu. Trzeba ważyć ciężarówki

Maciej Naskręt
21 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 10:51 (22 września 2010)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Mobilna waga stosowana przez Inspektorów Transportu Drogowego. Urządzenie musi być umieszczone w specjalnie wypoziomowanym miejscu przy drodze. Mobilna waga stosowana przez Inspektorów Transportu Drogowego. Urządzenie musi być umieszczone w specjalnie wypoziomowanym miejscu przy drodze.

Estakadzie Kwiatkowskiego grożą kolejne remonty, jeśli gdyński ZDiZ nie wybuduje stanowisk do ważenia ciężarówek jadących do i z portu. Wiadomo gdzie mogłyby powstać, ale nie wiadomo kiedy to się stanie.



Czy Gdynia powinna zainwestować w miejsce do ważenia ciężarówek?

Nagranie nadesłane przez czytelnika

Posłuchaj rozmów przez CB Radio kierowców poruszających się nieopodal Trasy Kwiatkowskiego. Pobierz plik MP3.

***


Trwający kilka miesięcy remont Estakady Kwiatkowskiego pochłonął 6 mln zł z budżetu Gdyni. Nie trzeba byłoby go przeprowadzać, gdyby estakadą nie jeździły przeładowane tiry z portu.
Decyzję o remoncie podjęto po tym, gdy latem 2009 roku przeładowany samochód naruszył konstrukcję belki podtrzymującej przęsło estakady.

Problem w tym, że zarządca estakady - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni - nie wyciągnął jak dotąd wniosków z naprawy. Nadal nie decyduje się na tani i skuteczny sposób ochrony obiektu, czyli budowę stanowisk do ważenia ciężarówek i umożliwienie Inspektorom Transportu Drogowego kontroli pojazdów.

- Miejsca do ważenia ciężarówek jadących Estakadą Kwiatkowskiego skutecznie wyeliminowałyby ruch przeładowanych pojazdów. Kontrole miałby też charakter prewencyjny. Wysokie kary dla kierowców uchroniłyby obiekt. Zresztą takie miejsce przydałyby się w całej Gdyni, bowiem nie tu żadnego stanowiska ważenia aut - opowiada pracownik Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Gdańsku [imię i nazwisko do wiadomości redakcji].

Przygotowanie jednego miejsca do ważenia aut kosztuje ok. 100-200 tys. zł - cena zależy od wartości działki, gdzie powstanie stanowisko.

Taki wydatek jednak szybko się zwraca. Kierowca-rekordzista w Trójmieście zapłacił ponad 80 tys. zł za jazdę przeładowaną ciężarówką. Pieniądze z kar trafiają do kasy zarządcy drogi, w tym przypadku Estakady Kwiatkowskiego jest to ZDiZ. Inwestycja szybko zwróciłaby się zarządcy.

Drogowcy nie wiedzą kiedy powstanie miejsce ważenia, ale wskazują już jego lokalizację: - Punkt kontroli powstanie na ul. Morskiej. Będzie tam możliwość skontrolowania auta jadącego także po Estakadzie Kwiatkowskiego - wyjaśnia Maciej Karmoliński, szef ZDiZ w Gdyni.

Ochrona dróg miejskich lepiej prezentuje się w Sopocie i Gdańsku, gdzie w sumie są trzy miejsca ważenia. Pierwsze znajduję się na ul. Marynarki Polskiej w Nowym Porcie. Drugie powstało wiele lat temu przy Obwodnicy Trójmiasta w pobliżu Węzła Matarnia. W Sopocie miejsce do ważenia znajduje się na al. Niepodległości, nieopodal ul. Mikołaja Reja.

Skuteczny sposób na wyłapanie przeciążonych ciężarówek.

Na dojeździe do Wrocławia wprowadzono tzw. preselekcję pojazdów ciężarowych, czyli wstępne ważenie pojazdów poruszających się po głównych drogach. Automatyczne urządzenie waży i fotografuje auta. Poprzez łącze bezprzewodowe inspektorzy uzyskują informację, który pojazd najprawdopodobniej jest przeładowany i należy go zatrzymać, by ponownie zważyć na homologowanej wadze w specjalnym punkcie.

Miejsca

Opinie (153) 2 zablokowane

  • (1)

    tak jest, wyeliminowac tez trolejbusy i autobusy co wjezdzają na zatoczki autobusowe jako jedyni i asfalt sie zawija az na chodnik! Czy to tempe społeczeństwo zrozumie w końcu ze to nie wina cięzarówek tylko jakosci wykonanej drogi! Niech zamontują wagi, zwazą wszystko co sie da a wyjdzie na jaw ze to pseudo wykonawcy i łapówkarscy urzędnicy dali ciała! Za granicą dopuszczalne naciski osi na drogi są o 25 ton wieksze niz w polsce i drogi sie nie niszczą.

    Do ITD i laików co nie mają zielonego pojecia!

    • 6 2

    • nooo i tak ma byc K.... !!

      • 0 0

  • znów remont ?

    cóż za nieszczęście dla tych trzech pracowników którzy będą go wykonywać ...
    znów trzeba będzie siedzieć w budzie i grzać się przy kózce ....

    • 2 1

  • TIRY NA SZYNY

    • 5 5

  • oj (1)

    szkoda że w tym kraju całkowicie umarł transport kolejowy:(
    za to drogami pędzą "śmiertelne pociski" kierowane przez nie zawsze rozgarniętych panów niestety.

    • 1 1

    • Wracaj do domu desperacie-nieudaczniku napij sie wódki i wyżyj na psie:-)))

      Pozdrawiam internaute-anonima co rozumu zbytnio ni ma

      • 0 0

  • MTMG (2)

    problemem jest mtmg (morski terminal masowy gdynia) ktory na wszystkie towary procz sruty nie ma limitow najkrocej mowiac ile wladuje tyle wezmie
    brutto maxymalnie powinno byc od 40 do 45 ton zalezy od wielkosci ciezarowki
    podczas gdy srednio wiekszosc aut beirze nierzadko z 50 a rekordzisci kolo 60 ton

    • 0 0

    • i spróbuj wspomnieć o wadze przed bramą, bedziesz miał wycieczki lobbystów

      od związków aż po stowarzyszenia i prezesów ze im biznes psujesz i bezrobocie zwiększasz...i w ten sposób waga za wyjazdem z portu trafiła na morską gdzie każdy cwaniak spokojnie przejedzie estakadą, zjedzie w morską i przez chylonię wjedzie na obwodnicę...szkoda gadać. Lobby portowo-spedycyjne działa. Myślicie, że problem sprowadzać kontenery z max ładunkiem 24t? wcale nie. odbiorcy i cwaniaki z malutkich firm spedycyjnych, kt. chcą się wybic na rynku żerują na kierowcach: jak nie pojedziesz, to inny dostanie kurs - a kierowcy dają się robić....ale już nie długo...

      • 0 0

    • tak jest, masz racje, zlikwidować porty, terminale i tiry. Ja nie wiem po co nam w ogóle dostęp do wody w Gdyni. Zaorać!!! i nie bedzie problemów z estakadą. A wtedy moze to tempe społeczeństwo zrozumie ze to nie problem w tirach! Jak by sie ktoś troche zastanowił zanim zacznie opluwać innych i zgłębił temat, to by wiedział ze dopuszczalna masa całkowita samochodów w Holandi, Dani, Belgi, Norwegi wynosi 65ton bo oni wiedzą jak budowac drogi, jak zarabiac na portach i transporcie a w Polsce, najpierw spieprzy urzędnik, potem wykonawca drogi a wynikiem tego jest wysoka kara dla przewoznika. Ale to takie Polskie przeciez...

      • 0 0

  • Pogadajcie z Mławiakami jak się wozi 2X20 z imadłami do TOPEX-U (1)

    WML,WML,WML,WML j...ć cyganów

    • 8 0

    • co ty gadasz

      mławiaki to fajne chłopaki. Tam chyba każdy ma konia i działalność

      • 0 1

  • już dawno powinny byc takie wagi,
    przy kazdym wjezdzie do miasta i kilka w newralgicznych miejscach,
    w koncu to czysta inwestycja, dlatego nie rozumiem powolnego rozwoju tej sprawy..

    • 2 1

  • najlepsze jest to, że jak ITD staje przy BCT to zamiera ruch na pół dnia... (1)

    ...widać skalę problemu. Niech jakiś dziennikarz wybierze się na taki patrol...w środku tygodnia jak w weekend albo podczas epidemii..

    • 4 1

    • Lepiej dmuchać na zimne panie kolego

      Nie spotkałeś nigdy krokodyla a oni teraz łatają dziure budżetową na grzbiecie prywaciarzy,... i dla powodzian :-)))

      • 1 0

  • NIE DAJCIE SIE NABRAC !!!

    PROBLEM NIE LEZY W TIRACH !!!

    TYLKO W BEZNADZIEJNEJ JAKOSCI DROGACH !!!

    CZY KTOS W KONCU COS Z TYM ZROBI ???

    RACZEJ NIE ))

    BŁEDNE KOLO !!

    BY ŻYLO SIE LEPIEJ...

    • 2 6

  • moim zdaniem to jakies bledne kolo,
    po co ograniczac przewoz towarow, przecie to dla dobra naszej gospodarki,
    im wiece tym lepiej dla dobra wszystkich, problem nie lezy w tirach tylko w naszych marnych drogach ! dlaczego nie budujemy drog o wiekszej odpornosci ??
    Ja sie pytam dlaczego ?
    moze wlasnie takie budujemy tylko z kontrolami cos jest nie tak ??

    ja sie pytam sie ??

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane