• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?

Maciej Naskręt
28 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dyskusyjny remont estakady na węźle UE
Nie tylko tunele pod Podwalem Przedmiejskim, ale też estakada nad Węzłem Unii Europejskiej powinna zniknąć z centrum miasta. Nie tylko tunele pod Podwalem Przedmiejskim, ale też estakada nad Węzłem Unii Europejskiej powinna zniknąć z centrum miasta.

Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.



Co głównie zmieniłaby likwidacja estakady nad Węzłem Unii Europejskiej?

Wreszcie drgnęło w sprawie likwidacji tuneli pod ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska, które od od lat 60. tną tkankę miejską Śródmieścia. Rada Miasta Gdańska podczas wrześniowej sesji powołała komisję do spraw rewitalizacji, która ma zająć się wytyczeniem przejść dla pieszych w miejsce zlikwidowanych tuneli.

Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.

Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.

Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.

Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.

Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.

Opinie (894) ponad 20 zablokowanych

  • Likwidacja estakady to sen wariata w pijanym widzie!!!!!

    Moje gratulacje dla pomysłodawcy !!!! Polecam dobrego psychiatrę na początek !!!!!!!!!!!!!!!1

    • 8 2

  • Skontaktowałem się z przewodniczącym, wyburzenie estakady określił mianem
    "twórczości własnej dziennikarzy"

    • 5 1

  • glupki glupole i glupim sie poganiaja

    ... budyn do workow w porcie ... trza sie cofnac

    • 5 1

  • Ty Naskręt

    Ty się lepiej sam zlikwiduj

    • 11 0

  • proponuję...

    ...żeby to redaktorzyna Naskręt po prostu zniknął!

    • 7 0

  • A co mnie interesuje

    A co mnie interesuje co uważa pan Naskręt w tej sprawie ?
    Może dowiemy się niedługo co pan Naskręt sądzi o zupie pomidorowej albo przemyśle stoczniowym - cały świat powinien zapewne się z tym liczyć

    • 7 2

  • Naskret twoja prywatna opinia

    Opinie prywatne Naskreta ;co powinna zrobić komisja
    nikogo nie obchodzi.
    debilne pomysły co jeszcze zniszczyc w Gdańsku to domena
    urzedasów zjełczałego budynia.

    • 5 1

  • dla kogo to?

    dla kogo to scalenie?chyba dla pracowników skarbówki i urzędu bo nie dla nas.dla nas już zbudowali stadion za który teraz płacimy i płacić będziemy jeszcze długo i dużo bo zarobić na siebie nie potrafi.
    urzędnicy i stowarzyszenia chcą pokazać jak prężnie działają naszym kosztem.

    • 4 1

  • nieprawda! (1)

    "Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu"

    Przecież przejazd os strony lotu w stronę Elbląskiej jest bezkolizyjny. Przejazd od Lotu w stronę Oruni jest bezkolizyjny.. Nagorsze jest natomiast oznakowanie. w zasadzie bardzo nieprecyzyjne na wysokości tunelu koło Lot-u. Powinno być strzałkami zaznaczone jaki pas wybrac aby pojechać na Stogi/Warszawę---Łódź/Orunię----Chełm/Szczecin/Obwodnicę/A1

    • 6 0

    • nie ma czegoś takiego jak bezkolizyjny węzeł.

      Kolizje zdarzają się także między samochodami - wtedy często pojawia się tak zwany karambol.

      • 0 2

  • cz mają rozebrać tylko dlatego żeby dac robotę

    Skanskiej albo WPRD ? Przetarg z cyklu Inwestycje Polskie Don Tuska ?

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane