- 1 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (200 opinii)
- 2 Kto będzie radnym za wiceprezydentów? (57 opinii)
- 3 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (83 opinie)
- 4 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (853 opinie)
- 5 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (136 opinii)
- 6 Z parku Centralnego na 25 dni do celi (51 opinii)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-29 11:55
Likwidacja estakady to sen wariata w pijanym widzie!!!!!
Moje gratulacje dla pomysłodawcy !!!! Polecam dobrego psychiatrę na początek !!!!!!!!!!!!!!!1
- 8 2
-
2012-10-29 12:02
Skontaktowałem się z przewodniczącym, wyburzenie estakady określił mianem
"twórczości własnej dziennikarzy"- 5 1
-
2012-10-29 12:20
glupki glupole i glupim sie poganiaja
... budyn do workow w porcie ... trza sie cofnac
- 5 1
-
2012-10-29 12:21
Ty Naskręt
Ty się lepiej sam zlikwiduj
- 11 0
-
2012-10-29 12:31
proponuję...
...żeby to redaktorzyna Naskręt po prostu zniknął!
- 7 0
-
2012-10-29 12:47
A co mnie interesuje
A co mnie interesuje co uważa pan Naskręt w tej sprawie ?
Może dowiemy się niedługo co pan Naskręt sądzi o zupie pomidorowej albo przemyśle stoczniowym - cały świat powinien zapewne się z tym liczyć- 7 2
-
2012-10-29 13:02
Naskret twoja prywatna opinia
Opinie prywatne Naskreta ;co powinna zrobić komisja
nikogo nie obchodzi.
debilne pomysły co jeszcze zniszczyc w Gdańsku to domena
urzedasów zjełczałego budynia.- 5 1
-
2012-10-29 13:09
dla kogo to?
dla kogo to scalenie?chyba dla pracowników skarbówki i urzędu bo nie dla nas.dla nas już zbudowali stadion za który teraz płacimy i płacić będziemy jeszcze długo i dużo bo zarobić na siebie nie potrafi.
urzędnicy i stowarzyszenia chcą pokazać jak prężnie działają naszym kosztem.- 4 1
-
2012-10-29 13:09
nieprawda! (1)
"Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu"
Przecież przejazd os strony lotu w stronę Elbląskiej jest bezkolizyjny. Przejazd od Lotu w stronę Oruni jest bezkolizyjny.. Nagorsze jest natomiast oznakowanie. w zasadzie bardzo nieprecyzyjne na wysokości tunelu koło Lot-u. Powinno być strzałkami zaznaczone jaki pas wybrac aby pojechać na Stogi/Warszawę---Łódź/Orunię----Chełm/Szczecin/Obwodnicę/A1- 6 0
-
2012-10-29 13:57
nie ma czegoś takiego jak bezkolizyjny węzeł.
Kolizje zdarzają się także między samochodami - wtedy często pojawia się tak zwany karambol.
- 0 2
-
2012-10-29 13:12
cz mają rozebrać tylko dlatego żeby dac robotę
Skanskiej albo WPRD ? Przetarg z cyklu Inwestycje Polskie Don Tuska ?
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.