- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (31 opinii)
- 2 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (105 opinii)
- 3 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (61 opinii)
- 4 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (108 opinii)
- 5 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (147 opinii)
- 6 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (173 opinie)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-29 13:16
żenułaaa! (4)
Proponuję jak w Sopocie - pozwężać co się da, estakadę zrównać z ziemią i zrobić same jednokierunkowe z progami zwalniającymi co 50m. Zakład że wypadków tak czy siak będzie więcej? :D
"Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni." Hahahahahaha, obśmiałam się jak norka.- 6 5
-
2012-10-29 13:54
takie działania sprawdzono w wielu miastach w Polsce i w innych krajach
to naprawdę zwiększa poczucie bezpieczeństwa i zmniejsza liczbę wypadków. To może zrozumieć tylko osoba, która nie wyklucza korzystania z innych sposobów poruszania się po mieście niż samochodem.
- 3 4
-
2012-10-29 13:55
w Sopocie jest mniej wypadków od czasu podjęcia działań na rzecz uspokojenia ruchu (1)
to także zmniejsza hałas (ważne zwłaszcza w nocy)
- 3 2
-
2012-10-29 16:21
?
No, no ciekawe czy w tych szczytowych korkach też jest tak wspaniale i bezpiecznie...
- 0 3
-
2012-10-29 14:47
a gil ci wyleciał z nocha???
- 0 0
-
2012-10-29 13:27
ESTAKADA
Na Okopowej szpeci a na Słowackiego nie.
Bo nowa? Czy nowy decydent?
proponuję zburzyć wszystko co zostało z poprzednich lat, bez względu na to czy jest dobre czy nie. Tak jak fabryki, stocznie, PGRy itp.
powodzenia w demontażu.- 5 0
-
2012-10-29 13:34
niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch
Nie prościej ustawić zakazy wjazdu - też uspokoją ruch w śródmieściu :-)
- 7 2
-
2012-10-29 13:36
w samo południe
na tym portalu jednak coś jest nie tak ...
- 4 1
-
2012-10-29 14:31
(1)
te tematy wymyslaja ludzie ktorzy zazywaja ruchu na polu golfowym i kortach tenisowych wszedzie indziej poruszajac sie swoim wypasionym samochodem ciekawe ze propozycje takie padaja w kraju gdzie najwiecej w europie ludzi ginie na przejsciach dla pieszych
- 5 1
-
2012-10-29 15:02
alibabo , te propozycje padają w mieście
w którym we wrześniu odbył się kongres mobilności aktywnej. Zajrzyj na jego stronę, myślę, że wiele sobie wyjaśnisz (pod warunkiem tzw. dobrej woli)
- 1 4
-
2012-10-29 15:15
Kolejny świetny pomysł.
Więcej takich poproszę. Kościoły zburzyć, bo cegła na łeb może spaść. Tramwaje i SKM zlikwidować, bo można w wypadku zginąć. Mam dalej wymieniać? Qfa co za idiota ma takie pomysły?
- 5 2
-
2012-10-29 15:56
"dobry skandal nie jest zły"
"dobry skandal nie jest zły"
- 2 0
-
2012-10-29 16:17
ekstra (1)
Idac tym tropem, usunmy tez estakade nad grunwaldzka, ktora sie buduje. I tak kierowcy nie zdazyli sie do niej przyzwyczaic, wiec jak ja zlikwidujemy nikt nie bedzie rozpaczal.
- 4 0
-
2012-10-29 17:00
nie zdziw się tylko chłopie
jak się dowiesz, że na wygląd Slowackiego narzekali wszyscy jeszcze przed wbiciem pierwszej łopaty. To już chyba ostatni bastion modernizmu w tym mieście. Szkoda tylko kasy na poprawki, jaką trzeba będzie za kilka latw ydać
- 1 2
-
2012-10-29 16:25
Wszystkie auta za miasto wysłać, a pozostałość po ulicach zaorać, no i beznadziejnie betonowe chodniki zlikwidować.Najlepsze do chodzenia jest błoto.
- 1 1
-
2012-10-29 16:33
Estakada znakomicie spelnia swoja funkcje.
Skad my w Gdansku mamy takich "jasnie oswieconych" od ruchu drogowego?Estakada nie jest najpiekniejsza ale to bezkolizyjny zjazd na Elblag,Braniewo, Mamonowo,Kaliningrad ale i wazny wezel z centrum w kierunku dzielnic Gdanska.Wystarczy chwile popatrzec jak wielu turystow z Rosji jezdzi ta estakada.Poza tym jest tam duzy ruch samochodow.Zlikwidowanie estakady to stworzenie kolejnego "korkowego" skrzyzowania w Gdansku.
- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.