• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Feralne przejście na al. Hallera do likwidacji?

Maciej Naskręt
7 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Do tego potrącenia pieszej doszło na przejściu w ciągu al. Hallera w Gdańsku na początku grudnia.



Czy receptą na poprawę bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych przy al. Hallera w Gdańsku, gdzie ostatnio doszło do dwóch poważnych potrąceń, ma być jego likwidacja? W przyszłym tygodniu zapadnie decyzja na temat przyszłości tego przejścia.



Potrącenie pieszego na al. Hallera, do którego doszło na początku listopada.

We wtorek lub w środę zbierze się miejska komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Gdańsku. W jej skład wchodzą m.in. strażacy, policjanci, strażnicy miejscy i inżynierowie ruchu. Mają oni zdecydować o przyszłości przejścia dla pieszych znajdującego się na al. Hallera zobacz na mapie Gdańska, pomiędzy Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym. Doszło na nim w ostatnim czasie do dwóch poważnych potrąceń.

Przypomnijmy: do pierwszego zdarzenia doszło 8 listopada. 29-letni kierowca citroena omijał przed przejściem samochód stojący przy prawej krawędzi jezdni. W tym momencie na przejście wszedł pieszy. Citroen nie zdążył się zatrzymać. Na skutek potrącenia przechodzień doznał potłuczeń i urazu nogi. Pogotowie zabrało go do szpitala.

Drugi wypadek miał miejsce 3 grudnia. Piesza weszła na jezdnię, gdy z lewej strony ustąpił jej pierwszeństwa pojazd ciężarowy. Piesza swobodnie przeszła na przeciwny pas ruchu, tam potrącił ją pojazd osobowy jadący w kierunku wiaduktu kolejowego. Poszkodowaną do szpitala zabrało pogotowie.

Czy drogowcy powinni zlikwidować przejście na al. Hallera?

Obie sytuacje zarejestrowała kamera monitoringu należąca do firmy Satland. W obu przypadkach zawinili kierujący pojazdami.

Dwa potrącenia to jeszcze nie seria, ale już sygnał, że na przejściu dzieje się coś niedobrego. Jak sprawić, by zminimalizować ryzyko podobnych zdarzeń w tym miejscu?

- Komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego sprawdzi, czy jest możliwość poszerzenia w tym miejsca jezdni w celu stworzenia szykany dla kierowców, która wymusi ich ostrożniejszą jazdę - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Wiadomo na pewno, że w tym miejscu trudno będzie umieścić progi zwalniające. Jeśli będą szerokie, utrudniłyby przejazd tramwajom.

- Z kolei wąskie progi sprawiłyby, że kierowcy omijaliby je torami tramwajowymi - mówi rzecznik prasowy.

Praktykowanym przez drogowców sposobem radzenia sobie z wypadkami na przejściach jest... ich likwidacja. Tak się stało w latach 80. na al. Grunwaldzkiej - na wysokości ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska, kiedy to dzień po śmiertelnym potrąceniu zlikwidowano przejście. Inne przejście zlikwidowano dwa lata temu przy siedzibie Radia Gdańsk zobacz na mapie Gdańska na przejściu przez al. Grunwaldzką. Choć zapowiadano, że zostanie ono przebudowane, nie zrobiono tego do tej pory.

Czy teraz istnieje możliwość likwidacji przejścia przez al. Hallera? - Niewykluczone, że podczas obrad komisji BRD ktoś zgłosi taki postulat - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Jeśli ktoś wystąpiłby z takim pomysłem i zostałoby ono zrealizowane, piesi musieliby przechodzić przez jezdnię pasami przy Operze Bałtyckiej, bądź przy wiadukcie kolejowym nieopodal ul. Klinicznej.

Na koniec zajrzeliśmy do statystyk Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Od 1 stycznia do 4 grudnia na al. Hallera doszło do 26 wypadków, z czego 13 było z udziałem pieszych. W tego typu zdarzeniach poszkodowanych zostało 14 osób, jedna osoba poniosła śmierć - mówi podkom. Magdalena Michalewska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (358) ponad 20 zablokowanych

  • Pieszemu nie wolno wejść przed nadjeżdżający pojazd. (16)

    Niestety wielu wchodzi bo ma pierwszeństwo. Pieszy też powinien zachować szczególną ostrożność. Wielu potrąconych jej nie zachowuje. Ich zdaniem kierowca ma obserwować przejście jak przejazd kolejowy.
    Zbawi Was szanowni piesi postać przed przejściem i poczekać? Myślcie nie tylko o tym że macie pierwszeństwo, ale weźcie sobie do serca, że raz w Waszym życiu kierujący który powinien Was puścć będzie pijany, będzie uciekać przed policją, zamyślony, będzie piratował i co? Wy poniesiecie tego konsekwencje, żadne odszkodowanie ani więzienie dla kierowcy Wam tego nie zrekompensuje. Czy warto dla kilku godzin w życiu straconych przed przejściem stracić zdrowie?
    Chętnię podyskutuje jeśli ktoś uważa inaczej.

    Sytuacja z dziś. Zbliżam się do przejścia samochodem, mam problem z ruszaniem - ślizga się sprzęgło. Auto załadowane tak że wolałbym gwałtownie nie hamować - łatwo przemieszczający się ładunek. Spojrzenie w lusterko. Nikogo za mną ani na drugim pasie, puściutko. Do przejścia zbliża się pieszy i co robi - wchodzi! Zmusza mnie do hamowania.
    Dlaczego? Postałby 5 sekund i by przeszedł. Bez ryzyka że sie nie zatrzymam i że go potrącę. Czyżby chciał aby rodzina dostała odszkodowanie z czyjegoś OC?
    Niech ktoś odpowie mi co ten człowiek myślał? Co mu szkodziło poczekać? Naprawdę chce kiedyś być potrącony? Ja juz byłem (celowo na chodniku a nie na przejściu ani na drodze i nikomu nie życzę).

    • 7 25

    • rosyjskie myślenie: silniejszy ma pierwszeństwo (1)

      do tego statystyki: odpowiedz sobie sam szczerze, kiedy więcej zginie osób, gdy będzie prawo pierwszeństwa większęgo (pojazdy) czy gdy słabszy będzie miał to pierwszeństwo? I dobrze o tym wiedzą kraje starej UE. A to co Ty przedstawiasz to średniowiecze ruchu drogowego. Tak ty masz stalowy pancerz i to TY masz uważać na NIECHRONIONYCH uczestników ruchu drogowego.

      • 4 1

      • Jeśli wprowadzisz przepisy Kopenhagi, to kierowca w porównaniu z pieszym będzie jak kociątku

        przy boa.

        • 2 2

    • DEBILU ! (7)

      Wyjeżdżasz świadomie niesprawnym samochodem z niezabezpieczonym ładunkiem i jeszcze masz pretensje że musisz hamować ze względu na sytuację drogową?! Właśnie tak myślący idioci powodują wypadki. Kiedyś trafisz na jeszcze głupszego.

      • 12 3

      • Komu jest łatwiej - mnie zatrzymać ciężarówkę, czy pieszemu poczekać 5 sekund? (3)

        Widać jesteś na nieco innym poziomie niż ja nazywając mne w ten sposób...
        Dla mnie rozpędzenie kilkunastu ton to nieco więcej niż te 5 sekund. Ciekawe czy swoje auto zawsze poprawnie załadowane, w każdej chwili gotowe do awaryjnego hamowania. Ja najwyżej uszkodze ubezpieczony ładunek, Ty w osobówce nim oberwiesz w głowę...
        Wyobraź sobie jak mam w mrozie po każdym wyładunku do sklepu zabezpieczać wszystko? Przez cały dzień był ładunku nie rozwiózł i straciłbym robotę. Uważa się, jedzie ostrożniej i to wszystko - takie są realia.

        • 2 8

        • kierowco nie masz kultury jazdy za grosz (1)

          kto ci prawo jazdy dał? jakie bzdury tu wypisujesz? jedź do amsterdamu, kopenhagi i potem mów o realiach! i nie dziw się, że połowa internautów cię o debili nazywa. Masz mieć sprawny samochód, stać cie na niego to i na paliwo, co by częściej sie zatrzymywać, a pieszo nic ma nie obchodzić co ty tam wieziesz albo czy twoja kobieta ma miesiączkę. Ech

          • 4 1

          • Amsterdam i Kopenhaga to świetne przykłady. Jak nie postępować!

            Tam można zwariować. Nie szanuje się wolności wyboru.

            Teraz lekcja fizyki:
            Pieszy jest winny wypadku, jeśli wparaduje w odległości mniejszej niż droga hamowania przeciętnego pojazdu z przepisową prędkością. Ocenianie książki po okładce jest z definicji głupie.

            • 0 4

        • Do kierowcy...

          ...nie czepiaj się pieszych, bo przez to, że się na chwilę nie zatrzymałeś i nie przepuściłeś tego pieszego, On przez ciebie nie zdążył do pociągu, powodem czego uciekł mu samolot do Nowego Jorku. Pytam się Ciebie czy zwrócisz mu pieniądze za poniesione koszta. Odpowiedz mądralo.

          • 5 1

      • eeee nie obrażaj Pan, dobre?

        • 0 1

      • Powiedz szefowi, że nie wyjedziesz nie do końca sprawnym autem (1)

        Znajdzie się 10 innych którzy wyjadą, a Ty powiesz dzieciom, że w tym roku w wigilie będą głodne i nie dostaną prezentów.
        Nie mam pretensji tylko pytam czy ten człowiek nie mógł poczekać 5 sekund i byłby w pełni bezpieczny? Co mu to szkodziło? A jakby mi hamulce zawiodły? A gdybym go nie zauważył?
        Może ktoś zrobi taki eksperyment z manekinem na taśmie przesuwanym pewnym krokiem przez przejście i zobaczy ile razy przez godzinę manekina potrącą?

        • 2 9

        • ale szczerze ... co mnie to k* obchodzi. Jak nie potrafisz jezdzic to won do urzedu skarbowego pracowac, NFZ lub ZUSu

          • 6 1

    • ...przed przejściem dla pieszych kierowca ma obowiązek zmniejszyć prędkość do takiej aby mógłby w razie czego zahamować, a już tym bardziej jak jadący przed nim samochód się zatrzymał. Prosimy podać swoje namiary a skierujemy Pana na egzamin o ruchu drogowym.

      • 2 0

    • On musi poczekać a ja nie, hehehe..... (1)

      "Do przejścia zbliża się pieszy i co robi - wchodzi! Zmusza mnie do hamowania"
      I TY masz do niego pretensję że ON/ONA chce przejść ??
      "Co mu szkodziło poczekać?"
      A tobie ?
      Włącz myślenie, napraw samochód i.... trochę mniej egocentryzmu. Może to temu pieszemu śpieszyło się bardziej niż tobie ?

      • 7 1

      • Tylko że taki pieszy jak idzie do szkoły, pracy musi przejść przez góra 2 przejścia

        a samochód ma tych przejść 20. Jak by przed każdym się zatrzymywał to by do południa do pracy nie dojechał

        • 1 3

    • Zgadzam się- wątpliwa satysfacja mieć na grobie napis: "tu leży ten co miał pierwszeństwo na drodze". Ograniczone zaufanie i myślenie obowiązuje zawsze.

      • 0 2

    • firma pewnie "krzak" i kierowca debil (chyba ze to właściciel pojazdu,hehe) skąd jesteś debilu? i jeszcze się tym chwalisz na forum że takim idiotą jesteś ??

      • 4 3

    • mandaty powinny byc duzo wieksze, od 2000 zl w gore, by sie ci wspaniali kierowcy nauczli i przepisow i kultury.

      • 7 1

  • MANDAT

    ...a dlaczego mandat za wyprzedzanie przed prześciem
    dla pieszych nie wynosi 5.000 zł + egzamin kontrolny
    ze znajomości Kodeksu Drogowego ???
    Najłatwiej zlikwidować prześcia -- może światła pulsujące ???

    • 6 0

  • Tak więc którędy ???

    To jest "studenckie" przejście PKP ---> Politechnika

    • 4 1

  • przejście

    a bo studenciki to matoły nie potrafią przechodzić zapatrzeni są tylko w siebie

    • 0 4

  • [ponieważ przejście jest usytuowane między dwoma "sekcjami świateł" prędkość na tym odcinku jest niewielka można pierdyknąć "śpiącego policjanta" i będzie gites...jadąc 30 na godzinę przejedziesz próg zwalniający a prędkość bezpieczna dla pieszych wilk syty owca cała. A jak się komuś spieszy to jest tramwaj lub SKM ;)

    • 2 1

  • zlikwidujcie tam drogę

    Dlaczego za winy kierowców mają ponosić szkodę piesi? Przejście zlikwidować? A może zamknąć drogę dla ruchu samochodów? Takim tokiem w końcu wszystkie przejścia zamkną...

    • 5 2

  • ...UWAGA! CENZURA!

    ...wiec jeszcze raz, powtarzajac za klasykiem: ZLIKWIDUJMY CAŁY TEN POPAPRANY KRAJ CO DEFINITYWNIE ROZWIAŻE DRECZĄCE GO PROBLEMY...TAKĄ MAM KONCEPCJE!!! Bareja w grobie wiruje z predkoscia swiatła, poziom absurdu w Bolandzie osiagnał mase krytyczną...

    • 1 1

  • Na pewno trzeba uważać

    i to bardzo uważać zarówno będąc pieszym i chcąc przejść przez ulicę, jak i będąc kierowcą. Choć niestety rzeczywistość jest taka, że każdemu się niestety może zdarzyć, że czegoś/kogoś nie zauważy. Dlatego jednak warto jechać wolniej, żeby mieć większe szanse na wyhamowanie czy jakąś inną reakcję umożliwiającą uniknięcie tragedii.

    • 3 0

  • i jeszcze jedno (7)

    na tym filmiku z grudnia dokładnie widać, że kierowca ciężarówki stoi sobie jak gdyby nigdy nic na przejściu i je blokuje.

    • 5 130

    • na tym filmiku widać co jest najważniejsze dla kierowcy debila - zjechać z jezdni

      Potrąciła pieszą i zamiast od razu pomagać to najpierw trzeba samochód z jezdni bo wiadomo: ona zawsze wie że jezdnia to nie miejsce dla ludzi, tylko dla samochodów. I broń boże żeby ruchu nie blokować. Więc jakby piesza upadła na jezdnie, to za włosy ją i na chodnik ściągnąć - niech jej krew nie brudzi świętej jezdni na której tylko samochody mają zaszczyt przebywać w spokoju.

      Kiedy do nas przyjdzie cywilizowane zachowanie na drogach?

      • 7 2

    • przecież on do niej wyleciał jakby to jego matka była (1)

      przynajmniej on coś zrobił a nie jak punciak wyminął i dalej w trase. W d*pie z babeczką.

      • 15 1

      • A na drugim filmiku jakiś koleś pod koniec chodnikiem wyminął.

        • 1 0

    • Ty jesteś głupszy...

      od jeża...no i upodabniasz się do Kaczyńskiego.Kierowca ciężarówki jako pierwszy udzielił pomocy kobiecie,natomiast ta pi... wołowa co ja potraciła spokojnie zadbała o ...bezpieczeństwo samochodu.

      • 24 4

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • co za cymbał
      trzba naprawdę cierpieć na głowę zeby nawet z filmu nic nie rozumieć

      • 47 2

    • no raczej....

      nie jak gdyby nigdy nic ... tylko tak by jak najszybciej pomóc kobiecie, przecież to on jest przy niej pierwszy.

      • 60 0

  • I wszystko byłoby Ok (2)

    gdyby nie pytanie. Kto pozwolił firmie S. na obserwacje i rejestrowanie terenu który do nich nie należy. Gdzie są przechowywane nagrania, jak są chronione i kto ma do nich dostęp?

    • 2 9

    • A na acta wszyscy pluli (1)

      natomiast na prywatną inwigilację jest jak widzę zgoda.

      • 1 1

      • cenzura? atakuje?

        moje poprzednie pytanie brzmiało. Dlaczego działa nielegalna prywatna inwigilacja za pomocą kamer. Dlaczego zbiory danych nie są kontrolowane przez odpowiednie urzędy. Dlaczego firma S. monitoruje teren miejski?

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane